UYARLANABİLİR EĞİTSEL HİPERORTAMLAR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PROJE VE KULÜP ÇALIŞMALARI
Advertisements

ÜNİVERSİTE WEB SAYFALARINDA YER ALMASI GEREKEN ÖZELLİKLER
Sistem Analizi ve Planlama
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ
Bilgisayar Mühendisi Mehmet Veysi AYATA
Bilişim Sistemleri Mühendisliği Bölümü
WEB 2 TANITIM GÖZDE DURMAZ.
KIRIKKALE UNIVERSITESI KUTUPHANE VE DOKUMANTASYON DAIRE BASKANLIGI.
YAPAY ZEKA ÖDEV - 3 Kenan KILIÇASLAN Trakya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Makina Mühendisliği Doktora Programı.
Açıköğretimde E-öğrenme
(Facebook Örneği) Mehmet Aksüt Mega Eğitim Danışmanlık
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
ÖĞRENME NESNESİ Sibel SOMYÜREK.  Çeşitli öğrenme ortamlarında tekrar kullanılabilen küçük parçalara bölünmüş olan e-içeriklere öğrenme nesnesi denir.
Bilgi Okuryazarlığı Bu çalışma Prof. Dr. Buket Akkoyunlu’nun “Bilgi Okuryazarlığı ve Yaşam Boyu Öğrenme” başlıklı bildirisine dayanılarak hazırlanmıştır.
Örnek Bİr VerİtabanI TasarImI
‘Net-Class’ Web tabanlı Öğrenme Yönetim Sistemi 20 Aralık 2002.
HİPERMEDYA ORTAMLARINDA ÜÇ NAVİGASYON SİSTEMİNİN KULLANILABİLİRLİĞİNİN KARŞILAŞTIRILMASI Ali GÖK Orta Doğu Teknik Ünivrsitesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri.
A NALIZ EĞİTSEL YAZILIM GELİŞTİRME. A NALIZ İçeriğin Analizi Öğrenci Özelliklerinin Analizi Sınırlıkların Belirlenmesi Bütçe Oluşturulması Proje Planı.
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Araştırma ve Uygulama Merkezi Etkinlikleri   Darendeliler.
Web Tasarımı Nedir?.
Derya Duygu KARSLI
DİNAMİK VE ADAPTİF SİSTEM TASARIMLARI İLE ALGORİTMA ÖĞRETİMİ
Bilişim Sistemleri Mühendisliği nedir? Neden ihtiyaç vardır?
ALIŞTIRMA YAZILIMLARI (Practice and Drills)
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
Ders Yazılımlarının Geliştirilmesi
EĞİTSEL YAZILIMLAR GİRİŞ Sibel SOMYÜREK.
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
Türkiye’den Program Örnekleri. Tıp Bilişimi Eğiticisi Kim Olacak?
WEB TABANLI ÖĞRENME ORTAMLARINDA ETKİLEŞİM
RSS Rss nedir? Rss özellikleri nelerdir? Rss Nasıl kullanılır?
BİLGİ OKURYAZARLIĞI EĞİTİM PROGRAMI TASARIMI ÇALIŞTAYI
Boğaziçi Üniversitesi Web Site Tasarım Çalışması
UYARLAMA TEKNOLOJİLERİ. UYARLAMA NEDİR? Uyarlama kavramı öğrenme sistemleri alanındaki çalışmalarda önemli bir konudur. Kesin sistem parametrelerini.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
E- Ticaret Altyapısı.
MÜHENDİSLİK FAKÜLTELERİ İÇİN BİR A KADEMİK PE RSONEL V ERİ TABANI APEV Rıdvan Berber, Emine Yağmur Ankara Üniversitesi Mühendislik Fakültesi.
DERSİMİZİN ADI NEDİR?.
Şahin BAYZAN Kocaeli Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi
E Kitap Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. E kitaplar, bilgisayar, tablet, telefon, okuyucu gibi elektronik araçlarla görüntülenebilir kitaplardır.
Uzaktan Eğitim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. Uzaktan eğitim, öğrenme ve öğretme süreçlerinin farklı yerlerde gerçekleştiği, öğrenenle öğretenin çoğu zaman.
EĞİTİMDE WEB 2.0 ARAÇLARI TUTKU YILMAZTÜRK TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ.
İkili Kodlama Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyı.
WEB 2.0 VE EĞİTİM CEM UÇAN
AÇIK DERS MALZEMELERİ SAMİYE TUNCER
GeoGebra Ücretsiz Dinamik Matematik Yazılımı Yrd.Doç.Dr.Mehmet BULUT
Fen Bilimleri Enstitüsü Akademik Kurul Toplantısı
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler BÖLÜM 4 Öğretimin Değerlendirme ile Yapılandırılması.
KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ
Bilişşsel Yük Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ÜNİVERSİTELERDE YAPILMASI GEREKEN TEMEL UYARLAMALAR FUNDA ACARLAR Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Bölümü.
İNSAN-BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ. Bağlam Arayüz Görev Kullanıcı İBE Ana Bileşenleri.
Öğretim Yazılımları Hiper metin Hiper ortam Zeki Öğretim Sistemleri Yapay ZekaBenzetişim Sanal Gerçeklik.
Eğitimde Yapay Zeka Uygulamaları
YAZILIM DEĞERLENDİRME
HÜDAVEND HATUN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Dünyanın bilgisine açılan pencere...
7th International Congress of Research in Education
EBSCO Discovery Service (EDS) Akademik Arama Motoru/Keşif Aracı
ERP Projesinin Aşamaları İzmir. ERP Projesinin Aşamaları SatışSatış - Başlangıç – Kurulum – Analiz – Plan – Uyarlama – Eğitim – Geliştirme.
Prof. Dr. Ali Yazıcı TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi
Hikaye tahtası.
UYARLANABİLİR EĞİTSEL HİPERORTAMLAR
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
MÜHENDİSLİK FAKÜLTELERİ İÇİN BİR AKADEMİK PERSONEL VERİ TABANI APEV
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Akademik Özgeçmiş Tabanlı Fakülte Bilgi Sistemi
Web Tasarımı Nedir?.
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
Sunum transkripti:

UYARLANABİLİR EĞİTSEL HİPERORTAMLAR Sibel SOMYÜREK UYARLANABİLİR EĞİTSEL HİPERORTAMLAR

İçerik Neden gereksinim duyulmuştur? Nedir? Uyarlanabilir Eğitim Sistemlerinin Oluşturulması Sonuçlar

Neden gereksinim duyulmuştur? 1 Bilgi yoğunluğu Doğru bilgiye Hızlı erişim Uyarlanabilir Hiper Ortamlar 2 “biri hepsine uymaz” Farklı bireylerin gereksinimleri Bireyin zamanla değişen gereksinimleri 3 “kullanılabilirlik problemleri” Kaybolma Bilişsel aşırı yüklenme

Neden gereksinim duyulmuştur? Geleneksel hipermedya uygulamaları tüm kullanıcılar için aynı sayfa içeriğini ve aynı bağlantıları sunmaktadır (Brusilovsky, 2001).

Neden gereksinim duyulmuştur? Tek tipte tasarlanan bu tür uygulamalar yerine öğrencilerin her birine kendi öğrenme gereksinimlerine uygun bir öğrenme sunmak amacıyla: “uyarlanabilir öğrenme ortamları”

Uyarlama Örnekleri Office programlarındaki menüler Amazondaki önerilen kitaplar E-Ticaret sitelerindeki en çok tercih edilenler

Nedir? Uyarlanır eğitim sistemleri, öğrencinin hedefleri, ilgileri ve tercihlerinin bir modelini oluşturarak, öğrenme ortamını yapılandıran ve her bir öğrenci için öğretimi kişiselleştiren, gelişmiş hipermedya sistemleridir (Brusilovsky,1998).

Nedir? Uyarlanabilir Eğitsel Hiperortam Kullanıcı Modelleme Hipermedya Eğitim Teknolojisi Uyarlanabilir Eğitsel Hiperortam Yapay zeka İnsan-bilgisayar Etkileşimi Bilgisayar Mühendisliği Zeki öğrenme sistemleri

Kullanıcı tarafından uyarlanan hiper ortam arasındaki fark Adaptive (uyarlanabilir sistemler) Adaptable (kullanıcı tarafından uyarlanan sistemler)

Uyarlanabilir Öğrenme Ortamı Oluşturma Süreci Öğrenci modelinin geliştirilmesi Sonuç çıkarma mekanizmasının oluşturulması, Çıkarılan sonuçlara uygun uyarlamaların gerçekleştirilmesi.  

Uyarlama Yöntemleri İçeriği Uyarlama Gezinmeyi Uyarlama

İçeriği Uyarlama Teknikleri

Koşula Bağlı Metin

Esnek Metin Move Mouse

Farklı Sayfalar

Farklı Bölümler Bölüm 1 Soru? açıklama Bölüm 2 Bölüm 3

Çerçeve Temelli Teknik Açıklama Görseller genel kapsamlı Görseller Açıklama genel Sorular Sorular kolay kolay orta zor

Gezinmeyi Uyarlama Teknikleri

Doğrudan Kılavuzluk Devam et butonu kullanıcıyı bir sonraki en uygun konu başlığına götürmektedir.

Bağlantıları Sıralama Önerilen sayfalar listelenmektedir.

Bağlantıları Gizleme Bağlantı renkleri siyaha dönüştürülerek gizlenmektedir.

Bağlantıları Açıklama Her bir düğümün uygunluk durumu Uygun Uygun değil biliyorsun

Bağlantıları Açıklama

Bağlantı Üretme Otomatik olarak bağlantı listesi oluşturulmaktadır.

Harita adaptayonu Harita üzerinde bağlantıların görüntülenme durumuna ilişkin bilgi verilmektedir: tamamlandı mevcut konu uygun uygun değil açıklama

Sonuç Web ortamında çalışan bireyler için standart bir kullanıcı tipi yoktu Tek tipte tasarlanan uygulamalar farklı bilgi, gereksinim ve ilgileri olan bireylerin kişisel öğrenme gereksinimlerini karşılamada yetersiz kalmaktadır.

Sonuç Bu konudaki çözüm: Uyarlanabilir öğrenme ortamlarının tasarlanması ve geliştirilmesi ile

Kaynakça Somyürek, S. (2008). Uyarlanabilir Eğitsel Web Ortamlarının Öğrencilerin Akademik Başarısına ve Gezinmesine Etkisi. Doktora tezi. Gazi Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü Somyürek, S. ve Atasoy, B. (2008). Gezinme Adaptasyonu: Neden ve Nasıl?. 8th International Educational Technology Conference (IETC2008), 6-9 Mayıs 2008, Eskişehir, Türkiye.