Yunus ARAS Filiz UZUN Yusuf ALTAY Hatice ELMA Merve KANTARC İ Fatma BÜLBÜL.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bilgi Teknolojisinin Temel Kavramları
Advertisements

BTP 106 Bilgisayar Donanımı
Anakartlar Sistemin merkezi bileşenidir.
BLU RAY DVD ROM CD ROM OPTİK OKUYUCULAR Hazırlayan: Zeynep SIRIM
GENEL OLARAK Ana kart Nedir? Ana kartın Yapısı
27" All-in-One PC.
Dijital Dünyada Yaşamak
BİLGİSAYAR NEDİR?.
Bilgi Teknolojisinin Temel Kavramları
İŞLETİM SİSTEMİ İşletim Sistemi Nedir İşletim Sisteminin Görevleri
KAPASİTE (HAFIZA) ÖLÇÜ BİRİMLERİ
MICROSOFT XBOX Hazırlayanlar Adem ÖNAL Emrah YETGİN Enes YİĞİT
PLAYSTATİON Grup Üyeleri: Fatih Akkaya Hüseyin Özkan Halil Güvel
Microsoft Xbox Burak Karadaş Osman Kuzgun İpek Özcan Damla Akdulum
8 İKİNCİL DEPOLAMA CHAPTER
CD CD nedir? CD, "Compact Disc" kelimelerinin baş harflerinden oluşan bir kısaltmadır. CD'ler sayısal verilerin makineler tarafından okunabilir bir şekilde.
ANDROID işletim sistemi
İŞLEMCİLER.
Bilgisayarın İlkleri, Geçmişten Günümüze Bilgisayar
Apple Şirket 1 Nisan 1976 yılında kurulmuş ve 3 Ocak 1977’de Apple Computer, Inc. adıyla anonim şirket haline gelmiştir. İsminde yer alan "Computer" (Bilgisayar)
Mobil Uygulamalar ve Bilgi Hizmetleri Orçun Madran
X Box oyun konsolu Grup Üyeleri: Fatih Akkaya Hüseyin Özkan
BİLGİ TEKNOLOJİSİNİN TEMEL KAVRAMLARI
PLAYSTATION OYUN KONSOLU 8.Grup
Yazılım Gelişimi. Donanım gelişimine paralel olarak süren yazılım gelişimi, son on yılda kayda değer bir ivmelenme ile bilgisayarları, herhangi bir uzmanlık.
BİLGİSAYARIN MİMARİSİ, TEMEL BİLEŞENLERİ VE ÇALIŞMA MANTIĞI
KAPASİTE (HAFIZA) ÖLÇÜ BİRİMLERİ
B İ LG İ SAYAR VE B İ L İ Ş İ M S İ STEMLER İ DONANIM (II. KISIM) Yard.Doç.Dr. Cihad DEM İ RL İ.
Playstation Eğlence Konsolu Hazırlayanlar: Merve KANTARCİ Hatice ELMA Filiz UZUN Yunus ARAS Fatma BÜLBÜL Yusuf ALTAY 1.
DİJİTAL ÖLÇÜLER.
Hazırlayanlar: Omeed KADHİM Onurcan PALABIYIK Ufuk OZKAR Çağırı TUNCAY Erdem ONAN Koray AVCI Ceyhun YAKUT.
PLAYSTATION EĞLENCE KONSOLU
İŞLETİM SİSTEMİ İşletim Sistemi Nedir İşletim Sisteminin Görevleri
Grup 4-Apple TV Emre KARAKAŞ Okan YİĞİT Halil GÜVEL Fatih AKKAYA Emine Şeyda KERVAN Hüseyin ÖZKAN Kübra KANTARCIOĞLU.
HAKKINDA : Windows 98’ den sonra çıkmıştır. Daha güzel ve kullanışlı yeni şeyler eklenmiştir. 16-bit/32-bit melez işletim sistemidir. Microsoft Windows.
T.C. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Ders: İnsan Bilgisayar Etkileşimi Ders Sorumlusu: Doç.
İsmail ÖZTÜRK Biliişim Teknolojileri Öğretmeni
DEPOLAMA.
X BOX Hazırlayanlar Burcu MAYDA Ceren ÖZDAL Selman ADIGÜZEL
İŞLETİM SİSTEMİ İşletim Sistemi Nedir İşletim Sisteminin Görevleri
Aşağıdakilerden hangisi işletim sistemi değildir?
YAZILIM.
Dİjİtal oyun tabanlI öğrenme
Gesture – Based İnterfaces
YAZILIM.
DONANIM VE YAZILIM.
Bilgi Teknolojisinin Temel Kavramları
Bilgisayara bilgilerimizi saklayabiliriz.
DONANIM VE YAZILIM.
Hafta2 Bilgisayar Donanımı Dersi
DONANIM VE YAZILIM Hazırlayan: Ad Soyad.
Bilgi Teknolojisinin Temel Kavramları
Bilgisayar İle İlgili Temel Kavramlar
BİLGİSAYAR DONANIMI DERSİ
DONANIM VE YAZILIM.
USB Universal Serial Bus Evrensel Seri veriyolu. Tak çalıştır aygıtların sistemlerde daha kolay bir şekilde kullanımını sağlamak amacıyla geliştirilmiş.
Bilgisayar Donanımı Dersi
BİLGİSAYAR NEDİR?.
Klavye,fare – Oyun çubukları – oyun konsolları
Bilgisayar Donanımı Dersi
Ares Bilişim Sistemleri
Bilgisayar İle İlgili Temel Kavramlar
HARİCİ VERİ DEPOLAMA SİSTEMLERİ
Bilgisayar İle İlgili Temel Kavramlar
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME TEMEL KAVRAMLAR (I.HAFTA)
T.C. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
1.  Oyun konsolu, bilgisayar harici televizyon bağlantısı yoluyla oyun oynama imkânı veren veri tabanı bilgisayar kökenli eğlence cihazıdır.  Temeli.
PROJEKTÖR.
ANAKARTLAR.
Bilgisayar Donanımı Dersi Bilgisayarın Mimarı Yapısı ve Çalışma Mantığı.
Sunum transkripti:

Yunus ARAS Filiz UZUN Yusuf ALTAY Hatice ELMA Merve KANTARC İ Fatma BÜLBÜL

Xbox, Microsoft firmasının oyun konsolu piyasasında pay sahibi olmak amacı ile ürettiği ve 25 Ekim 2001'de Kuzey Amerika'da, 22 Şubat 2002'de Japonya'da, 14 Mart 2002'de Avusturalya'da ve 16 Nisan 2002'de Avrupa'da piyasaya sürdüğü bir konsoldur. Diğer oyun konsollarının çıkış tarihleri çok eskidir; fakat Xbox, piyasaya daha yeni girmesine rağmen piyasada kendine çok iyi yer edinmiştir. Öte yandan, piyasada Playstation 2'nin kaldığı kadar uzun süre kalmamıştır.

Oyun konsolu, bilgisayar harici televizyon ba ğ lantısı yoluyla oyun oynama imkânı veren veri tabanı bilgisayar kökenli e ğ lence cihazıdır. Temeli 1947 yılına kadar uzanan bilgisayar oyunları, oyun konsolu geli ş im sürecinin de tohumlarını ekmi ş tir. Bildi ğ imiz hali ile ilk bilgisayar oyunu Tennis for Two 1958 yılında bir osiloskop ekranında analog bir bilgisayar aracılı ğ ı ile olu ş turulmu ş tur yılına gelindi ğ inde, Massachusetts Institute of Technology labaratuarında bulunan PDP-1 model bilgisayar kullanılarak bugün bilinen ilk dijital oyun Space war dizayn edilmi ş tir. Söz konusu bu oyunlar, görülece ğ i üzere nükleeer santrallerde veya büyük üniversite labaratuarlarında bulunan dönemin geli ş mi ş bilgisayarları için tasarlanmı ş türünün tek örne ğ i oyunlardır. Oyun konsolu tanımı ise tüm tüketicilerin sahip olabilece ğ i seri üretim ürünleri tanımlar. İş te 1968 yılına geldi ğ imizde Ralph Baer isimli ka ş if, Brown Box adını verdi ğ i ve bugün bildi ğ imiz oyun konsolu tanımına uyan ilk prototip sistemi tasarlamı ş tır. Piyasada resmi olarak satılmaya ba ş lanan oyun konsolları, teknolojik geli ş im sürecine göre a ş a ğ ıdaki ş ekilde sınıflandırılmaktadır.

