DR. HALİT KESKİN YENİLİKÇİ BİR ŞİRKET OLMAK DOÇ. DR. HALİT KESKİN.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İNSAN KAYNAKLARI Ayşegül Akdeniz.
Advertisements

Bilimsel Proje Hazırlamanın Basamakları
Strateji Tasarımı İlker acar.
GÜLOĞLU TİCARET Seracettin Güloğlu tarafından 1975 yılında kurulmuş olup, sektöre Teneke, Baca Armatürü ve Soba malzemeleri imalatı ile başlamıştır.
TEMEL YETENEK RAQİF QASIMOV.
OKUL YÖNETİMİNDE PERSONEL EĞİTİM VE İŞLETMECİLİKLE İLGİLİ İŞLER
Üniversite - Sanayi İşbirliği Destek. Programa Etken Olan Temel Sorular
GİRİŞİMCİLİK Ahmet AYDIN.
IŞIL ÖNCEL EBRU YETİM SERAP DAĞLAR YASEMİN ARSLAN NURGÜL KABAR
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
LİDERLİK.
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
GİRİŞİMCİ VE GİRİŞİMCİLİK
PAZAR YÖNLÜLÜK.
İŞ PLANI İŞ PLANI NEDİR? İşin kurulacağı güne kadar hazırlanan kapsamın ortaya çıkarılması için bir çok aktivite sıralı ve önceden belirlenen niteliklerde.
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
Tömük Yeşilyurt İlköğretim Okulu 6.Sınıf Leyla YILMAZ
İŞLETMELERDE İFLAS.
Öğrenen Örgütler.
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
Yetkinlikler Yetkinlikler belirli bir görevi başarıyla yerine getirebilmek için beklenen ortak kurumsal davranış ve tutumları tanımlanmaktadırlar.
Teknoloji ve İnovasyon için Gelişim ve İletişim Platformları Selen Kocabaş.
Bölüm 5 Satış Süreci.
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
İÇ GİRİSİMCİLİK.
BİLGİ BAZLI YENİLİKÇİ GELİŞME STRATEJİSİ BAĞLAMINDA TÜRKİYE’NİN KURUMSAL DÖNÜŞÜM İHTİYACI Prof. Dr. Hüsnü ERKAN DEÜ İİBF İktisat Bölümü Yrd. Doç. Dr. Canan.
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
Kalite Nedir? Furkan LEVENTOĞLU.
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
Pazarlama Giriş 1 1.
Bölüm 10 KOBİ’LERİN GÜÇLÜ VE ZAYIF YANLARI
Bilimsel Yöntemin Adımları. 1. Bir Soru Sorun:  Bilimsel yöntem, gözlemlerinize ilişkin bir soru sorduğunuz zaman başlar. Nasıl, Ne, Ne zaman, Kim, Hangi,
İNOVASYON.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ VE GELENEKSEL YÖNETİM
ALİ-HASAN COŞKUN meslekİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
EKONOMİK MUCİZENİN ÜLKESİ JAPONYA
İŞLETMELERİN KURULUŞU
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Bölümün Amacı Bu bölüm, yöneticilerin uluslararası çevre için örgütleri nasıl tasarladığını keşfediyor. Bölüme, öncelikle, küresel büyümeyi harekete.
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
YENİ ORGANİZASYON YAKLAŞIMLARI
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
CREATIVITY &PROBLEM SOLVING Brainstorming, Questions, Hats
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
DAVRANIŞ BİLİMLERİNİN ETKİLENDİĞİ ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR
Psikolojik Danışman: Hasan KARAKIŞ.  Bilgisayar kullanımı yirminci yüzyılın özellikle son on yılında büyük bir hızla artmıştır. Bu artış, hem tüm dünyaya.
Proje Hazırlama Eğitimi Dr. Necati VARDAR KTO Karatay Üniversitesi Malzeme Bilimi ve Nanoteknoloji Mühendisliği Öğretim Üyesi.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
CRM İÇIN STRATEJIK BIR YAKLAŞıM Hafta 5 – Adrian Payne Chapter 1 Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
KİŞİSEL BAŞARI TEKNİKLERİ
HAZIRLAYAN SELMA POLAT. GİRİŞİMCİLİĞİN TANIMI GİRİŞİMCİLİK ; RİSK VE BELİRSİZLİK KOŞULLARI ALTINDA, KAZANÇ ELDE ETME VE BÜYÜME AMACI İLE YENİLİKÇİ BİR.
GİRİŞİMCİNİN ÖZELLİKLERİ NELERDİR?
Bir çok girişimci, yeni bir iş kurarken çoğu zaman hazırlık yapmaz. Yani bir iş planı yapmaz, bir iş modeli oluşturmaz. Ülkemizde yeni kurulan işlerin.
KONU BAŞLIKLARI BİLGİ EKONOMİSİ GELİŞİMİ BİLGİ EKONOMİSİ ÖZELLİKLERİ
Girİşİmcİ Kİmdİr? ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Hazırlayan İNOVASYON BİLAL ÇİÇEK 8\A 759 İNOVASYON Önce sonra.
SWOT ANALİZİ TÜRKER DURAN YATIRIM TEŞVİK DANIŞMANI.
TEKNOLOJI VE TASARIM DERSI.
İŞLETME BİLİMİ VE İŞLETMEYİ TANIYALIM
İNOVASYON Yeni veya önemli ölçüde değiştirilmiş ürün veya sürecin; yeni bir pazarlama yönteminin; ya da iş uygulamalarında yeni yöntemlerin uygulanmasıdır.
Sunum transkripti:

DR. HALİT KESKİN YENİLİKÇİ BİR ŞİRKET OLMAK DOÇ. DR. HALİT KESKİN

DR. HALİT KESKİN GİRİŞ KENDİNİ YENİLEYEMEYEN HİÇBİR ŞEY GELİŞEMEZ VE YOK OLUR GİDER. ÖNCELERİ, SADECE BİLİM ADAMLARI VE MÜHENDİSLERİN VEYA SANATÇILARIN BİR UĞRAŞ KONUSU GİBİ ALGILANAN YENİLİKLERİ ORTAYA ÇIKARMAK, GÜNÜMÜZDE İŞİNİ İYİ YAPMAK VE KENDİNİ GELİŞTİRMEK İSTEYEN HERKESİN İLGİ ALANINA GİRMEKTEDİR.

DR. HALİT KESKİN GİRİŞ TEKNOLOJİNİN, ÖZELLİKLE BİLGİSAYAR VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİNİN İNANILMAZ BİR HIZLA GELİŞTİĞİ GÜNÜMÜZDE, HER GÜN VE HATTA HER SAAT ÜRETİLEN YENİ BİR PROGRAM VEYA YENİ BİR TEKNOLOJİK BULUŞ ESKİSİNİN YERİNİ ALMAKTADIR. HIZLI BİR REKABET ORTAMINDA İŞ YAPAN ŞİRKETLER, BİR TARAFTAN ESKİYEN TEKNOLOJİLERİNİ YENİLEMEK, DİĞER TARAFTAN DA YENİ TEKNOLOJİLERİN KULLANIM BİLGİSİNİ VE YENİ YÖNETİM, ÇALIŞMA TEKNİKLERİNİ ÖĞRETMEK DURUMUNDADIRLAR.

DR. HALİT KESKİN GİRİŞ DR. JOHNSON, İNSANIN ZİHNİNİ KONSANTRE ETMEK İÇİN, ONBEŞGÜN SONRA ASILACAĞINI BİLMESİ YETER DEMİŞTİR. YÖNETİCİNİN ZİHNİNİ TAMAMEN AÇMAK İÇİN DE, MEKANİK KALEMİNİN ELİNDEN ALINACAĞINI BİLMESİ YETER. ONDAN SONRA HEMEN YENİ FİKİRLER ÜRETMEYE BAŞLAYACAKTIR.

DR. HALİT KESKİN ŞİRKETİNİ GELECEĞE HAZIRLAYAN YÖNETİCİLERİN CEVAP VERMESİ GEREKEN SORULAR 1. ŞİRKETİMİZİN ÇALIŞMA MODELİ, ÜRETTİĞİMİZ ÜRÜN VE HİZMETLER GELECEK 3 YIL İÇİN UYGUN MU? 2. ŞİRKETİMİZİ NASIL YENİLİK ÜRETEN BİR ŞİRKET HALİNE GETİREBİLİRİZ? 3. GELECEK 3 YILDA PAZARDAKİ KONUMUMUZ NE OLACAKTIR? 4. YENİ TEKNOLOJİK BULUŞLAR NELER OLACAKTIR?

