EKO OKULLAR PROGRAMI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
Advertisements

ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
Mavi ve Yeşil İçin Elele
EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
REHBERLİK Yıldız KOCADAĞ.
2007 / 30 SAYILI MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMDE TANITIM VE YÖNELTME ÇALIŞMALARI GENELGESİ DOĞRULTUSUNDA İLÇEMİZ İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA YAPILMASI.
STRTEJİK PLAN HAZIRLAMA TAKIMININ OLUŞTURULMASI. Hazırlık Dönemi Çalışmaları ve Takımın Oluşturulması Stratejik planlama çalışmalarının başarısı plan.
Eylem Planı Sonraki Adımlar
EKO- OKULLAR.
“Tüketim Alışkanlıklarımız”
Siirt Valiliği Siirt Üniversitesi Siirt Sanayi ve Ticaret Odası Siirt İl Özel İdaresi Dicle Kalkınma Ajansı Siirt Esnaf ve Sanatkarlar Odalar Birliği.
(Yeşil Bayrak) EKO OKULLAR PROGRAMI.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
ORTA ANADOLU KALKINMA AJANSI (ORAN) ABUDYK TOPLANTISI SUNUMU
Mavi ve Yeşil İçin Elele
MENTÖRLÜK DESTEK PROGRAMI
ISO 9001:2008 Değişiklikleri Mart Madde No ve Değişiklikler Madde 1.2 “ürünün veya kuruluşun yapısı gereği bu standardın bir veya birkaç maddesinin.
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Valilikler koordinasyonunda illerde yapılan çalışmaların Türkiye’nin Yeni AB Stratejisi ve AB İletişim Stratejisi’ne katkı sağlaması İçişleri Bakanlığı.
REHBERLİK.
EKO OKULLAR.
İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 2014 – 2015 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN TANILAMA SÜRECİ ŞUBAT 2014.
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
KOORDİNATÖR ÖĞRETMENLER TOPLANTISI
EKO-OKULLAR.
SEÇMELİ DERSLERİN UYGULANMASI
KEŞFET KENDİNİ PROJESİ
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
OKUL SÜTÜ PROGRAMI OKUL SÜTÜ ; Özel okullar dahil, anasınıfı ve ilkokul öğrencilerine, eğitim öğretim yılının ikinci döneminde (11/02/ /06/2013.
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
EKO OKULLAR PROJESİ.
 KONU VE AMAÇ: Orta Karadeniz Kalkınma Ajansı bölgenin ekonomik ve sosyal kalkınmasının hızlandırılması amacıyla 2012 yılında TR83 Bölgesi İnovasyon.
İL YATIRIM PROGRAMI HAZIRLIK VE İZLEME SÜRECİ
Sefa BARIŞ U Eşref TİRYAKİ U Taha AKKOL U
Comenius Okul Ortaklıkları Projeleri Comenius Okul Ortaklıkları Eğitimde kaliteyi arttırmak ve Avrupa boyutunu geliştirmek amacıyla, Avrupa’nın farklı.
TANIMLAR GÖREV VE SORUMLULUKLAR
9. SINIFLARIN ALAN SEÇİMİNDE DİKKAT ETMESİ GEREKENLER
“OKULLAR HAYAT OLSUN” PROJESİ KAPSAMINDA
Değeri Olmayan İnsan Yoktur; Kötü Değerlerle Donanmış İnsan Olabilir…
EKO - OKUL BİLGİLENDİRME SUNUMU
EKO - OKUL BİLGİLENDİRME SUNUMU
EKO-OKUL PROJESİ Eko-Okullar Programı okul öncesi ile ilk ve ortaokullarda çevre bilinci, çevre yönetimi ve sürdürülebilir kalkınma eğitimi vermek için.
Ş AH İ NBEY REHBERL İ K VE ARA Ş TIRMA MERKEZ İ. KAYNAŞTIRMA Kaynaştırma yoluyla eğitim nedir? Kaynaştırma yoluyla eğitim; özel eğitime ihtiyacı olan.
SERTİFİKASYONA İLİŞKİN İKİNCİ DANIŞMAN GÖRÜŞMESİ EEE PRATİKTE KULLANIM FAALİYETLERİNİN EVALÜASYONU Eğitimde Etniklerarası Entegrasyon Projesi.
OKULLARDA BAŞARIYI ARTIRMA PROJESİ (OBAP)
Çocuk ve Genç Eğitim Programları Çocuk ve Genç Eğitim Programları.
DEĞERLER ŞEHRİ KAYSERİ PROJESİ
BİLİM VE SANAT MERKEZİ ÖĞRENCİ SEÇME SÜRECİ TANITIM TOPLANTISI NİĞDE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
TÜRKİYE BİLİŞİM DERNEĞİ Kamu Bilişim Platformu - 17
Yöneltme/Yerleştirme
Kurullar, Meslekî Çalışmalar ve Komisyonlar
II Hafta Plan Nedir? Eğitim-öğretimde Plan Yapmanın faydaları
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
OKULLARDA ORMAN PROGRAMI (Learning About Forest-LEAF)
1 T.C. GÜMRÜK VE TİCARET BAKANLIĞI ESNAF VE SANATKÂRLAR GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 14 Ocak 2016.
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
KARADENİZ HAVZASINDA SINIR ÖTESİ İŞBİRLİĞİ PROGRAMI Uygunluk ve Ortaklık Şartları - - Uygunluk ve Ortaklık Şartları -
TANILAMA.
Tarımsal Üretici Örgütlerin Rekabet Gücünün Geliştirilmesi Projesi Kasım 2015-Şubat 2023 İzmir, Adana.
T.C. BAŞBAKANLIK DEVLET PERSONEL BAŞKANLIĞI EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANI
ÖZEL EĞİTİM Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitim ve sosyal ihtiyaçlarını karşılamak için özel olarak yetiştirilmiş personel, geliştirilmiş eğitim.
Turizm Türlerinin Oluşmasında Çevrenin Etkisi
Bir Bilenle Bilge Nesil projesi
EKO OKULLAR. Eko-Okullar Programı ilköğretim okullarında çevre bilinci, çevre yönetimi ve sürdürülebilir kalkınma eğitimi vermek için uygulanan bir programdır.
STRATEJİK YÖNETİM SİSTEMİ
Hanife ÇAKIR Uzman Öğretmen
Sunum transkripti:

