MERHABA.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
Advertisements

İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME.
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Doç. Dr. Burhan Akpınar Şubat 2013 ANKARA
MERHABA.
Eğitim Programı Tasarımı S.47-57
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
PROGRAM GELİŞTİRMENİN PLANLANMASI
PROGRAM GELİŞTİMENİN PLANLANMASI VE İHTİYAÇ BELİRLEME
Eğitim Öğretimde Planlama
Zihinsel Engellilerde Disiplin Alanlarının Öğretimi
PROGRAM TASARIM YAKLAŞIMLARI
PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIM VE MODELLERİ
Program Geliştirme Süreci PLANLAMA UYGULAMA DEĞERLENDİRME
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
MERHABA.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Psik.Dan.& Reh. Yusuf ŞARLAK
MERHABA.
MERHABA.
Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi
Özel Öğretim Yöntemleri
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Prof.Dr. Mustafa Ergün Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Problem Çözme Becerileri
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
MERHABA.
MERHABA.
PROGRAM TASARIMI
SEÇMELİ DERSLERİN UYGULANMASI
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
1 eğitimde yeni yaklaşımlar İbrahim KALYONCU Zehra Kitapçıoğlu İlköğretim Okulu Ocak 2007 Tonya Halk Eğitim Merkezi “ y e n i d e r s p r o g r a.
PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIM VE MODELLERİ
MERHABA.
MERHABA.
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
MERHABA.
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
MERHABA.
PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ
MERHABA.
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
Program Geliştimede İçerik
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
SEÇMELİ YÖNETİM BİLİMİ DERSİ
ÜNİTE 5: PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ Özel eğitim gerektiren bireylerin,yetersizliği olmayan akranlarıyla birlikte eğitim-öğretimlerini resmi okullarda sürdürmesi esasına.
MERHABA.
PROGRAM TASARIM YAKLAŞIMLARI
ÜNİTE 11: DEĞERLENDİRME Ünitenin hedefleri
DİYARBAKIR BİLİM SANAT MERKEZİ REHBERLİK HİZMETLERİ BİRİMİ
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
EĞİTİM PROGRAMI TASARIM YAKLAŞIMLARI. Tasarım:  Bir programın hangi öğelerden oluşacağının ortaya çıkarılması sürecidir.  Öğretimin düzenlenmesi ve.
Betimsel içerik Normatif içerik
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIM
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Eğitimde Program Geliştirme Süreci ve Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi
PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIM
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Öğretimin Planlanması
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Sunum transkripti:

MERHABA

PROGRAM GELİŞTİRME MODELLER YAKLAŞIMLAR İHTİYAÇ SAPTAMA HEDEFLER

TYLER MODELİ KONU ALANI BİREY TOPLUM OLASI GENEL AMAÇLAR EĞİTİM FELSEFESİ ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ KESİNLEŞMİŞ ÖĞRETİM AMAÇLARI ÖĞRENME YAŞANTILARININ SAĞLANMASI ÖĞRENME YAŞANTILARININ DÜZENLENMESİ ÖĞRENME YAŞANTILARININ YÖNLENDİRİLMESİ ÖĞRENME YAŞANTILARININ DEĞERLENDİRİLMESİ

TABA MODELİ İHTİYAÇLARIN BELİRLENMESİ AMAÇLARIN BELİRLENMESİ İÇERİĞİN SEÇİMİ İÇERİĞİN DÜZENLENMESİ ÖĞRENME YAŞANTILARININ SEÇİMİ NEYİN NASIL DEĞERLENDİRİLECEĞİNİN SAPTANMASI PROGRAM ÖĞELERİNİN SIRASI ve İLİŞKİLERİNİN KONTROLÜ 1

GENEL AMAÇLARI BELİRLE TABA-TYLER MODELİ BAŞLA İHTİYAÇLARI BELİRLE GENEL AMAÇLARI BELİRLE AMAÇLARI SAPTA İÇERİĞİ SEÇ İÇERİĞİ DÜZENLE ÖĞRENME YAŞANTILARINI BELİRLE ÖĞRENME YAŞANTILARINI DÜZENLE DEĞERLENDİR 13

PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIMLARI KONU TASARIMI DİSİPLİN TASARIMI DİSİPLİNLER ARASI TASARIM GENİŞ ALANLI TASARIM SÜREÇ TASARIMI KONU MERKEZLİ YAKLAŞIM ÇOCUK MERKEZLİ TASARIM YAŞANTI MERKEZLİ TASARIM ROMANTİK TASARIM HÜMANİSTİK TASARIM BİREY MERKEZLİ YAKLAŞIM YAŞAM ŞARTLARI TASARIMI ÇEKİRDEK TASARIM TOPLUMSAL SORUNLAR ve YENİDEN KURMACILIK TASARIMI SORUN MERKEZLİ YAKLAŞIM

KONU MERKEZLİ YAKLAŞIM 3 5 8 2 4 6 *DEĞİŞMEYEN BİLGİLERİ UZMANLAR DÜZENLER. *KONULAR ÖĞRENCİNİN ÖZELLİKLERİNE GÖRE SIRALANIR. *HER BİR KONU DİĞERİ İÇİN ÖN KOŞULDUR. *ÖĞRETİM SUNUŞ YOLUYLA YAPILIR. *ÖNEMLİ OLAN BİLGİNİN SÜRESİ İÇİNDE KAZANILMASIDIR. KONU TASARIMI? *SINIFLANDIRILMIŞ BİLGİYE (BİLİM ALANI) GÖRE KURGULANIR. *KONUNUN YAPISI KULLANILACAK YÖNTEMİ BELİRLER. *ÖĞRENCİ KONUNUN YAPISINA UYGUN OLAN DENEY-GÖZLEM ÇALIŞMALARINA AKTİF OLARAK KATILIR. *ÖĞRENCİNİN BİLGİYİ BENZER DURUMLARDA KULLANMASI İSTENİR. DİSİPLİN TASARIMI? *İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN BÜTÜNSEL ALGILAMASI NEDENİYLE ZORUNLU OLARAK UYGULANIR. *MİHVER DERS MERKEZE ALINIR. BÜTÜN DERSLER, MİHVER DERS İLE İLİŞKİLENDİRİLEREK İŞLENİR. *BİR DERS ADI ALTINDA PEKÇOK DERS ALANINA GİRİLİR. *ÖĞRETMENLER TAKIM HALİNDE ÇALIŞIR, ANA DERSİ DESTEKLER. GENİŞ ALANLI TASARIM? DİSİPLİNLER ARASI TASARIM? *DEĞİŞİK ALANLARLA İLGİLİ KONU MERKEZE ALINIR. *KONUNUN DEĞİŞİK DİSİPLİNLERDEKİ DURUMU İNCELENİR, BİLGİ BÜTÜNLÜĞÜ SAĞLANIR. *TÜM KONULAR İÇİN ORTAK BİR ÖĞRENME YOLU BELİRLENİR. *AMAÇ ÖĞRENCİYE EN İYİ NASIL ÖĞRENECEĞİNİ KAVRATMAKTIR. *ÖĞRENCİYE ELEŞTİREL DÜŞÜNME, PROBLEM ÇÖZME, KARAR VERME BECERİSİ KAZANDIRMAK KONUDAN DAHA ÖNEMLİDİR. SÜREÇ TASARIMI?

