T.C. HAKKARİ VALİLİĞİ İl Milli Eğitim Müdürlüğü. 1.ÖZGÜNLÜK VE YARATICILIK Proje, çözüme kavuşturulmak istenilen konuda yaratıcılık ve özgünlük taşıyor.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PROJE HAZIRLARKEN DİKKAT EDİLECEK ADIMLAR
Advertisements

BİLİMSEL ARAŞTIRMA SÜRECİ
Prof. Dr. Hasan Efeoğlu Mühendislik Fakültesi E&E Müh. Bölümü
ÖZKAN BİRER BEYKENT OKULLARI EDİRNE BEYKENT OKULLARI
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
HOŞ GELDİNİZ.
Prof. Dr. Ülkü Çömelekoğlu Mersin Üniversitesi Öğretim Üyesi
SOSYOLOJİDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
İstatistik Kavramı İstatistik; kesin olmayışlığın ışığı altında karar verme tekniğidir. Ana kitle hakkında örneklem yardımıyla tahmin çalışmalarıdır. Kitle.
ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARASI “ARAŞTIRMA PROJESİ NASIL YAZILMALIDIR”?
PROJE HAZIRLAMADA ALANA ÖZGÜ KONU SEÇİMİ
9. SINIF TARİH DERSİ PROJE ÖDEVİ
İL DÜZEYİNDE KAMU KURUM VE KURULUŞLARININ YÜRÜTTÜKLERİ FAALİYETLERİN STRATEJİK PLAN VE PERFORMANS PROGRAMLARINA UYGUNLUĞUNA İLİŞKİN DEĞERLENDİRME RAPORU.
46. ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMASI
Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır Robert A
Pazarlama Araştırması
ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE İSTATİSTİK
Bilimsel Araştırmanın Alternatifleri
Stratejik Yönetim.
Doç. Dr. Arif ALTUN Arş. Gör. Meryem YILMAZ-SOYLU
KONYAALTI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ PTS NİSAN 2013
KARAR ALICI OLARAK YÖNETİCİ.
ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARASI ARAŞTIRMA PROJE YARIŞMASI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI :30-16:00 DEÜ Tıp Fakültesi-İZMİR.
EĞİTİMDE KALİTE ÖDÜLÜ EKİP RAPORU
Strateji Geliştirme Başkanlığı
DEN İ ZL İ İ HRACATÇILAR B İ RL İĞİ GENÇ MUC İ TLER ARANIYOR İ NOVAT İ F F İ K İ RLER YARI Ş MASI inovatiffikirleryarismas iwww.denib.gov.tr.
KIRKLARELİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ İZLEME VE DEĞERLENDİRME Esra ERARSLAN.
T.C ADANA VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ TÜBİTAK PROJELERİ
Aile Atölyeleri Projesi
ARAŞTIRMA TÜRLERİ.
EĞİTİM BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Pazarlama Bilgi Sistemi (PBS)
BÖLÜM 5 LİTERATÜR TARAMASI NASIL YAPILIR?BİR MAKALENİN BÖLÜMLERİELEŞTİREL OKUYUCU İÇİN KONTROL LİSTESİARAŞTIRMA RAPORUNUN YAZILMASI Beşinci Bölüm Konuları.
TÜBİTAK 47. ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ PROJE YARIŞMASI
YURTTA KALAN ÖĞRENCİLERİN KAYGI DÜZEYİNİN DEPRESYONA ETKİSİ NEDİR ?
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMASI
eTwinning Projeleri Nedir?
PROJE GELİŞTİRME VE DEĞERLENDİRME
BİLİMSEL ARAŞTIRMA.
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİNDE LABORATUAR KULLANIMI
Pazarlama Araştırmalarına Giriş ve Araştırma Süreci
HOŞ GELDİNİZ 2 KASIM – LİSE ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA
Deneme 1. Deneme 2 Deneme 3.
DİLEK DİKEÇ Matematik Öğretmeni
ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİNDE
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ARAŞTIRMA YÖNTEM ve TEKNİKLERİ
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 1
BYE900 Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Araştırma Yayın Etiği
BİLİMSEL YÖNTEM VE BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR
Bilimsel Araştırmanın Alternatifleri
Araştırma Sürecinin Aşamaları
Araştırma Problemlere güvenilir çözümler bulmak amacı ile planlı ve sistematik olarak, verilerin toplanması, çözümlenmesi, değerlendirilmesi ve raporlaştırılması.
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ 5.DERS
Nitel Araştırma Desenleri (Gömülü Teori)
MAN-535 Araştırma Yöntemleri
ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMA SÜRECİNİN TANITIMI
ABİDE Madde Örnekleri Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
TÜRKİYE'DE ERGEN PROFİLİ
Değerlendirme Çalışması Raporlama
Anket ve Likert Ölçekler
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Veri Toplama Araçları Anket, Gözlem vb.
DENEME.
DENEME
Sunum transkripti:

T.C. HAKKARİ VALİLİĞİ İl Milli Eğitim Müdürlüğü

1.ÖZGÜNLÜK VE YARATICILIK Proje, çözüme kavuşturulmak istenilen konuda yaratıcılık ve özgünlük taşıyor mu?  Yaklaşım, çözüme yönelik mi?  Verinin analizi ve yorumu özgün mü?  Malzeme nasıl kullanılmış? ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARASI ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMASI İLE İLGİLİ JÜRİ DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

T.C. HAKKARİ VALİLİĞİ İl Milli Eğitim Müdürlüğü 2.BİLİMSEL YÖNTEM Veri toplamada kullanılan örneklem (gözlem ölçme-deneme)  Problem açık ve kesin olarak belirtilmiş mi?  Problem, bilimsel kurallar çerçevesinde sistematik bir anlam içermekte mi?  Çözüme ulaşmak için yöntemsel bir plan var mı?  Değişiklikler açıkça belirlenmiş ve tanımlanmış mı?  Eğer proje takip gerektiriyorsa, öğrenci/öğrenciler bu gerekliliğin farkında mı ve bu takibi doğru bir şekilde yapmışlar mı?  Sonucu destekleyecek yeterli veri var mı?

T.C. HAKKARİ VALİLİĞİ İl Milli Eğitim Müdürlüğü 3.TUTARLILIK VE KATKI Proje sahibi öğrenci/öğrenciler, projenin geliştirilmesi sürecinde neden-sonuç ilişkisi kurarak projeye katkıda bulunmuşlar mı ve amaç-sonuç arasında tutarlılık var mı?  Yapılan araştırmaya bağlı bir proje gerçekleştirilebilmiş mi?  Projenin tamamlanması sürecinde gerçekleşen amaç ile ilk niyet arasında uyum var mı?  Sonuçlar, deneysel olarak ispatlanmış mı?

T.C. HAKKARİ VALİLİĞİ İl Milli Eğitim Müdürlüğü 4.ÖZÜMSEME VE HÂKİMİYET Proje sahibi öğrenci/öğrencilerin, sunum ile ilgili değerlendirme kriterleri  Proje, açıkça tartışılmış, amaç-prosedür ve sonuçları yeterli düzeyde açıklanmış mı? Bu noktada projenin temel amacından sapan ezberlenmiş sözler olup olmadığına dikkat edilmelidir.  Projenin önemli noktaları sistematik bir şekilde sunuldu mu?  Veri ne anlaşılırlıkta sunuldu?  Sonuçlar ne anlaşılırlıkta sunuldu?  Sunum ne açıklıkta yapıldı? Sunum sırasında herhangi bir hileye başvuruldu mu?  Projenin hazırlanışında diğer kişi ve kurumlardan (rehber öğretmen, laboratuar, üniversite..vb) ne ölçüde yardım alınmıştır?

T.C. HAKKARİ VALİLİĞİ İl Milli Eğitim Müdürlüğü 5.UYGULANABİLİRLİK Literatüre yeni bir yöntem, metod kazandırıyor mu? Gerçek hayatta kullanılabilir bir sonuç ortaya koyuyor mu?

T.C. HAKKARİ VALİLİĞİ İl Milli Eğitim Müdürlüğü 6.KAYNAK TARAMASI Projenin amacına yönelik literatür taraması  Proje sahibi öğrenci/öğrenciler, yaptıkları araştırma ile ilgili bilimsel literatüre hakim mi?  Öğrenci/öğrenciler, kaynakları Proje Raporu içinde kullanmışlar mı?  Öğrenci/öğrenciler, kaynakları proje ile ilişkilendirmişler mi?

T.C. HAKKARİ VALİLİĞİ İl Milli Eğitim Müdürlüğü SONUÇ VE AÇIKLIK Proje, sonuçlandırılmış ve verilere bağlı olarak açık bir şekilde izah edilmiş mi?

T.C. HAKKARİ VALİLİĞİ İl Milli Eğitim Müdürlüğü sabrınız için te ş ekkürler!