İşletmelerde Kriz Yönetimi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MÜCAHİD ÖZEL TEFENNİ MYO
Advertisements

Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı
Ahmet DABANLI.
İŞ DEĞERLEME İş Değerleme: Bir iş yerinde mevcut işler arasındaki değer farklılıklarını ortaya çıkaran bir karşılaştırma yöntemidir. Böylece işlerin önem.
BASKI GRUPLARININ ETKİNLİĞİNİ BELİRLEYEN FAKTÖRLER
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
K alkınma Planlarının Uygulanması ve İzlenmesi Devlet Planlama Teşkilatı Çalışma Grubu
Kümelenmelerin Sürekliliğine Dönük Öneriler
İ.K.Ü.İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
“Sürdürülebilir Kalkınma Açısından İklim Değişikliği Politikaları” 16 Mayıs 2012 Rektörlük – Hünkar Dairesi, Yıldız Teknik Üniversitesi, Beşiktaş YTÜ İKTİSADİ.
OTOMATİK KONTROL SİSTEMLERİ
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 5: Fonksiyonlar
Üniversite Eğitimi ve Sürdürülebilir İktisadi Kalkınma Olgusu
DEÜ İZİSYÖM İzmir İli Stratejik Planlama Yönetişim, Araştırma ve Uygulama Merkezi Geri Kazanılmış Atık Suların Kullanımı ve İzmir’de Uygun Stratejiler.
YÖNT 101 – İŞLETMEYE GİRİŞ I
Proje Yönetimi Proje Yönetimine Giriş
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
SWOT ANALİZİ NEDİR? -STRENGTHS?, WEAKNESS?, OPPORTUNITIES?, THREATS?
DEÜ İZİSYÖM İzmir İli Stratejik Planlama Yönetişim, Araştırma ve Uygulama Merkezi İNSAN KAÇAKÇILIĞI VE İNSAN TİCARETİ OLGUSU 18. FARKINDALIK TOPLANTIMIZI.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
BÜTÜNLEŞİK KIYI YÖNETİMİ
PANEL KONUSU: TÜRKİYE’DE AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM TEMEL POLİTİKASI Modelleri – Kurumları – Mevzuatı KATILIMCILAR Prof. Dr. Üstün ÖZEN-Atatürk Üniversitesi.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
DEÜ İZİSYÖM İzmir İli Stratejik Planlama Yönetişim, Araştırma ve Uygulama Merkezi İNSAN KAÇAKÇILIĞI VE İNSAN TİCARETİ OLGUSU 18. FARKINDALIK TOPLANTIMIZI.
Doç. Dr. Mehmet İsmail YAĞCI Mersin Üniversitesi
Bölümün Amacı Bu bölümde öncelikle, karar verme ve yöneticilerin aldıkları farklı karar türleri tanımlanmaktadır. Daha sonra, karar vermeye ilişkin.
1.1 © 2003 by Prentice Hall BÖLÜM 3 BİLİŞİM SİSTEMİ YAKLAŞIMLAR ve ORGANİZASYONA ETKİLERİ.
Bölümün Amacı Bu bölüm, yöneticilerin uluslararası çevre için örgütleri nasıl tasarladığını keşfediyor. Bölüme, öncelikle, küresel büyümeyi harekete.
Kariyer Yönetimi Uygulamaları
Mıchael A. Leeds | Peter von Allmen
İşletme Çevreleri, Büyüme, Küçülme ve Analizler
Strateji Geliştirme Başkanlığı SWOT ANALİZİ 2009 / ANKARA ATİLLA DURMAZ.
Kriz durumlarında bu dünyada tutunacak hiçbir dalın kalıcı sağlamlıkta olmadığını bilelim. Bir ayağımız basmadan ikinci ayağımızı kaldırmayalım. Kriz yönetmek.
Şirketlerimizi Büyütürken Temel Finansman Yönetimi…… Firmaların problemli hale gelme nedenleri aşağıdaki biçimde gruplandırılmıştır: GENEL.
Firmaların Problemli Hale Gelme Nedenleri
Pazarlama Kontrolü ve Sosyal Sorumluluk
BİLGİ YÖNETİMİ KAVRAMI ve GELİŞİMİ
Bölüm 13 Kriz Dönemlerinde Pazarlama Stratejileri
KAPİTALİZM VE PİYASA BAŞARISIZLIĞI
EĞİTİMDE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
“STRATEJİ NEDİR?” STRATEJİK DEĞİŞİM.
İşletmelerde Küçülme.
İşletmelerde Kıyaslama
Burcu Kutlu Ezgi Sevin Onur Özekmekçi
ÖRGÜTSEL SESSİZLİK VE STRES
STRATEJİ OLUŞTURMA.
Kriz durumlarında bu dünyada tutunacak hiçbir dalın kalıcı sağlamlıkta olmadığını bilelim. Bir ayağımız basmadan ikinci ayağımızı kaldırmayalım. Kriz yönetmek.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Doç. Dr. Yalçın KIRDAR Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü Öğretim Üyesi.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İŞLETME FAKÜLTESİ İŞLETME BÖLÜMÜ TANITIMI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

