Doğu Akdeniz Üniversitesi Mimarlık Fakültesi İç Mimarlık Bölümü

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Mimaride kimlik.
Advertisements

ODTU.
Mobilya ve Oda Tasarımı
İÇ MİMARLIK.
İç Mimarlık Ve Çevre Tasarımı Sanat ve Tasarım Bölümü
TABAN VE TAVAN PUANLARININ KARŞILAŞTIRMASI. TABAN VE TAVAN PUANLARININ KARŞILAŞTIMASI.
TÜMEVARIM YÖNTEMİ.
Nesneye Dayalı Programlama
İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
Numbers of Opcodes Nihal Güngör.
İÇ MİMARLIK NEDİR?.
Dr. Ahmet KÜÇÜKER Sakarya Üniversitesi Mühendislik Fakültesi
İç Mekan Bitkileri Betül YOLCU.
İŞLEVSEL VE MEKANSAL ANALİZLER
Gölcük Vizyon 2023  Kocaeli Üniversitesi bulunduğu kentle bütünleşmek adına, Gölcük Belediyesi ve Gölcük Kent Konseyi ile bir işbirliği içine girerek,
NOKTA ÇİZGİ DÜZLEM HACİM
KENTSEL MEKAN ANALİZLERİ
T.C. İSTANBUL BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ
FRANK LLOYD WRIGHT KİMDİR? ABD’li ünlü mimar. 8 Haziran 1867’de Wisconsin’de doğdu. 9 Nisan 1959’da Arizona’da öldü. 20.yy’nin başında modern mimarlık.
ROMANESK ÇAĞ MİMARLIĞI (ROMANESQUE)
DEÜ İZİSYÖM İzmir İli Stratejik Planlama Yönetişim, Araştırma ve Uygulama Merkezi Geri Kazanılmış Atık Suların Kullanımı ve İzmir’de Uygun Stratejiler.
Biçimin elemanları ve ilişkileri
ARILAR NEDEN ALTIGEN BİÇİMİNDE PETEK YAPARLAR ?
ÇEVRE ANALİZİ ELİF EDA ALTINTAŞ ~ ÇEVREDEN AĞAÇ SIRALANDIRMASI
ÜNİTE 8 SUNUM PROGRAMLARI
ÇEVRE ANALİZİ DOĞU AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
İç mİmarlIk İç Mimarlık Nedir? İç Mimar Olmak İçin Gereken Özellikler
Doc.Dr.Zehra Ongul– Ogr.Grv.Seyit Ermiyagil– Ogr.Grv.Zeref BiRseL
  E İMZA NEDİR? E İMZA NEDİR?  KULLANIM ALANLARI KULLANIM ALANLARI  KAYNAKÇA KAYNAKÇA.
ROBERT VENTURI MELİH KURNALI
CAM EV (Johnson Evi) Mimar: Philip Johnson
Poster tasarımları resimlerle desteklenmelidir Yazılar acık ve net olmalıdır. Yazı tipleri okunur olmalıdır . Başlık olmalıdır. Fazla yazı kullanılmamalıdır.
ANITLARDA BOZULMAYA NEDEN OLAN ETKENLER
ITAS 213 SUNUM TEKNİKLERİ Konu; İç Mekan Örneği
E-ÖĞRENME SİSTEMİNİN HİZMET İÇİ EĞİTİMDE KULLANILMASI VE E-ÖĞRENME SİTELERİNİN KULLANIM KOLAYLIĞI AÇISINDAN İNCELENMESİ Yasemin BOY Yaşar ARSLAN Doç. Dr.
Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilgi Sistemi Toplantısı, 29 Nisan 2011, SAU Kültür ve Kongre Merkezi Öğretim ve Ölçme Değerlendirme Yöntemi Neden Belirlenmeli.
DO Ğ U AKDEN İ Z ÜN İ VERS İ TES İ M İ MARLIK FAKÜLTES İ İ Ç M İ MARLIK BÖLÜMÜ ITAS 213 (SUNUŞ TEKN İ KLER İ ) Fikriye Şatır Elif Eda Altıntaş.
TABANLIOGLU MİMARLIK.
Muhammed kahraman İçt-3
Tümevarım, gözlenen tek tek olgulardan yola çıkarak genel yargılara ulaşmaktır. Başa bir deyişle tümevarım özelden genele giden bir akıl yürütme türüdür.
Konsruktivizm Sevara Rakhimova
Rize Üniversitesi Eğitim Fakültesi Özge Kurtgöz
KAYNAKLAR İ.T.Ü. Mimarlık Fakültesi Yapı Statiği ve Betonarme Birimi
? ? ? ? ? ? FRANK GEHRY FRANK GEHRY FRANK GEHRY
GEOMETRİK CİSİMLER.
MINIMALIZM.
YALIN YÖNETİM YALIN SAĞLIK.
Depreme Dayanıklı Yapı Tasarımı
MİMARLIK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
YYÜ Mühendislik Mimarlık Fakültesi Şehir ve Bölge Planlama Bölümü
MİMARLIK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MADDE VE DEĞİŞİM.
DEPREME DAYANIKLI BETONARME YAPI TASARIMI
Proje Başlığı Malgun Gothic 12 Punto Yazı Karakteri İle Verilmeli
GÜÇ ELEKTRONİĞİ II EEM Yrd. Doç. Dr. Bilal GÜMÜŞ Dicle Üniversitesi
4.Maddenin Değişimi Çevremizdeki maddelerin büyük bir kısmı doğada kendiliğinden oluşur. Örneğin, toprak, ağaç, su, maden gibi maddeler doğanın bir parçasıdır.
Doğuş Üniversitesi Sanat Ve Tasarım Fakültesi Mimarlık Bölümü MİMA 101 Mimari Tasarıma Giriş Dersi Konu:Yığma Yapılar Sami Büyüksoylu.
DOKU.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MINIMALIZM.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MİMARİ PROJE VI--KAVRAMLAR;
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Doğu Akdeniz Üniversitesi Mimarlık Fakültesi İç Mimarlık Bölümü 2014-2015 Güz Dönemi İtas 213- Sunuş Teknikleri Yrd. Doç. Dr. Münevver ÖZERSAY Öğr. Gör. Şifa Arı DEMİRCİOĞLU Farnsworth Evi (1945-1950)