1. Jenerasyon 2. Jenerasyon - 3. jenerasyon 4. jenerasyon 5. jenerasyon 6. jenerasyon 7. jenerasyon 8. jenerasyon

Atari Pong (1975) Magnavox Odyssey (1972)

1972 yılına gelindiğinde Brown Box ürünü resmi olarak Magnavox Odyssey adı ile piyasaya sürülmüş ilk ev tipi Oyun konsolu olarak tarihe geçmiştir. Birinci jenerasyon olarak sınıflandırılan bu ürün daha sonraları Atari firmasının piyasaya süreceği Pong adı verilen tümleşik oyun konsolu ile tahtından indirilmiştir. Birinci nesil oyun konsollarının ortak özelliği, ekranda kare şekilli olarak resmedilen bir objeyi yine ekranın iki yanında el ile kumanda edilen dönen podlar aracılığı ile yukarı aşağı hareket ettirerek karşılıklı tenis türevi oyunlar oynanabilmesidir. Bu dönemde daha çok tümleşik (tek oyunlu) konsollar üretilmiş olsa da, Magnavox Odyssey ve Philips Telespiel model konsollar kartuşlar kullanılarak aynı tür oyunları farklı varyasyonlarla kullanılabilmesini sağlamış örnekleridir.

Fairchild Channel F (1976)Atari 2600 (1977)

1976 yılına gelindiğinde piyasaya çıkan ilk İkinci jenerasyon ürün Fairchild Channel F olup 1977 yılında ise Atari 2600 piyasaya sürülerek oyun konsolu çılgınlığının ilk adımı atılmıştır. Renkli oyun oynama keyfi ve Joy-stick kullanımı ile bu dönem, oyun konsollarının tüm dünya tarafından tanınıp sevilmesinde bir milat olarak kabul edilir. Öncü 8-bit çağı olarak adlandırılan bu dönemde ortalama 4kb kapasiteli medya formatları olan kartuşlar kullanılmıştır. Dönemin en popüler oyun konsolu olan Atari 2600 serisi, Joy Stick olarak adlandırdığı tek tuşlu kontrol aracı ile yeni bir çığır açmıştır.

Nintendo Family Computer (1983) Sega Master System (1985)

1983 senesinde Nintendo, hala birçok kullanıcının gözünde eşsiz olan NES ( Nintendo Entertainment System ) ürününü çıkartarak Üçüncü jenerasyon'u başlatmıştır. Aynı döneme damgasını vuran bir diğer efsaneleşmiş oyun konsolu ise Sega Master System dır. 8-bit daha gelişmiş grafikler, çok kanallı sesler ve Joy-pad kullanım avanajları ile bu nesle ait konsollar büyük satış rakamlarının önünü açmıştır.

Sega Mega Drive (1988) SNES (1990)

1988 yılında Sega firması Mega Drive olarak adlandırdığı 16-bit teknolojisine sahip Dördüncü jenerasyon Oyun konsolunu piyasaya sürmüştür. Aynı dönemde Sega'nın yine en büyük rakibi Nintendo firmasının SNES model oyun konsoludur. 16-bit teknolojisi sayesinde çok daha gelişmiş grafik ve ses motorları ile Ateri Salonlarında oyuncuların hayranlıkla oynadığı birçok oyun, artık evlerde bu konsollar aracılığı ile oynanabilir hale geliştir. Bu dönemde oyun kumanda ve oynanış biçimleri daha komplike hale gelmiştir.

