Çatışma ve Çatışma Çözme

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
Advertisements

Performans Değerlendirmesi
Din Hizmetlerinde SORUN ÇÖZME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
REHBERLİK SERVİSİ PANOSU
STRES YÖNETİMİ.
4 Kare Problemi 4 Kare Problemi Hazır mısın? B A Bu şekle iyi bak
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
Öğrenci Merkezli Eğitim
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
Güçlü Kişilik Özellikleri Üstün Yönetsel Beceriler
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
ROL OYNAMA.
Elektrik Akımı Hazırlayan: Mustafa Arbay.
İLETİŞİM VE ÇATIŞMA. ÇATIŞMA HER ZAMAN HAYATIMIZDADIR Çocukken hangi oyunu oynayacağımız en büyük sorunumuzdu arkadaşlarımızla… Ailemizle süt içmemek.
YARATICI DÜŞÜNME VE YARATICILIK
21. Yüzyıl becerileri.
PSİKOLOJİK DANIŞMA İLE İLGİLİ ÖNYARGILAR
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -2-
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
Problem Çözme Becerileri
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
Çatışma: Tarafların istek ve ihtiyaçlarının uymadığı için kişiler arasında ortaya çıkan sürtüşmeye çatışma denir.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
MUSTAFA ABAK ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENİ
ÇATIŞMA ÇÖZME ve İLETİŞİM STRATEJİLERİ
PEER SUPPORT TEAM.
ETKİLİ İLETİŞİM ve EMPATİ Hazırlayan: Psk. Sezgi Gümüş
GÖRÜŞME AŞAMALARI.
İLETİŞİM.
Araştırma Yoluyla Öğretim Stratejisi
PROBLEM ÇÖZME YAZILIMLARI
TAKIM RUHU ve EKİP ÇALIŞMASI
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİ VE DAVRANIŞLARI
TÜRKÇE DERSİ İLE HEDEFLENENLER.
ÇATIŞMA NEDİR?.
ETKİLİ ÇATIŞMA ÇÖZME BASAMAKLARI
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
PROJE 1 AKRAN ARABULUCULUĞU.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
1. KUŞAK DÜZEN.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Örgütsel Çatışma.
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
CREATIVITY &PROBLEM SOLVING Brainstorming, Questions, Hats
Üretim, Tüketim ve Karar Verme: Ekonomi BÖLÜM 9 EKONOMİ OKURYAZARLIĞI Küçük çocuklar, her gün karşılaştıkları için ekonomik kavramların farkındadır.
Çatışma Çözme ve Arabuluculuk
Kişisel Rehberlik.
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
FERAH ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ PSİKOLOJİK DANI$MA ve REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI.
ÇATIŞMA VE İLETİŞİM.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
ÖRNEK OLAY YÖNTEMİ HaZIRLAYAN: ŞİRİN KÜBRA YILDIZ
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
ÇATIŞMA ÇÖZME.
ÇATIŞMA VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
 Toplumun diğer kesimlerinde olduğu gibi okullarda da pek çok öğrenci kendini gündelik yaşamında güvende ve huzurlu hissetmemekte, hatta değişik tehditlerle.
6.1. Sendikalar ve toplu sözleşme
Prof. Dr. Yasemin ışıktaç
Din Hizmetlerinde SORUN ÇÖZME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
ERGENLİK DÖNEMİ ANNE-BABA SORUMLULUKLARI
Seyhan’da Arabulucu/Barış Yapıcı Lider Öğrenciler Yetişiyor Projesi
KİŞİLERARASI İLETİŞİM ÇATIŞMASI
21. YY BECERİLERİ.
YAPLANDIRMACILIK VE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ
Sunum transkripti:

Çatışma ve Çatışma Çözme Kişilerarası İlişkiler ve Etkili İletişim Çatışma ve Çatışma Çözme Şehmus özkul 52070068036

Yaratıcı Liderlik Merkezi Araştırması (2005) Araştırmaya göre insanların “tepesini attıran” ve çatışmaya zemin hazırlayan davranışlar: % 64 Zayıf karakter, tutarsızlık % 61 Güvenilmezlik % 54 Düşmanca tavır % 49 Kırıcılık % 48 Ayrıntıcılık % 46 Ben merkezcilik % 27 Değer bilmezlik % 15 Aşırı analitik yaklaşım % 14 Mesafeli tavır Çatışma Çözme Yöntemleri