İşletmelerde Kriz Yönetimi

Giriş Kriz Nedir? Kriz Yönetimi Krizin Olumlu Etkileri Copyright © Houghton Mifflin Company. All rights reserved.

Kriz Nedir? Krizin Tanımı Krizin Etkileri Kriz Türleri Krizin Aşamaları Copyright © Houghton Mifflin Company. All rights reserved.

Krizin Tanımı ve Etkileri Tehdit edici şartlara müdahale edebilme yetersizliği Beklenmedik olmalı Bir anda ortaya çıkar Örgütün amaçlarını geçersiz kılar Örgütün yaşamını tehlikeye sokar Uyum mekanizmalarını yetersiz hale getirir Yönetim kararlarının merkezileşmesi Hızlı karar verme baskısı Uyum yeteneğinin azalması Gerilimin artması Güvenin sarsılması Beklenmeyen maliyetler Copyright © Houghton Mifflin Company. All rights reserved.

Kriz Türleri Teknik/Ekonomik Dış İç Beşeri/Sosyal Hücre 1 Ürün/Servis hataları Fabrika Hataları Endüstriyel kazalar Bilgisayar Arızaları Eksik, gizli bilgi akışı Hücre 3 Yaygın çevresel kazalar Geniş ölçekli sistem başarısızlığı Rekabetin hızlanma Hükümet krizleri Uluslararası krizler Hücre 2 Örgütsel bozukluluk İşletimsizlik Sabotaj Üretimin engellenmesi Söylenti kötü niyetli iftiralar Hücre 4 Terörizm Taklitçilik Boykotlar İşgören grevleri Teknik/Ekonomik İç Dış Beşeri/Sosyal Copyright © Houghton Mifflin Company. All rights reserved.

Yanlış Karar ve Faaliyetler Kriz Krizin Aşamaları Körlük Atalet Yanlış Karar ve Faaliyetler Kriz Copyright © Houghton Mifflin Company. All rights reserved.

Kriz Yönetimi Kriz Yönetimi Nedir? Kriz Takımının Kurulması İç ve Dış Çevrenin Sürekli Analizi Erken Uyarı Sisteminin Kurulması Kriz Yönetimi Planının Oluşturulması

Krizlerin Olumlu Etkileri Krizler İşletmelere Değişim Fırsatları Sunarlar Krizler İşletmelere Öğrenme Fırsatları Sunarlar Krizler İşletmelere Büyüme Fırsatları Sunarlar Krizler İşletmelere Uluslararasılılaşma Fırsatları Sunarlar Copyright © Houghton Mifflin Company. All rights reserved.

Sonuç Krizler İşletme Hayatının Bir Parçasıdır Kriz Yönetimi Uzmanlık Gerektirir Krizler İşletmelere Fırsat Sunar Copyright © Houghton Mifflin Company. All rights reserved.

Kaynakça Kriz Oluşum Süreci ve Kriz Yönetiminde Proaktif Yaklaşım, Hasan TAĞRAF ve N. Talat ARSLAN, C.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt 4, Sayı 1, 2003 Krizlerin İşletmeler Üzerindeki Etkileri ve Küçük İşletme Yöneticilerinin Kriz Dönemine Yönelik Stratejik Düşünce ve Analizleri, İsmet TİTİZ ve H. İlker ÇARIKÇI, Süleyman Demirel Üniversitesi İ.İ.B.F. İşletme Bölümü Kriz Yönetim Stratejileri ve Kriz İletişimi, Yrd. Doç. Dr. Filiz Otay Demir, Maltepe Üniversitesi, İletişim Fakültesi Son Dönemlerde Yaşanan Krizlerin İşletmeler Üzerinde Yaşanan Olumlu Etkilerinin Analizi, Muzaffer Aydemir ve M. Kemal Demirci, C.Ü. Sosyal Bilimler Dergisi Mayıs 2005 Cilt :29 No:1 65-81 Copyright © Houghton Mifflin Company. All rights reserved.

!!! Copyright © Houghton Mifflin Company. All rights reserved.