“SÜREÇ YÖNETİMİ” SATIR BAŞLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Stratejik yönetim işletmenin dış çevresini (rakipler, pazar-piyasa, ürünler, müşteriler, aracılar, tedarikçiler) analiz eder. İşletmenin geleceği ile.
Advertisements

STRATEJİK YÖNETİM STRATEJİK PLANLAMA
1. GİRDİ KRİTERLERİ PUANLANDIRMA MATRİSLERİ
MODÜL 4 Organizasyon.
PAZARLAMA STRATEJİLERİ
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
İş etüdü.
, BURSA MÜKEMMELLİKLE GELECEĞE HAZIRLIK.
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
“PAZARLAMA PLANI” ESASLARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
SÜREÇ YÖNETİMİ İLE HIZLI BÜYÜMEYİ YÖNETMEK
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/ /69.
Bölüm 14 Stratejik Değerleme ve Kontrol
HİZMET İŞLEMLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
EĞİTİM İÇERİĞİ Süreç Nedir? Neden Süreç Yönetimi?
FMEA Failure Mode Effect Analysis
SORUN YÖNETİMİ ATÖLYESİ
KONTROL FAALİYETLERİ Defterdarlık İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı.
ELEKTRONİK ORTAMDA DENETİME GENEL BAKIŞ Prof. Dr
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ VATAN YAZILIMEVİ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURUM İÇİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
FMEA Failure Mode and Effects Analysis-Hata Türü ve Etkileri Analizi
1.2.7 Kurum ve Süreç Performans Yönetimi günler
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI
EŞGÜDÜMLEME FONKSİYONU
ISO- 9001:2008 Standardı - 8. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite İyileştirme Araçlarına Bakış 7. Hafta.
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
STRATEJİK PLANLAMA.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı.
EĞİTİMDE KALİTE ÖDÜLÜ EKİP RAPORU
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 9) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 10) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 8) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
Süreç Yönetimi.
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
TRABZON MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
(Proje Yönetimi ve Danışmanlık Metodları)
Proje Yönetim Döngüsü: -Aşamaları -Rol ve Sorumluluklar
Toplam Kalite Yönetimi
Faaliyet Planlamasının Yapılması
1 Uluslararası Mühendislik Danışmanlık Eğitim Hizmetleri ve Dış Tic. Ltd. Şti.
Nihat BÜLBÜL Nihat BÜLBÜL Yönetimde kalite; Sonuçlara odaklı denetimlerle değil, süreçlerin sürekli sorgulanarak geliştirilmesiyle.
KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
 Kalite en basit tanımıyla, müşteri isteklerine cevap verebilmektir.
Bilgisayar Mühendisliğindeki Yeri
İSTATİSTİKSEL SÜREÇ KONTROLÜ (STATISTICAL PROCESS CONTROL)
SÜREÇ YÖNETİMİ VE İŞ AKIŞ ŞEMALARI Prof. Dr. Güven MURAT
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
KAMU KURUMLARINDA SÜREÇ YÖNETİMİ ve
İş Etüdü konularını tartışacağız. iş etüdünün yararları,
Süreç Yönetimi.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
YER TEMİZLEME MAKİNASI
Bölüm 14 Stratejik Değerleme ve Kontrol
Reel Sektörde Ekonomik Kriz ve Kalite Yaklaşımları
Süreç Yönetimi Smith iş bölümü kavramının üç yararından bahsetmektedir.
Sunum transkripti:

“SÜREÇ YÖNETİMİ” SATIR BAŞLARI Prof. Dr. İsmail Üstel

“Süreç” Ne Demektir? Süreç, girdilere “değer katan” bir dizi etkileşimli etkinliktir. Önemli olan, “süreç müşterisi”ne “fayda” sağlamasıdır.

“Süreç Yönetimi” Deyince… a) Süreç maliyetini düşürmek b) Süreç katma değerini yükseltmek üzere; planlama, uygulama, izleme ve değerlendirme, sürekli geliştirme yaklaşımları bütünüdür.

“Süreç Yönetimi”nin Karakteristik Özelliği “Dikey” (departman esaslı, fonksiyonel) değil, “yatay” yaklaşım “Karma takım” anlayışı

“Süreç Künyesi” Satır Başları - I Süreç sınırları (başlangıç - bitiş noktaları) Süreç girdileri Süreç kısıtlılıkları İşlem dizisi / dizileri (ardışık - eşzamanlı) Alt süreçler

“Süreç Künyesi” Satır Başları - II Değer katan / katmayan faaliyetler Süreç çıktıları Süreç metrikleri, veri toplama noktaları Süreç sahibi (planlama - uygulama) Sürekli gelişim faaliyetleri döngüsü

Süreç “Paydaş Çevresi” Süreç Tedarikçileri Süreç Müşterileri

Süreç Temel Kavramları

“Süreç Akış Diyagramı” a) Süreçte yer alan işlerin / işlemlerin b) Aralarındaki ilişkilerin “Görsel Dil” ile anlatımıdır.

Süreç Akış Diyagramı- “Görsel Dil”

Süreç İlişkileri Haritası Bölüm Bölüm Bölüm Bölüm 11

Süreç Sahibi Sorunları “Çok başlılık” “Yok başlılık”

“Süreç Metrikleri” Deyince Süreci değerlendirmek için kullanılan “gösterge”ler (“kriter”ler) dir. Doğru “şeyi” ölçmek gerekir. Bu “şeyi” doğru ölçmek gerekir.

Süreç Metrikleri Üzerine Notlar Süreç performansını etkileyen unsurları ölçmelidir: * Başarı Faktörleri * Risk Faktörleri Bu faktörleri uygun zaman aralıklarında ölçmelidir.

