MERHABA.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
Advertisements

İLETİŞİM NEDİR? İletişim,nesnel kriterlere dayalı aktaranın ve algılayanın,algısından bağımsız olan bilginin ve kişilerin özelliklerinin ifadesi olan duygu.
SORU-CEVAP YÖNTEMİ Tuba Koç Gülpınar Gökşen.
RİSK KAVRAMI RİSKLERİN BELİRLENMESİ
ÜNİTE PLANI ÖZETİ Öğrencilerin, Denizli ve çevresindeki tarihi yerleri, coğrafi özelliklerini ve bugünkü durumlarını öğrenerek; tarihi ve doğal çevrelere.
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
May 5, 06© Copyright M.Tınaz Titiz, SMUH®1 Disiplin (aile içinde)
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
İnteraktif eğitim anlayış bakış yöntem değişikliğidir.
MERHABA.
MADDENİN HAL DEĞİŞİMİ.
MERHABA.
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
ALICI İletişim sürecinde, kaynağın gönderdiği mesaja hedef olan kişi, grup ya da kitleye alıcı adını veriyoruz. Alıcı bir kişi, bir grup, örgüt ya da toplum.
Buluş yoluyla öğretim stratejisi
SINIF YÖNETİMİ Öğrencilerin öğrenmelerini sağlayacak etkili bir sınıf ortamının oluşturulmasıdır. Sınıf içi etkinlikleri etkili bir biçimde düzenleyip,
SINIF YÖNETİMİ YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
MERHABA.
MERHABA.
Yard. Doç. Dr. Talip Can Başkent Üniversitesi Eğitim Fakültesi
MERHABA.
MERHABA.
ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN VE İLKÖĞRETİM OKULLARINDA ÖZEL EĞİTİM ALAN ÖĞRENCİLERE BASİT DÜZEYDE ÖZ BAKIM VE GÜNLÜK YAŞAM BECERİLERİ KAZANDIRMAK İÇİN ÇOKLU.
SORUNLU DAVRANIŞLARI OLAN ÖĞRENCİLERE YAKLAŞMA YÖNTEMLERİ
MERHABA.
Dr M SÖZBİLİR Motivasyon
ÇOCUKTA İSTENMEYEN DAVRANIŞLARIN DEĞİŞTİRİLMESİ
DÜZ ANLATIM YÖNTEMİ VE KONFERANS
Çocuğun Eğitiminde Disiplin ve Sınırlar
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ-1
Öğr. Gör. Dr. Şirin KARADENİZ
İLETİŞİM BECERİLERİ.
ÜNİTE 2 : İBADET KONUSUNDA BİLGİLENELİM KAZANIM: İbadetlerin davranışlar üzerindeki etkisini fark eder. TARTIŞMA YÖNTEMİ.
CEZA NEDİR?.
İSTENMEYEN DAVRANIŞLAR
Matematikten Neden Korkarız?
ÇOCUĞUMUN DAVRANIŞLARINI KONTROL ETMESİNİ NASIL SAĞLAYABİLİRİM?
SINIF SINIF YÖNETİMİ YÖNETİMİ
Mentör Öğretmenlik.
SINIFTA İLETİŞİM Öğretmenin sınıfta yargılayıcı değil, betimleyici dil kullanması etkili iletişim için önemlidir.
DİNLEME BECERİLERİ YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI
Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi
SINIF YÖNETİMİ.
Bu derste, Sınıfta istenmeyen davranışların önlenmesi
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Günün konusu Bağımlılık Bağımlılığın gelişimi 1.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Öğretim Yöntemleri Anlatım, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Proje Temelli Öğretim, İşbirliğine Dayalı Öğretim, Gösterip Yaptırma..
YANLIŞSIZ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ Öğr. Gör. Fidan Özbey
Bazıları ise, bu ikisinin sentezini tercih etmektedirler.
AİLENİN EĞİTİMDEKİ ÖNEMİ. GERÇEK AİLE OLABİLMEK MUTLU AİLE MUTLU ÇOCUK.
HÜCRE İLE İLGİLİ ETKİNLİKLER
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
SINIF YÖNETİMİ MODELLERİ
Ders 4 Kavram öğretiminde öğretim yöntemleri
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI Ortaokul Öğrenci Semineri
Arş. Gör. Dr. Zeynep Bahap Kudret
Sınıf Yönetimi Cezanın Kullanımı Sınıf kurallarına uymamanın sonucunda yani olumsuz davranışın sonunda verilebilir. Eğer, sonuçları, davranışın.
SINIF YÖNETİMİ VE HAFIZA.
TAM ÖĞRENME MODELİ.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
İSTENEN DAVRANIŞLARIN DESTEKLENMESİ II
SINIF YÖNETİM MODELLERİ
Okul Öğrenmelerinde Ölçme ve Değerlendirmenin Önemi
OSB’Lİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİNDE KULLANILAN YÖNTEMLER
Öğretmen bir otorite veya patron olmamalı, LİDER olmalıdır.
Sunum transkripti:

MERHABA

SINIF YÖNETİMİ SINIFTA OLUMSUZ DAVRANIŞLARIN YÖNETİMİ

İSTENMEYEN (OLUMSUZ) DAVRANIŞLARIN ÖNLENMESİ İSTENEN DAVRANIŞIN NE OLDUĞUNU SÖYLEMEDEN O DAVRANIŞI GÖSTERENLERİ ONAYLAMAK, İMALARDA BULUNMAK PARMAK KALDIRARAK SÖZ İSTEYENE SÖZ VERMEK, DİĞERİNİ DUYMAZDAN GELMEK İSTENENİ ÇAĞRIŞTIRMAK İSTENEN DAVRANIŞI NEDEN GEREKLİ OLDUĞUNU ETKİLİ BİR ŞEKİLDE AÇIKLAMAK, İKNA ETMEK, İNANDIRMAK PARMAK KALDIRMADAN KONUŞTUĞUNUZDA ARKADAŞINIZIN KONUŞMA HAKKINI ALIYORSUNUZ, ÜZÜLÜYOR, KONUŞAN KİŞİ SÖZÜM KESİLECEK DİYE HIZLI KONUŞUYOR, ŞAŞIRIYOR, KONUŞMASI BOZULUYOR. İSTENENE İNANDIRMAK İSTENEN DAVRANIŞI GÖSTERENE PEKİŞTİREÇ VERMEK, YANLIŞ DAVRANIŞI DEĞİŞTİRENE PEKİŞTİREÇ ve DÖNÜTLERLE YARDIMCI OLMAK SÖZ KESEN PARMAK KALDIRINCA AFERİN DİYEREK ÖNCELİK VERMEK, PARMAK KALDIRANLARA DOĞRU DAVRANIŞ BU DİYEREK DÖNÜT VERMEK İSTENENİ GÜÇLENDİRMEK İSTENEN DAVRANIŞIN KOLAYLIKLA UYGULANABİLDİĞİ, İSTENEN DAVRANIŞIN ZITTININ YAPILAMADIĞI DURUMLAR DÜZENLEMEK HERKESE MUTLAKA KONUŞTUĞU GRUP TARTIŞMASI, BEYİN FIRTINASI, AKIL PLATFORMU, KARŞILIKLI SORU-CEVAP OYUNLARI GİBİ DURUMLAR OLUŞTURMAK İSTENENİ KOLAYLAŞTIRMAK

İSTENMEYEN (OLUMSUZ) DAVRANIŞLARIN DEĞİŞTİRİLMESİ İSTENMEYEN DAVRANIŞLARI DEĞİŞTİRMEK İSTEYEN ÖĞRETMEN; 1. İSTENMEYEN DAVRANIŞI ve İSTENMEME NEDENİNİ APAÇIK İFADE EDER, BUNU ÖĞRENCİYE BİLDİRİR. 2. İSTENMEYEN DAVRANIŞI OBJEKTİF OLARAK GÖZLER. GÖZLEMİNİ KAYDEDER İSTENMEYEN DAVRANIŞIN NEDENLERİNİ ANLAMAYA ÇALIŞIR. 3. İSTENMEYEN DAVRANIŞIN NEDENLERİNE GÖRE, GEREKİRSE UZMANLARA DA DANIŞARAK BİR ÇÖZÜMYOLU GELİŞTİRİR ve UYGULAR

İSTENMEYEN (OLUMSUZ) DAVRANIŞLARI DEĞİŞTİRME STRATEJİLERİ? SORUNU ANLAMAK İSTENMEYEN DAVRANIŞ BELİRLENİR, TANIMLANIR, YORUMLANIR ve BU BİLGİLERE GÖRE ÇÖZÜM BULUNUR. GÖRMEZDEN GELMEK TEKRARLANMA ve YAYILMA OLASILIĞI OLMAYAN İSTENMEYEN DAVRANIŞ GÖRMEZDEN GELİNİR. İSTENMEYEN DAVRANIŞ, İLGİLİ KİŞİYE, DAVRANIŞ MERKEZE ALINARAK, BEN DİLİYLE AÇIKLANIR, YİNELENMEMESİ İSTENİR. UYARMAK ÖĞRETİM PLANLARI İNCELENİR. DAHA ETKİLİ, ÖĞRENCİ MERKEZLİ, GİRİŞ-GELİŞME-SONUÇ UYGULAMALARI TAM OLARAK BELİRLENMİŞ UYGULAMALARA GEÇİLİR. ÖĞRETİMİ DEĞİŞTİRMEK ÖĞRENCİYE ÖZELLİKLERİNİ ORTAYA KOYABİLECEĞİ SORUMLULUKLAR VERİLİR. ÖĞRENCİ KENDİNİ ÖZEL HİSSEDER. UYGUN PEKİŞTİREÇLERLE DAVRANIŞLARINI DEĞİŞTİRİR. SORUMLULUK VERMEK ÖĞRENCİYLE KONUŞMAK İSTENMEYEN DAVRANIŞIN FARKLI KİŞİLER TARAFINDAN NASIL ALGILANDIĞI ORTAYA KONULUR. ORTAK ÇÖZÜM BULUNUR. ÇEVREYLE İLETİŞİM KURMAK İSTENMEYEN DAVRANIŞIN ÖZELLİĞİ GEREKTİRİYORSA; AİLE, OKUL YÖNETİMİ ve UZMANLARLA BİRLİKTE; DAVRANIŞ DEĞİŞTİRME PROGRAMI HAZIRLANIR ve UYGULANIR. AZARLAMA-KINAMA, DOĞAL GELİŞİME BIRAKMA (YAŞAYARAK ÖĞRENME) , MANTIKSAL SONUÇ KURDURMA, DAVRANIŞ SINIRLAMA, TOPLUM DIŞI BIRAKMA CEZALARINDAN UYGUN OLANI HEMEN UYGULANIR. CEZA VERMEK

DOSTÇA KALIN