1 eğitimde yeni yaklaşımlar İbrahim KALYONCU Zehra Kitapçıoğlu İlköğretim Okulu 20-21 Ocak 2007 Tonya Halk Eğitim Merkezi “ y e n i d e r s p r o g r a.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

Balık Pasaportu Hatice Kütük 2008
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
Öğretimde Kullanılan Teknikler (3)
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
/ 191 EğitimYöntemleri Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitici Eğitimi Kursu 27 – 31 Mayıs 2013.
Öğrenme ve Öğretme Kuramları Doç. Dr. İbrahim H. Diken
AKILLI TAHTA Orhan YORULMAZ Semih ŞENGİDER Nazar SALPİYEV Berk HERAL
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
Bilişsel Öğrenme Kuramı
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
Yarbaşı İlköğretim Yarbaşı İlköğretim.
Öğrenme Kuramı ve Öğretim Kuramı
ZAMBAK 1 SORU BANKASI UĞUR CESUR 1 ZAMBAK 1 SORU BANKASI ÖZEL SORULARI Hazırlayan: UĞUR CESUR.
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
GÖRSEL MATERYAL TASARIMI
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Problem Çözme Ve Problem Çözme Stratejileri Ödevi Cihan GÖÇ
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU İzmir Bölge Müdürlüğü 1/25.
Klinik Yetiştiricilik
Öğrenme-Öğretme Süreci
1 Okul Kültüründe Değişim. 2 Küresel Ekonominin Gerçekleri Problemler ve sistemler karmaşıktır. Problemler ve sistemler karmaşıktır.  Büyük resmi kavramsallaştırabilme;
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi
TEST – 1.
ÖĞRENME Yrd. Doç. Dr. Mukaddes Erdem H.Ü. Eğitim Fakültesi
ÖĞRETİCİ PROGRAMLAR.
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Bilgisayar Destekli Öğretim
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
EŞİTSİZLİK GRAFİKLERİ
Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
İçerik Öğrenme Öğrenme Teorileri
PROGRAM DEĞERLENDİRME
-İLETİŞİM- SUNUSU.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
CEBİRSEL İFADELERİ ÇARPANLARINA AYIRMA
Trabzon Bölge 9. Sınıf Anketleri
7. BÖLÜM KAVRAM, BECERİ ve SOSYAL BECERİ ÖĞRETİMİ ÖZEL EĞİTİM GÜZEL GELECEK.
KISIM 1 Bilgi İşleme Teorisi
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
ÖĞRENME KURAMLARI Bilindiği gibi öğrenme , yaşam boyu devam eden ve davranışta kalıcı değişiklikler oluşturan bir süreçtir. Sağlıkla ilgili eğitim etkinlikleri.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
TANIMLAR PSİKOLOJİ: İnsan ve hayvan
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Teknoloji Nedir?.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
Eğitim; bireyin içinde yaşadığı toplumda yeteneğini, tutumlarını ve olumlu değerdeki diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçler toplamıdır. Bireyin.
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Programdan Sorular.
ÖĞRENMEDE BİLİŞSEL YAKLAŞIM: BİLGİYİ İŞLEME MODELİ
Başşliyoouu... Başlıyor....
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci
Sunum transkripti:

1 eğitimde yeni yaklaşımlar İbrahim KALYONCU Zehra Kitapçıoğlu İlköğretim Okulu Ocak 2007 Tonya Halk Eğitim Merkezi “ y e n i d e r s p r o g r a m l a r ı “

2 Öğrenme Kuramları Nasıl Öğreniriz? Öğrenme kavramı ile ilgili bir harita oluşturalım.

3  Öğrenme kavramıyla ilgili haritamıza bakarak öğrenme sürecini etkileyen unsurları yazalım.

4  Paylaşalım.

5  Nasıl öğreniyoruz? Sorusuna grupça cevap arayalım.

6 Öğrenme Kuramları  Davranışçı Kuram  Bilişsel Kuram  Yapılandırmacı Kuram

7 Örnek Alıştırma = Mööö = Ayağa Kalk El Çırpma

8 Davranışçılık  Pavlov.  Öğrenme sadece gösterilen uyarana tepki ile sınırlanır

9 Alıştırma: Sayı Hatırlama Bir sonraki sayfada on numara var. Bu numaralara on saniye bakınız.

10 Sayılar

11 Ve şimdi yenisi Bir telefon numarası

12 Bilişsel Yaklaşım  Bilgiyi anlamamızı temel alan bir model.  Bellek süreciyle öğrenmeyi açıklamaya çalışır.

13 Bellek Süreci  Duysal Kayıt  Dikkat  Algı  Bellek Yapıları

14 Alıştırma:Bu derste şimdiye kadar öğrendiklerim  Bu gün öğrendiklerinizin resmini yapın desem nasıl bir resim çizersiniz.  Herkes kendi resmini yanındakine anlatsın.  Sadece dinleyin.  Şimdi resim hakkında sorular sorun