EKO OKULLAR PROGRAMI

Eko-Okullar Programı okul öncesi eğitim kurumlarında ve ilköğretim okullarında çevre bilinci, çevre yönetimi ve sürdürülebilir kalkınma eğitimi vermek için uygulanan bir programdır. Katılımcı yaklaşımıyla okullardaki öğrenciler hem çevresel konularda bilgi edinirler, hem de çevrelerinde bulunanları çevresel konularda bilinçlendirmede etkin rol alırlar.

Eko-Okullar Programı, Okullara çevre eğitimi konusunda yol gösterici bir program sunmasının yanı sıra; program dâhilinde yaptıkları çalışmalarda ve verdikleri çevre eğitimiyle üstün başarı sağlamış okullara Yeşil Bayrak ödülü vermesi nedeni ile aynı zamanda bir ödül planı olma özelliğini de taşır.

Yeşil Bayrak, uluslararası düzeyde tanınan ve saygınlığı olan, çevreye duyarlı okulu simgeleyen bir eko-etikettir. Ödülün geçerlilik süresi 2 yıldır bu sebeple ödülün her iki yılda bir yenilenmesi gerekir.

PROGRAMIN FAYDALARI Programın uygulanması, öğrencilere çevre konusunda olduğu kadar, yaşamları boyunca kullanacakları ve başarılarını etkileyecek alışkanlıklar kazandırır.  ÖĞRENCİLER; — Bir grup üyesidir ve yeni bir kimlik geliştirir, — Grup çalışmasına alışır katılımcı bir yapı oluşturur, — Sorunları tanıma, çözüm üretme ve tartışma becerisi geliştirir, — İnisiyatif kullanma, karar verme yeteneği gelişir, — Plan yapma becerisi gelişir, — Tüketim alışkanlıkları değişir, savurganlık önlenir, — Doğal kaynakları koruma bilinci gelişir.

