Düzenleyici Etki Analizinin Türk Hukuk Sistemine Tanıtılması DEA’ların Şeffaflık, Konsültasyon ve İletişim Unsurlarının Artırılması 16-17 Mart 2009 Oturum.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLİMSEL ARAŞTIRMA SÜRECİ
Advertisements

MALİ İSTATİSTİK DEĞERLENDİRME RAPORU
KONFERANS SÖYLEŞİ SEMPOZYUM
Makale İnceleme Soruları
1 IFRS’de Yorum Olanağı : IFRS için Ölüm Öpücüğü mü yoksa Başarıya Giden Yol mu? Prof. Dr. S. J. Maijoor (AFM)
MODÜL 10 Müşteri Hizmetleri.
SOSYAL BİLİMLERDE PROJE HAZIRLAMA YÖNTEMLERİ
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIKTA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
İçerik Analizi.
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
ARAŞTIRMA RAPORUNUN HAZIRLANMASI
PROJEYE DAYALI FEN DERSİ Proje tabanlı öğrenme yöntemi, öğrencilere problem çözmeyi, karar vermeyi ve araştırmayı öğretir. Ayrıca öğrencilere belirlenen.
Nitel Araştırmalarda Görüşme
Yazılı Sınavlar ve Açık Uçlu Yanıtların Değerlendirilmesi
Doç.Dr. Şirin Karadeniz ÖĞRETİM MESAJI TASARIMI. ÖĞRETİM TASARIMI MODELİ.
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
Çalıştay: Başbakanlık Uzmanları için DEA 13 Ekim 2009 EuropeAid/125317/D/SER/TR Oturum 3 DEA’lerin İncelenmesi Problem Tanımı ve Amaçlar.
“Genel DEA Eğitimi” EuropeAid/125317/D/SER/TR Oturum 4 Politika Sürecinde DEA Organize Edilmesi: Kurumsal Stratejiler.
Nitel Araştırmalarda Veri Analizi
Nitel Araştırma Teknikleri
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
Anket Tekniği.
Düzenleyici Etki Analizinin Türk Hukuk Sistemine Tanıtılması “Eğiticilerin Eğitimi” Kasım 2008 Bölüm 9: Örnek Çalışma.
Yrd. Doç. Dr. Emre SÜMER Aralık-2011
Düzenleyici Etki Analizinin Türk Hukuk Sistemine Tanıtılması DEA’ların Şeffaflık, Konsültasyon ve İletişim Unsurlarının Artırılması Mart 2009 Oturum.
Düzenleyici Etki Analizinin Türk Hukuk Sistemine Tanıtılması DEA’ların Şeffaflık, Konsültasyon ve İletişim Unsurlarının Artırılması Mart 2009 Oturum.
ALACA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ETKİLİ OKUMA.
Düzenleyici Etki Analizinin Türk Hukuk Sistemine Tanıtılması “Eğitimcilerin Eğitimi” Kasım 2008 Oturum 5 Problemin Tanımlanması ve Mevcut Durumun.
Probleme Dayalı Öğrenme Dr. Betül Kalender 3 Ocak 2009.
Tarama araştırmaları (TA)
AKVARYUM TEKNİĞİ.
Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Eğitimi
T.C. TÜRKİYE KAMU HASTANELER KURUMU BURSA İLİ KAMU HASTANELER BİRLİĞİ GENEL SEKRETERLİĞİ.
AçIk oturum MÜRÜVVET KILINÇ.
Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Eğitici Eğitimi
NEDEN İSTATİSTİK? 1.
Erken çocuklukta gelişim
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
UZEM TANITIM.
ÖĞRENME AMAÇLARI Nicel ve nitel araştırma teknikleri arasındaki temel farklılıkları anlamak Gözlem tekniği yoluyla veri toplamanın avantaj ve.
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ
İZLEME ve DEĞERLENDİRME
NİTEL ARAŞTIRMADA VERİ TOPLAMA ARAÇLARI-II
IV.MEHMET DÖNEMİ.
Nitel Araştırma Sonuçlarının Raporlaştırılması
DENEYSEL YAKLAŞIM (Kullanıcı Testleri)
Analiz süreci Verilerin işlenmesi görsel hale getirilmesi sonuç çıkarma ve onaylama Strauss ve Corbin nitel analizi Betimsel analiz İçerik analizi olmak.
SUNUM / SUNUŞ.
ETKİLİ SUNUM. SUNUM NEDİR Bir konunun, bir bildirinin, bir araştırma sonucunun dinleyicilere aktarılmasına sunum denir. Sunumda bir çalışma sonucunu açıklama,
ETKİLİ SUNUM NASIL YAPILIR?
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Durum Çalışması
F.Ç DERS: İLERİ ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ : İKİNCİL KAYNAKLAR.
MODÜL 6.6 arabuluculuk sözleşmesinin hazırlanması
Ders adı, numara Öğretim Görevlisi Grup üyesi adları
NITEL ARAŞTIRMALARDA PLANLAMA
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
GRUP TARTIŞMASI YÖNTEMİ
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
Nitel Araştırmalar I.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Klinik Bilgi Sistemleri
Nicel ve Nitel Araştırmalar
Sunum transkripti:

Düzenleyici Etki Analizinin Türk Hukuk Sistemine Tanıtılması DEA’ların Şeffaflık, Konsültasyon ve İletişim Unsurlarının Artırılması Mart 2009 Oturum 7B Odak Gruplarının Kullanılması

Odak grubu katılımcılarının seçilmesi Benzer deneyim ya da geçmişe sahip olanlar Odak grubundan önce birbirlerini tanımamalılar 6 ile 10 arası katılımcı –Herkesin konuşabilmesi için İstastiksel açıdan örnek teşkil etmeyen ancak ilgili grubunu temsil edebilecek nitelikte olanlar –İlgili özelliklere sahip olanlar

Kaç tane odak grubuna ihtiyaç duyulacağına karar verilmesi Mevcut bütçe ve zamana göre, hedef grubun heterojenliği, ve katılımcıların elde edilmesinin ne kadar zor olacağı Konuyla ilgili oldukça farklı deneyim ya da perspektiflerin olması halinde daha fazla odak grubunun belirlenmesi önerilir (benzer özelliklere sahip insanlar arasında bile)

Odak grubu oturumunu için hazırlık yapılması Genellikle 1 ile 2 saat arası sürer Becerikli bir moderatör Yanıtların kaydı tutulur Ele alınacak anahtar noktaları içeren bir mülakat kılavuzu (ör.; kontrol listesi) Yuvarlık bir masa etrafında rahat ve sessiz bir ortam ve hafif yiecek ve içecekler.

Esnek ve odaklanmış bir moderatör Soruların açık bir şekilde tartışılmasının sağlanması Tartışmanın ana konular üzerinde yoğunlaşmasının sağlanması, –Ancak, konulara yeni içgörü/kavrayış getirebilecek orijinal ya da beklenmedik konular da takip edilmelidir Görüş ve deneyimlerini derinlemesine anlamak amacıyla katılımcıların incelenmesi Baskın katılımcıların yönetilmesi Sessiz katılımcıların cesaretlendirilmesi Zaman çizelgesine uygun hareket edilmesi

Tipik Gündem Moderatörün sunumu Katılımcılardan kaç tanesinin daha önce odak gruplarına katıldığının sorulması. Odak grubunun neden yapıldığına ve elde edilecek sonuçların ne için kullanılacağına ilişkin kısa bir giriş açıklaması yapılması Gündeme ilişkin zamanlamanın belirtilmesi Tartışmaların kaydedilmesinin sağlanması, –Sonuçların analizine erişim (önerilir) –Odak grubu sonuçlarının kamuya açıklanması (önerilmez) Katılımcılardan kısaca kendilerini tanıtmalarının istenmesi Gündemin, odak grubu boyunca ele alınması gereken soru ya da konulara göre ayrılması. –Grup tartışmasını odaklamak amacıyla sadece birkaç tane açık uçlu ve genel düzeyde yazılmış mülakat sorusu gerekmektedir. Daha fazla detaya ulaşmak için alt-sorular da geliştirilebilir.

Odak grubu verilerinin analiz edilmesi Tartışmaların özeti –Tartışmaların kelimesi kelimesine kaydedilerek aktarıldığı yazılı metin, –Kayıt dinlenirken alınan notlar, –Odak grubu sırasında moderatör ve/ya da moderatör yardımcısı tarafından alınan notlar. Sorularla ilgili kapsayıcı temaların ve katılımcılar tarafından ifade edilen perspektiflerin tanımlanması.

Sonuçları analiz ederken dikkate alınması gerekenler Kelimeler ve küme benzeri kavramlar –Yanıtları bir kontinuum üzerinde ya da kategorilere göre düzenleyin. –Vücut dili ve konuşmanın hızı, volümü ya da istekliliği gibi kelimelerle ilgili sözlü olmayan iletişimleri düşünün. Örnekler –Katılımcılar, diğerlerini dinledikten sonra yaptıkları açıklamaları değiştiriyor mu ya da tam tersini ifade ediyor mu? –Hangi yorumlar birden fazla katılımcı tarafından ifade edildi? –Hangi temalar birden fazla katılımcı tarafından desteklendi ya da reddedildi? –Hangi konu ya da soruların çözümü gruba özellikle kolay ya da zor gelmiştir?

Sonuçları analiz ederken dikkate alınması gerekenler (2) Yanıtların özgüllüğü –Belirsiz ve şahsi olmayanlardansa daha belirgin ve deneyimlere dayalı olan yanıtlara daha fazla ağırlık verin. –Varsayımsal üçüncü kişilerdense birincil kişilerin yanıtlarına daha fazla ağırlık verin. –‘Miktarların’ iki kez kontrol edilmesine özen gösterin.

Sonuçların Raporlanması Katılımcılarla ilgili bilgiler (sayı, temsil düzeyleri, vs.) Verilerdeki anahtar temalar ortaya konulmalıdır (ve örnekler) Doğrudan alıntılar ve etki verileri İlgili konuya ilişkin perspektifleri anlamak amacıyla yüzdelik oranlar belirtin. Bulguların nicel özelliklerindense nitel özelliklerini vurgulayın.