Çatışma ve Çatışma Çözme İÇİNDEKİLER Giriş Hakem Kararı Pazarlık Yaklaşımlar Arabuluculuk Olumsuz Faktörler Arabulucunun Özellikleri Çatışma –Çözme de İletişim Becerileri İyi Yönetilen Çatışma Arabuluculuk ve Eğitim “anlaşmazlık, zıtlaşma,uyumsuzluk, huzursuzluk,birbirine ters düşme” Yöntemleri ; Hakem Kararı( Üçüncü Kişinin Karar Vermesi) Pazarlık Arabuluculuk Çatışma Çözme Yöntemleri

Çatışma ve Çatışma Çözme İÇİNDEKİLER Giriş Hakem Kararı Pazarlık Yaklaşımlar Arabuluculuk Olumsuz Faktörler Arabulucunun Özellikleri Çatışma –Çözme de İletişim Becerileri İyi Yönetilen Çatışma Arabuluculuk ve Eğitim Taraflar çatışmayı çözmek için tarafsız ve karar verme yetkisine sahip olan üçüncü kişi ya da kişilere giderler ve üçüncü şahıs/şahıslar bilgi ve tarafların uymak zorunda olduğu çözümü söylerler. Mahkemeleri örnek gösterebiliriz Çatışma Çözme Yöntemleri

Çatışma ve Çatışma Çözme İÇİNDEKİLER Giriş Hakem Kararı Pazarlık Yaklaşımlar Arabuluculuk Olumsuz Faktörler Arabulucunun Özellikleri Çatışma –Çözme de İletişim Becerileri İyi Yönetilen Çatışma Arabuluculuk ve Eğitim Bireylerin günlük yaşamlarında ailesiyle, eşiyle, çocuklarıyla ya da çalışanlarıyla yaşadığı çatışmalarda en sık kullanılan yöntemdir. Problem çözme süreci olarak tanımlanabilir.Tarafların gönüllü olarak değerlerini, çıkarlarını ,gereksinimlerini ortak çözüme ulaşmaları için tartışmalarıdır. İki yaklaşımı vardır. Durumu temel alan pazarlık Çıkarları temel alan pazarlık Çatışma Çözme Yöntemleri

Çatışma ve Çatışma Çözme İÇİNDEKİLER Giriş Hakem Kararı Pazarlık Yaklaşımlar Arabuluculuk Olumsuz Faktörler Arabulucunun Özellikleri Çatışma –Çözme de İletişim Becerileri İyi Yönetilen Çatışma Arabuluculuk ve Eğitim Durumu temel alan pazarlık; Bir dizi durum seçerler ve gereksinimlerine ve çıkarlarına uygun çözüm önerilerini çatışmanın sonlanması için karşı tarafa bildirirler.Taraflar durumsal pazarlıkta kendilerini kanıtlamaya çalışırken isteklerinin nedenlerini açıklamazlar bunun karşı tarafa güç vereceğine inanırlar.Bu bakımdan durumsal pazarlık bir stratejidir. Çatışma Çözme Yöntemleri

Çatışma ve Çatışma Çözme İÇİNDEKİLER Giriş Hakem Kararı Pazarlık Yaklaşımlar Arabuluculuk Olumsuz Faktörler Arabulucunun Özellikleri Çatışma –Çözme de İletişim Becerileri İyi Yönetilen Çatışma Arabuluculuk ve Eğitim Çıkarları temel alan pazarlık; Bireyler çatışmalarını çözmek için bireysel gereksinimlerini ve çıkarlarını ortaya koyarlar.Bu yaklaşımda bireyler olabildiğince çıkarlarını karşılamaya çalışırlar.Amaç tarafların çıkarlarını en üst düzeyde karşılamaya çalışmaktır. Çatışma Çözme Yöntemleri

Çatışma ve Çatışma Çözme İÇİNDEKİLER Giriş Hakem Kararı Pazarlık Yaklaşımlar Arabuluculuk Olumsuz Faktörler Arabulucunun Özellikleri Çatışma –Çözme de İletişim Becerileri İyi Yönetilen Çatışma Arabuluculuk ve Eğitim Arabuluculuk; Arabuluculuk ,iki ya da daha fazla birey arasında yaşanan çatışmaların giderilmesinde üçüncü kişilerin yardımcı olma sürecidir.Bu süreçte tarafsız kalarak taraflar arasındaki çatışmayı çatışma-çözme becerilerini kullanarak çatışmanın çözümüne yardımcı olan üçüncü bireylere arabulucular denir. Çatışma Çözme Yöntemleri

