KALEM TÜKENİR ÖĞRENCİ TÜKENMEZ (TÜKENMİŞ ÖĞRENCİ).

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİM DENETİMİ VE SORUNLARI
Advertisements

OGYE Okul Gelişim Yönetimi Ekibi
ŞEKER İLKÖĞRETİM OKULU
TVO Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi
BORUSAN ASIM KOCABIYIK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 2013/2014
OKULDA STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ
Bakanlık Düzeyinde Rehberlik Örgütü (Milli Eğitim Bakanı)
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
Çocuğunuza Dair Hayallerinize Değecek Bir Okul
DERSİN AMACI: - Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim süreçlerindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla kendi branşınızla.
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
EVCİLER İLKÖĞRETİM OKULU BRİFİNG SUNUSU
Öğrencilerin devamsızlıkları ile ilgili işlemlerde, 08/12/2004 tarihli ve sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim.
Millî Eğitim Bakanlığı İlköğretim ve Orta Öğretim
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
KÜTÜPHANELERDE HALKLA İLİŞKİLER ve PAZARLAMA ANKARA ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ Tuna CAN & E.Erdal AYDIN
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
SİZİN ÇOCUKLARINIZ! BİZİM ÖĞRENCİLERİMİZ! ÖĞRETMEN PDR PGB ÖDB.
Prof. Dr. Akile Sarıoğlu-Büke*, Doç Dr. Osman Özdel**,
T.C. SARUHANLI KAYMAKAMLIĞI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ SINAVLARA HAZIRLANMA VE BAŞARIYI ARTIRMA EYLEM PLANI.
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ & OKUL-AİLE BİRLİĞİ.
REHBERLİK DERS II.
TEST – 1.
TANI / TEDAVİ / BAKIM TIBBİ - HEMŞİRELİK - LABORATUVAR HİZMETLERİ 17.Şubat.2013 ENEZ.
REHBER ÖĞRETMEN/PSİKOLOJİK DANIŞMANLARIN EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BOYUNCA OKULLARDA YAPMASI GEREKEN ÇALIŞMALAR
8 ? E K S İ L E N EKSİLEN _ 5 5 ÇIKAN FARK(KALAN) 8.
Patlangıç Ortaokulu Tanıtım Sunusu.
ÖĞRENCİ VELİSİ GÖREV VE SORUMLULUKLARI
POLATLI REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
İZLEME & DEĞERLENDİRME Maliye Bakanlığı Grup Çalışması
IŞIKLI İLKÖĞRETİM OKULU
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
DİĞER EĞİTİM KURUMLARINDA DEĞERLER EĞİTİMİ ÇERÇEVE PLANI
Okula uyum konusunda: Öğretmen ve velilere müşavirlik
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
ÖĞRENCİ VELİSİ GÖREV VE SORUMLULUKLARI
FIRINLI İLKÖĞRETİM OKULU Okullarda görev yapan Öğretmenlerimizin en büyük sıkıntılarından biri de bireysel eğitim gerektiren ve “Kaynaştırma” eğitimine.
FAALİYET/PROJE EYLEM PLANLARI
BAŞARIYA YOLCULUK Projenin Adı: Başarıya Yolculuk
TKY BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
MEHMET AKİF ERSOY ORTAOKULU
Sınav Rehberliği Konusunda
ŞEHİT ÖĞRETMEN SEVDA AYDOĞAN İLKÖĞRETİM KURUMU EĞİTİM ÖĞRETİM YILI AKADEMİK ÇALIŞMA TAKVİMİ.
ORTA ÖĞRETİMDE OKULLAŞMA ORANININ ARTTIRILMASI VE DEVAMSIZLIĞIN ÖNLENMESİ
Rehberlik Servisi Tanıtımı
“OKULLAR HAYAT OLSUN” PROJESİ KAPSAMINDA
AKSU İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
YıllarTakdirTeşekkürOnur Belgesi ÖDÜL ALAN ÖĞRENCİ SAYILARI (TABLO-……) YıllarKütüphanedeki Kitap SayısıKütüphaneden Yararlanan.
KARESİ REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
GELİŞİM İÇİN DEĞİŞİM PROJESİ”
Yıllar Disiplin kurulu toplanma sayısı Disiplin cezası alan öğrenci sayısı KınamaUzaklaştırma DİSİPLİN CEZASI.
MODELİN AMAÇLARI ÖĞRENCİ ÖĞRETMEN VE OKUL İLİŞKİSİNİ GÜÇLENDİRMEK.
Ana sınıflarımıza Karagöz-Hacivat Tiyatro Gösterisi düzenlendi.
E Ğİ T İ M KAL İ TES İ N İ YÜKSELTMEYE YÖNEL İ K EYLEM PLANI.
T.C. Millî Eğitim Bakanlığı
Rehber Öğretmenlerimiz Elif BAŞ BULUT Mustafa ŞENDEN Hoş geldiniz
MUSTAFA KEMAL İLKÖĞRETİM OKULU
OTMG KAPSAMINDA YAPTIĞIMIZ ETKİNLİKLER GELİŞİM ALANLARI EYLÜLEKİMKASIMARALIKOCAKŞUBATMARTNİSAN MESLEKİ GELİŞİM KİŞİSEL VE MESLEKİ GELİŞM Öğrencilerin.
RASATHANE ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
REHBER ÖĞRETMEN YOL HARİTASI
YARINLAR İÇİN YARIN SİZDEYİZ
ENGELLİLERE YÖNELİK TUTUMLARIN DEĞİŞTİRİLMESİ
BURHANİYE HMFK ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
REHBERLİK DERS II.
Sunum transkripti:

KALEM TÜKENİR ÖĞRENCİ TÜKENMEZ (TÜKENMİŞ ÖĞRENCİ)

SORU:NEYİ İYİLEŞTİRELİM? CEVAP:ÖĞRENCİLERDEKİ TÜKENMİŞLİK SENDROMUNU SORUNU BELİRLEME YÖNTEMLERİ: KUVVET ALAN ANALİZİ NEDEN AĞACI BALIK KILÇIĞI BEYİN FIRTINASI ÇOKLU OYLAMA TEKNİĞİ NEDEN NASIL AĞAÇ DİYAGRAMI

ÖĞRENCİLERDE TÜKENMİŞLİK SENDROMUNUN GİDERİLMESİ İLE İLGİLİ KUVVET ALAN ANALİZİ %0 % 55 %100 İTİCİ KUVVETLERENGELLEYİCİ KUVVETLER Kişisel gelişme isteği Amaçsız öğrenci Teknolojinin kullanılabilirliği Yönetmeliklerin bilinmemesi Okulun imkanlarının çokluğu Veli duyarsızlığı Öğrenmeye açıklık Ders başarısındaki düşüklük Öğrenciye yardım etme memnuniyeti Temelin zayıf olması Veli memnuniyeti ve duası Okulun cazibesini yitirmesi Okulun alanının genişliği Öğretmen ilgisizliği Meslek sahibi olma memnuniyeti Rehberlik servisinin yetersizliği Velinin ikna edilebilmesi Ders saatlerinin çok olması Velinin öğretmene olan saygısı Dersin sıkıcı geçmesi Okulun üniversite imkanları Öğrencinin işe gidiyor olması Okulun iş imkanları Gelecek kaygısının olması Ergenlik dönemi sorunları Tecrübesiz öğretmen profili İdarenin adaletsizliği

ÖĞRENCİLERDE TÜKENMİŞLİK SENDROMU NEDEN AĞACI TÜKENMİŞ ÖĞRENCİ AMAÇSIZ ÖĞRENCİ DERS BAŞARISININ DÜŞÜKLÜĞÜ TEMELİN ZAYIF OLMASI ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ ÇEKMESİ ÖĞRENCİNİN BİR İŞTE ÇALIŞIYOR OLMASI GELECEK KAYGISININ OLMASI ERGENLİK DÖNEMİ SORUNLARI YÖNETMELİKLERİN BİLİNMEMESİ OKULUN CAZİBESİNİ YİTİRMESİ REHBERLİK SERVİSİNİN YETERSİZLİĞİ VELİ DUYARSIZLIĞI ÖĞRETMEN İLGİSİZLİĞİ DERSİN SIKICI GEÇMESİ TECRÜBESİZ ÖĞRETMENLER OLMASI

TÜKENMİŞ ÖĞRENCİ ÖĞRENCİLERDE TÜKENMİŞLİK SENDROMU BALIK KILÇIĞI DİYAGRAMI ÇEVRE METODLAR MALZEMELER ÖĞRETMEN AİLE ÖĞRENCİ Duyarsızlık Eğitimsizlik Kötü rol modeller Hedefsizlik Temeli zayıf İşe gitmesi Parçalanmış aile Bilgisizlik İlgisizlik Hedefsizlik İlgisizlik Tecrübesiz Yetersiz Ders saati fazlalığı Teknoloji eksikliği Yanlış Yöntem Teknikler Yönetmeliklerin bilinmemesi Kaynak eksikliği

