E-TİCARET.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AĞIZDAN AĞIZA PAZARLAMA
Advertisements

MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
İŞLETMELERİN ÇEVRESİ VE ÇEVRE FAKTÖRLERİ
Yrd. Doç. Dr. Hicran ÖZGÜNER KILIÇ
Strateji Tasarımı İlker acar.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
GİRİŞİMCİLİK Ahmet AYDIN.
KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ BABAESKİ MESLEK YÜKSEKOKULU DERS:E-TİCARET KONU:ELEKTRONİK TİCARETİN GELİŞİMİ VE GELENEKSEL TİCARET İLE KARŞILAŞTIRILMASI HAZIRLAYAN:DİLEK.
PAZARIN BÖLÜMLERE AYRILMASI
Yrd. Doç. Dr. Arzdar KİRACI Başkent Üniversitesi
Yeni Pazarlama Teknikleri
KURUMSAL İTİBAR YÖNETİMİ ve SOSYAL SORUMLULUK
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
BÖLÜM 7 MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
TANITMA NEDİR Turizmde tanıtma; yurt içinde veya yurt dışında insanların ilgilerini bir ülkenin bölgenin ya da turistik bir yerin turistik ürünleri üzerine.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
BLOGLAR ARACILIĞIYLA Pazarlama SEDAT BAŞDAĞ. Kelimenin ilk oluşumu, "Web" ve "Log" kelimelerinin birleşmesinden oluşmuş, “Weblog” olarak isimlendirilmiştir.
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
PAZARLAMADA İNOVASYON
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
Satış Saha Planlaması B.ÖZTÜRK 12.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Pazarlama Yönetimi Süreci
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
YONT 172 BİLGİ TEKNOLOJİLERİNE GİRİŞ II
İNOVASYON.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM VE ANİMASYON GİZEM TANIŞ
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
İŞ DÜNYASINDA MARKALAŞMA
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
İŞLETMELERİN KURULUŞU
1.1 © 2003 by Prentice Hall BÖLÜM 1 BİLİŞİMLE İLGİLİ GENEL KAVRAMLAR VE İŞ DÜNYASINDA BİLİŞİMİN ÖNEMİ.
İşletmelerde Bilişim Sistemleri
SATIŞTA VE PAZARLAMADA
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
Prof. Dr. Erman COŞKUN İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri Hafta 1 – Genel Kavramlar ve İşletmeler için YBS’nin Önemi.
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
Başlamak için sorular:
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
KURUMSAL BİLİŞİM SİSTEMLERİ
CRM İÇIN STRATEJIK BIR YAKLAŞıM Hafta 5 – Adrian Payne Chapter 1 Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
Tedarik ziNCİRLERİ yÖNETİmi
ALİBABA GROUP Hazırlayan : Mehmet özdemirler
KONU BAŞLIKLARI BİLGİ EKONOMİSİ GELİŞİMİ BİLGİ EKONOMİSİ ÖZELLİKLERİ
TURİZM PAZARLAMASINDA GÜNCEL YALAŞIMLAR
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Bölüm 2 ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
Yenilik Türleri (Radikal &Artımsal ve Ürün&Süreç Yeniliği) Doç. Dr. Ayşe GÜNSEL.
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
SWOT ANALİZİ TÜRKER DURAN YATIRIM TEŞVİK DANIŞMANI.
HEDEF PAZAR.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
1960lardan 1980lere kadar işletme stratejileri genel olarak ürün-pazar seçimi konuları ile ilişkili idi. Ama bu durum pazarlama akademisyenlerinden kaynaklanmıyordu.
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
Sunum transkripti:

E-TİCARET

E-Dünya E-ekonomi E-iş E-İşletme E-ticaret E-Devlet E-Türkiye E-Avrupa

Dünya, dijitalleşme sürecinin ekonomiye yansımasıyla oluşan ve ağ ekonomisi,dijital ekonomi veya yeni ekonomi olarak da isimlendirilen yeni bir oluşum içine girmiştir. Bu yeni oluşumda , işletmelerin iş yapma biçimleri, iş süreçleri oldukça farklılaşmış ve iletişimdeki hız ve kolaylık, gerçek anlamda bir küreselleşmeyi de berabererinde getirmiştir.

Verimliliği artıran, maliyetleri azaltan yeni iş modellerinin benimsenmesi adeta kaçınılmaz olmuştur. Yeniliklere uymayan , değişimi gerçekleştiremeyen işletmelerin, hayatta kalma olasılıkları azalmıştır. Geleneksel iş modelleri, ürün odaklı yapıya sahipken, e-ticaret ve e-iş konularındaki gelişmeler, müşteri odaklı bir yapıya geçme ihtiyacı doğurdu. Müşteriye değer katan , Müşteri ilişkilerini farklılaştıran ürün ve hizmetler, müşteri değerini yaratan en önemli bileşen olmuştur.

Onlara risk sermayesi sağlayan kuruluşlar arttı. İnterneti kullanarak yeni bir iş kurmak için uğraşan genç girişimciler doğdu. Onlara risk sermayesi sağlayan kuruluşlar arttı. Küresel pazarlara açılma düşüncesiyle firmalar, ticaretlerini internete taşıdı.

ESKİ EKONOMİ - YENİ EKONOMİ Eski İş Kuralları - Yeni İş Kuralları Eski İş Modelleri - Yeni İş Modelleri Eski Müşteriler - Yeni Müşteriler Gerçekten Yeni Ekonomi Var mı?