Nintendo 64 (1996) Sega Saturn (1994) Sony Playstation (1994) Atari Jaguar (1993)

1993 yılına gelindiğinde 3D grafiklere sahip oyunların oynanabildiği Beşinci Jenerasyon oyun konsolları piyasaya sürülmüştür. Bu jenerasyonda medya olarak ilk defa CD kullanılmaya başlanmış ve 32-bit / 64-bit teknolojisinin verdiği avantajlarla çok daha yüksek çözünürlüğe sahip oyunlar oynanabilir hale gelmiştir. Yine bu dönemde ilk defa oyun konsolları artık sadece birer oyun konsolu olmaktan çıkmış ve multi-medya özellikler ile birlikte kullanıcı beğenisine sunulmuştur. Özellikle Sony Playstation'un sunduğu ve konsolu bir VCD player olarak kullanarak MP3 formatında müzik dinlemek ve film izleyebilme olanakları, bu konsolu artık salonların başköşesine yerleştirmiştir.

Sega Dreamcast (1998) Nintendo Gamecube (2001)

Bu dönemde özellikle ilk defa oluşturulan On-line oyun konsolu arayüzü diğer üreticilere de öncülük etmiştir. Ne var ki Sony, 2000 yılında piyasaya Playstation 2 model oyun konsolunu sürmüş ve tarihin en çok satan oyun konsolu olarak tarihe geçmiştir. Bu süreç SEGA gibi bir devin de oyun konsolu üreticisi pazarından çıkmasına sebep olmuştur. Altıncı jenerasyona dahil olan diğer popüler ürünler ise Nintendo Game Cube ve Microsoft'un ilk oyun konsolu olan Xbox dur. Bu jenerasyonda kullanılan 128-bit teknolojisi 3D kullanımı ve görsel işitsel anlamda yeni çığırlar açmıştır. Bir önceki nesilde başlayan multi-medya olanakları bu dönemde daha da gelişmiştir. Sistemlerde kullanılan DVD formatlı medya aracılığı ile gerek yüksek çözünürlüklü film izleme, yüksek kalitede müzik dinleme ve yine bu nesilde sistemlerin on-line bağlanabilirlik özellikleri ile internet üzerinden veri alış-verişi mümkün kılınmıştır.

Microsoft Xbox 360 (2005) 2005 yılı itibariyle Yedinci jenerasyon dönemi başlamıştır. Microsoft firmasının yeni oyun konsolu olan Xbox 360 bu sürece öncülük etmiştir. Uzunca bir süre tek alternatif olmanın avantajını kullanan bu konsol, 2006 sonunda ard arda piyasaya sürülen Sony Playstation 3 ve Nintendo Wii oyun konsolları ile birlikte Yedinci jenerasyonun 3 alternatifi arasında yeralmaktadır. Bu jenerasyonda kullanılmaya başlanan (Playstation 3) blu-ray medya formatı ile 1080i/p full HD ( High Definition) oyun oynama ve film izleme mümkün kılınmıştır. Ek olarak sistemlerin internet kullanım arayüzleri çok daha geliştirilmiş olup, bu dönemin konsolları standart bir PC gibi kullanılabilir hale gelmiştir. Sistemlerde kullanılan bir diğer devrimsel yenilik ise kablosuz bağlantıya sahip kontrol kollarıdır. Nintendo ve Sony tarafından piyasaya sürülen konsollarda harekete duyarlı sensörlere sahip kollar kullanılarak yeni bir çağ başlatılmıştır.Microsoft ise hiçbir hareket algılayacı olmadan çalışan Kinect'i (Project Natal)çıkarmıştır.

