Din Öğretiminde Materyal Geliştirme

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yaşam Boyu Öğrenme S Kaynak II; Eğitimde Program Geliştirme Yazar;Ö.DEMİREL Hazırlayan; Cemil YAYLAR Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ.
Advertisements

Sinem USLU.
Materyal Geliştirme Süreci-Aşamalar
MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Temel Kavramlar
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Öğretİm Materyallerİ Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Eğitim Öğretimde Planlama
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 3
Öğretim Teknolojileri ve
ÖĞRENME YÖNTEMLERİ.
MERHABA.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Öğretim Durumlarını Planlama
EĞİTİMDE MATERYALİN YERİ VE ÖNEMİ
Araçları Sınıflandırma İşlemi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 15
Eğitimde Program Geliştirme Temel Kavramlar
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN TASARLANMASI, HAZIRLANMASI VE SEÇİMİ
Çoklu Ortam Kuramları Embiya ÇELİK
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
Edgar Dale’in Yaşantı Konisi
ÖĞRETİMDE GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Öğrenme Öğretme Süreci
ÖĞRETİMİN MATERYALLERLE DESTEKLENMESİ
Edgar Dale’in Yaşantı Konisi
Öğretim Materyalleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
ETKİLİ OKULUN ETKİLİ ÖĞRETMENİ Öğrencilerin, Fiziksel Ve Zihinsel Yeteneklerini Keşfettirir. ETKİLİ OKULUN ETKİLİ ÖĞRETMENİ.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
Öğretimde Materyal Kullanımı
BÖLÜM 10 UZAKTAN EĞİTİM √ Uzaktan Eğitim Nedir? √ Uzaktan Eğitim Etkili mi? √ Uzaktan Eğitim Teknolojileri Nelerdir? √ En İyi Uzaktan Eğitim Teknolojisi.
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
BÖLÜM 5 ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Teknoloji Nedir?.
WEB 2.0 ARAÇLARI.
ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
ÖĞRETİM MATERYALLERİ.
ÖĞRETİM tEKNOLOJİLERİ ve Materyal TasarIMI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Dijital Öyküleme
Öğretim Teknolojisi ve Öğretim Tasarımı
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Temel Kavramlar
Sunum transkripti:

Din Öğretiminde Materyal Geliştirme Yrd. Doç. Dr. Kubatali TOPCHUBAEV

Materyal Nedir? Materyallerin, hedeflere ulaşmak için seçilip, belli ilkeler doğrultusunda düzenlenen içeriğin, görsel ya da yazılı formları oldukları söylenebilir. İletmek istediğimiz içeriği ya da mesajı; görsel, işitsel, yazılı ya da dokunsal formlarda taşıyan öğrenme ortamı unsurları olarak tanımlanabilir. Bir slayt, bir tepegöz saydamı, bir film şeridi, bir teyp ya da video kaseti, bir CD gibi.

Öğretim Materyali özgün bir eserdir. İçeriği/konuyu öğretime hazır hale getirme aracıdır.

Öğretim Materyallerinin Getirileri Soyut fikirleri somutlaştırırlar. Zamandan ekonomi sağlarlar. İçeriğin tutarlı biçimde sunulmasını olanaklı kılarlar. Bireysel farklılıklara hizmet etmeyi kolaylaştırırlar. Öğretim ortamını zenginleştirirler.

Materyal Tasarımının Amacı ÖĞRENMEYİ Daha verimli kılmak Etkili kılmak Daha kolay hale getirmek

nİçİn materyal gelİştİrmeye İhtİyaç duyariz?

21. YY. BECERİLERİ Eleştirel düşünme ve yapma Yaratıcılık İşbirlikçi olma Kültürler arası anlayış İletişim becerisi Dijital cihaz bilgisi Özgüvenli öğrenme ve kariyer

YENİ ÖĞRENCİ PROFİLİ Bilgiyi araştırırken farklı kaynaklardan yararlanır. Düşünceleri farklı perspektiflerden analiz eder. Bilgiyi yapılandırmak için işbirliği yapar. Sorunları ele alır ve çözüm üretir. Öğrenme konusunda sorumluluk alır. Sınıftan bağımsız olarak öğrenmelerine devam eder. Çevresindeki aydın ve uzmanlar ile iletişim kurar. Kendi düşünce ve öğrenmelerini eleştirir ve değerlendirir.

21. yy. Öğretmeni ÖZELLİKLERİ UYARLAYICI RİSK ALICI İLETİŞİM UZMANI İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENCİ ÖĞRENCİ MODEL VİZYON SAHİBİ LİDER

!!! Performans ≠ Beklenti Teknolojik Gelişmeler Öğrenme Yaklaşımları

Nasıl Materyal Geliştiririz?