Çatışma ve Çatışma Çözme İÇİNDEKİLER Giriş Hakem Kararı Pazarlık Yaklaşımlar Arabuluculuk Olumsuz Faktörler Arabulucunun Özellikleri Çatışma –Çözme de İletişim Becerileri İyi Yönetilen Çatışma Arabuluculuk ve Eğitim Çatışma Çözme Yöntemleri

Çatışma ve Çatışma Çözme İÇİNDEKİLER Giriş Hakem Kararı Pazarlık Yaklaşımlar Arabuluculuk Olumsuz Faktörler Arabulucunun Özellikleri Çatışma –Çözme de İletişim Becerileri İyi Yönetilen Çatışma Arabuluculuk ve Eğitim Arabuluculuk kişiler çatışmalarda en fazla kullanılan çatışma çözme yöntemidir fakat her zaman çatışmaları çözememektedir çünkü bazı faktörler arabuluculuk sürecini olumsuz etkilemektedir. Çatışma Çözme Yöntemleri

Çatışma ve Çatışma Çözme İÇİNDEKİLER Giriş Hakem Kararı Pazarlık Yaklaşımlar Arabuluculuk Olumsuz Faktörler Arabulucunun Özellikleri Çatışma –Çözme de İletişim Becerileri İyi Yönetilen Çatışma Arabuluculuk ve Eğitim Çatışmanın Yoğunluğunun yüksek olması Taraflarda Motivasyon Eksikliği Arabuluculuk Sürecinin gerekliliklerine bağlı kalınmaması Kaynakların yetersiz olması “Temel İlkeler” ile ilgili olan çatışmalar Gücün taraflar arasında eşit olmaması Çatışma Çözme Yöntemleri

Çatışma ve Çatışma Çözme İÇİNDEKİLER Giriş Hakem Kararı Pazarlık Yaklaşımlar Arabuluculuk Olumsuz Faktörler Arabulucunun Özellikleri Çatışma –Çözme de İletişim Becerileri İyi Yönetilen Çatışma Arabuluculuk ve Eğitim Barışçı ve düzenli bir ortam oluşturmaya istekli bireylerdir. Etkili bir arabulucu sorumluluk sahibi bireydir.Arabuluculuk sürecinde görev ve sorumluluklarını yerine getiren bireylerdir. Etkili bir arabulucu gizliliğin sorumluluğunu alabilecek bireylerdir. Arabuluculuk özelliklerini geliştirmeye istekli bireylerdir. Çatışma Çözme Yöntemleri

Çatışma ve Çatışma Çözme İÇİNDEKİLER Giriş Hakem Kararı Pazarlık Yaklaşımlar Arabuluculuk Olumsuz Faktörler Arabulucunun Özellikleri Çatışma –Çözme de İletişim Becerileri İyi Yönetilen Çatışma Arabuluculuk ve Eğitim Çatışma Çözme ve Arabuluculuk sürecinde İletişim Becerileri ; Etkin Dinleme Empati İletişim Dili Çatışma Çözme Yöntemleri

Çatışma ve Çatışma Çözme İÇİNDEKİLER Giriş Hakem Kararı Pazarlık Yaklaşımlar Arabuluculuk Olumsuz Faktörler Arabulucunun Özellikleri Çatışma –Çözme de İletişim Becerileri İyi Yönetilen Çatışma Arabuluculuk ve Eğitim İyi yönetilen çatışma; Duyguları rahatlatır Karar verme sürecini iyileştirir Temel meseleleri ortaya çıkarır Eleştirel düşünceyi uyarır Açık bir ortam oluşmasına yardım eder Yaratıcılığı ve yenilikçiliği harekete geçirir Çatışma Çözme Yöntemleri

Çatışma ve Çatışma Çözme İÇİNDEKİLER Giriş Hakem Kararı Pazarlık Yaklaşımlar Arabuluculuk Olumsuz Faktörler Arabulucunun Özellikleri Çatışma –Çözme de İletişim Becerileri İyi Yönetilen Çatışma Arabuluculuk ve Eğitim Çocuklara ne düşüneceklerini değil, nasıl düşüneceklerini öğretir. Çocukların kendi başlarına düşünmeleri için yol gösterir. Çocuklara kendi düşüncelerini nasıl değerlendireceklerini öğretir. Çocukları, sorunlara kendi başlarına olabildiğince çok sayıda çözüm yolu düşünmeye özendirir. Çatışma Çözme Yöntemleri

Çatışma Çözme Yöntemleri