İşletme 1 Ders3 2009 Copyright S.K.Mirze.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Advertisements

İşletme, belli ölçüde kar elde etmek ve hizmet yaratmak amacıyla üretim faktörlerini bilinçli ve sistemli olarak bir araya getirip tüketicilerin istekleri.
İşletmelerde Üretim Faaliyetleri 10 Devam
TEMEL LOJİSTİK Doç. Dr. Murat ERDAL muraterdal.com.
STRATEJİK YÖNETİM STRATEJİK PLANLAMA
Hazırlayan: Kübra Yavuz Kübra Yerli
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
İşletmelerde Finans Faaliyetleri 9
İŞLETMELERİN ÇEVRESİ VE ÇEVRE FAKTÖRLERİ
İ.K.Ü.İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Uluslararası İş Etiği.
ÖRGÜT VE ÇEVRESİ RAQİF QASIMOV.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
GENEL İŞLETME.
SÜLEYMAN ŞAH ÜNİVERSİTESİ SÜREKLİ EĞİTİM MERKEZİ
AĞ TABANLI STRATEJİLER VE BİLGİ SİSTEMLERİ
İşletme 1 Ders Copyright S.K.Mirze.
Bölüm 3 Dış Çevre Analizi
FİNANSAL AMAÇ VE FİNANS FONKSİYONU
GİRİŞİMCİ VE GİRİŞİMCİLİK
İ.K.Ü.İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Bölüm 11 Yönetim Stratejilerinin Uygulanmasında Kullanılan Teknikler
Bölüm 14 Stratejik Değerleme ve Kontrol
 Ülgen & Mirze 2004.
İşletme ve Ekonomi Copyright S.K.Mirze.
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
İşletmelerde Muhasebe Faaliyetleri 8
İş Dünyasında Yeni Yaklaşımlar Copyright S.K.Mirze1.
STRATEJİK YÖNETİMDE DIŞ ÇEVRE ANALİZİ
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
İşletmelerde Üretim Faaliyetleri 10
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Erlan Bakiev
PAZARLAMA ÇEVRESİ.
KURUM İÇİ İLETİŞİM HAZIRLAYAN HAVA GÜLER.
6.Bölüm Endüstriyel Pazarlar ve Uluslararası Pazarlar
Bölüm 12 Stratejilerinin Uygulanması-1 İşletme Yapıları ve Sistemler
YÖNT 101 – İŞLETMEYE GİRİŞ I
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
Uluslararası İnsan Kaynakları Yönetimi YONT414
Pazarlama Çevresi ve Pazar Fırsatlarının İzlenmesi
Pazarlama Çevresi Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
İşletmeye Giriş Konu 1: İşletme
ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin çevrelerindeki değişimleri nasıl değerlendirmeleri gerektiği ve bu değişimlere nasıl yanıt verebilecekleri.
TUR İ ZM PAZARLAMASI ÇEVRES İ. Turizm işletmesi 1. MAKRO ÇEVRE 3. FAALİYET ÇEVRESİ 2.SEKTÖR ÇEVRESİ TURİZM PAZARLAMASINDA DİKKATE ALINMASI GEREKEN ÇEVRE.
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
IV: İç (Mikro) Çevre: Firmanın Üstünlük ve Zayıflıkları
YENİ ORGANİZASYON YAKLAŞIMLARI
Pazar Fırsatları ve Pazar Çevresi
İŞLETMENİN EKONOMİK YAPI İÇİNDEKİ YERİ VE İŞLETMENİN ÇEVRESİ
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
MODERN YÖNETİM TEORİSİ
TEMEL İŞLETMECİLİĞE GİRİŞ
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 2. Hafta Dış Çevre Analizi Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatlarının İzlenmesi
Küresel Bir Çevrede Yönetim
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
“STRATEJİ NEDİR?” STRATEJİK DEĞİŞİM.
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
İşletmelerde İletişim
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
ÇAĞDAŞ YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI PROFİLİ Hazırlayan Berkay deniz çil
TEMEL İŞLETMECİLİĞE GİRİŞ
İŞLETME BİLİMİ VE İŞLETMEYİ TANIYALIM
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
Sunum transkripti:

İşletme 1 Ders3 2009 Copyright S.K.Mirze

Yönetim İşlevleri Planlama Organize etme Yürütme Kontrol 2009 Copyright S.K.Mirze ©2004 S.K.Mirze

2009 Copyright S.K.Mirze © Ülgen&Mirze 2004

Yönetim İşlevleri Girdiler Çıktılar Çevresel Olaylar Planlama Organize etme Çıktılar Kontrol Yürütme Çevresel Olaylar 2009 Copyright S.K.Mirze ©2004 S.K.Mirze

BEYAZ YAKALI ÇALIŞANLAR MAVİ YAKALI ÇALIŞANLAR YÖNETİCİ POZİSYONUNDA BULUNMAYAN ÇALIŞANLAR İŞLETMELERDE BAŞKALARI VASITASI İLE İŞ GÖRMEYEN, GENELLİKLE ÜSTLERİNİN VERDİKLERİ GÖREVLERİ KENDİ KAFA VE KOL GÜCÜ İLE YAPAN ÇALIŞANLAR BEYAZ YAKALI ÇALIŞANLAR MAVİ YAKALI ÇALIŞANLAR 2009 Copyright S.K.Mirze

Yöneticiler Ve Çalışanlar ÇALIŞANLAR 2009 Copyright S.K.Mirze

İşletmenin Dış Çevresi Genel çevre Politik çevre Yasal çevre Ekonomik çevre Teknolojik çevre Sosyokültürel çevre Demografik çevre Uluslararası çevre Sektörel çevre Rakipler Tedarikçiler Müşteriler Tüketiciler İşletmenin İç Çevresi Çalışanlar Kurum Kültürü Yönetim yapı ve sistemleri Davranış, ilşkiler ve dinamikler 2009 Copyright S.K.Mirze ©2004 S.K.Mirze

Genel Çevre Sektörel çevre İşletme İçi Çevre Politik Tüketiciler Rakipler Yasal Uluslararası Çalışanlar Kurum Kültürü Yönetim Yapısı Sistemler Davranış, İlişkiler, Dinamikler Demografik İşletme İçi Çevre Ekonomik Tedarikçiler Müşteriler Sektörel çevre Teknolojik Sosyokültürel Genel Çevre 2009 Copyright S.K.Mirze

Organizasyon Dinamiği (T.Koçel/İşletme Yöneticiliği; Beta) Çevresel Gelişmeler Sosyal ve Kültürel ortam Demografik ortam Teknolojik ortam Tüketim ve tedarik pazarı Sosyal ortam Politik ve Yasal ortam Uluslararası ortam Dış Çevre İşletme Üst Girdiler Çıktılar Yönetici Kişisel ihtiyaçlar Örgüt içi baskılar Amaçlar Verimlilik Etkililik Çevresel gelişmeler Çalışanlar Organizasyon Dinamiği (T.Koçel/İşletme Yöneticiliği; Beta) 2009 Copyright S.K.Mirze ©2004 S.K.Mirze

Çevresel Belirsizlik Değişen faktörlerin sayısı Faktörlerin değişme hızı Yüksek Belirsizlik Y Değişme Hızı Düşük Belirsizlik D D Faktör Sayısı Y 2009 Copyright S.K.Mirze

İşletme Dış Çevresinin Yönetimi ÇEVREYE UYUM SAĞLAMA KOORDİNE ETME SÜREKLİ TAHMİNLER ESNEK ORGANİZASYONLAR BİRLEŞMELER VE ORTAK GİRİŞİMLER ÇEVREYİ ETKİLEME REKLAM/ HALKLA İLİŞKİLER POLİTİK/LOBİ FAALİYETLERİ SENDİKA VE DERNEKLER 2009 Copyright S.K.Mirze