Süreç Metriklerinin Ölçtüğü “Şeyler” Kalite Performans Süreç döngü süresi Maliyetler (ör. sabit - değişken) Verimlilik Risk

Süreç Metrik Örnekleri Gereksiz işlem tekrarları sayısı Süreç bilgi yönetimi hataları Raporlama sistemi şikayetleri Süreç özdeğerlendirme puanı Süreç tamamlanma süresi

Süreç “Olgunluk” Eksenleri Etkinlik (doğru işin yapılması) Verimlilik (İşin doğru yapılması)

Sık Karşılaşılan Sorunlar İlk seferde doğru yapmamak (gereksiz işlem tekrarları) “Değer katmayan işlem”lerin varlığı (“israf”) Süreci “kanıta (veriye) dayalı” yönetmemek

Süreç Geliştirme Yol Haritası Sürecin alt-süreçleri ayrıntılı tanımlanmalı, tüm başlıklar “olası sürekli gelişim alanı” olarak düşünülmelidir. Öncelikle “değer katmayan işlemler” (“israf”) üzerinde durulmalıdır. Sürekli gelişim, “ölçülebilir” olmalıdır. Bu amaçla, “istatistiksel yöntemler” devreye alınmalıdır.

İstatistiksel Süreç Kontrolü SHEWHART Kontrol Diyagramı: (Üst-Alt Kontrol Limitleri) ör - Aritmetik Ortalama Ranj (Değişim Aralığı) Değişkenlik durumu

Sürekli Gelişim ve “Sigma Kavramı” Sigma Düzeyi Hata Oranı 3 6 / 100 4 6 / 1.000 6 3.4 / 1.000.000

Öncelikleme Eksenleri Süreç geliştirme açısından “yapılabilirlik” Süreç çıktılarının “müşteri etkisi”

‘İyileştirme Odağı’ Kavramı - I Vizyonun üzerinde durulacak “anahtar sözcükleri”nin saptanması Kavramların misyon bildirisindeki izdüşümlerinin çerçevelenmesi Gözden geçirilecek sistemlerin ve alt sistemlerin kararlaştırılması İyileştirilecek hedeflerin tanımlanması

‘İyileştirme Odağı’ Kavramı - II Yeniden düzenlenecek süreçlerin belirlenmesi Değiştirilecek alt süreçlerin saptanması Sürekli geliştirilecek unsurların ortaya konulması İyileştirme eksenlerine (örneğin; “süreç döngü süresi”ne) odaklanılması

“Müdahale Eşiği” Kavramı - I Kavram, “kabul edilebilir sapma” biçiminde de tanımlanabilir. Hangi noktaya gelindiğinde (sapma değeri hangi düzeye eriştiğinde) düzeltici yönde harekete geçileceğini ifade etmektedir. Bu kavramın yeniden tanımlanması, sürekli gelişim faaliyetlerinde belirgin kaldıraç etkisi yapabilir.

“Müdahale Eşiği” Kavramı - II “Müdahale (= düzeltici girişimde bulunmak üzere devreye girme) noktası”nın kademeli biçimde yeniden tanımlanması, kabul edilebilir sapmanın giderek daralan bir aralıkla sınırlı kalmasını sağlayacaktır. Böylece, gelişim faaliyetlerine süreklilik kazandırılması kolaylaştırılmış olacaktır.

Bir İyileştirme Yaklaşımı : PUKÖ Döngüsü PLANLAMA UYGULAMA KONTROL ETME ÖNLEM ALMA

PUKÖ Döngüsü Işığında PUKÖ Döngüsü - I Planlama söz konusu olduğunda, mevcut durum analizinden (“K” harfinden) yola çıkılması, akılcı bir yaklaşımdır. Doğaldır ki, kontrol aşamasının da önce planlanması gerekmektedir (K’ya yönelik PUKÖ).

PUKÖ Döngüsü Işığında PUKÖ Döngüsü - II Döngünün her aşaması, kendi içinde de PUKÖ döngüsü bağlamında ele alınmak durumundadır. Bu çerçevede -örneğin- PLANLAMA evresine “Planlamanın Planlanması” ile başlanması ve diğer alt basamaklar ile döngünün tamamlanması söz konusudur.

Süreç-Temelli Sorun Yönetimi İlk olarak, “süreç haritası” çizilmelidir. İkinci aşama, “şom senaryo” basamağıdır. Ardından, “yedek planlama” yapılmalıdır. FMEA (Failure Mode and Effects Analysis- Hata Türü ve Etkileri Analizi) tekniğinin kullanılması, yaklaşıma güç katacaktır.

“Strateji Karnesi” Alt Başlıkları Müşteri Memnuniyeti Süreç Performansı Finansal Sonuçlar Sürekli Gelişim (Öğrenme)

Süreç Yönetimi’nin Püf Noktası…

“Süreçsel Davranış” Refleksi Yatay” (süreç esaslı) düşünmek “Bütünsel” bakış açısı kazanmak “Veri - bilgi esaslı” yaklaşmak “İstatistik dili”ni öğrenmek

Süreç Geliştirme “Takım Çantası” - I “İş Etüdü” (ör. ‘Hareket - Zaman’ Çalışması) yapılması “Yalın Yönetim” girişimleri sergilenmesi Yaygın “Yetki Devri” sağlanması Süreç boyunca “Ortak Akıl” anlayışı

Süreç Geliştirme “Takım Çantası” - II “Öneri Sistemi”nin sürdürülmesi “Toplantı Trafiği”nin gözden geçirilmesi “Form Trafiği”nin basitleştirilmesi “Raporlama Trafiği”nin iyileştirilmesi