UZAKTAN EĞİTİM Uz. Fezile ÖZDAMLI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
Advertisements

UZAKTAN EĞİTİM.
Uzaktan Eğitimde Bilişim Ortamları ve Teknolojileri
KONU: UZAKTAN EĞİTİM TÜRLERİ
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
UZAKTAN EĞİTİMİN TEMELLERİ
HAZIRLAYAN Dr. Mehmet Arif ÖZERBAŞ.
Bilgi Yönetimi İnternete Dayalı Önlisans Programı TBD 21. Türkiye Bilişim Kurultayı, 6 Ekim 2004, Ankara Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi.
Açık ve Uzaktan Öğretim Modelleri
WEB TABANLI ÖĞRETİM.
Uzaktan Eğitimde Yayın Yolu ile Öğrenme Ortamları
UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE
Uzaktan Eğitimin Temelleri 2
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
Company name UZAKTAN E Ğİ T İ M. İ Ç İ NDEK İ LER Uzaktan Eğitimde Öğretmen Rolleri Uzaktan Eğitimin Kullanım Alanları? Uzaktan Eğitim Nasıl Yapılır?
Uzaktan Eğitimin Temelleri
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
İlköğretim Okul Müdürlerinin Teknoloji Liderliği Davranışları Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okul müdürlerinin okullarında eğitim teknolojilerinin sağlanması.
E-Öğrenme Nedir?
Bilgisayar Destekli Öğretim
ÖĞRETİM TASARIMININ TARİHSEL GELİŞİMİ
UZAKTAN EĞİTİM Prof.Dr.Petek Aşkar
Yüz yüze Akademik Danışmanlık Hizmetleri Öğrenme-öğretme süreçlerinin ve uygulamalarının öğretmen ve öğrencilerle bir arada yürütülmesi.
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
UZAKTAN EĞİTİM.
E-postanın nasıl kullanılır?
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
UE TEKNOLOJİLERİ Ders UZAKTAN EĞİTİMİN TEMELLERİ Ders Sorumlusu
UZAKTAN EĞİTİM Uzaktan Eğitim Nedir? Uzaktan Eğitim Etkili mi?
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
UZAKTAN EĞİTİM KAVRAMSAL ÇERÇEVE
Yansıtıcılar (Projektörler)
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
Uzaktan Eğitimde Kavramsal Çerçeve
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Bünyamin AĞGÜRBÜZ Mustafa AY Muhammed ALTINTAŞ Ahmet ZENCİRLİ
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
PLANNING FOR NEOMILLENNIAL LEARNING STYLES Shifts in students’ learning style will prompt a shift to active construction of knowledge through mediated.
B İ LG İ SAYAR DESTEKL İ Ö Ğ RET İ M GENEL BAKIŞ.
UZAKTAN EĞİTİM.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
UZAKTAN EĞİTİMDE BİLİŞİM ORTAMLARI VE TEKNOLOJİLERİ
MORE ENSTİTÜ UZAKTAN EĞİTİM
Uzaktan Eğitime Giriş ve Kavramsal Çerçeve
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
BÖLÜM 10 UZAKTAN EĞİTİM √ Uzaktan Eğitim Nedir? √ Uzaktan Eğitim Etkili mi? √ Uzaktan Eğitim Teknolojileri Nelerdir? √ En İyi Uzaktan Eğitim Teknolojisi.
Dr. Serçin KARATAŞ UZAKTAN EĞİTİMİN TEMELLERİ Teknolojiler ve Ortamlar.
Öğretim Yazılımları Hiper metin Hiper ortam Zeki Öğretim Sistemleri Yapay ZekaBenzetişim Sanal Gerçeklik.
ADDIE. ADDIE MODEL İ (JENER İ K MODELLEME) 2 Analiz (Analysis) Tasarım (Design) Geliştirme (Development) Uygulama (Implementation) De ğ erlendirme (Evaluation)
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
UZAKTAN EĞİTİMDE DEĞERLENDİRME Amine Mirzaoğlu. DEĞERLENDİRME: Ölçme sonuçlarının bir ölçütle karşılaştırılma işine değerlendirme denir. Örneğin : Sınavdan.
WEB ARAÇLARI KONYA 2017.
UZAKTAN EĞİTİM Uzaktan Eğitim Nedir? Uzaktan Eğitim Etkili mi?
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ KULLANIMI
Yenilikçi İngilizce Öğretim İlke ve Yöntemleri ile Uyumlu Eğitim Teknolojisinin Etkin Kullanımı Doç. Dr. Perihan Savaş.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Dijital kütüphane işlevleri
UZAKTAN EĞİTİMİN TEMELLERİ
Öğretim Teknolojisi ve Öğretim Tasarımı
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Sunum transkripti:

