Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.). Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ARAŞTIRMALARDA KAYNAK GÖSTERME TEKNİKLERİ
Advertisements

AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
EĞİTİM DENETİMİ VE SORUNLARI
Powerpoint Sunum İlkeleri
Powerpoint Sunum İlkeleri
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Günlük Plan Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Resimlerin Kullanımı.
DENEY 1 KIRPICI VE KENETLEYİCİ DEVRELER & BESLEME GERİLİM DÜZENLERİ
3D DEFTER VE SES.
Öğretİm Materyallerİ Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
YENİ YÜZYIL ÜNİVERSİTESİ DİL HAZIRLIK OKULU
HAZIRLAYAN Hakan YİĞİT.
Eğitim Öğretimde Planlama
POWERPOİNT SUNUM İLKELERİ
9. SINIF TARİH DERSİ PROJE ÖDEVİ
Bilimsel Metinler Nasıl Okunur ve Anlaşılır?
LİSE 1. SINIF (9. SINIF) ORTAK ALAN.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.). Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr.
(EDS462) OKUL DENEYİMİ – II
Öğretmenlik Uygulaması
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.). Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Internet Projeleri Projeler, öğrencilerin belirli bir konuyu araştırmak amacıyla çeşitli türdeki (görsel, işitsel, görsel ve işitsel) kaynaklardan elde.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
UZAKTAN EĞİTİMDE YAZILI-BASILI ORTAMLAR
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları
PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Danışman: Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Hazırlayan: Melike ELMEZ
Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN
Örnek Olay Yöntemi (Örnek Olay İncelemesi)
PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETİM
Erken Çocukluk Dönemi Öğretmen!n!n Özell!kler!.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
EDS462 Okul Deneyimi Dersi
Uzaktan Eğitim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. Uzaktan eğitim, öğrenme ve öğretme süreçlerinin farklı yerlerde gerçekleştiği, öğrenenle öğretenin çoğu zaman.
4. SINIF ÖĞRETİM PROGRAMI VE DERS KİTAPLARININ İNCELENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ Atakan BAYLAM.
AÇIK DERS MALZEMELERİ SAMİYE TUNCER
GİRİŞ Hayat bilgisi dersinde eğitim-öğretim sürecinin başarılı bir biçimde gerçekleşmesi ve kazanımların öğrencilere kazandırılması için önemli.
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
MORE ENSTİTÜ UZAKTAN EĞİTİM
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEDE HATA Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
BÖLÜM 5 ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ.
ÖĞRETİM TASARIMI DERSİ PROJE SUNUMU
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (MSc., MEd.).
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
EDS462/OMB504 Okul Deneyimi Dersi
Öğretimin Planlanması
BİLİM SANAT MERKEZİ TANILAMA SÜRECİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi
Eğitim programında ders kitabının yeri. Planlı, programlı olmayan hiçbir öğrenme etkinliği eğitim programının kapsam alanına giremez. Planlı, programlı.
BİLİM SANAT MERKEZİ TANILAMA SÜRECİ
ARAŞTIRMALARDA KAYNAK GÖSTERME TEKNİKLERİ
ETKİLİ ÖĞRETMENLERİN ÖZELLİKLERİ
Sunum transkripti:

Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.)

Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr. İsmail Hakkı Demircioğlu ANI Yayıncılık

Okul Deneyimi -I-

Etkinlik 14 DERS KİTAPLARINDAN YARARLANMA

Etkinlik 14 Ders Kitabı Bir dersin, yıllık programında belirtilen içeriği, metin, grafik, resim, harita, şekil, tablo vb. unsurlarla şekillendirerek belli bir sırada toplanarak sunulduğu, onaylanmış basılı materyaline verilen isim.

Etkinlik 14 Ders kitapları hem öğrenciler hem de öğretmenler için önemlidir. Ama…

Etkinlik 14 Öğrencilerin ders kitaplarından beklentileri nedir? Dersle ilgili aradıkları neredeyse tüm soruların cevaplarını bulabilecekleri bir kaynak. Eğitimcilerin / Öğretmenlerin ders kitaplarından beklentileri nedir? Dersle ilgili bilgileri doğrudan vermek yerine, farklı işlemler yaparak (araştırarak) öğrenmenin gerçekleştirilebilmesine yardımcı olacak şekilde bu içeriği sunmak.

Etkinlik 14 Bu nedenle, ders kitaplarının, öğrenci tarafından «nasıl kullanılması gerektiği» de öğrenilmesi/öğretilmesi gereken hususlar arasındadır. Ders kitaplarının, daha işlevsel kullanılabilmesi konusunda da, öğretmenin öğrenciye yardımı gerekir.

Etkinlik 14 Kitap kullanımı konusundaki eğitim bilimleri ve öğrenme üzerine yapılmış araştırmalar ne söylüyor? Tek bir kitaba bağımlı kalmak öğrenmede istenen verimi sağlamıyor. Öğretimde tek bir ders kitabına bağımlı kalmak, dünyada giderek azalıyor. Ders kitabı kullanımı yanında, «çalışma kitapları» kullanımı da yaygınlaşıyor.

Etkinlik 14 Ders kitabınızın S.40-41’deki tabloda, size ders kitaplarından nasıl yararlanılabileceği ile ilgili örnek bazı stratejiler verilmiştir. Bu formu ve uygulanışına ilişkin açıklamaları okuyarak bu etkinlikte nasıl bir strateji uygulamak istediğinizi belirleyiniz.

Etkinlik 14 Uygulama öğretmeninizle görüşerek, «ders kitaplarından yararlanma» ile ilgili yapmak istediğiniz etkinlik hakkında bilgi veriniz. Bu çalışmayı yapabileceğiniz uygun bir ders saati ve konu belirlemesini rica ediniz. Dersin bu kısmında kullanılabilecek içeriğin, ders kitaplarının/notlarının neresinden yararlanılarak elde edilebileceğini belirleyiniz.

Etkinlik 14 Ders kitabından yararlanma etkinliğinde, öğrencilerin çalışmaya bireysel olarak mı?, ikili mi?, grup şeklinde mı? katılacağını uygulama hocanızla kararlaştırınız. Etkinlik sürecinin nasıl izleneceğini ve kontrol edileceğini de uygulama hocanızla kararlaştırınız. Öğrencilerin zorlandığı noktaları not ederek, nedenlerini araştırınız. Uygulama öğretmeninizle süreç sonuçlarını birlikte değerlendiriniz.

Etkinlik 14 Tüm bu detayları etkinlik raporunuza aktarınız.