YENİ EKONOMİ İLE BİRLİKTE DEĞİŞEN NE OLDU? Artık işletmeler karlarını maksimize etmek istemiyorlar mı? Sürdürülebilir bir rekabet avantajı amaçlamıyorlar mı? Yatırımların geri dönüşü işletmeleri ilgilendirmiyor mu? Günümüz işletmeleri kar amacı gütmeyen ve kayıtsız şartsız müşteri memnuniyetini bir numaralı görev sayan hayır kurumları mı oldu? İşletme olmanın, yönetici olmanın kuralları neydi, ne oldu ve gelecekte ne olacak? Temel pazarlama ve üretim amaçlarında bir değişiklik var mı?

Değişen Nedir? Değişen iş yapma biçimleridir; Müşterilerin ihtiyaç ve beklentileri ve bunları karşılama biçimidir, Diğer bir ifadeyle , ağ teknolojilerinin ve bilgi paylaşımının sağladığı olanaklar Sayesinde stratejilerin çeşitlenmesi ve gelişmesidir.

İş süreçleri arasındaki süre kısalıyor. YENİ EKONOMİDE İŞ KURALLARI Zaman ve hız boyutunun önemi artıyor. İş süreçleri arasındaki süre kısalıyor. Talepler gerçek zamanlı karşılanabiliyor. Mekan-Mesafe boyutu değişiyor ve ağlarla kurulan bağlantılar sayesinde kişinin nerede olduğunun veya işin nerede yapıldığının önemi azalıyor. Ekonomik değer somuttan soyuta doğru yön değiştiriyor. Eski ekonomide az bulunan daha değerliyken yeni ekonomide değer az olan ile değil bol olan ile yaratılıyor. Üretimin faktörleri arasına yenileri ekleniyor, yaratıcılık,yetenek ve buluş da üretimin faktörleri arasında yer alıyor.

Bilginin ekonomik değeri doğru zamanda üretilmesine ve kullanılmasına bağlı. Bilgi iyi yönetildiği sürece değerli.

İnternet ve Küreselleşme Coğrafi mesafeler internet ve internet teknolojileri İle aşılıyor. İnternet sayesinde pazarlar genişliyor. Tedarik, üretim ve pazarlama fonksiyonları Herhangi uygun bir yerde yapılabiliyor. Küresel pazarın oluşması beraberinde küresel Rekabeti getiriyor. Rakipler farklılaşıyor.

DİJİTAL TÜKETİCİLERİ VE İŞLETMELER Tüketici beklenti ve isteklerinde ortaya çıkan Değişiklikler nelerdir? İşletme ve pazarlama yönetiminde, geliştirilmesi ve değişmesi gereken yöntemler nelerdir?

Firmaları e-dönüşüme zorlayan faktör sadece teknolojik çevrede olan değişim değil, Değişen tüketici beklenti ve istekleridir. Tüm bu çevresel faktörlerdeki değişimin tüketicilerin İhtiyaçlarını değiştirmesi onların alışveriş , tutum ve Davranışlarında ne gibi değişikliklere yol açar? İşletme sahibi ve yöneticilerine, özellikle pazarlamadan Sorumlu olanlara bu değişimle başa çıkabilmeleri için neler Tavsiye edilebilir?

Tüketici her zaman olduğu gibi, doğru mal ve hizmeti İstediği kalitede, doğru zamanda, doğru yerde ve doğru fiyata, yani kendisine en uygun koşullarda edinmek istiyor. Tüketici ürün veya hizmetlerin tasarımından sunumuna ve kendilerine ulaştırılmasına kadar, değişen ihtiyaçlarının dikkate alınmasını istiyor.

DİJİTAL EKONOMİDE TÜKETİCİLER KİMLERDİR? Sunulan her ürün ve servisi eskisi gibi hemen alma eğiliminde olmayan, Bilgiye daha kolay ve hızlı ulaşan, istek ve beklentilerinin hızlı karşılanmasını bekleyen, Ürün ve hizmetleri araştıran fiyat ve değer özelliklerini kıyaslayan, Marka sadakat kavramı değişen, fiyata daha duyarlı, Alternatifleri çoğalan ve kullandıkları ürün ve markaları değiştirme maliyetleri düşük ise tek bir tıklama ile rakibe kaçma ihtimali olan,

Sosyal ağlarda beğendikleri marka ve ürünlerin ‘’fan’’ ları olan sayfalarına ‘’like’’ veren, arkadaşlarıyla paylaşan, Beğenmediği durumlarda hakkında olumsuz görüşler yazan ve yayan kişilerdir.

E-İŞ, tedarik zincirinden müşteri ilişkilerine kadar olan süreçlerin internet ve bilgisayar teknolojilerinin desteğiyle yeniden yapılandırılması ve ilgili taraflara değer katmasıdır.

Bilişim teknolojileri müşteri hakkında bilgi edinmeyi kolaylaştırırken etkileşimli dijital pazarlama stratejilerinin geliştirilmesine fırsat yarattı. Bunun yanısıra, geleneksel hayatta uygulanamayacak ya da uygulanması maliyet etkin olmayan stratejilerin uygulanmasını mümkün hale getirdi.

E-İşletmeye Dönüşüm

E-İş’in E-İşletmeye Dönüştürülmesinde Anahtar Başarı Unsurları Vizyon, liderlik, kararlılık Dönüşüm projelerini sahiplenmek Stratejik kararlar alabilmek, yönetim becerisine sahip olmak Değişime ve yeniliklere açık olmak E-Projeleri tüm örgüt çalışanlarına benimsetmek.