15 Yapılandırmacı Kuram  İlk çalışma ne bildiğinizi bilmenizi sağlar.  İkinci çalışma interaktif bir şekilde bilgiyi kullanmayı sağlar.  Üçüncü çalışma ile sosyal etkileşim oluştu ve birbirmizden etkilenerek bilgimizi yeniden yapılandırdık.

16 Y.K. Bilgi  Bilgi insanların kendileri tarafından yapılandırılır. Bilgi keşfedilmesi gereken yasalar, gerçekler veya kavramlar değildir; bilenden bağımsız olarak var olamaz. Bu nedenle bireyler kendi kişisel deneyimlerine anlam verme sürecinde kendi bilgilerini kendileri oluşturur.

17  Bilgi kesin değildir, değişken bir yapıya sahiptir. Bilgi varsayımlara dayanır, yani görecelidir. Bu nedenle de bilgide yanılabilme olasılığı vardır; dolayısıyla bilgi durağan bir yapıya sahip olamaz.

18  Bilgi bir birikim sonucu oluşur. Bilgi, insanların belli nesneler ve olaylar hakkındaki anlayışlarını açığa vurmaları veya onları başkalarıyla paylaşmaları sonucu gelişir. Çünkü insanlar, bildiklerini diğerleriyle paylaşarak onlardan geribildirim alırlar.

19 3 Okul Tipi  Bu teorilere dayalı üç okul tipi görebilirsiniz

20 3 Okul türü  Kurs okulu Geleneksel, kurs içeriğine odaklı  Aktive edici Okul Öğrenme sürecine odaklı  Yeterliğe dayalı okul Öğrenim-Kariyer geliştirme

21 Kurs okuluAktive edici okul Yeterliğe dayalı okul Açılar Kursa odaklıÖğrenme süreci Öğrenci Hayat Boyu Öğrenme işleyiş bilgilendirmeİletişimİşbirliği Ortak tasarım Merkezi hedef Okul kariyeriÖğrenimin geliştirilmesi Öğrenim kariyeri Yaşam boyu kariyer gelişimi Öğrenme ortamı ve kaynaklar Geleneksel, Sınıflar Varyans, Farklı öğrenme türleri Yenilikçi ve özgün BİT Öğretmen rolleri Okutman/öğret men Akıl hocasıÇalıştırıcı Girişimci Organizasyon Öğretmen ekipleri (disiplinlere bölünmüş) Ana ekip, Uzmanlar, Çok-disiplinli ekip

22 Kurs okuluAktive edici okul Yeterliğe dayalı okul Gelişime odaklanma BilgiBilgi ve beceriler Yeterlikler …. Aracılığıyla öğrenime odaklanma ÖğretimÖğretim ve öğrenim Öğretim ve mesleğe ilişkin öğretim, simülasyon

23 “Yeni Öğrenme”  Aktif öğrenme (öğrenci= sorumlu)  Yapıcı öğrenme (anlamlı, önceki bilgiler ile ilişkili)  Yansıtıcı öğrenme  Özgün öğrenme (gerçek hayat durumları)  İşbirlikçi öğrenme (diğerleri ile birlikte)

24 Yeterliğe dayalı öğrenme  Yeterlik, bilgi, beceri ve tutumları gerçek bir durumda etkili bir şekilde kullanabilme yeteneğidir.  Bilgi yerine yeterliklere odaklanılır

25 Pratik uygulama yeterliğine dayalı Öğrenme  Yaşama dönük görevler, öğretim programı açısından başta gelir  Öğrenciler öğrenme görevlerini icra eder (diğerleri ile birlikte ya da diğerlerinden ayrı olarak)  Önceki yeterliklere dayanan, özel olarak hazırlanmış öğretim programı  Kanıt, bir görevin yerine getirilmesidir  Çok disiplinli  İkili (öğrenme ve çalışma)