Chicago’da bulunan bu yapı Modern mimarinin öncülerinden Ludwig Mies van der Rohe tasarım kurgusunda yapıyı doğadan bağımsız ve bir o kadar da doğayla birbirine geçmiş olarak düşünmüştür.  Kolonlar üzerinde topraktan ayrılmış camdan, saf, sade, yalın, dingin dikdörtgen bir prizmadır.

Yere bağlılığa karşı askıda durma hali Bu binada minimallikle oluşturulmak istenen etki en az sayıda elemanla sağlanmıştır. Yere bağlılığa karşı askıda durma hali iç-dış ayrımına karşı şeffaflık vardır.

Renk, değer, biçim, doku ve malzemeyle de minimallik hissedilmektedir. Düşey sirkülasyonu sağlayan merdiven basamakları da mekansal bir zenginlik sağlamaktatır.

Açık, yarıaçık ve kapalı mekanlardan oluşur. Çevrenin doğal dokusunu evin içinde hissedilmektedir.

Kolonsuz ve bölmesiz, kendiliğinden oluşan mekanlar tasarlanmıştır. İç mekanda geniş bir oda ve serbest nesneler yapının karakterini şekillendirmektedir.

Islak hacim mekanları ise mobilyalar Mekandaki mobilyalarda, aksesuarlarda görülen geometrik şekilleri basit ritimlerle bir araya getirmiştir. Islak hacim mekanları ise mobilyalar arasında bir alan oluşturularak gizlenmiştir.

Sevda AK-113312 Işıl KARAMAN-132259 Kaynakça: http://farnsworthhouse.org v2.arkiv.com.tr www.mimdap.org www.arkitera.com