DR. HALİT KESKİN ŞİRKETİNİ GELECEĞE HAZIRLAYAN YÖNETİCİLERİN CEVAP VERMESİ GEREKEN SORULAR 5. GELECEKTEKİ MÜŞTERİLERİMİZ KİMLER OLACAKTIR? 6. MÜŞTERİLERİN İSTEKLERİ, BEKLENTİLERİ NE YÖNDE DEĞİŞİYOR? 7. PAZARIMIZI BÜYÜTMEK İÇİN FIRSAT ORTAYA ÇIKARACAK YENİ İŞ TASARIMLARI VE BULUŞLAR VAR MI? 8. YENİ İŞ TASARIMLARI VE TEKNOLOJİK YENİLİKLER İÇİN YATIRIM YAPMALI MIYIZ? BUNLARI KOPYALAMALI MIYIZ?

DR. HALİT KESKİN YENİLİĞİN GEREKLERİ 1. YENİLİK YAPMAK EKONOMİK BİR ZORUNLULUKTUR. YENİLİK YAPMAK VARLIĞINI SÜRDÜRMEK İSTEYEN VE REKABET ORTAMINDA BAŞARI SAĞLAMAK İSTEYEN FİRMALAR İÇİN ZORUNLU BİR FAKTÖRDÜR. BİR TAKIM FİRMALARIN PARASAL KAYNAKLARINI BÜYÜK ORANDA AR-GE ÇALIŞMALARINA AYIRMASI, SADECE İNSAN ZEKASINA İLİŞKİN BİR MERAKIN YADA YENİLİĞE YÖNELİK BAZI İÇ DÜRTÜLERİN SONUCU DEĞİLDİR.

DR. HALİT KESKİN 1. YENİLİK YAPMAK EKONOMİK BİR ZORUNLULUKTUR BU YÖNELİŞİN NEDENİ, HER YENİLİK TÜRÜNÜ GEREKLİ KILAN ÇOK GÜÇLÜ EKONOMİK BASKILARDIR. P. F. DRUCKER “ZORUNLU YENİLENME” BAŞLIKLI MAKALESİNDE ŞÖYLE DİYOR; “PEK ÇOK BÜYÜK ŞİRKET, GİRİŞİMCİLİĞİ DESTEKLEMEKTE, BİRÇOK KÜÇÜK VE ORTA ÖLÇEKLİ ŞİRKETİNDE BU KONUDA İLERLEME KAYDETTİĞİ GÖRÜLMEKTEDİR. NE VAR Kİ, KÖKLERİ 100

DR. HALİT KESKİN YIL YADA DAHA ÖNCESİNE DAYANAN BİR ÇOK KURULUŞ, YENİLENMEYİ ÖĞRENMEDİKLERİ TAKDİRDE VARLIKLARINI SÜRDÜREMEYECEKLERDİR. BİR ŞİRKETİN BAŞARISINDA YENİLİK ORANI ÇOK ÖNEMLİDİR. YENİLİK ORANI ESKİNİN YENİYE ORANINI GÖSTERİR. BİR ÜRÜNÜN YENİ OLMASI İÇİN TANIMLANAN SÜREDE HER GEÇEN GÜN KISALMAKTADIR. ESKİDEN BEŞ YIL ÖNCE PİYASAYA SÜRÜLEN ÜRÜNE YENİ DERKEN, GÜNÜMÜZDE BU BİR YILIN ALTINA DÜŞMÜŞTÜR.

DR. HALİT KESKİN 2. YENİLİK GELİŞTİRMEK SİSTEMATİK ÇALIŞMAYI GEREKTİRİR

DR. HALİT KESKİN 3. BAŞARILI YENİLİKLER İÇİN MÜŞTERİ İSTEKLERİ DİKKATE ALINMALIDIR AR-GE GURUBUNDA ÇALIŞAN MÜHENDİSLER TEKNOLOJİYE ODAKLANMAKTA VE LABORATUVAR’ IN DIŞINDAKİ MÜŞTERİ İSTEKLERİNİ GÖZARDI ETMEKTEYDİ. YENİ YAKLAŞIMA GÖRE MÜŞTERİLERİN TERCİHLERİ DİKKATE ALINMAKTA VE HATTA MÜŞTERİLERİ TASARIMIN ORTAĞI GİBİ KABUL ETMEKTEDİR.