Materyal Hazırlama ve Geliştirme Süreci Halihazırda kullanıma açık bir materyalin seçilmesi Mevcut materyalin değiştirilerek kullanıma hazır hale getirilmesi Yeni bir materyalin tasarlanması

Tedarik et Tekrar tanımla 5 Tasarla Teori oluştur Takdim et

Materyal Tasarımı Planının Temel Unsurları Nelerdir? Öğretim problemleri Materyal Geliştirme Öğrenci özellikleri Materyal tasarımı Görev analizi Öğretim stratejileri Öğretim hedefleri İçerik sıralama

Edgar Dale’in Katkıları Dale'in Yaşantı Konisi Dale, yaşantılarla kavramların oluşumu arasındaki ilişkilerden yararlanarak, hedef-hedef davranışlara eriştirecek öğretme durumlarının seçiminde, öğretmen ve eğitimcilere yardımcı olmak üzere "yaşantı konisi" adını verdiği çok esnek bir model geliştirmiştir.

Dale’in Yaşantı Konisi Çok sayıda duyu organıyla edinilenden Az sayıda duyu organıyla edinilene Basitten Karmaşığa Doğrudan doğruya edinilen maksatlı yaşantılar Model ve numunelerle edinilen yaşantılar Dramatizasyonla edinilen yaşantılar Gösteriler yoluyla edinilen yaşantılar Geziler yoluyla edinilen yaşantılar Sergiler yardımıyla edinilen yaşantılar Televizyonla edinilen yaşantılar Hareketli resimlerle edinilen yaşantılar Radyo, plak, şerit, resimlerle edinilen yaşantılar Görsel sembollerle edinilen yaşantılar Sözel sembollerle edinilen yaşantılar Kendi kendine edinilen Başkalarının yardımıyla edinilen Göz veya kulakla Göz ve kulakla Bütün duyu organlarıyla Gözle Soyuta Somuttan Kendi kendine edinilenden Başkalarının yardımıyla edinilene Dale’in Yaşantı Konisi

Yaşantı Konisinin İlkeleri Yaşantı Konisinin dayandığı bilimsel ilkeler şöyle sıralanabilir: Öğrenme işlemine katılan duyu organlarımızın sayısı ne kadar fazla ise o kadar iyi öğrenir ve o kadar geç unuturuz. En iyi öğrendiğimiz şeyler kendi kendimize yaparak öğrendiğimiz şeylerdir. Öğrendiğimiz şeylerin çoğunu gözlerimizin yardımıyla öğrenebiliriz. En iyi öğretim, somuttan soyuta ve basitten karmaşığa doğru giden öğretimdir.

öğret&rehberlik et Youtube video konferanslar geliştir Çevrim içi sorulara cevap ver Sitelerle rehberlik et Sanal sunumlar gerçekleştir Sanal danışmanlık yap Çevrimiçi kurslar düzenle ……………………..?

geliştir&paylaş Kavram haritaları geliştir Öğrenme araçları geliştir Şablonlar ve kılavuzlar geliştir Hikâyeler geliştir Öğretim programlarına göre dersler geliştir Özel dersler geliştir. ……………………….?

Topla&yardımcı ol Kaynakları paylaş Top listeler blogu oluştur Linkleri paylaş Konularına göre listeler oluştur Özetler paylaş Bibliyografiler paylaş ………………………………?

İşbirliği yap Google gruplar oluştur Eş zamanlı buluşmalar düzenle Sosyal medyada yararlan Sabit online konferanslar düzenle …………………………………….?

yaz&yayınla Bloglara ve makalelere yorum yaz Yorumlarını istikrarlı yazmaya çalış Blog oluştur E-kitap yaz Dergilere makale yaz ………………………….?

Nelere Dikkat Etmeliyim?

Okunaklılığın sağlanması Verilmek istenen mesajı yorumlamaya harcanan emeğin miktarının en aza indirgenmesi İzleyenlerin etkin katılımının sağlanması Verilmek istenen mesajın en can alıcı kısmına odaklanılmasının sağlanması

İçerik açısından; Materyal öğretim hedeflerine uygun mudur? Materyal öğrenmeyi destekleyecek yapıya sahip midir? Materyal öğrenme yaflantılarına uygun mudur? Materyalde kullanılan dil açık ve anlaşılır mıdır? Materyalde tasarım kriterlerine uyulmuş mudur?

Öğrenci açısından; Materyal öğrencinin hazır bulunuşluk düzeyine uygun mudur? Materyal öğrenciyi güdüleyici nitelikte midir? Materyal öğrencinin yaratıcılığına olanak sağlamakta mıdır? Materyal soyut yaşantıları somutlaştırabilmekte midir?

Öğretmen açısından; Materyal öğrenmeyi kolaylaştırıcı mıdır? Materyal öğrenci başarısını artırıcı mıdır? Materyal kullanışlı, ekonomik ve ulaşılabilir midir?

Neler Geliştirebilirim? Görsel Materyaller İşitsel Materyaller Hem Görsel Hem İşitsel Materyaller Modeller ………………………?

Sİnkveyn teknİğİ 1 - İsim/Kavram 2 - Kavramı niteleyen sıfat 3 - Kavramla ilgili filler 4 - Kavramı özetleyen cümle 5 - Sonuç (bir kelime ile ifade etmek gerekirse) Öğretmen Sabırlı ve sorumludur Eğitir, geliştirir, öğretir. Hayata yön veren pusuladır. Medeniyettir.

KEM ÂLÂT İLE KEMÂLÂT OLMAZ. Ancak araçlar ne kadar mükemmel olurlarsa olsunlar, uygun olarak kullanılmadıkları zaman yararlı olmazlar.