1.2. Eğitim Öğretim Programı Yüksek Lisans programımız alandaki yenilikler ve öğretim üyesi kadromuzun gelişmesi unsurları da dikkate alınarak yeniden.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
DİCLE ÜNİVERSİTESİ AKADEMİK BİLGİ SİSTEMİ (AKADEMİKWEB)
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ KLİNİK ARAŞTIRMALAR BİRİMİ (KABİ)
Stratejik Plan Otomasyonu
Eğitim Bilimleri Bölümü
ADÜ Ziraat Fakültesi Tarım Ekonomisi Bölümü Stratejik Planı,

HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER BÖLÜMÜ Performans Değerlendirmesi
 Avrupa Üniversiteler Birliği, Avrupa Üniversitelerini temsil eden tek kuruluştur.  Avrupa genelinde Yükseköğretim kurumlarının bütünleşmesini sağlayarak.
SÜLEYMAN ŞAH ÜNİVERSİTESİ SÜREKLİ EĞİTİM MERKEZİ
Yapabildiklerimiz Yapabildiklerimiz
Mersin Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü Stratejik Planı.
Bologna Sürecinde Enstitümüz
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ İSTANBUL BARIŞ ÇALIŞMALARI ve UYGULAMALI ETİK ENSTİTÜSÜ KURULUŞ ÖNERİSİ Doç. Dr. Havva Kök Arslan.
Türkiye'de Büyük Kentler Dışında Kurulan Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümlerinin Özellikleri ve Kurulmakta Olan Bölümlere Öneriler 50.Kütüphane Haftası Doç.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
KOÜ HUKUK FAKÜLTESİ «Adalet gücü bağımsız olmayan bir milletin, devlet halinde varlığı kabul olunmaz.»
Tanı ve tedavi için gerekli olan laboratuvar hizmetlerini yapmak.
Yenİ kurulan Ünİversİtelerdekİ
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI BÖLÜMÜ ANESTEZİ PROGRAMI STRATEJİK PLAN SUNUMU.
Kilis 7 Aralık Üniversitesi
Akademik Personel Sayıları 2. Akademik Personel Durumu 2.STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ 2.1. Durum Analizi eğitim-öğretim yılında açılan Bilgisayar.
STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ 2.1. Durum Analizi -Bahçe Ziraatı Programında halen 1. Sınıfta 43 öğrenci; 2. Sınıfta 60 öğrenci olmak.
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
ME.Ü. EĞİTİM FAKÜLTESİ TÜRKÇE EĞİTİMİ BÖLÜMÜ STRATEJİK PLANLAMA RAPORU
18 Mart Yalova.  22 Mayıs 2008 tarih ve 5765 sayılı kanun ile kurulmuş olan Yalova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Öğretim.
2006 – 2011 STRATEJİK PLAN SUNUMU
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Anabilim Dalları Stratejik Plan Formatı
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Genel Cerrahi Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
Doç. Dr. F. Kemal Sönmez Dr. Halit Apaydın Dr. Orgun Deveci
Yöntem, Proje Ekibi, Araştırma Olanakları, Yaygın Etki/Katma Değer
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALI
İkinci Dil Olarak Türkçe Öğretimi
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Adli Tıp Anabilim Dalı Stratejik Plan Formatı
H.Ü. EDEBİYAT FAKÜLTESİ BOLOGNA TOPLANTISI 21 NİSAN 2015.
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
İÇERİK Akademik Birimler Bazında Stratejik Plan’da Yer Alan Amaçlara Yönelik Eylemler Devlet Konservatuvarı Fakülteler Meslek Yüksekokulları Enstitüler.
GIDA MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ
Makine Mühendisliğine Giriş
TURİZMDE EĞİTİM SORUNLARI
Örgütsel Kariyer Planlaması
Doç. Dr. İlhan Kaya 5 Kasım 2010 Muş Alpaslan Üniversitesi.
T.C. ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ FİZYOLOJİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLANI.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
İNSANİ VE SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI BÖLÜMÜ.
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MİMARLIK BÖLÜMÜNE HOŞGELDİNİZ
BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ Güzel Sanatlar Fakültesi
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
VETERİNER HEKİMLİĞİ TARİHİ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ MEVLANA DEĞİŞİM PROGRAMI
BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ Güzel Sanatlar Fakültesi
Karşılaştırmalı Eğitim
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
EĞİTİM FAKÜLTESİ Akademik Yılı Genel Kurul
ÜNİVERSİTE ORGANLARI Öğr. Gör
ÖĞRENCİ İŞLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI Fakülte, Yüksekokul, Enstitü, MYO Açılması Uygulama ve Araştırma Merkezi Açılması Bölüm, Anabilim Dalı, Bilim Dalı.
2018 Yılı Performans Sunumu
Sunum transkripti:

1.2. Eğitim Öğretim Programı Yüksek Lisans programımız alandaki yenilikler ve öğretim üyesi kadromuzun gelişmesi unsurları da dikkate alınarak yeniden düzenlenmiştir. Yeni program eğitim öğretim yılından itibaren uygulanmaya konmuştur. Bu değişiklikler şu noktaları kapsamaktadır: Beş dersten oluşan bir bilimsel hazırlık programı oluşturularak, öğrencilerin toplam aldıkları kredi miktarı artırılmıştır.Böylece öğrencilerin derste geçirecekleri süre iki dönemden dört döneme çıkarılmıştır. Araştırma yeterliklerinin güçlendirmeye yönelik derslerin sayısı artırılmıştır. Seçmeli ders sayısı artırılarak programdaki ders yelpazesi genişletilmiştir. Programın içeriği yeniden gözden geçirilerek kuramsal ve uygulamalı derslerin bir kısmı yeniden düzenlenmiştir. Programımız, bilimsel hazırlık, 2 yarıyıl ders aşaması ve 2 yarıyıl tez aşaması olmak üzere toplam 4 yarıyıldır. 24 kredilik toplam 8 ders (6’sı zorunlu, 2’si seçmeli) ve kredisiz olmak üzere bir seminer çalışması ve yüksek lisans tezinden oluşmaktadır. Programın kapsamında açılan dersler aşağıdaki tablolarda sunulmuştur.

1.DÖNEM(GÜZ) Sıra No Dersin KoduDersin AdıZorunl u Seçm eli TUK 1 EYD.511Örgüt ve Yönetim Yaklaşımları (Bilimsel Hazırlık) Z303 2 EYD.513Eğitim ve Toplum (Bilimsel Hazırlık) Z303 3 EYD.515Araştırma Yöntemlerine Giriş (Bilimsel Hazırlık) Z303 4 EYD.521Eğitim Yönetimi YaklaşımlarıZ303 5 EYD.523Eğitim EkonomisiZ303 6 EYD.525Araştırma YöntemleriZ303 7 EYD.527Okul Geliştirme ve Eğitim Liderliği S303 8 EYD.529Sınıf Yönetimi Yaklaşımları ve Uygulamaları S223 9 EYD.533Okul YönetimiS EYD.800Yüksek Lisans TeziZ EYD.801Uzmanlık Alan DersiZ EYD.802Uzmanlık Alan DersiZ EYD.803Uzmanlık Alan DersiZ EYD.804Uzmanlık Alan DersiZ400

2.DÖNEM(BAHAR) Sıra No Dersin Kodu Dersin AdıZorunlu Seçmeli TUK 1 EYD.512Türk Eğitim Sisteminde Örgüt ve Yönetim (Bilimsel Hazırlık) Z303 2 EYD.526Eğitim İstatistiği ve Bilgisayar Uygulamaları (Bilimsel Hazırlık) Z223 3 EYD.522Eğitim DenetimiZ303 4 EYD.524EYTPE UygulamalarıZ223 5 EYD.536Eğitimde Nitel Araştırma YöntemleriZ223 6 EYD.528Eğitim Örgütlerinde İnsan Kaynağının Yönetimi S303 7 EYD.530Uluslararası ve Karşılaştırmalı EğitimS303 8 EYD.532Örgütsel Davranış ve Örgüt KültürüS303 9 EYD.538Eğitimin FinansmanıS EYD.600EYTPE SemineriZ EYD.800Yüksek Lisans TeziZ EYD.801Uzmanlık Alan DersiZ EYD.802Uzmanlık Alan DersiZ EYD.803Uzmanlık Alan DersiZ EYD.804Uzmanlık Alan DersiZ400

Akademik Personel Sayıları 2.STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ 2.1. Durum Analizi Eğitim Bölümler/Anabilim Dalları Anabilim Dalımız Eğitim Bilimleri Bölümü içinde yer almaktadır. Anabilim Dalımızca yürütülmekte olan 1 tezli yüksek lisans programımız bulunmaktadır Akademik Personel Durumu Akademik kadro durumu ve öğretim elemanı başına düşen öğrenci sayılarımız tablolar halinde aşağıda sunulmuştur.