BEYİN FIRTINASI TEKNİĞİ 1.Öğrencinin temelinin zayıf olması 2.Öğrencinin derslerde başarısız olması 3.Öğrencinin bir hedefinin olmaması 4.Öğrencinin beklediği notları alamaması 5.Öğrencinin çalışıyor olması 6.Öğrencinin ilgisiz olması 7.Öğrencinin gelecek kaygısının olması 8.Öğrencinin öğrenme güçlüğü çekmesi 9.Öğrencinin ergenlik dönemini ağır geçirmesi 10.Öğrencinin rol modelinin olmaması 11.Öğrencinin kötü rol modelinin olması 12.Öğrencinin parçalanmış aileye sahip olması 13.Ailenin çocuğuna karşı ilgisiz olması 14.Ailenin eğitime karşı bilinçsiz olması 15.Ailenin okulla irtibatının zayıf olması 16.Öğretmenin öğrenciyi yeterince tanımaması 17.Öğretmenin dersi tekdüze anlatması 18.Öğretmenin mesleğinde tecrübesiz olması 19.Okulda yönetmeliklerin yeterince anlatılmaması 20.Okulda yeterli sosyal aktivite düzenlenmemesi 21.Rehberlik servisinin faal çalışmaması

ÇOKLU OYLAMA TEKNİĞİ 1-Öğrencinin temelinin zayıf olması4 2-Öğrencinin derslerde başarısız olması4 3-Öğrencinin bir hedefinin olmaması41 4-Öğrencinin beklediği notları alamaması3 5-Öğrencinin çalışıyor olması4 6-Öğrencinin ilgisiz olması3 7-Öğrencinin gelecek kaygısının olması4 8-Öğrencinin öğrenme güçlüğü çekmesi4 9-Öğrencinin ergenlik dönemini ağır geçirmesi3 10-Öğrencinin rol modelinin olmaması3 11-Öğrencinin kötü rol modelinin olması3 12-Öğrencinin parçalanmış aileye sahip olması2 13-Ailenin çocuğuna karşı ilgisiz olması3 14-Ailenin eğitime karşı bilinçsiz olması3 15-Ailenin okulla irtibatının zayıf olması44 16-Öğretmenin öğrenciyi yeterince tanımaması43 17-Öğretmenin dersi tekdüze anlatması3 18-Öğretmenin mesleğinde tecrübesiz olması4 19-Okulda yönetmeliklerin yeterince anlatılmaması4 20-Okulda yeterli sosyal aktivite düzenlenmemesi3 21-Rehberlik servisinin yeterince etkili çalışmaması42

NEDEN-NASIL AĞAÇ DİYAGRAMI 1-Öğrencinin temelinin zayıf olması1-Kurs açılması 2-Öğrencinin derslerde başarısız olması2-Ders çalışma tekniklerinin açıklanması 3-Öğrencinin bir hedefinin olmaması3-Üst öğretim kurumları ve okulun tanıtılması 4-Öğrencinin beklediği notları alamaması4-Verimli ders çalışma tekniklerinin anlatılması 5-Öğrencinin çalışıyor olması5-Aile görüşmesi veya ders çalışma programı hazırlanması 6-Öğrencinin ilgisiz olması6-Üst öğretim kurumları ve okulun tanıtılması 7-Öğrencinin gelecek kaygısının olması7-Kendine güvenme konusunda rehberlik yapılması 8-Öğrencinin öğrenme güçlüğü çekmesi8-Seviyesine uygun çalışma tekniklerinin uygulanması 9-Öğrencinin ergenlik dönemini ağır geçirmesi9-Ergenlik dönemi hakkında bilgi verilmesi 10-Öğrencinin rol modelinin olmaması10-Rol modellerin karakter üzerindeki etkisinin açıklanması 11-Öğrencinin kötü rol modelinin olması11-Rol modellerin karakter üzerindeki etkisinin açıklanması 12-Öğrencinin parçalanmış aileye sahip olması12-Öğrencinin durumunu kabullenmesinin sağlanması 13-Ailenin çocuğuna karşı ilgisiz olması13-Aile ile iletişim kurulması 14-Ailenin eğitime karşı bilinçsiz olması14-Ailelere yönelik üst eğitim kurumları hakkında seminer verilmesi 15-Ailenin okulla irtibatının zayıf olması15-Ailelere yönelik etkinlikler düzenlenmesi 16-Öğretmenin öğrenciyi yeterince tanımaması16-Öğretmenlere rehberlik yapılması 17-Öğretmenin dersi tekdüze anlatması17-Öğretmenlere rehberlik yapılması 18-Öğretmenin mesleğinde tecrübesiz olması18-Öğretmenlere rehberlik yapılması 19-Okulda yönetmeliklerin yeterince anlatılmaması19-Yönetmeliklerin tanıtılması 20-Okulda yeterli sosyal aktivite düzenlenmemesi20-Etkinlikler düzenlenmesi 21-Rehberlik servisinin yeterince etkili çalışmaması21-Rehberlik servisinin daha faal çalışmasının sağlanması

