SHKS HASTA BAKIM HİZMETLERİ HAZIRLAYAN:SİBEL ÇELENK GDH KALİTE YÖN.DİR.
SUNUM İÇERİĞİ HASTA BAKIM HİZMETLERİNİN SHKS DEKİ YERİ SHKS HASTA BAKIM HİZMETLERİ
SHKS BOYUTLANDIRMA YAPISI KURUMSAL HİZMET YÖNETİMİ HASTA BAKIM HİZMETLERİ SAĞLIK HİZMETİ YÖNETİMİ DESTEK HİZMETİ YÖNETİMİ İNDİKATÖR YÖNETİMİ HASTA VE ÇALIŞAN GÜVENLİĞİ
SHKS STANDART SAYILARI DAĞILIM TABLOSU DİKEY BOYUT BÖLÜM NO SHKS BOYUT/BÖLÜM HASTA GÜVENLİĞİ ÇALIŞAN GÜVENLİĞİ HASTA VE ÇALIŞAN GÜVENLİĞİ 01 KURUMSAL HİZMET YÖNETİMİ 122 15 5 6 02 HASTA BAKIM HİZMETLERİ
SHKS PUANSAL DAĞILIM TABLOSU DİKEY BOYUT BÖLÜM NO SHKS BOYUT/BÖLÜM HASTA GÜVENLİĞİ ÇALIŞAN GÜVENLİĞİ HASTA VE ÇALIOŞAN GÜVENLİĞİ 01 HİZMET YÖNETİMİ 1590 285 110 02 HASTA BAKIM HİZMETLERİ 65 30 15
HASTA BAKIM HİZMETLERİ 00 01 02 01 00 Hastanın/hasta yakınının bölüme uyumu sağlanmalıdır. 15 00 01 02 01 01 Hastanın bölüme kabulünde hasta/hasta yakını; 00 01 02 01 01 o Kahvaltı ve yemek saatleri, 00 01 02 01 01 o Hasta ve yakınının uyması gereken kuralları, 00 01 02 01 01 o Ziyaret saatleri ve kuralları, 00 01 02 01 01 o Telefon kullanımı, 00 01 02 01 01 o Tuvalet-banyo kullanımı, 00 01 02 01 01 o Hemşire çağrı sistemi kullanımı, 00 01 02 01 01 o Hekimin günlük vizitleri konularında bilgilendirilmelidir. 00 01 02 01 02 Hastaya hizmet verecek olan bölüm çalışanları hasta/hasta yakınına kendini tanıtmalıdır.
01 01 Hastanın bölüme kabulünde hasta/hasta yakını; Kahvaltı ve yemek saatleri, Hasta ve yakınının uyması gereken kuralları, Ziyaret saatleri ve kuralları, Telefon kullanımı, Tuvalet-banyo kullanımı, Hemşire çağrı sistemi kullanımı, Hekimin günlük vizitleri konularında bilgilendirilmelidir. DÖKÜMAN: Hastane tanıtım rehberi broşürü-Servis oryantasyon Kitapçığı Yatan Hasta Eğitim Formu Değerlendirilecek Hususlar: Eğitim formu ile yapılan bilgilendirmeler kayıt altına alınmalı Hastaların belirlenen konulara yönelik bilgi düzeyi
Değerlendirilecek Hususlar: Çalışanlar yaka kartı takmalıdır. 02 hastaya hizmet verecek olan bölüm çalışanları hasta/hasta yakınına kendini tanıtmalıdır. Değerlendirilecek Hususlar: Çalışanlar yaka kartı takmalıdır. Sözel olarakta çalışan kendini tanıtmalıdır. AD-SOYAD: UNVAN:
Hasta bakım hizmetleri 00 01 02 02 00 Hastanın bölüme kabulünde genel durumu değerlendirilmelidir. 15 00 01 02 02 01 Hastanın genel durumu fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden değerlendirilmelidir.
Değerlendirilecek Hususlar: Yatışı yapılan tüm Hastaların 01 Hastanın genel durumu fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden değerlendirilmelidir. Doküman: Hemşirelik Hizmetleri Ön Değerlendirme Formu Değerlendirilecek Hususlar: Yatışı yapılan tüm Hastaların dosyasında ilgili formun bulunması ve Değerlendirmenin yapılmış olması gerekir.
Hasta bakım hizmetleri 00 01 02 03 00 Hasta gereksinimleri doğrultusunda hemşire bakım planı düzenlenmelidir. 15 00 01 02 03 01 Hemşire bakım planı hekim tedavi planı ile koordineli olmalıdır. 00 01 02 03 02 Hemşire bakım planına; 00 01 02 03 02 o Hastanın bakım gereksinimleri, 00 01 02 03 02 o Bakım gereksinimlerine yönelik hedefler, 00 01 02 03 02 o Bakım gereksinimlerine yönelik uygulamalar, 00 01 02 03 02 o Uygulama sonuçlarının değerlendirilmesi kayıt edilmelidir.
01 Hemşire bakım planı hekim tedavi planı ile koordineli olmalıdır. 02 Hemşire bakım planına; Bakım Planında hemşirelik tanısı- hedefler-uygulama- değerlendirme aşamalarının yer alması Hastanın bakım gereksinimleri, Bakım gereksinimlerine yönelik hedefler, Bakım gereksinimlerine yönelik uygulamalar, Uygulama sonuçlarının değerlendirilmesi kayıt edilmelidir.
Hasta bakım hizmetleri 00 01 02 04 00 Hemşire nöbet teslimlerine yönelik düzenleme yapılmalıdır. 10 00 01 02 04 01 Nöbet teslimleri, 00 01 02 04 01 o Nöbeti devreden ve devralan hemşireler arasında yapılmalı, 00 01 02 04 01 o Önce deskte, sonra hasta başında yapılmalı, 00 01 02 04 01 o Hasta bakım sürecindeki bilgileri kapsamalıdır.
01 Nöbet teslimleri, Nöbeti devreden ve devralan hemşireler arasında yapılmalı, Önce deskte, sonra hasta başında yapılmalı, Hasta bakım sürecindeki bilgileri kapsamalıdır.
Hasta bakım hizmetleri 00 01 02 05 00 Hasta/hasta yakınları hastanın genel durumu ve tedavi süreci hakkında hekim tarafından bilgilendirilmelidir. 10
TEŞEKKÜRLER