  PROGRAM KONULARI Programa yeni kayıt olmuş okullar ilk iki eğitim-öğretim yılı boyunca çöp-atık / geri dönüşüm konusunu çalışırlar. Çöp-Atık konusunu çalışarak Yeşil Bayrak ödülü almış olan Eko-Okullarımız diğer konulardan birini seçerek çalışmalarına devam ederler. Eko-Okullar Programı konuları; -    Enerji -    Su -    Biyolojik Çeşitlilik  Eko-Okullar yukarıda belirtilen konuları ikişer yıl çalıştıktan ve öğrencilerin konuyu tam olarak kavradıklarından emin olduktan sonra yan konular olan; -      İklim değişikliği, -      Ulaşım, -      Sağlıklı yaşam, -      Hava Kirliliği,   -      Gürültü kirliliği, -      Biyo-dizel, -      Genetiği Değiştirilmiş Organizmalar, -      Organik tarım  -      Işık Kirliliği  vb. konularda çalışmalarını sürdürebilirler. Programın ilk yılında okulların çöp-atık/geri dönüşüm konusunu ana konu olarak çalışıp yanında az miktarda enerji ve su konularına da değinmelerini öneririz. Bunun sebebi, bu konuda yapılacak çalışmaların sonuçlarının çok daha kısa sürede görülmesi ile okuldaki motivasyonu artırma potansiyelinin olmasıdır. Aynı zamanda bu konular hemen her okulun müfredat programının içinde yer alabilecek kadar esnek ve programın temelidir.

EKO-OKULLAR PROGRAM YÜRÜTME AŞAMALARI 1. AŞAMA : KAYIT OLMA 2. AŞAMA : PROGRAMI YÜRÜTME 3. AŞAMA : ÖDÜL İÇİN BAŞVURUDA BULUNMA 4. AŞAMA : ÖDÜL YENİLEME

1. AŞAMA: KAYIT OLMA Okul yönetimi ve programı yürütecek olan koordinatör öğretmen programın tümünü benimsemiş ve okullarında programı uygulamaya karar vermişlerse, internet sayfamızın “formlar” bölümünde yer alan "Eko-Okullar Program Müracaat Formu"nu doldurarak TÜRÇEV’e doğrudan internet üzerinden gönderebilirler.  Bu bilginin amacı, okulun programa olan sorumluluklarına ilişkin olarak göstergeler sunmasıdır. Bu formun TÜRÇEV'e gönderilmesi programa katılım ve gelecekte ödül için başvuru yapma niyeti konularında bir teyit anlamı taşır.  Eğitim-öğretim yılının başında, tercihen en geç Kasım Ayı’nın başına kadar kayıt yaptırılabilir.  Kayıt işleminin tamamlanabilmesi için formun gönderilmesini takiben yıllık katılım payını da yatırarak dekontunu teyit için elektronik ortamda adresine mail olarak Vakfımıza gönderilmesi gerekmektedir.  Okulun göndermiş olduğu başvuru formu ve dekont Vakfımızca alındığında, programın, okulda ve okulun bulunduğu geniş toplumda geliştirebilmesi için gerekli dokümanlar okullara gönderilecektir. 

1- Eko-Okullar Komitelerinin Kurulması 2- Çevresel İnceleme 2. AŞAMA: PROGRAMI YÜRÜTME Eko-Okullar Programı’na katılan okullar, kendi müfredatlarını programın kalbini oluşturan 7 ADIM'a adapte ederler. Bunlar; 1- Eko-Okullar Komitelerinin Kurulması 2- Çevresel İnceleme 3- Eylem Planı 4- Gözlem ve Değerlendirme 5- Müfredat Çalışması 6- Bilgilendirme ve Katılım 7- Eko-İlke

1- Eko-Okullar Komitelerinin Kurulması Çalışmaların yürütülebilmesi için iki ayrı komite kurulur. Bunlardan birincisi; okulun farklı sınıflarında oluşturulacak ve yeterli sayıda (20–25) öğrenci ve bir koordinatör öğretmenden oluşan Eko-Tim'dir ve programın okuldaki yürütücüsüdür. İkinci komite ise okul müdürü ya da başyardımcısı, okul aile birliği temsilcisi, programa katkısı olabilecek veliler, öğretmenlerden ilgi duyanlar, muhtar ve/veya belediye temsilcisi, okulun Eko-okul öğrenci timi temsilcisi ve katılmasında yarar görülen diğer temsilcilerden oluşur ve görevi projenin okulda devamlılığını sağlamak ve gerektiğinde Eko-Tim'e destek olmaktır.  Programın yürütme aşaması tüm bir yılı içine alan bir süreçtir. Bu süreç okulların çalışmalarının vakfımızca takip edilebilmesi için iki adet Etkinlik Raporu'nun hazırlanarak TÜRÇEV'e gönderilmesini kapsar. Bunlardan ilki; birinci dönem sonunda hazırlanan "1. Dönem Etkinlik Raporu"dur. Diğeri rapor ise eğitim-öğretim yılı sonunda hazırlanan "2. Dönem Etkinlik Raporu"dur.

