İşbirliğinde Kurumsal İtibar SİNERJİTURK’10 27 Şubat 2010, Antalya
2 Vizyon Stratejik amaçlar Strateji İş Hedefleri Gelecek Planları Gelecek planlarından gelecek değerine... Misyon İş hedefleriKPI
3 Kurumsal Sistemler İş Süreçleri İletişim Süreçleri Bilgi Süreçleri Kurumsal Kültür İş Hedefleri Gelecek Planları Gelecek planlarından gelecek değerine... İlişki Süreçleri İyi Doğru Ödül Değerler: Etik Kodlar: Sonuç: Kötü Yanlış Ceza
4 Gelecek Değeri İş Sonuçları Kurumsal İtibar Kurumsal Sistemler İş Süreçleri İletişim Süreçleri Bilgi Süreçleri Kurumsal Kültür İş Hedefleri Gelecek Planları Gelecek planlarından gelecek değerine... İlişki Süreçleri Geri Bildirim İnovasyon
5 Kurumsal İtibarın Oluşması Lider: vizyon Çalışanlar: Kültür Paydaşlar: Beklentiler Değerler
6 Kurumsal İtibarın Oluşması Değerler Çalışanlar Medya Müşteriler Tedarikçiler Kamu Üniversiteler
7 Kurumsal İtibarın Oluşması İtibar: Algılanan Değer
8 İlişki Hiyerarşisi
9 ALIŞVERİŞ Tanıma Beğeni Farklılaştırma GÜVENCE Materyalist Değerler GÜVEN Post-Materyalist Değerler Bağlılık markaları İLİŞKİ: Sebep Üyelik Aktivistlik A DÜN B2 BUGÜN C YARIN B1 BUGÜN Ürün markalarıDuygusal markalar Cemiyet markaları: Ağ (Network) GELECEĞİN MARKALARI
10 “Tit for Tat” İnsanlar arasındaki ilişkilerin optimal seviyede tutulabilmesi için birbirlerine “kazık atmamaları” esastır. Kazık atanın, işbirliği yapana göre daha az kazanç sağlayacağı ortaya çıkmıştır. Bu anlamda uzun vadeli ilişkilere dayalı yapılar kazan - kaybet durumuna göre değil, kazan - kazan’a dayalı işbirlikleriyle hareket ederler. Böyle olduğu takdirde bir seferlik işlemlere (transaction) dayalı yüksek kazanç yerine uzun vadeli sürdürülebilir kazanca yönelim başlar.