Halkla ilişkiler Tüm işletmelerin varoluş ve işleyiş amaçlarını topluma yeterince açıklayabilme arzularıdır.
İşletme ile halkın karşılıklı çıkarları arasında iki yönlü iletişim sistemine ve bilgi alışverişine dayanarak olumlu yönde etkileşimler yaratma çabalarıdır.
Halkla ilişkilerde uyulması gereken ilkeler Doğruluk İnandırıcılık Süreklilik Planlılık
Halkla ilişkilerde iletişim sisteminin öğeleri Mesaj Halkla ilişkilerin hedefi: halk Halkla ilişkilerin araçları Basılı araçlar Görsel ve işitsel araçlar Diğer araçlar Halktan bilgi edinme araçları
megamarketing Pazarlama işlevi hedeflerinin ulusal ya da uluslar arası boyutlarda tüm hükümet vb. resmi yetkilileri, kamuoyu çıkar gruplarını, haber medyalarını da içine alacak şekilde genişletilmesi sonucu pazarlama karmasına “politik güç-iktidar” ve “kamuoyu oluşturma” nın da eklenerek pazarlamanın işletme üst yönetiminin bir işlevi olarak ele alınması anlayışı
lobicilik İşletmenin kar etme, topluma fayda sağlama ve varlığını sürdürme amaçlarına yönelik olarak dış çevrede yer alan örgütlü çevresel güçlerden de yararlanarak “politik güç-iktidar” ve “kamuoyu oluşturma” hedeflerine ulaşmasını böylece çevresel faktörleri ve değişimleri işletme lehine etkilemesini sağlayan halkla ilişkiler işlevidir.
sponsorluk Ürün ve firma imajını ve prestijini geliştirmek, marka imajını yayarak satış hacmini artırmak için işletmelerin kamuoyunun ilgisini çekecek olaylar ile toplumsal sorunlar, kültürel ve sportif faaliyetlere yatırım yapma ve maddi destek sağlama amaçlı halkla ilişkiler çabalarıdır.