BİREY MERKEZLİ YAKLAŞIM 7, 9, 10 * ÖĞRENCİ ETKİN HALE GELMEDEN ÖĞRENME OLUŞMAZ. * PROGRAM ÖĞRENCİNİN İLGİ ve GEREKSİNMELERİNE GÖRE OLUŞTURULUR. * ÇOCUK YAŞADIĞINI ÖĞRENİR İLKESİ HAKİMDİR. * ÖĞRENCİ MERKEZLİ, ÖĞRENCİYİ ETKİN HALE GETİRECEK ÇALIŞMALAR YAPILIR. ÇOCUK MERKEZLİ? *ÖĞRENCİNİN İLGİ ve GEREKSİNMELERİ ÖNCEDEN BİLİNEMEZ. *ÖĞRETİM SÜRECİ ve PROGRAM GELİŞTİRME BİRLİKTE YÜRÜTÜLMELİDİR. *PROGRAM SÜREÇ İÇİNDE DEĞİŞEBİLMELİ ve HER ÖĞRENCİ İÇİN UYGUN ÖĞRENME ORTAMLARI DÜZENLENMELİDİR. *ÖĞRETMEN HER ÖĞRENCİYE UYGUN OLANI, UYGUN ZAMANDA SEÇEREK ÖĞRETMELİDİR. YAŞANTI MERKEZLİ? *BİREY KENDİNİ ve ÇEVRESİNİ DOĞAL GELİŞİM İÇİNDE KEŞFEDEREK GEREKLİ EĞİTİM DÜZEYLERİNE ULAŞABİLİR. *OKUL BİREYİN GELİŞİMİNİ OLUMSUZ ETKİLER. *HER ÇOCUK KENDİ DOĞASIYLA ELE ALINMALIDIR. *KURUMSAL EĞİTİM ÇOCUĞUN DOĞAL ÖZELLİKLERİNİ BOZARAK ONU STANDARTLAŞTIRIR. YÖNETİLEN HALİNE GETİRİR. ROMANTİK MERKEZLİ? *İNSAN DAVRANIŞLARI ETKİ-TEPKİ OLARAK AÇIKLANABİLMEKTEN ÇOK DAHA KARMAŞIKTIR. *EĞİTİMDE BİLİŞSEL ALANIN GELİŞMESİ DAHA ÖNEMLİDİR. HÜMANİST MERKEZLİ?

SORUN MERKEZLİ YAKLAŞIM TOPLUMSAL SORUNLAR ve YENİDEN KURMACILIK *ÖĞRENCİLER ÖĞRENDİKLERİNİ GERÇEK YAŞAMDA KULLANABİLMELİ, SORUNLARINI ÇÖZEBİLMELİDİR. *EĞİTİM PROGRAMI TOPLUMUN DEĞİŞEN YAŞAM KOŞULLARINA UYUM SAĞLAMASI İÇİN GEREKENLERİ YAPMALIDIR. *KONULAR ÖĞRENCİNİN İÇİNDE YAŞADIĞI ÇEVRE İLE UYUMLU OLMALIDIR. *ÖĞRENCİNİN İÇİNDE YAŞADIĞI TOPLUMU SORUNLARIYLA BİRLİKTE ÖĞRENMESİ ve SORUN ÇÖZME SÜREÇLERİNİ KULLANMAYA İSTEKLİ OLMASI BEKLENİR. YAŞAM ŞARTLARI TASARIMI? *PROGRAMIN KONULARI (ÇEKİRDEK) ÖĞRENCİ EĞİTİME BAŞLAMADAN ÖNCE TOPLUMSAL AĞIRLIKLI OLARAK SEÇİLİR. *ÖĞRENCİ TOPLUMU LABORATUAR OLARAK GÖRMELİ ve İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENMEYLE SORUN ÇÖZME BECERİSİNİ GELİŞTİRMELİDİR. *ÇOK SAYIDA DERS ve KONU ÖĞRETİMİ GEREKLİ DEĞİLDİR. *ÖĞRENCİ TOPLUMUN SORUNLARINI GÖRMELİ ve BU SORUNLARA EĞİLMELİDİR. ÇEKİRDEK TASARIM? * TOPLUMSAL DEĞİŞİM OKUL İLE GERÇEKLEŞTİRİLİR. *TOPLUMUN EKONOMİK, SOSYAL, POLİTİK GELİŞİMİ İLE PROGRAM ARASINDA BAĞ OLUŞTURMAYA ÇALIŞILIR. * TOPLUM SÜREKLİ OLARAK DEĞİŞMEKTE ve GELİŞMEKTEDİR. * ÖĞRETMEN ve ÖĞRENCİ TOPLUMUN GELİŞMESİNDE ROL ALACAK BECERİLERE ve SORUN ÇÖZME GÜCÜNE SAHİP OLMALIDIR. TOPLUMSAL SORUNLAR ve YENİDEN KURMACILIK TASARIMI?