DR. HALİT KESKİN MÜŞTERİNİZİN SESİNİ DUYMAK İÇİN, ŞU SORULARA NET OLARAK CEVAP VERMENİZ GEREKMEKTEDİR 1.ŞİRKETİNİZİN YAPISI ÜRÜN VE HİZMETLERE GÖRE Mİ YOKSA MÜŞTERİLERİNİZİN İSTEKLERİNE GÖRE Mİ OLUŞTURULDU? 2. ŞİRKET ÇALIŞANLARININ BİRİNCİ AMACI, ŞİRKETİN PARASAL HEDEFLERİNE ULAŞMASINI SAĞLAMAK MI, YOKSA MÜŞTERİLERE İYİ HİZMET SUNMAK MIDIR?

DR. HALİT KESKİN MÜŞTERİNİZİN SESİNİ DUYMAK İÇİN, ŞU SORULARA NET OLARAK CEVAP VERMENİZ GEREKMEKTEDİR 3. HER MÜŞTERİNİN BİR DİĞERİNDEN FARKLI OLDUĞUNU VE HER MÜŞTERİNİN KENDİNE ÖZEL BEKLENTİLERİ OLDUĞUNU BİLEREK Mİ DAVRANIRSINIZ? 4. AR-GE MÜHENDİSLERİNİZ MÜŞTERİLERİMİZİN İSTEKLERİ VE BEKLENTİLERİ HAKKINDA YETERİNCE BİLGİLİ Mİ? YAPILAN ARAŞTIRMALARA GÖRE MÜŞTERİLER DİKKATE ALINMADAN TASARLANAN YENİ ÜRÜNLER BAŞARISIZLIKLA SONUÇLANMIŞTIR.

DR. HALİT KESKİN 4. YENİLİKÇİ DÜŞÜNCENİN BİR ŞİRKETTE KULLANILMASI ŞİRKETLER YENİLİKÇİ VE YARATICI DÜŞÜNME KONUSUNDA NE ÖLÇÜDE YETERLİ OLDUKLARI, HANGİ YENİLİKÇİ DÜŞÜNCELERİN ŞİRKET İÇİNDE GELİŞTİRİLEBİLECEĞİ, HANGİLERİNİN ŞİRKET DIŞINDAN ALINABİLECEĞİ VEYA ALINAMAYACAĞI KONUSUNDA STRATEJİK KARAR VERMEK DURUMUNDADIRLAR. BİR ŞİRKET HER KONUDA YENİLİKÇİ OLAMAYABİLİR.

DR. HALİT KESKİN 4. YENİLİKÇİ DÜŞÜNCENİN BİR ŞİRKETTE KULLANILMASI ANCAK ŞİRKET İÇİNDE İNSANLAR NE KADAR YENİLİKÇİ DÜŞÜNMEYE YÖNLENDİRİLİRSE, ŞİRKETİN YENİLİK ÜRETME KAPASİTESİ DE O KADAR ARTAR. STATİK DÜŞÜNMEYİ BIRAKMAMIZ GEREKMEKTEDİR. TEKNOLOJİ VE İŞ DÜNYASI HIZLI BİR BİÇİMDE DEĞİŞMEKTEDİR.

DR. HALİT KESKİN KREATİF DÜŞÜNCE ORTAYA ÇIKARABİLMEK İÇİN DÖRT UNSUR UNUTULMAMALIDIR MOTİVASYON TUTUMLAR ODAK NOKTALARI TEKNİKLER

DR. HALİT KESKİN 5. YENİLİKÇİ FİKİRLER İÇİN MOTİVE OLMUŞ KİŞİLER GEREKLİDİR YENİ FİKİRLER ORTAYA ÇIKARAN KİŞİLERLE DİĞERLERİ ARASINDAKİ EN ÖNEMLİ FARK MOTİVASYONDUR. YADA MERAK DA DİYEBİLİRİZ. YENİ FIRSATLARI YAKALAMAK İÇİN ŞİRKETLER İŞGÖRENLERİNİ YENİ FİKİRLER ÜRETMEYE DOĞRU MOTİVE ETMELİDİRLER. TOSHIBA’ NIN AR-GE MERKEZİNDE HER ARAŞTIRMACI VE MÜHENDİS YETKİLENDİRME OLMAKSIZIN, ZAMAN VE PARA GİBİ KAYNAKLARININ % 10’NU KENDİ AKLINA GELEN BİR FİKRİ GELİŞTİRMEK İÇİN KULLANIR.