İYİLEŞTİRİCİ ÖNLEMLER

YARINLAR SİZİN ELİNİZDE GRUBU Misyonumuz: Eğitim şart Vizyonumuz: Bizim lise üniversitede

UYGULAMA VE STANDARTLAŞTIRMA 1-Öğrencinin bir hedefinin olmaması-Üst öğretim kurumları ve okulun tanıtılması 2-Rehberlik servisinin yeterince etkili çalışmaması- Rehberlik servisinin daha faal çalışmasının sağlanması 3-Öğretmenin öğrenciyi yeterince tanımaması- Öğretmenlere rehberlik yapılması 4-Ailenin okulla irtibatının zayıf olması-Ailelere yönelik etkinlikler düzenlenmesi

Stratejik Amaç 1- Öğrencinin bir hedefinin olmaması nedeni ile üst öğretim kurumlarını, okulun imkanlarını tanıtmak ve kişisel gelişimini sağlamak Stratejik Hedef 1-1- Sınıf bazında öğrenci başarısını % 70’e çıkarmak Faaliyet 1-1- Rehberlik servisi tarafından öğrencilere yönelik seminerler verilmesi Performans Göstergesi 1– 1: Düzenlenen seminer sayısı Düzenlenen seminer konusu sayısı Katılımcı sayısı Öğrenci memnuniyet anketi sonuçları Ders notlarındaki değişim farkı Devamsızlık durumlarındaki değişim farkı

Stratejik Amaç 2- Rehberlik servisinin etkili ve verimli çalışmasını sağlamak Stratejik Hedef 2-1 Rehberlik servisinden yararlanan öğrenci, veli, öğretmen sayısını %70’e çıkarmak Faaliyet 2-1- Ailelere, öğrencilere ve öğretmenlere yönelik seminerler verilmesi Performans Göstergesi 2– 1 : Düzenlenen seminer sayısı Düzenlenen seminer konusu sayısı Katılımcı sayısı Memnuniyet anketi sonuçları Disiplin olaylarındaki azalma oranı

Stratejik Amaç 3- Öğretmenlerin rehberlik çalışmalarını daha planlı ve verimli yapmalarını sağlamak Stratejik Hedef 3- Sınıf rehber öğretmenlerinin, sınıflarında tanıdığı öğrenci ve öğrenci ailesi sayısını %70’e çıkarmak Faaliyet 3-1- Sınıf rehberlik çalışmalarının planlı yapılması Faaliyet 3-2- Bireysel rehberlik çalışmalarının yapılması Performans Göstergeleri 3-1 ve 3-2 : Sınıf içi uygulanan etkinlik sayısı Sene sonu sınıf rehberlik faaliyet raporları sonuçları e-okul öğrenci bilgilerinin güncellenmesi ve doğruluğu

Stratejik Amaç 4- Ailenin okulla irtibatını güçlendirmek Stratejik Hedef 4-1 : Okuldaki faaliyetlere katılan veli sayısını %70’e çıkarmak Faaliyet 4-1– Ailelere yönelik sosyal aktiviteler yapılması Faaliyet 4-2– Veli toplantılarının periyodik yapılması Performans Göstergeleri 4-1 ve 4-2 : Düzenlenen veli toplantısı ve katılımcı sayısı Düzenlenen etkinlik (kermes, seminer, gezi, tiyatro gösterisi, şiir dinletisi, yarışmalar, vb ) sayısı ve katılımcı sayısı Veli memnuniyet anketi sonuçları

MALİYET TABLOSU Stratejik Amaç 1- Stratejik Hedef Faaliyet 1-1- Performans Göstergesi 1– 1: ??? ?? TL Stratejik Amaç 2-Stratejik Hedef 2-1Faaliyet 2-1- Performans Göstergesi 2– 1 : ???? TL Stratejik Amaç 3-Stratejik Hedef 3- Faaliyet 3-1- Performans Göstergeleri 3-1, 3-2 : ???? TL Faaliyet 3-2- Stratejik Amaç 4- Faaliyet 4-1– Performans Göstergeleri 4-1, 4-2 : ???? TL Faaliyet 4-2–