PROGRAM GELİŞTİRME GRUPLARI KARAR ve KOORDİNASYON GRUBU? *BAKANLIK TEMSİLCİLERİ (TALİM TERBİYE/TEFTİŞ KURULU İLGİLİ GENEL MÜDÜRLÜK PROGRAM GELİŞTİRME DAİRESİNDEN BİR UZMAN) *PROGRAM GELİŞTİRME UZMANI *ÖĞRETMEN TEMSİLCİSİ *ALAN UZMANI VE TEMSİLCİLER (ALAN UZMANI/KAMU KURULUŞU, İŞÇİ-İŞVEREN, MESLEK ODASI TEMSİLCİSİ) *VELİ TEMSİLCİSİ *ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ 11 *PROGRAMA YANSIYACAK EĞİTİM FELSEFESİNİ BELİRLEME *HANGİ ALANDA PROGRAM GELİŞTİRİLECEĞİNE KARAR VERME *HAZIRLANAN PROGRAMI KABUL veya RET ETME *PROGRAM GELİŞTİRMEYİ KOORDİNE ETME KARAR ve KOORDİNASYON GRUBU? *PROGRAM GELİŞTİRME UZMANI *ÖLÇME DEĞERLENDİRME UZMANI *KONU ALANI UZMANI *BRANŞ ÖĞRETMENİ HAZIRLAMA, UYGULAMA, DEĞERLENDİRME ve GELİŞTİRMEDE AKTİF OLARAK ÇALIŞIR ÇALIŞMA GRUBU? EĞİTİM PSİKOLOĞU, FELSEFECİSİ, SOSYOLOĞU, DENETÇİSİ, EKONOMİSTİ, TEKNOLOGU, YÖNETİCİSİ, *İLETİŞİM UZMANI *GEREKLİ DİĞER UZMANLAR HAZIRLAMA, UYGULAMA, DEĞERLENDİRME ve GELİŞTİRMEDE DANIŞMANLIK YAPAR DANIŞMA GRUBU?

ÖĞRENCİYE KAZANDIRILACAK İSTENDİK DAVRANIŞ HEDEF? ÖĞRENCİYE KAZANDIRILACAK İSTENDİK DAVRANIŞ HEDEF, *DAVRANIŞ DEĞİŞİKLİĞİ VEYA DAVRANIŞ OLARAK İFADE EDİLİR. *EĞİTİMİ YÖNLENDİRİR. *ÖĞRETME-ÖĞRENME SÜRECİNİ DÜZENLER. *ÖLÇME- DEĞERLENDİRMEYE KILAVUZLUK EDER.

HEDEFLERİN DİKEY SIRALANMASI UZAK HEDEFLER GENEL HEDEFLER ÖZEL HEDEFLER 20, 21

HEDEF BELİRLEME SÜRECİ BİRİNCİ ADIM KAYNAKLAR *BİREY *TOPLUM *KONU ALANI *DOĞA ADAY HEDEFLER İKİNCİ ADIM SÜZGEÇLER *EĞİTİM FELSEFESİ *EĞİTİM PSİKOLOJİSİ *EĞİTİM SOSYOLOJİSİ *EĞİTİM EKONOMİSİ OLASI HEDEFLER ÜÇÜNCÜ ADIM SINIFLAMA ALANLARI * BİLİŞSEL ALAN * DUYUŞSAL ALAN * DEVİNİŞSEL ALAN DAVRANIŞLAR 12, 22, 23, 24