DR. HALİT KESKİN 5. YENİLİKÇİ FİKİRLER İÇİN MOTİVE OLMUŞ KİŞİLER GEREKLİDİR MOTİVE OLMUŞ İNSAN HER ZAMAN YENİ SEÇENEKLER ARAMA KONUSUNDA İSTEKLİDİR. MOTİVE OLMUŞ KİŞİLER KENDİSİNE FAYDA SAĞLAMASADA BAŞKALARININ ÖNEMSEMEDİĞİ ŞEYLER ÜZERİNDE YOĞUNLAŞIR. MOTİVE OLMUŞ BİR ELEMAN SÜREKLİ İŞİMİ NASIL DAHA İYİ YAPABİLİRİM ARAYIŞI İÇİNDEDİR. YENİLİKÇİ BİR ŞİRKET İÇİN, İNSANLARI MOTİVE EDEN, ÇALIŞMALARINI BALTALAMAYAN UYGUN BİR EĞİTİM, ÖDÜL VE YÖNETİM SİSTEMİ GEREKLİDİR.

DR. HALİT KESKİN 6. MERAKLI OLMAK ÖĞRENEN BİR ÇOCUK HERŞEYE KARŞI MERAKLI VE İLGİLİDİR. NEYİN MÜMKÜN, NEYİN MÜMKÜN OLMADIĞI HAKKINDA FAZLA BİR FİKRİ YOKTUR. SÜREKLİ SORU SORAR. “YILDIZLARI NİYE TUTAMIYORUZ?” “İNSANLAR NEDEN UÇAMAZ?” SORU SORMAYAN YENİ BİR FİKİR ÜRETEMEZ. SORU SORULMADIĞI ZAMAN TUTUCULUK ARTAR. BAZEN APTALCA GELEN BİR SORU, TUTUCULUĞUN PERDELERİNİ BİR AN BİLE OLSA ARALAMAYI VE YENİ FİKİR IŞIKLARININ İÇERİ SÜZÜLMESİNİ SAĞLAYABİLİR.

DR. HALİT KESKİN 6. MERAKLI OLMAK “BABASININ FOTOĞRAF ÇEKMEKTE OLDUĞUNU GÖREN DR. EDWARD LAND’ İN ÜÇ YAŞINDAKİ KIZI, “SONUCU HEMEN ŞİMDİ GÖREMEZ MİYİM? DİYE SORDU. BU MASUM SORU LAND’ İ ANINDA FOTOĞRAF HEDEFİNE YÖNELTTİ. BİRKAÇ YIL SONRA POLAROİD PAZARA ÇIKTIĞINDA, LAND ŞÖYLE DİYORDU: “BİZ GERÇEKTEN YENİ ÜRÜNLER İCAT ETMEYİ BİLMİYORUZ. EN İYİ ÜRÜNLERİN HEPSİ ZATEN VAR; SADECE GÖZE GÖRÜNMÜYORLAR, KEŞFEDİLMEYİ BEKLİYORLAR”.

DR. HALİT KESKİN 6. MERAKLI OLMAK OYSA, YETİŞKENLER DE AYNI ŞEKİLDE ŞU TÜR SORULAR SORABİLİRLER: ARABALAR NİÇİN HEM YERDE HEM DE HAVADA GİTMİYOR? NİYE ZAMANDA YOLCULUK YAPAMIYORUZ? İNSANDA HASTALIK YARATAN, BOZUK GENİ BASİTÇE DEĞİŞTİRMEK NİÇİN OLMASIN? YENİ FİKİRLERİ VE BULUŞLARI ORTAYA ÇIKARMANIN ANAHTARI EN AZ ÇOCUKLAR KADAR MERAKLI OLMAK VE SORULAR SORMAKTIR.

DR. HALİT KESKİN 7. YENİLİKÇİ FİKİRLER TEŞVİK EDİLMELİ YÖNETİM İŞİNİ SADECE VARLIĞINI KORUMA OLARAK GÖREN VE STATİK DÜŞÜNEN YÖNETİCİLER, YENİ FİKİR ÜRETMEYİ FAZLADAN ZAHMET SAYARLAR. ÜST YÖNETİMİN YENİ FİKİRLERİ DESTEKLEMEDİĞİ VE ELEMANLARINI YENİ FİKİR ÜRETME KONUSUNDA TEŞVİK ETMEDİĞİ BİR ŞİRKETTE ÇOK FAZLA YENİ BİR FİKİR ÜRETİLMESİNİ BEKLEMEK HAYALDİR.

