Bölüm 3 Tutumlar.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
Advertisements

Liderlik ve Örgütsel Adalet
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
Fayda, Maliyet, İş Planlama, Raporlama, İş Tatmini
TUTUMLAR VE İŞ TATMİNİ 3. hafta.
Yenilik ve Değişikliklere karşı Direnişler ve Giderilmesi
DUYGULAR VE DUYGU DURUMLAR
 Tarih boyunca bazı firmalar stratejik uygulama pahasına stratejik planlamayı vurgulamışlardır.  Pazarlama uygulaması firmanın pazarlama hedeflerinin.
PAZAR YÖNLÜLÜK.
 BÜTÜNLEŞME Çevrenin taleplerinin karşılanması için gerekli bölümler arasındaki birliğin kalitesini ifade etmektedir. Bu tanım, bağımsız birimler arasındaki.
RESEARCHMODEL RESEARCH LAYOUT ARASTIRMAMODELI LOYALTY.
Reklam Fotoğraflarında Görsel İleti Tasarımı
TÜKETİCİ DAVRANIŞI MODELLERİ
HAYATIN İÇİNDEN PSİKOTERAPİ MERKEZİ
Bölüm 1 Örgütsel Davranış Nedir?
Algılama ve Bireysel Karar Alma
Örgütsel Davranışı Etkileyen Temel Kişilik Özellikleri
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Örgütsel Davranış BUS-275/276 Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
STRES & STRESLE BAŞA ÇIKMA
RESEARCHMODEL RESEARCH LAYOUT ARASTIRMAMODELI POLITICS.
KURUM İÇİ İLETİŞİM HAZIRLAYAN HAVA GÜLER.
Ara Sınav Deneme Seçmeli Sorular
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Müşteri İlişkileri Yönetimi Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Kalite Nedir? Furkan LEVENTOĞLU.
Bölüm 7 Motivasyon.
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
Motivasyon Uygulamaları
Bölüm 2 Örgütlerde Çeşitlilik
Örgütsel Davranış Prof. Dr. Cem Tanova.
Performans Değerlendirme
Yönetim Fonksiyonları
Giriş+1. Hafta Örgütsel Davranış
TUTUMLAR VE İŞ TATMİNİ 3. hafta.
Pazarlama İlkeleri Pazarlamanın Tanımı Kapsamı ve Gelişimi
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin çevrelerindeki değişimleri nasıl değerlendirmeleri gerektiği ve bu değişimlere nasıl yanıt verebilecekleri.
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
BÖLÜM 9 Olumlu İşgören Tutumları ve Davranışları.
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ :
GÜDÜLER VE İŞ TATMİNİ BU SUNUM PROF DR. RANA ÖZEN KUTANİŞ TARAFINDAN HAZIRLANMIŞTIR.
Örgütsel Davranış Hazırlayan: Murat Menekşe & Selahattin Othan
BÖLÜM 7 Motivasyon. BÖLÜM 7 Motivasyon Harekete geçiren, yönlendiren ve devam ettiren kuvvet. Motivasyonun Tanımı Motivasyon Harekete geçiren, yönlendiren.
GİRİŞİMCİLİK VE LİDERLİK
YETERLİK VE MODÜL TABLOSU
Prof. Dr. Rana ÖZEN KUTANİS
4. Hafta Öğr.Gör. Seda AKIN GÜRDAL Değerler Duygular Tutumlar ve İş Tatmini 1.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
YÖNETİMDE YENİ GELİŞMELER
OLUMLU İŞ GÖREN TUTUMLARI VE DAVRANIŞLARI
Örgütsel Vatandaşlık Davranışı ve Örgütsel Bağlılık
1 Psikososyal Etmenler. 2 İş Yerinde Görülen Psikososyal Etmenler 1.Çalışanlar arasındaki ilişkileri içermekte 2.Çalışanın, ruhsal ve sosyal iyilik durumunu.
Tatmin edilmemiş işgücü, tatmin edilmemiş müşterinin anahtarıdır
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
İŞ TATMİNİ.
ÖRGÜTSEL SESSİZLİK VE STRES
TUTUM VE ALGILAR.
BEDEN EĞİTİMİNDE YÖNETİM VE ORGANİZASYON
KURUM KÜLTÜRÜ.
Örgütlerde Kendimizi Anlamak
ÇALIŞMA YAŞAMINDA DUYGULAR VE KİŞİLİK
TUTUMLAR: SOSYAL DÜNYAYI DEĞERLENDİRMEK
İKNA SÜRECİ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Bölüm 3 Tutumlar