2- Çevresel İnceleme: Okuldaki çalışma, okulun çevre üzerinde yarattığı etkileri incelemekle başlar. Öğrenciler, okulda atılan çöp miktarından altyapı (kanalizasyon, vb.) yetersizliklerine kadar her konuda incelemeler yaparlar. Bu aşamada tim okulun bir yıl boyunca ele alacağı konuyu belirler. Bunlar çöp-atık, su, enerji ve biyolojik çeşitlilik temel konulardan biri olabilir.

3- Eylem Planı: Çevresel inceleme sonucu ortaya çıkan sonuçları değerlendirerek belirlenen önceliklere göre uygulanabilir, gerçekçi amaçlar ve bu amaçları gerçekleştirmek ve çevresel performansı arttırmak üzere bir eğitim-öğretim yılı için etkinliklerin takvimlendirilmesidir. Eylem Planları her eğitim-öğretim yılı için seçilen konuya göre hazırlanarak TÜRÇEV'e gönderilir.

4- Gözlem ve Değerlendirme: Okulda belirlenen eylem planının öğrenciler tarafından takip edilmesini ve çalışılan konularda başarılı olunmasını sağlar. Aynı zamanda, okulda verilen çevre eğitiminin sürekliliğinin güvencesidir.

5- Müfredat Çalışması: Program, müfredattan ayrı fakat müfredattan destek alarak yürütülmektedir. Amaç çevreye ilişkin konuların derslerde yeri geldiğinde vurgulu bir şekilde işlenmesinin sağlanmasıdır. Önemli bir nokta ise çevre eğitiminin tüm derslerde verilmesinin gerekliliğidir. Bu sebeple okuldaki tüm öğretmenlerin programı anlaması ve gönül vermesi gerekir. 

6- Bilgilendirme ve Katılım: Veliler, yerel yönetimler, sanayiler ve daha geniş toplum Eko-Okullar programında yer almaya başladıkça Yerel Gündem 21 de okullarda uygulanmaya başlamış olur. Okullar, bilgi ve deneyim edinmek için diğer kuruluşlarla iletişime girerler. Okullar yaptıkları çalışmalarla kendi çevrelerini de çevresel konularda duyarlı olmaya çağırırlar. Okul içerisinde ise yapılan etkinliklerin tüm okula duyurulması gerekir, bunun için en iyi yol okulda bir Eko-Okullar Panosu hazırlanması ve burada gerek proje ile ilgili gerekse genel çevre konularına yer verilmesidir.

7-Eko-İlke: Eko–İlke öğrencilerin seçtikleri konu ile ilgili olarak ulaşmak istedikleri hedefleri ve değerlerini içeren okula özgü bir cümledir. Eko-İlke tüm öğrencilerin ve çalışanların üstlenip uygulayacağı ve çevre yararına olan faaliyetleri açıklayan, tarif eden bir eylem cümlesidir. Örneğin; "Kullanılmış alüminyum tenekelerin hepsini okuldaki geri dönüşüm kutusuna atacağız", "Çevre dostu temizlik ürünleri kullanalım" veya "Enerji tasarruflu lambalar kullanacağız" Eko-İlke olma özelliği taşıyan cümlelerdir.

3. AŞAMA: ÖDÜL İÇİN BAŞVURUDA BULUNMA Ödüle başvurmak için okulların en az iki öğretim yılı başından beri programda yer almaları gereklidir. Bu süre, öğretmenlerin ve öğrencilerin programa adapte olması, çalışmalarını tamamlaması ve çevrelerini bilinçlendirmeleri için gereklidir. Ayrıca, eylem planının en az üçte ikisini gerçekleştirmiş olması gereken bu okullar Yeşil Bayrak ödül başvurusu yaparlar. Başvurular, eğitim-öğretim yılının ikinci döneminde yapılır.

4. AŞAMA: ÖDÜL YENİLEME Ödül iki yıl için geçerli olup, ikinci yılın sonunda ödül yenilemek gerekir. Bunun için aynı prosedürün takibi ile tekrar ödül başvurusu yapılır.