İHTİYAÇ SAPTAMA YAKLAŞIMLARI *İHTİYAÇ BEKLENİLENLE VAR OLAN ARASINDAKİ FARKTAN OLUŞUR. *BELİRLENEN FARK GİDERİLEREK İSTENEN YETERLİĞE ULAŞILIR. ÖĞRENCİLERİNE UZAK DURAN ÖĞRETMENE İLETİŞİM BECERİLERİ VERİLİR. YETERLİ PUANI ALAMAYAN ÖĞRENCİYE BİLMEDİĞİ KONULAR ÖĞRETİLİR. FARKLAR YAKLAŞIMI? *ÇOĞUNLUĞUN VEYA BASKI GRUPLARININ TEPKİLERİ/İSTEKLERİ İHTİYACI BELİRLER. *BU GRUPLARIN İSTEKLERİNE UYGUN PROGRAM GELİŞTİRME YAPILIR. DARWİN KURAMI PROGRAMA BİR ALINIR, BİR ÇIKARILIR. TURİZM DERNEKLERİ İSTEDİĞİ İÇİN PROGRAMDAKİ TURİZM KONULARI GENİŞLER. DEMOKRATİK YAKLAŞIM? *İHTİYAÇ GELECEKTE OLABİLECEK DURUMLARA GÖRE BELİRLENİR. *BUGÜNKÜ BİLGİLER ANALİTİK ve SORGULAYICI BİR ŞEKİLDE ELE ALINARAK GELECEKLE İLGİLİ VARSAYIMLAR OLUŞTURULUR. GELECEKTE ÇOK ÖNEMLİ OLACAĞI İÇİN ÖĞRETMENLERE İNTERNET EĞİTİMİ VERİLİR. BİLGİ PATLAMASI NEDENİYLE ÖĞRENMENİN YOLUNU ÖĞRENMEK ÖN PLANA ALINIR. ANALİTİK YAKLAŞIM? *YAPILAN ÇALIŞMALAR BİR BÜTÜN OLARAK ORTAYA KONULUR. BİR DURUMUN VEYA NESNENİN OLMASI/OLMAMASININ ZARARI/YARARI BELİRLENİR. *OLUMLU/OLUMSUZU İÇEREN BİR MANTIKSAL TABLO HAZIRLANIR. TABLOYA GÖRE BELİRLENEN İHTİYAÇLAR PROGRAM GELİŞTİRMEDE KULLANILIR. *OLMASI/OLMAMASI DAHA İYİ GİBİ DURUMLARA YÖNELİKTİR. İNGİLİZ KÜLTÜRÜNÜ ÖĞRENMEK, İNGİLİZCE ÖĞRENMEYİ KOLAYLAŞTIRIR DİYEREK BUNA UYGUN MATERYAL GELİŞTİRİLİR. BETİMSEL YAKLAŞIM?