Öğrenim Hedefleri Bir tutumun üç unsurunu karşılaştırabilmeli Tutumlar ve davranış arasındaki ilişkiyi özetleyebilmeli Başlıca iş ile ilgili tutumları karşılaştırabilmeli İş memnuniyetini tanımlayabilmeli İş memnuniyetinin temel nedenlerini özetleyebilmeli Memnuniyetsizlik durumunda çalışanların verdiği dört temel tepkiyi anlatabilmeli

Tutumlar Nesne, insanlar ya da olaylara dair değerlendirici ifade veya yargılar Tutum Behavioral Bilişsel Duygusal Duygular veya hisler Fikir veya inanç Attitudes are evaluative statements or judgments concerning objects, people, or events. Attitudes are made up of three components. The cognitive component is made up of the belief in the way things are. The affective component is the more critical part of the attitude as it is calls upon the emotions or feelings. The behavioral component describes the intention to behave in a certain way toward someone or something. These three components work together to aid in our understanding of the complexity of an attitude. Birine veya bir şeye yönelik bir şekilde Davranma niyeti Tablo 3–1 (c) 2008 Prentice-Hall, All rights reserved.

Davranış her zaman tutumlardan sonra mı gelir? Leon Festinger – Hayır, bazen tersi olabilir! Bilişsel Uyumsuzluk: İki veya fazla tutum arasında veya tutum ile davranış arasında uyumsuzluk. Bu rahatsız edici bir durumdur ve bireyler bundan kurtulmak ister Ya tutumlar değiştirilir, ya davranışlar değişir ya da rasyonelleştirmeye çalışılır Bu uyumsuzluğu kaldırma isteği aşağıdaki faktörlere bağlıdır: Önemi Bireysel etki, davranışla bağı, sosyal baskı, doğrudan deneyim Sometimes we observe people who will change what they say so it doesn’t contradict their behavior. When attitudes and behaviors don’t line up, individuals will experience cognitive dissonance. This incongruity is uncomfortable and individuals will seek to reduce the dissonance to find consistency. People are willing to live with some discomfort but the degree to which this is true depends upon the importance of the elements, how much influences the individual has in the situation, and the rewards available. (c) 2008 Prentice-Hall, All rights reserved.

Başlıca İş Tutumları İş Tatmini (Job Satisfaction) İşe Sarılma – (Job Involvement) Örgüte Bağlılık Duygusal Zorunlu Minnet Örgütsel Destek Algısı Çalışanların İşe Tutulması (Angaje olması)

Bu tutumlar gerçekten bir birinden farklı mı Bu tutumlar gerçekten bir birinden farklı mı? Yoksa herkes bir isim mi icat etmiş? Tutumların büyük ölçüde birbiri ile ilişkili olduğu doğrudur. Değişkenler farklı isimlerle aynı alta yatan bazı özellikleri ölçüyor olabilir. Ancak farklılıklar da vardır.

Tatmin olmamış çalışanlar Aktif Çıkış Örgütü bırakmaya yönelmiş davranışlarla memnuniyetsizliğin ifadesi Söz Hakkı Şartları iyileştirmek için aktif ve yapıcı yollarla memnuniyetsizliğin ifadesi İhmal Koşulların kötüleşmesine izin verme yoluyla tatminsizliğin ifadesi Sadakat Yıkıcı Yapıcı When employees are dissatisfied with their jobs, they have four basic responses they can utilize. These options are divided into active and passive choices. The active options are exit and voice. If employees select to exit, they choose to leave or move in a direction of leaving the organization. In voice, the employees will work toward active and constructive attempts to improve conditions. The passive options are neglect and loyalty. Employees may choose to neglect their work and just allow conditions to worsen or they may choose to remain loyal to the organization and just wait for change. Pasif (c) 2008 Prentice-Hall, All rights reserved.

İş Tatmini Olduğunda İş performansı ilişkisi (iki yönlü) Tatmin olan çalışanlar daha verimli VE daha verimli çalışanlar da daha fazla tatmin olduğunu bildiriyor. Hangisi hangisini tetikliyor? Örgütsel Vatandaşlık Davranışları İş tatmini adalet algısı vasıtası ile Örgütsel Vatandaşlık Davranışını etkiliyor. Müşteri Tatmini Tatmin olan ilk hat çalışanlarının müşteri tatminini artırdığı gösterilmiştir. İşe gelmeme İş tatmini yüksek çalışanların işe gelmemek için mazaret yaratma oranı daha azdır.