MAVİ BAYRAK PROGRAMI’NDA ÇEVRE EĞİTİMİ VE BİLİNÇLENDİRME

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AÇIKLAMA Bu doküman; pratik bir şablon olarak isteyenlerin kullanması için hazırlanmıştır. Dosya hazırlanırken; Her bir etkinlik için 4’ten fazla fotoğrafa.
Advertisements

HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIKTA YAZIM VE SUNUM TEKNİKLERİ
OKUL REHBERLİK SERVİSLERİ DESİMAL SİSTEMİ
Eskişehir Tepebaşı Belediyesi
İZLEME VE DEĞERLENDİRME BİRİMİ
ÜNİTE PLANI ÖZETİ Öğrencilerin, Denizli ve çevresindeki tarihi yerleri, coğrafi özelliklerini ve bugünkü durumlarını öğrenerek; tarihi ve doğal çevrelere.
Yaşam3Geni Eğitim Danışmanlık
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
ÖRNEK SUNUM HAZIRLAMA ŞABLONU
ÇEVKO ‘nun Sorumlulukları ve Belediyelerle Çalışma Sistemi
Bu doküman; pratik bir şablon olarak isteyenlerin kullanması için hazırlanmıştır. Dosya hazırlanırken; Her bir etkinlik için bir slaytta 4’ten fazla fotoğrafa.
Görsel Okur-Yazarlık *
PROJEYE DAYALI FEN DERSİ Proje tabanlı öğrenme yöntemi, öğrencilere problem çözmeyi, karar vermeyi ve araştırmayı öğretir. Ayrıca öğrencilere belirlenen.
Eğitim Öğretimde Planlama
Kuzey Ege İlleri Mavi Bayrak Koordinatörü
9. SINIF TARİH DERSİ PROJE ÖDEVİ
PLAJLARDA ÇEVRE BİLİNÇLENDİRME PROJESİ
Plajlarda Çevre Bilinçlendirme Projesi. Plajlarda Çevre Bilinçlendirme Projesi; Mavi Bayrak Kriterlerinden bir tanesi de plajın temiz olmasıdır. Bu konuda.
8. Mavi Bayrak Yerel Sorumlular Semineri
Anket Tekniği.
EKO-OKULLAR.
KEŞFET KENDİNİ PROJESİ
UZAKTAN EĞİTİMDE YAZILI-BASILI ORTAMLAR
İŞ PİYASASI VE ÇALIŞMA ALANLARI
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
Bu doküman; pratik bir şablon olarak isteyenlerin kullanması için hazırlanmıştır. Dosya hazırlanırken; Her bir etkinlik için 4’ten fazla fotoğrafa yer.
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
ÜNİTE PLANI MESLEKLER.
Dr. Yener ATASEVEN Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi
KAYSERİ İLE OKUMAK PROJESİ
OKUL BAŞARISINI ARTIRMADA VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
4. SINIF ÖĞRETİM PROGRAMI VE DERS KİTAPLARININ İNCELENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ Atakan BAYLAM.
OKULLARDA BAŞARIYI ARTIRMA PROJESİ (OBAP)
Medya ile ilişkiler Webinar-3 Kütüphan-e Türkiye Projesi Tanıtım Çalışma Grubu 23 Ekim 2014.
NİTEL VERİ TOPLAMA ARAÇLARI
12/03/ / 09 / 2009 HEDEF: HEDEF: Atık Elektrik ve Elektronik Ekipmanlar (AEEE) konusunda AB ile uyum standartlarını sağlamak AMAÇ: AMAÇ: Bu.
Çalışma Yaprağı.
OPODER TİTUBB SİSTEMİNE (TÜRKİYE İLAÇ VE TIBBİ CİHAZ ULUSAL BİLGİ BANKASI) ISMARLAMA ORTOPEDİK PROTEZ ORTEZ KAYIT İŞLEMİ Aralık 2015.
ÖĞRENME AMAÇLARI Pazarlama araştırma raporunun değerini anlamak (takdir etmek) Rapor yazmayı daha etkili yapmak için pazarlama araştırmacılarının.
OKULLARDA ORMAN PROGRAMI (Learning About Forest-LEAF)
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
İNSANLAR VE YÖNETİM.
DENEYSEL YAKLAŞIM (Kullanıcı Testleri)
BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME. BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME.
RİSKLİ YENİDOĞAN BEBEKLERDE HEMŞİRELİK BAKIMI VE GÜVENLİ TABURCULUK
AZDAVAY ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
ETKİLİ SUNUM NASIL YAPILIR?
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
TEMEL KAVRAMLAR, TARİHÇE VE İLKELER
Okullarda okul dergisi, halk oyunları, mezuniyet, panel, tartışma, bilgi yarışması, turnuva, yılsonu sergisi, tiyatro ve sene sonu açılış ve kapanış törenleri.
AÇIKLAMA Bu doküman; pratik bir şablon olarak isteyenlerin kullanması için hazırlanmıştır. Dosya hazırlanırken; Her bir etkinlik için 4’ten fazla fotoğrafa.
LATUYAB Lara Turizm Yatırımcıları Birliği
GENEL BİLGİ YILI MAVİ BAYRAK ÇEVRE EĞİTİM ve BİLİNÇLENDİRME ETKİNLİKLERİ DOSYASI.
Tanıtım Çalışma Grubu
2017 YILINDA GERÇEKLEŞTİRİLEN ÇEVRE EĞİTİM ETKİNLİKLERİ
ÇEVRE EĞİTİM VE BİLİNÇLENDİRME
YUMURTALIK BELEDİYESİ
ÇEVRE EĞİTİM VE BİLİNÇLENDİRME
ÇEVRE EĞİTİM VE BİLİNÇLENDİRME
ÇEVRE EĞİTİM VE BİLİNÇLENDİRME
BASIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ
Bu doküman; pratik bir şablon olarak isteyenlerin kullanması için hazırlanmıştır. Dosya hazırlanırken; Her bir etkinlik için 4’ten fazla fotoğrafa yer.
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
2018 YILI YAPILAN ÇEVRE ETKİNLİĞİ
EK YILINDA GERÇEKLEŞTİRİLECEK ÇEVRE EĞİTİM ETKİNLİKLERİ
2018 YILINDA GERÇEKLEŞTİRİLEN ÇEVRE EĞİTİM ETKİNLİKLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EK YILINDA GERÇEKLEŞTİRİLECEK ÇEVRE EĞİTİM ETKİNLİKLERİ
Sunum transkripti:

MAVİ BAYRAK PROGRAMI’NDA ÇEVRE EĞİTİMİ VE BİLİNÇLENDİRME Erol GÜNGÖR TÜRÇEV Genel Müdürü

NİÇİN ÇEVRE? Doğumdan ölüme kadar iç içe yaşıyoruz Sosyal, psikolojik ve fiziki olarak etkisi altındayız

ÇEVRE KONUSUNDA HASSAS MIYIZ? Birey Olarak Yeterince Koruyor muyuz? Kamu Nezdinde Koruyor muyuz? Yeterince Mevzuat Var mı?

ÇEVREYİ NASIL KORUYABİLİRİZ ? Bilgi sahibi olarak Farkında olarak Kendimize saygılı olarak

ÇEVRE NEDEN SONUÇ İLİŞKİSİNİN BİR LABORATUVARIDIR Bu laboratuvara veri taşıyabilmek için iyi bir gözlemci olmak gerekir Sonuçlarını öğrenmek önemlidir Bu sonuçları uygulayabilmek daha da önemlidir

ÇEVREYİ KORUMA NASIL OLUR? Çevre eğitimi (Okulda-Eğitim merkezlerinde) Öğrenmeyi sağlar Çevre etkinliği (Organizasyonlarla) Farkındalık Sağlar Çevre bilinci (Alışkanlık haline gelerek) Gerçek Anlamda Korumayı sağlar

MAVİ BAYRAK KRİTERLERİNE GÖRE; Plajlarda en az beş Marinalarda en az üç ÇEVRE BİLİNÇLENDİRME ETKİNLİĞİ yapılması istenmektedir.

EN FAZLA YAPILAN ÇEVRE BİLİNÇLENDİRME ETKİNLİKLERİ Plaj temizliği Etkinlik sırasında veya etkinliğin sonunda katılanlara plajdaki katı atıkların toplanmasının çevreye etkisi açıklanmalı -Toplanan poşetlerin doğada uzun süre kaldığı denizde canlıları tehdit ettiği -Sigara izmaritinin özellikle filtresinin zararları -Camın zararları, metallerin etkisi -Pil, yağlı baya benzeri atıkların doğa ve denize etkisi Gibi konular görsellerle de desteklenerek açıklanmalı

EN FAZLA YAPILAN ÇEVRE BİLİNÇLENDİRME ETKİNLİKLERİ Resim sergisi Serginin teması farklı posterlerle açıklanmalı ve o konuda çevreyi korumak için nelerin niçin yapılması gerektiği açıklanmalıdır.