Zayıf yanlarımız: Öğretim elemanlarımızın az sayıda olması (nicel eksiklik) Türkçe ve yabancı dilde alana yönelik kaynak eksikliği Teknik alt yapı yetersizliği Öğrencilerin yabancı dilde kaynakları okuma ve yorumlamada yaşadığı sorunlar Denetim alt alanında öğretim elemanı eksikliği Doktora programımızın olmaması nedeniyle yüksek lisans öğrencilerimizin önünü açamamak/aynı nedenle araştırma görevlilerimizin akademik ilerlemesinin aksaması Çevre kurum ve kuruluşlarla alanımıza ait yeterince iletişim kuramamamız Bina, derslik ve ofis olanaklarımızın sınırlılığı Yüksek lisans programına aday olarak başvuran öğrencilerin hedeflerinin net olmaması Kütüphane olanaklarımızın sınırlılığı Alanımızla ilgili yeterli sayıda veri tabanına üye olunmaması Araştırma görevlisi kadro olanakların sınırlılığı İdari personel ihtiyacının karşılanamaması Öğrencilerin okulda boş vakitlerini etkili değerlendirmesine uygun ortamların olmaması(okuma salonu, bilgisayar laboratuarı gibi)

Fırsatlar: Yabancı dil sorunu ile ilgili olarak fakültemizde Yabancı Diller Eğitimi bölümünün olması Öğretim üyesi kadrosunu geliştirmek için olanaklarımızın açık olması Talebin yüksek olduğu (öğrenci adayı olarak) bir alan olması Tehditler: Akademik yönelmeyi destekleyecek politikaların izlenmemesi Yüksek lisansı özendirici tutum sergilemeyen okul yöneticilerinin, çoğu öğretmen olan öğrencilerimizin performansını etkilemesi Alanda Türkçe kaynakların yeterli nitelik ve sayıda olmaması Üniversitelerde ilgili anabilim dalları arası eşgüdümün zayıf olması Yasal düzenlemelerin yüksek lisanslı okul yöneticilerini desteklememesi 2.4 Varsayımlar Fakülte derslik ve ofis olanaklarının artması ile bölümümüze ayrılacak dersliklerin sayısının artması. Fakültedeki öğretim elemanı sayısının artması. Kütüphane olanaklarının geliştirilmesi Alanda yerli ve yabancı süreli yayınlara üyelik ve alanla ilgili kitapların alınması

Stratejik Amaç 3.: Alandaki yenilikleri takip ederek bilimsel araştırmalar yapmak Stratejik Hedef 3.1.: Ulusal ve uluslararası yayınlar yaparak bilgi üretmek ve yaymak Stratejik Faaliyet : Araştırma projelerini ve yayın sayısını çoğaltmak Stratejik Hedef 3.3.: Öğrencilerimizi ulusal ve uluslar arası yayınlara yöneltmek ve projelere dahil etmek Stratejik Amaç 4: Öğretim üyesi kadrosunu zenginleştirmek Stratejik Hedef 4.1.: Öğretim üyesi sayısını arttırmak Stratejik Faaliyet : Denetim alanı başta olmak üzere öğretim üyesi sayısının arttırılması için başvuruda bulunmak Stratejik Amaç 5: Öğrencilerimizin yabancı dil kullanma becerilerini geliştirmek Stratejik Hedef 5.1.: Fakülte ve üniversitemizdeki yabancı dil öğretimi üzerine çalışan birimleri ile eşgüdüm yaparak yüksek lisans öğrencilerin okuma anlama becerilerine yönelik programlar oluşturmak üzere girişimde bulunmak Stratejik Faaliyet 5.1.1: Talebi gerekçelendirmek ve resmi başvuruda bulunmak Stratejik Faaliyet 5.1.2: Öğrencilerin okuma ve yazma becerilerinin geliştirmek