UZAKTAN EĞİTİM Uz. Fezile ÖZDAMLI

UZAKTAN EĞİTİM Uzaktan Eğitim Nedir? Uzaktan Eğitim Etkili mi? Uzaktan Eğitim Teknolojileri Nelerdir? En iyi Uzaktan Eğitim Teknolojisi Hangisidir? Uzaktan Eğitimin Etkililiği Nasıl Sağlanır? Uzaktan Eğitimin Geleceği Nedir? Öğretimsel Televizyon

UZAKTAN EĞİTİM Uzaktan eğitim; birbirinden zaman ve mekan açısından ayrı öğretmen ve öğrenciler arasında gerçekleşen, öğrenci etkinliği ve kendi kendine öğrenme prensibine dayalı bir eğitim uygulamasıdır

Farklı mekanlardaki öğrenci, öğretmen ve öğretim materyallerinin iletişim teknolojileri aracılığı ile bir araya getirdiği kurumsal bir eğitim faaliyetidir.

Uzaktan Eğitim; Farklı biçimlerle, Farklı ortamlarda, Birden fazla öğretmenin olduğu ya da olmadığı Farklı eğitim örgütlerinde, Değişik öğrenme seviyesi ve yaşlarda, Değişik teknolojilerle, Farklı öğretim yöntem ve yaklaşımlarıyla, Farklı felsefi ve stratejik motivasyonlarla gerçekleşebilir.

Eş-Zamanlı Öğrenme

Eş-Zamansız Öğrenme

Uzaktan Eğitim’in Merkezindeki Öğrenci Öğretmen Sanal Kütüphane Uzaktan Öğrenen İletişim Teknolojileri Diğer Öğrenciler Ders Tasarım Ekibi Yönetim Destek Servisleri

UZAKTAN EĞİTİMİN ETKİLİLİĞİ Uygun yöntem /teknoloji Öğrenci-öğrenci etkileşimi Zamanında geri bildirim

DAĞITIM YOLLARI

BİLGİSAYAR /GÜÇLÜ YÖNLER Pekiştirme Geribildirim Çoklu ortam Etkileşim Fiyat  Bilgiye erişim  Öğrenciye uyum

BİLGİSAYAR /SINIRLILIKLAR Ağ kurmanın maliyeti Buluşlara güvenmek Bilgisayar cahilliği Bilgisayar işletmenliği

VİDEO KONFERANS /SEÇENEKLER Küçük grup, Sınıf konferansı, Masaüstü konferansı Noktadan noktaya, Bir noktadan-çok noktaya, Çevrim dışı

VİDEO KONFERANS /AVANTAJLAR “Gerçek zamanlı” görsel iletişim Çoklu ortam Diğer coğrafik bölgelerdeki uzmanlar Özel ihtiyaçları olan öğrenciler Uzak yerlerdeki öğrenciler

VİDEO KONFERANS /SINIRLILIKLAR Maliyet Farklı sıkıştırma yöntemleri Öğrenci katılımı Görsellerin hazırlanması “Hayalet görüntüler” Ses paraziti

INTERNET /SEÇENEKLER Internet Destekli Öğretim web, mesaj panosu, haber grupları, Chat /konferans forum, e-posta FAQ Internet’e Dayalı Öğretim (Internet-based instruction – IBI) Internet Destekli Öğretim (Internet-assisted instruction - IAI)

INTERNET /AVANTAJLAR Öğrenci-öğretim elemanı etkileşimi Zaman ve mekandan bağımsızlık Öğrenci-öğrenci etkileşimi Hızlı geribildirim Tekrar tekrar erişim Kaynak zenginliği Utangaç öğrenciler Maliyeti  Farklı düşünme becerisi gelişimi Lokal sınırlılıkları aşma Hızlı bilgi güncellemesi

INTERNET /SINIRLILIKLAR Kontrol edilemeyen öğrenme ürünleri Kullanımda acemilik Öğretim engelleri Altyapıya bağımlılık Yüzeysel /sınırlı öğrenme Bilgi havuzunda kaybolma Odaklanma eksikliği Beklenmedik teknik sorunlar INTERNET /SINIRLILIKLAR

EN UYGUN HANGİSİ? İçerik sağlama Etkileşim İşbirlikli öğrenme Görsellik Veri iletimi

ÖĞRENCİ ÖZELLİKLERİ Yetişkin İş ve aile sahibi Koordinasyon gereksinimi Heterojen ihtiyaçlar ve hedefler Soyutlanmış

UZAKTAN EĞİTİMİN AKTÖRLERİ Öğrenci Öğretmen Yardımcılar Destek Personel Teknik Personel Yöneticiler

UZAKTAN EĞİTİM PLANLAMASI Titiz planlama- etkili vizyon. Programın teknik gereklerini sağlama. Öğrenci ihtiyaçlarına duyarlılık. Uygun teknoloji. Yavaş gelişim karşısında sabır. Sürekli AR-GE . Güçlü uyum. Personel seçimi ve eğitimi.