DR. HALİT KESKİN 8. YENİ FİKİRLER İÇİN ODAK NOKTALARI SEÇİLMELİDİR YENİLİKÇİ FİKİRLERLE İLGİLİ BİR HEDEF LİSTESİNİN OLUŞTURULMASI GEREKMEKTEDİR. BU LİSTE ÜZERİNDE YENİ FİKİR ÜRETİLMESİ İSTENEN KONULARLA İLGİLİ BİR LİSTEDİR. ŞİRKET İÇİ BİR YAYIN OLARAK BASILIR, DUYURU PANOLARINA KONULUR VE İNSANLARIN CEPLERİNDE TAŞIMALARI İÇİN POSTA KARTLARINA BASILIR. BU LİSTE, BİREYLERDEN GELECEK ÖNERİLERLE VEYA BU İŞ İÇİN KURULMUŞ KÜÇÜK BİR EKİP’ İN ŞİRKET ÇALIŞANLARINA SORULAR SORARAK HAZIRLANAN BİR LİSTE OLABİLİR.

DR. HALİT KESKİN 8. YENİ FİKİRLER İÇİN ODAK NOKTALARI SEÇİLMELİDİR LİSTEDE ÜÇ TİP NOKTA OLABİLİR: 1. BELİRLİ BİR SORUN: ÖRNEĞİN; BOYANIN DAHA ÇABUK KURUMASINI NASIL SAĞLARIZ? 2. İYİLEŞTİRME AMAÇLI BİR YÖNLENDİRME: ÖRNEĞİN; SATIŞ TESLİMİ BİLGİLERİNİ HIZLANDIRABİLİR MİYİZ? 3. BİR ALANLA İLGİLİ GENEL İHTİYAÇ: AMBALAJLAMA ALANIYLA İLGİLİ YENİ FİKİRLER ÜRETİLMESİ GİBİ.

DR. HALİT KESKİN 9. YATAY DÜŞÜNEBİLMEK GENELDE İNSANLAR GELENEKSEL YANİ DİKEY DÜŞÜNMENİN ETKİLİ DÜŞÜNMENİN TEK YOLU OLDUĞUNA İNANIRLAR. ANALİZ VE MANTIK BİLİNÇLİ DÜŞÜNCENİN GELENEKSEL ARAÇLARIDIR VE HEMEN HEMEN TÜM ÖĞRENİMİMİZ BU ARAÇLARI KULLANMAKTA USTALAŞMAMIZI SAĞLAMAYA YOĞUNLAŞMIŞTIR. OYSA YANLAMASINA DÜŞÜNCE OLARAK ADLANDIRDIĞIMIZ ÇOK YÖNLÜ DÜŞÜNCE YENİ FİKİR ÜRETMEK İÇİN DAHA UYGUN BİR DÜŞÜNCE YOLUDUR.

DR. HALİT KESKİN 9. YATAY DÜŞÜNEBİLMEK YANLAMASINA DÜŞÜNCEDE KULLANILAN ÖNEMLİ TEKNİKLERDEN BİRİ “RASGELE SÖZCÜK” TEKNİĞİDİR. BU TEKNİK ÜRÜN TASARIMCILARINDAN YENİ BİR ŞARKI İÇİN ESİN KAYNAĞI ARAYAN ROCK GRUPLARINA KADAR, ÇOK DEĞİŞİK KİŞİLER TARAFINDAN FARKLI İŞLERDE KULLANILABİLMEKTEDİR. YENİ FİKİR GELİŞTİRMEK İÇİN DÜŞÜNÜRKEN RASGELE KULLANILAN BİR SÖZCÜK, DÜŞÜNCEYİ ODAK NOKTASINDAN UZAKLAŞTIRMAKTA ANCAK, ODAK NOKTASINA YANİ ÜZERİNDE DÜŞÜNDÜĞÜMÜZ.

