Halkla ilişkiler Tüm işletmelerin varoluş ve işleyiş amaçlarını topluma yeterince açıklayabilme arzularıdır.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞLETMELERİN ÇEVRESİ VE ÇEVRE FAKTÖRLERİ
Advertisements

PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
Kurumsal İletişim: İşletmelerin amaçlarını gerçekleştirmek için uyguladıkları stratejileri ve planladıkları iletişim çalışmalarının bir entegrasyonudur.
MARKA YÖNETİMİ HAFTA V.
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
BÖLÜM X HALKLA İLİŞKİLER.
MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Medya  Medya, her türden sözlü, yazılı, basılı, görsel metin ve imgeleri içeren çok geniş iletişim araçlarını kapsayan bir kavramdır. Bu kavramın içine.
KAYSERİ HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ DESTEK HİZMETLERİ ŞUBESİ EĞİTİM BİRİMİ
Yazışma Teknikleri Doç. Dr. Hüseyin Odabaş. Yönetimde Bilgi Üretim ögeleri, 3M [insan (men), para (money), hammadde-malzeme (materials)] olarak sınıflandırılırken,
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
MEDYA Medyayı Tanımak - Kitle İletişimi ve Medya -
Pazarlama İletişimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
OYA KARAAĞAÇ ARYA SPONSORLUK VE İLETİŞİM DANIŞMANLIĞI
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
HALKLA İLİŞKİLER Yrd. Doç. Dr. Hakan KİRACI.
Dağıtım Kanalları PAZARLAMA İLKELERİ
9.BÖLÜM İŞLETMELERDE FİNANSMAN İŞLEVİ VE YENİ FİNANSMAN YÖNTEMLERİ
HALKLA İLİŞKİLER Elif KUŞLU PİŞKİN 2005.
Sponsorluk 1.
PAZARLAMA ÇEVRESİ.
SPOR ENDÜSTRİSİ BÖLÜMLEME MODELİ
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Hizmet Pazarlamasında Tutundurma Kavramı
KÜÇÜK İŞLETMELERDE PAZARLAMA İŞLEVİ VE YENİ PAZARLAMA YÖNTEMLERİ
MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI.
TEMA HAZIRLAYAN :OZAN DORUK YAVUZ. Varoluş Nedeni Toprak...Toprak...Toprak... Ülkemiz yılda 743 milyon ton toprağını erozyonla kaybediyor. Oysa yaşam.
İŞ DÜNYASINDA MARKALAŞMA
Sosyal Pazarlamanın Yeni Aracı: Kitle Fonlaması
Fiziksel Özürlü Bireyler Tüketim Kültüründen Nasıl Etkilenir
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Pazarlama İletişimi Araçları
Sağlık Hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
Sosyal medya pazarlamasında adımlar: – Müşterileri dinlemek – Uygun sosyal medya platformuna üye olmak – Sektörle ilgili topluluklara katılmak – Kendi.
Pazarlama İlkeleri.
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
Tüketici davranışlarını etkileyen faktörler:
Pazarlama İlkeleri.
Sağlık Hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler
Pazarlama İletişimi.
SOSYAL BİLGİLER Kitle iletişim’ in anlamı nedir?
 Daha fazla iç ve dış satış.  Yüksek karlılık (EBITDA).  Yüksek şirket değeri.
HALKLA İLİŞKİLER -Tanım Halkla ilişkiler, bir örgütün toplumdaki kişiler ve gruplar ile etkileşim içine girerek, eylemlerini açıklamasını; toplumun desteğini.
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
Temel Bilgiler İlgili Çalışmalar Araştırmanın Yöntemi Bulgu ve Sonuçlar Araştırmanın Kısıtları ve Gelecek Çalışmalar.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
SPOR PAZARLAMASI Nuran KANDAZ GELEN.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
STRATEJİ OLUŞTURMA.
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
SATIŞ GELİŞTİRME -PROMOSYONU
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PAZARLAMA İLETİŞİMİ Pazarlama İletişimi Karamasını Etkileyen Faktörler
Pazarlama İletişimi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BÖLÜM1 :ULUSLARARASI İŞLETMECİLİĞE GİRİŞ
Sunum transkripti:

Halkla ilişkiler Tüm işletmelerin varoluş ve işleyiş amaçlarını topluma yeterince açıklayabilme arzularıdır.

İşletme ile halkın karşılıklı çıkarları arasında iki yönlü iletişim sistemine ve bilgi alışverişine dayanarak olumlu yönde etkileşimler yaratma çabalarıdır.

Halkla ilişkilerde uyulması gereken ilkeler Doğruluk İnandırıcılık Süreklilik Planlılık

Halkla ilişkilerde iletişim sisteminin öğeleri Mesaj Halkla ilişkilerin hedefi: halk Halkla ilişkilerin araçları Basılı araçlar Görsel ve işitsel araçlar Diğer araçlar Halktan bilgi edinme araçları

megamarketing Pazarlama işlevi hedeflerinin ulusal ya da uluslar arası boyutlarda tüm hükümet vb. resmi yetkilileri, kamuoyu çıkar gruplarını, haber medyalarını da içine alacak şekilde genişletilmesi sonucu pazarlama karmasına “politik güç-iktidar” ve “kamuoyu oluşturma” nın da eklenerek pazarlamanın işletme üst yönetiminin bir işlevi olarak ele alınması anlayışı

lobicilik İşletmenin kar etme, topluma fayda sağlama ve varlığını sürdürme amaçlarına yönelik olarak dış çevrede yer alan örgütlü çevresel güçlerden de yararlanarak “politik güç-iktidar” ve “kamuoyu oluşturma” hedeflerine ulaşmasını böylece çevresel faktörleri ve değişimleri işletme lehine etkilemesini sağlayan halkla ilişkiler işlevidir.

sponsorluk Ürün ve firma imajını ve prestijini geliştirmek, marka imajını yayarak satış hacmini artırmak için işletmelerin kamuoyunun ilgisini çekecek olaylar ile toplumsal sorunlar, kültürel ve sportif faaliyetlere yatırım yapma ve maddi destek sağlama amaçlı halkla ilişkiler çabalarıdır.