Paylaşılan içerik ders malzemesidir. Ticari amaç taşımamaktadır

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇAYIROVA İNSANA HİZMET DERNEĞİ
Advertisements

Kur’ân’da Akıl ve Bilgi
KUTLU DOĞUM HAFTASI BİLGİ YARIŞMASI
SEMİNERİMİZE HOŞ GELDİNİZ (6 Saat). Bu SEMİNERDE vaazlarda hadis seçimi ve kullanımına ilişkin esaslar ile bir konu ile ilgili hadislerin hangi kaynaklardan.
PROF.DR.SÖNMEZ KUTLU ANKARA ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ
Semavi Kitaplara İman Hilal DEMİRTAŞ.
KUR’ÂN-I KERİM’İ TANIYALIM
KURAN VE YORUMU 10. SINIF 4. ÜNİTE pedagojiformasyon.com.
Neçaşinin Yurdu Ş i m d i l e r d e k i E t i y o p y a Hz. Peygamber, müminlerin Habeşistan'a hiçret etmelerini buyurdu. Rivayetler, hiçret yurdu olarak.
GÖKLERİN VE YERİN SAYISI. GÖKLERİN SAYISI  Kuran göklerin sayısını yedi olarak zikreder. Bu konuya yer veren dokuz ayetteki (Bakara 2/29; İsra 17/74;
ARAPÇA TEFSİRLER Taberi Tefsiri
Salim SELVİ.
Hicret sırasında Hz. Peygamber’in üzerinde bulunduğu devenin çöktüğü alan, sahiplerinden alınarak öncelikle zemin düzenlemesi yapılmıştır. Daha sonra.
ÇAYIROVA İNSANA HİZMET DERNEĞİ 15 Ekim 2014, Çarşamba Kur’an’ı anlamada izleyeceğimiz yöntem DERS 3
Bu Kitapta Hiçbir Şüphe Yoktur.
- Hz. Muhammed Danışarak İş Yapardı
GÜZEL SÖZ VE DAVRANIŞLAR İLE İLGİLİ HADİS VE AYETLER
Kur'an Doğru Bilgiye Önem Verir
İTİKADÎ MEZHEPLER İslam dininin ilk dönemlerinde Müslümanlar arasında itikadi konularda herhangi bir şüphe ve farklı düşünce bulunmuyordu.
TASAVVUFÎ YORUMLAR Tasavvuf: İslam dininde yer alan ahlakî esasları hayata geçirmeyi amaçlayan, Peygamber Efendimizin sünnetine dayalı bir hayat tarzını.
Rivayet Dönemi Hicri Üçüncü Asır 4. Ders.
Ebu Hanife. Ebû Hanîfe (M. 699/Hicrî /Hicrî 148)[1Ebû Hanîfetu'l-Nu’man), Tam adı:, Nu`mān ibn Thābit ibn Zūṭā ibn Merzubān);
Nakil Dönemi-devam 8. Ders.
Nakil Dönemi-devam 7. Ders 7. Ders.
IV.ÜNİTE HADİS ÇEŞİTLERİ.
Tefsir İlmi ve Temel Kavramları
İnsan İradesi ve Kader İnsanı diğer varlıklardan ayıran en temel özellikler, -akıl -irade AKIL, iyiyi kötüden, güzeli çirkinden, doğruyu yanlıştan ayırt.
Son Dönem -devam 11. Ders.
“Ders Kitabı İnceleme” … Yayınları Numara İsim Soyisim.
Alevilik.
Hadis Kaynaklarının Güvenilirliği Hakkındaki Oryantalistlerin İddiaları ve Eleştirisi 11. Ders.
Rivayet Dönemi 2. Ders.
HADİSLERİN BİZLERE ULAŞMA MACERASİ. حَدَّثَنَا مُسَدَّدٌ، حَدَّثَنَا يَحْيَى، عَنْ شُعْبَةَ، حَدَّثَنِي عُمَرُ بْنُ سُلَيْمَانَ، مِنْ وَلَدِ عُمَرَ بْنِ
Peygamberimiz ara sıra etrafında bu- lunanlara bir konuyu öğretmek için soru sorardı. Nitekim Muaz bin Cebe- l’i, Yemen’e, vali olarak gönderirken bu yöntemi.
İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR 7. SINIF 4. ÜNİTE
EMEVİLER DÖNEMİNDE DİNİ İLİMLER
Kur’an-ı Kerim’i Anlama Yolları
dİn kültürü ve ahlak bİlgİsİ
KURAN (İNDİRİLİŞ SÜRECİ, İÇ YAPISI)
Behçet Gündüz İzmir Kur’an-ı Kerim Allah tarafından vahiy meleği cebrail’e, ondan peygamberimize ve onun şahsında tüm insanlık alemine.
ZEKAT. Paylaşma ve Yardımlaşma İbadeti Olarak Zekat Zekatın terim anlamı: Zengin Müslümanların yılda bir kez malının veya parasının belli bir miktarını.
Vaaz ve İrşatta K. KERİM VE MEALLERDEN YARARLANMA ESASLARI (1. Bölüm)
- HADİS - 1- Peygamber Efendimizin söz, fiil ve takrirlerinin sözlü ifadesidir. 2- Peygamberimize izafe edilen söz, fiil, takrir ile yaradılış veya ahlaka.
İSTİŞARE VE ÖNEMİ.
İsnadla İlgili Oryantalist Kavramlar ve Eleştirisi II
İsnadla İlgili Oryantalist Kavramlar ve Eleştirisi
SÜNNETE ÇAĞDAŞÇI YAKLAŞIMIN TARİHİ ve FİKRİ ARKA PLANI
Temel Hadis Kavramlarıyla İlgili Oryantalist İddialar ve Eleştirisi
İbn Ömer’in Azatlısı Nafi Hakkındaki İddialar ve Eleştirisi
Hadis Alimlerin Uydurma Hadislerin Cazibesine Katıldıkları İddiası ve Eleştirisi
SAĞLIK ENFORMASYON YÖNETİMİ 1 DERSİ 1. DERS : TANIMLAR
Bugün neler öğreneceğiz?
Bugün neler öğreneceğiz?
RİVAYET DÖNEMİ HİCRİ ASIRLAR ÖZELLİKLERİ.
Maturİdİ.
Kur'an-ı Kerim …... yılında, ..…………… ayında,
Merhaba arkadaşlar her ilim dalının olduğu gibi tefsir ilminin de kendine özgü kavramları vardır. Tefsir, te’vil , tercüme ve meal bu ilmin temel kavramlarıdır.
İslam dininde, fıkıh yani İslam hukuku konusunda anlayış, metod ve uygulama açısından farklı düşüncelere sahip mezhepler bulunur.Bu mezheplerin başlıcaları.
Hukukta bir hüküm vermek için delil gereklidir. Yani hâkimin hükme nasıl ulaştığını gösteren meşru bir dayanağın olması gerekir. Bu delilin de bir kaynağı.
TEFSİR TARİHİ SUNUM ÖDEVİ ABDULLAH HALİT KORUCUOĞLU ÖMER FARUK ÇOŞKUN.
9. Sınıf 4. Ünite Öğrenme Alanı: Vahiy ve Akıl
KUR’AN-I KERİM.
PEYGAMBERİN HAYATI SUNU.
KUR’AN’I ANLAMA VE YORUMLAMADA TEMEL İLKELER
KUR’ÂN’A ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR
ABBÂSÎLER-KÜLTÜR VE MEDENİYET I
TEFSİR Bir şeyi iyice açıklamak, keşfetmek anlamında "el- Fesr" masdarından tef'il babında bir kelime. Istılâhta beşerî takat oranında, Allah Teâla'nın.
 Suffe sözlükte "sofa, revak, üzeri örtülü geniş ve yüksek yer" anlamlarına gelir. Medine'de bulunan Mescid-i Nebi etrafındaki odalara "suffe" denir.
TASAVVUF I VI. YARIYIL BAHAR DÖNEMİ
KUR’AN ÖĞRETİMİNDE LAFIZ-MANA BÜTÜNLÜĞÜ
Sunum transkripti:

Paylaşılan içerik ders malzemesidir. Ticari amaç taşımamaktadır Paylaşılan içerik ders malzemesidir. Ticari amaç taşımamaktadır. Telif haklarına saygı gereği içerik asla kayıt edilmemeli ve kopyalanmamalıdır. Paylaşılan içerik ders malzemesidir. Ticari amaç taşımamaktadır. Telif haklarına saygı gereği içerik asla kayıt edilmemeli ve kopyalanmamalıdır.

Paylaşılan içerik ders malzemesidir. Ticari amaç taşımamaktadır Paylaşılan içerik ders malzemesidir. Ticari amaç taşımamaktadır. Telif haklarına saygı gereği içerik asla kayıt edilmemeli ve kopyalanmamalıdır.

Hz. Peygamber’in Tefsiri Hic.(622)

Hz. Peygamber’in Tefsiri Hic.(622) Sahabe Tefsiri Hz. Peygamber’in Tefsiri Hic.(622) Abdullah ibn. Mesud öl.(654)

Hz. Peygamber’in Tefsiri Hic.(622)

Hz. Peygamber’in Tefsiri Hic.(622) Sahabe Tefsiri Hz. Peygamber’in Tefsiri Hic.(622) Abdullah ibn. Mesud öl.(654)

Abdu’l Melik b. Abdu’l-Azîz b. Cüreyc Tabiin Tefsiri Sahabe Tefsiri Hz. Peygamber’in Tefsiri Hic.(622) Sahifeler Abdullah ibn. Mesud öl.(654) Abdu’l Melik b. Abdu’l-Azîz b. Cüreyc öl.(767)

Abdu’l Melik b. Abdu’l-Azîz b. Cüreyc Tabiin Tefsiri Sahabe Tefsiri Hz. Peygamber’in Tefsiri Hic.(622) Sahifeler Abdullah ibn. Mesud öl.(654) Abdu’l Melik b. Abdu’l-Azîz b. Cüreyc öl.(767)

Abdu’l Melik b. Abdu’l-Azîz b. Cüreyc Tebe-i Tabiin Tefsiri Tabiin Tefsiri Sahabe Tefsiri Hz. Peygamber’in Tefsiri Hic.(622) Cüzler Sahifeler Abdullah ibn. Mesud öl.(654) Abdu’l Melik b. Abdu’l-Azîz b. Cüreyc öl.(767) el-Buharî öl.(256/810) Mukati’l b. Süleymen öl.(767)

Rivayet Tefsiri Kur’ân Tefsirini, Hz. Peygamber ve ilk iki neslin açıklamalarından ibaret gören anlayış

Abdu’l Melik b. Abdu’l-Azîz b. Cüreyc Tebe-i Tabiin Tefsiri Tabiin Tefsiri Sahabe Tefsiri Hz. Peygamber’in Tefsiri Hic.(622) Cüzler Sahifeler Abdullah ibn. Mesud öl.(654) Abdu’l Melik b. Abdu’l-Azîz b. Cüreyc öl.(767) el-Buharî öl.(256/810) Mukati’l b. Süleymen öl.(767)

Dirayet Tefsiri Kur’ân Tefsirini, Hz. Peygamber ve ilk iki neslin açıklamalarının yanında kişisel bilgi ve tecrübeye dayalı akıl yürütmeyi, kişisel anlama, değerlendirme, açıklama ve yorumlamayı esas alan anlayış

Abdu’l Melik b. Abdu’l-Azîz b. Cüreyc Rivayet Tefsiri Tebe-i Tabiin Tefsiri Tabiin Tefsiri Sahabe Tefsiri Hz. Peygamber’in Tefsiri Hic.(622) Tefsir Kitapları Cüzler Sahifeler Abdullah ibn. Mesud öl.(654) Abdu’l Melik b. Abdu’l-Azîz b. Cüreyc öl.(767) el-Buharî öl.(256/810) Mukati’l b. Süleymen öl.(767) Taberi Tefsiri öl.(310/922)

Burada tefsirde esas alınan üç araçla/kaynakla karşılaştığımızı söyleyebiliriz: öncekilerin görüşleri, aklî çaba ve ilhâm.

Rivayet Tefsiri: ayetlerin tefsirine ilişkin Hz. Peygamber’den, sahabeden ve tâbiûndan nakledilen rivayetleri bünyesinde toplayan tefsirlerdir.