Nintendo 3DS(2011) Kod adı "Durango" olan yeni nesil Xbox'ın ilk resmi tanıtımı 21 Mayıs 2013'te oldu. Ayrıca 10 Haziran'daki E3 fuarında konsolla ilgili bilgiler verilecek. Resmi tanıtımdan önce yeni konsolun adının "Xbox 720", "Xbox 8", "Xbox" ve özellikle tanıtıma birkaç gün kala "Xbox Infinity" olacağı gibi söylentiler dolaşmaktaydı. [4] Microsoft'un oyun sektöründeki yeni odağı olacak Xbox One'ın, yüksek güçlü donanım ve son teknoloji yazılıma sahip olması bekleniyor. Konsolun Prime gibi internet üzerinden televizyon yayını ve film yayını yapan Netflix ve Amazon Prime gibi uygulamalarla donatılmış olacak. Önceki konsoldan farklı olarak web siteleri görüntüleyebilecek ve DVR cihazı olarak kullanılabilecek. Oyun kumandası da gözden geçirilecek ve Kinect'e yeni özellikler eklenecek. [4]

 Modifiye edilmiş 733MHz Pentium III (133MHz FSB)  nVidia Grafik kartı: 250MHz NV2x (GeForce 4 Ti serisi ile yakın değerlerde)  2-5x DVD sürücüsü (Samsung, Philips, Thomson)  64 MB DDR SDRAM 200 MHz ana hafıza (6.4 GB/s)  8 GB/10 GB sabit disk (Seagate, Wastern digital)  10/100 base-T ethernet genişbant internete hazır  3D 64 kanal, AC3 ses donanımı (Dolby Digital)  8 MB’lik çıkartılabilir hafıza kartı  HDTV desteği 480p/720p/1080i ye kadar  Ölçüleri: 324 × 265 × 90mm (12.8 × 10.4 × 3.5 inç)

Microsoft, yeni nesil konsolu Xbox One'ı piyasa sürmeye hazırlanırken, Xbox ile ilgili haberler gelmeye devam ediyor. Firmanın konsol dünyasına giriş yaptığı ilk konsolun ismi Xbox'tı. Bugünlerde ortaya çıkan bilgilere göre Xbox'ın piyasaya çıkmadan ön Söylentilere göre Xbox şu isimlerle gelebilirmiş: Microsoft FACE (Full Action Center), Microsoft O2 (Microsoft Optimal Ozone), Microsoft TSO (Three Six Zero). Microsoft TSO'nun Xbox 360 ile benzerlik göstermesi gözünüzden kaçmamıştır.. Bunlar ve bunlar gibi bir çok denemenin ardından Xbox ismi ortaya çıkmış ce bir çok prototip isminin olduğu belli oldu.

XBOX 360 için üretilmiş bir teknolojidir, PC’ler için kullanılması henüz mümkün değildir fakat geliştirme aşamasındadır. Microsoft'un sunduğu bu eşsiz projenin amacı bilgisayar ortamında çevre birimler kullanmadan (kol, silah, konsol araçları vs.) sadece el, kol ve bacak hareketleriyle oyun oynayabilme teknolojisine denir. Bilgisayar için üretilecek olan Kinect USB portundan bağlanacak olsa da XBOX 360 ile Kinect teknolojisini kablosuz, kızılötesi teknolojisi ile kullanabilmekteyiz.

Xbox Kinect çok çeşitli oyunları sayesinde eğitim için harika bir alternatif araçtır. Özellikle harekete dayalı oyunları sayesinde denge, motor beceriler, koordinasyon vb. alanlarda çocukların daha hızlı ilerleme göstermesine yardımcı olmaktadır. Yine boş zamanların değerlendirilmesinde de oldukça etkilidir. Ayrıca ödül etkinliği olarak da kullanılabilmektedir. Kısaca eğitimde motor becerilerin geliştirilmesinde etkili bir araçtır. Özel eğitim alanında yardımcı teknolojilerin kullanımı giderek yaygınlaşmaktadır. Spastik çocuklarla, konuşamayan çocuklarla, fiziksel engelli çocuklarla, otizmli çocuklarla, Down Sendromlu çocuklarla çalışırken birçok yardımcı teknolojiden faydalanılmaktadır.