İHTİYAÇ SAPTAMA TEKNİKLERİ 14, 15, 16 *BİR UZMANLAR GRUBUNA ANKETLER GÖNDEREREK PROGRAMIN İHTİYAÇLARI İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ ALINIR. *GELECEKTEKİ OLAY ve EĞİLİMLER, İHTİYAÇ ANALİZİ, PROGRAMIN PLANLANMASI, STANDARTLAŞTIRILMASI BU GÖRÜŞLERE GÖRE ŞEKİLLENİR. ANKET DELPHİ? *ÖĞRETİLECEK İŞİN ÖZELLİKLERİ İŞİN USTALARI TARAFINDAN BELİRLENİR. *MESLEĞİN ve MESLEĞİ YAPACAK KİŞİNİN PROFİLİ ORTAYA KONUR. *İŞ İÇİN KAZANILMASI GEREKEN DAVRANIŞLAR BELİRLENİR. PROGEL (DACUM)? *İHTİYAÇLAR DOĞAL ORTAMDA GÖZLEYEREK TOPLANIR. *DEVİNİŞSEL BECERİLER İÇİN UYGUNDUR. GÖZLEM? MESLEK ANALİZİ? *İŞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER BELİRLENİR. *MESLEK İŞLERE, İŞLER İŞLEM BASAMAKLARINA GÖRE SIRALANIR. *BİREYDE OLMASI GEREKEN ÖZELLİKLERİN NE KADARININ VAR OLDUĞU BELİRLENİR. *EKSİK ÖZELLİKLERİN TAMAMLANMASI DÜŞÜNÜLÜR. ÖLÇME ARAÇLARI? GÖRÜŞME TOPLANTI? *İLGİLİ KİŞİLERDEN SÖZLÜ OLARAK BİLGİ ALINIR. *DEMOKRATİK YAKLAŞIMA UYGUNDUR. KAYNAK TARAMA? *DAHA ÖNCEDEN YAPILMIŞ BİLİMSEL ÇALIŞMALAR ve HAZIRLANMIŞ RAPORLAR A GÖRE İHTİYAÇLAR SAPTANIR.

I III II I II III A) Pazar araştırması yapma Yüz yüze görüşme Güdümlü İHTİYAÇ BELİRLEME TEKNİKLERİ İŞLEMLERİ SINIFLAMA I İŞ TANIMI YAPMA PROGEL-DACUM DELPHİ STANDARTLARI OLUŞTURMA UZUN ZAMANLI ARAŞTIRMA GİZLİ UZMAN GÖRÜŞLERİ ALMA GÖRÜŞME III DOĞAL MEVCUT PROGRAMLARI İNCELEME II LİTERATÜR TARAMA KAYNAK Yukarıda verilen “ihtiyaç belirleme” tekniklerine ilişkin kavram haritasında I, II, III ile numaralandırılmış yerlere aşağıdaki kavramlardan hangileri gelmelidir? (2010-2) I II III A) Pazar araştırması yapma Yüz yüze görüşme Güdümlü B) Beceri testi geliştirme Rapor değerlendirme C) D) E)

HEDEFLERİN NİTELİKLERİ 17, 18, 19, 25, 26 ÖĞRENCİ DAVRANIŞINA DÖNÜKLÜK? ÖĞRENME SÜRECİ SONUNDA ÖĞRENCİDE OLUŞACAK DAVRANIŞI İFADE ETMELİDİR. ULAŞILABİLİRLİK? ÖĞRENME SÜRECİ SONUNDA GEKÇEKLEŞEBİLİR OLMALIDIR. KENETLİLİK? KONU ALANIYLA BAĞLANTILI OLMALI, KONUYU HATIRLATMALIDIR. GENELLİK ve SINIRLILIK? HEDEFLER GENEL HEDEFLERE UYGUN OLMALI AMA GERÇEKLEŞTİRİLECEK TEK BİR DAVRANIŞI KAPSAMALIDIR. ÖĞRENME ÜRÜNÜNE DÖNÜKLÜK? HEDEF ÖĞRENME SÜRECİNİ DEĞİL, ÖĞRENME SONUNDA OLUŞACAK YENİ DAVRANIŞI ANLATMALIDIR. AÇIK-SEÇİKLİK? HEDEF HERKES TARAFINDAN KOLAYCA ANLAŞILMALIDIR. HEDEFLER BİRBİRİYLE ZITLAŞMAMALI, DERSİN-SINIFIN-OKULUN- MİLLİ EĞİTİMİN HEDEFLERİYLE UYUMLU OLMALIDIR. TUTARLILIK? HEDEFLER BİRBİRİNİ TAMAMLAMALI, BİRİNİN BİTTİĞİ YERDE DİĞERİ BAŞLAMALI, AYNI HEDEFTE BİRDEN FAZLA ÖĞRENME ÖZELLİĞİ OLMAMALIDIR. BİTİŞİKLİK?

DOSTÇA KALIN