DR. HALİT KESKİN 9. YATAY DÜŞÜNEBİLMEK ASIL KONUYA GERİ DÖNERKEN BU SÖZÜKLE ODAK NOKTASI ARASINDA DAHA ÖNCE FARK ETMEDİĞİNİZ BİR BAĞLANTI KURARAK YENİ BİR FİKİR ORTAYA ÇIKARABİLMEKTESİNİZ. “KIŞKIRTMA” TEKNİĞİNDE İSE HİPOTEZDE OLDUĞU GİBİ ORTAYA KIŞKIRTICI FİKİRLER ATILIR. KIŞKIRTMA OLUŞTURMA YÖNTEMLERİNDEN BİRİSİ, NORMAL KABUL ETTİĞİMİZ BİR ŞEYDEN KAÇMAK VE KENDİMİZİ DAHA FARKLI DÜŞÜNMEYE ZORLAMAKTIR.

DR. HALİT KESKİN 10. GÜÇLÜ BİR ENFORMASYON ALTYAPISI OLUŞTURMAK YENİLİK ÜRETEN BAŞARILI ŞİRKETLER İNCELENDİĞİNDE BUNLARIN AYNI ZAMANDA ÇOK GÜÇLÜ BİR ENFORMASYON ALT YAPISINA SAHİP OLDUKLARI GÖRÜLMEKTEDİR. ÇOK BOYUTLU DÜŞÜNEBİLMEK İÇİN, ÇOK DEĞİŞİK KANALLARDAN GELECEK ÇEŞİTLİ BİLGİLERE İHTİYAÇ VARDIR. TEKNOLOJİK BULUŞLARIN VE YENİLİKLERİN ORTAYA ÇIKARILMASI DA BİRTAKIM YENİ FİKİRLER VE DEĞİŞİK KONULARDAKİ BİLİMSEL VE TEKNOLOJİK BİLGİLERE ULAŞMAYA BAĞLIDIR.

DR. HALİT KESKİN 10. GÜÇLÜ BİR ENFORMASYON ALTYAPISI OLUŞTURMAK TOPLANAN BİLGİLERİN İŞLETME İÇİNDE YAYILMASI VE PAYLAŞILMASI DA ÇOK ÖNEMLİDİR. EĞER ÜRETİLEN VEYA TOPLANAN BİLGİLERİ, İŞLETMEMİZ İÇİNDE PAYLAŞACAK BİR ENFORMASYON SİSTEMİ KURMAMIŞ İSEK, İHTİYAÇ DUYULAN VEYA YENİLİKLERİ ORTAYA ÇIKARACAK BİLGİLER KULLANILMIYOR DEMEKTİR Kİ, BUNUN DA İŞLETME İÇİN MALİYETİ ÇOK YÜKSEKTİR.

DR. HALİT KESKİN 11. ÇAPRAZ-İŞLEVSEL TAKIMLARIN BİR ARAYA GETİRİLMESİ İŞLETME İÇİNDE FARKLI DEPARTMANLARDAKİ İŞGÖRENLERİN BİR ARAYA GELEREK TAKIM OLUŞTURMASI YENİLİK GELİŞTİRMEDE OLUMLU BİR SONUÇ ORTAYA ÇIKARMAKTADIR. FARKLI DİSİPLİNLERDE EĞİTİM ALMIŞ VE FARKLI İŞLER YAPAN KİŞİLERİN ÜZERİNDE YENİLİK YAPILMASI DÜŞÜNÜLEN KONULARDAKİ BAKIŞ AÇILARI BİRBİRİNDEN FARKLI OLACAĞI İÇİN BU FARKLILIKLARIN BİR ARAYA GELMESİ YENİLİK GELİŞTİRMEYİ KOLAYLAŞTIRICI BİR ETKİ YAPACAKTIR.

DR. HALİT KESKİN 11. YENİLİKÇİLİK SABIR GEREKTİRMEKTEDİR ŞİRKETİMİZİ SEKTÖRÜN LİDERİ YAPACAK YENİLİKLERİ ORTAYA ÇIKARABİLMEK BUGÜNDEN YARINA OLACAK BİR İŞ DEĞİLDİR. AT&T, VİDEONUN İLK ÖRNEĞİNİ LABORATUVARLARINDA 1939’ DA İMAL ETMİŞTİ. KAMUOYUNA GÖSTERİLMESİ 1964’ DE NEWYORK FUARINDA OLDU. EVLERDE KULLANILABİLECEK BİR MODEL 1992’ DE 53 YIL SONRA PİYASAYA SUNULABİLDİ.

Kaynak: Teknoloji Yönetimi, Halime İnceler saruhan