 Otistik özellikler gösteren çocukların eğitimlerinde teknoloji kullanımının çocukların;  Dikkat sürelerinin arttırılmasında,  Motor becerilerinin geliştirilmesinde,  Akademik becerilerin kazandırılmasında,  Davranış problemlerinin azaltılmasında,  Sosyal becerilerinin geliştirilmesinde ve  Serbest zaman ve oyun becerilerinin kazandırılmasında etkili olduğunu göstermektedir.

İşlemci: XBOX 360 oyun konsolu, IBM tarafından özel olarak geliştirilmiş, 3 adet 3.2 GHz hızında çalışan simetrik işleme çekirdeği bulunduran ve teorik olarak 3 işlemci performansı sağlayan bir işlemciye sahip. Sistemin 1 Teraflop işlem gücü var. Karşılaştırmak gerekirse, Apple'ın Power-PC bazlı bilgisayarı PowerMac G5, 2.7 GHz hızında tek çekirdekli işlemcili ve monitörsüz halde 3000$ gibi bir fiyata satılmaktadır. Grafik: XBOX 360'ın mükemmel grafikleri, 10MB gömülü DRAM ve gelişmiş bir kaplama mimarisine sahip, 500 MHz hızında çalışan özel üretim bir ATI grafik işlemcisi tarafından üretilmektedir. Bu grafik işlemci sayesinde XBOX x 1080 (1020P) çözünürlükte kristal netlikte görüntüleri sağlayabilmektedir. Aynı zamanda Wide Screen yani geniş ekran teknolojisi de grafik işlemci tarafından donanımsal olarak desteklenmektedir. Ses: XBOX 360, olası 256 kanala kadar çok kanallı ses çıkışı sunar. Hafıza: 512MB hafızaya sahiptir. Sabit Disk: Premium paket sahipleri 20GB bir sabit diske sahip olabilmektedirler. Ayrıca Core paket sahipleri de sonradan sabit disk eklentisi yapabilmektedirler. Yeni çıkan ek paketler, Arcade ve Elit. Elit sistemlerde 120GB sabit disk kullanılmıştır. Optik Okuyucu: XBOX 360, 12X çift katmanlı bir DVD okuyucuya sahiptir. DVD-Video, DVD-ROM, DVD-R/RW, DVD+R/RW, CD-DA, CD-ROM, CD-R, CD-RW, WMA CD, MP3 CD, ve JPEG Photo CD de dahil olmak üzere bütün DVD- ve CD- formatlarını desteklemektedir. Ancak yeni nesil Blu-Ray ve HD-DVD gibi disk formatlarını desteklememektedir. Hafıza Kartları: 64MB'a kadar büyüklükteki hafıza kartları bulunmaktadır. XBOX 360 üzerinde iki adet hafıza kartı slotu bulunmaktadır. Oyun Kumandaları: XBOX 360, 4 adete kadar kablosuz oyun kumandası desteklemektedir. Aynı zamanda üzerinde bulunan 3 adet USB 2.0 port sayesinde ekstra aletler ve oyun kumandaları takabilirsiniz. Ağ Teknolojisi: XBOX 360 üzerindeki Gigabit Ethernet ile ağ bağlantısına hazır olarak gelmektedir. Ayrıca sonradan alınabilecek bir kablosuz ağ adaptörü ile de "Wi-Fi ready" hale getirilebilir

   insan_ve_bilgisayarin_en_iyi_etkilesimi_microsoft_kinect.aspx insan_ve_bilgisayarin_en_iyi_etkilesimi_microsoft_kinect.aspx  m.html m.html 