EN FAZLA YAPILAN ÇEVRE BİLİNÇLENDİRME ETKİNLİKLERİ Basılı Doküman Hazırlanan dokümanda işlenen çevre konusunda yapılması ve yapılmaması gerekenler konusunda bilgi verilmeli, - Neden? - Nasıl? Sorularına yanıt verilmelidir. Aynı zamanda dokümanın çevre ile ilgili bölümü çekici olmalıdır

ÇEVRE BİLİNÇLENDİRME ETKİNLİĞİNİN PLANLAMASI Yörenizdeki olumlu veya olumsuz özelliği olan bir konu ve yerin seçilmesi Hedef kitlenin doğru seçilmesi (konu ilgili ise çocuklara da yer verilmeli) Konunun sunumunu yapacak kişinin Konu ile ilgili olması Hitabet yeteneği olması

ÇEVRE BİLİNÇLENDİRME ETKİNLİĞİNİN PLANLAMASI Sosyal, kültürel ve sportif etkinlikler ayrı bir konudur, çevre eğitim etkinliklerinin içerisine yazılmamalıdır.

PLANLAMADA DİKKAT EDİLECEKLER Tiyatro çevre ile ilgili mi? Çevre gününde ne yapılacak? Aynı etkinlik tekrarlanabilir ancak çeşitlilik önemlidir.

ÇEVRE BİLİNÇLENDİRME ETKİNLİĞİNİN YÖNTEMİ Anlatımlarda görsel malzeme kullanılmalı Etkinlik konusu ile ilgili, yörede varsa ilgili merkezlere gezi düzenlenmeli, uzman kişi açıklama yapmalı Katılımcıların konu hakkında görüşleri alınmalı ve ne kadar etkisi olduğu hakkında kanaat edinilmeli

ÇEVRE BİLİNÇLENDİRME ETKİNLİĞİNİN YÖNTEMİ Eko-Okullar ve Okullarda orman Okulları ile İşbirliğinde - Amaç okula katkıdan çok, birlikte etkinlik yapmaktır Belediyenin yöre bazında yaptığı etkinlik çalışmalarına - Yöredeki tesisler de katılmalıdır

ÇEVRE BİLİNÇLENDİRME ETKİNLİĞİNİN RAPORLANMASI Hazırlanacak dosyada; Yapılan etkinliğin kapsamı, yöntemi ve sonuçları özet olarak verilmeli Varsa izleyicilerin izlenimine ilişkin anket sonucu (anketlerin kendisi değil!),somut ve objektif izlenim notu eklenmeli Fotoğraf, gazete kupürü ve benzeri doküman eklenmeli Raporda aynı etkinlikle ilgili olarak üç’den daha çok gazete kupürü olmamalı Eğer belediye veya yerel dernek tarafından hazırlanmış bir kitap- broşür benzeri bir doküman var ise, bu ayrıca dosyaya eklenmelidir. Dosyanın içerisine tüm yaprakları basılarak konmamalıdır.

ETKİNLİK FOTOĞRAFLARI Etkinliği yansıtmayan ve sadece kişileri gösteren fotoğraflara yer verilmemeli, ilgisiz fotoğraflar konmamalıdır!! Konuyla ilgisi olmayan Belediye Başkanı veya bir başka yetkilinin fotoğrafını içeren gazete, fotoğraf konulmamalıdır Her bir fotoğraf bir sayfaya basılmamalıdır Kağıda basılı dosyalarda bir etkinlikle ilgili 3’ten fazla fotoğrafa yer verilmemelidir Tüm fotoğrafları içeren ayrı bir CD gönderilmelidir

ÇEVRE BİLİNÇLENDİRME ETKİNLİĞİNİN RAPORLANMASI Hazırlanacak dosyada; Raporun dosyasının dış görüntüsü abartılı olmamalıdır. Dış görüntüsü tabi ki önemlidir, ama içeriği daha önemlidir!!

ÖRNEĞİN;

2011 DOSYALARINDAN

2011 DOSYALARINDAN

HAZIRLANAN DOSYAYI GÖNDERME TAKVİMİ Hazırlanan çevre bilinçlendirme etkinliklerine ilişkin dosya başvuru dosyasından önce verilmelidir!

www.turcev.org.tr www.mavibayrak.org.tr