/ 251 Dönem 1, 12.10.2010 Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi Sürekli Mesleksel Gelişim Zekeriya Aktürk, Prof. Dr.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bilgi Okuryazarlığı Becerilerinin Önemi ve Eğitim Sistemindeki Yeri
Advertisements

Dün Bugün Gelecek Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi 2010, Aydın.
Finansal Eğitim Merkezi ve Eğitim Teknolojileri 2012 – 2013 Dönemi Değerlendirmesi Mesleki Gelişim ve Kurumsal İletişim Grup Başkanlığı Temmuz 2013.
Aile Hekimleri İçin Bir Elektronik Takip Veritabanı Ailem 1.0
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
Yıldız Teknik Üniversitesi
ŞUBEMİZİN GÖREV VE SORUMLULUKLARI
ITY529S İTY’DE KARAR VERME
MÜRACAAT VE EĞİTİM SÜRECİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 17.EKİM.2009
Probleme Dayalı Öğrenme -İki Yıllık Deneyim-
Erasmus+ Programı ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ
AİLE HEKİMLİĞİ EĞİTİMİ: GÜNCEL DURUM VE YENİ AÇILIMLAR
KÜTÜPHANELERDE HALKLA İLİŞKİLER ve PAZARLAMA ANKARA ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ Tuna CAN & E.Erdal AYDIN
AİLE HEKİMLİĞİNİN TANIMINDAKİ TEMEL İLKELER
Dr. İskender Sayek Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Genel Cerrahi Anabilim Dalı TTB Eğitim Kolu Xlll. Tıpa Uzmanlık Eğitimi Kurultayı İstanbul.
TTB-UDEK Çalışma Grupları Dr. Raşit Tükel TTB-Uzmanlık Dernekleri Eşgüdüm Kurulu 30 Kasım 2007 / İstanbul.
TÜRK GÖĞÜS HASTALIKLARI YETERLİK KURULU RESERTİFİKASYON ESASLARI
BİRİNCİ BASAMAKTA MESLEKİ EĞİTİM VE MESLEKİ YETERLİK GP/AH ve diğer uzmanlık alanlarında mesleki yeterliklerin sınanması ile ilgili deneyimler.
ADÜ TIP FAKÜLTESİ TEB MÜFREDAT VE ENTEGRASYON ALT BİRİMİ Başkan Doç.Dr. Mustafa ALTINIŞIK.
Sağlam Birey Takibi Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi Eylül 2009 Doç. Dr. Zekeriya Aktürk / 10 1.
Bilgi Okuryazarlığı Bu çalışma Prof. Dr. Buket Akkoyunlu’nun “Bilgi Okuryazarlığı ve Yaşam Boyu Öğrenme” başlıklı bildirisine dayanılarak hazırlanmıştır.
TIPTA UZMANLIK EĞİTİMİ ve YETERLİK KURULLARI
IN VITRO KOŞULLARDA HASTALIKSIZ BİTKİ MATERYALİ ÜRETİMİ
Sağlık Hizmetlerine Ulaşım Sınıf 2,
SÜREÇ NASIL GELİŞTİ tarihinde kanun tasarısı TBMM ye gönderilmişti.
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ AFET TIBBI UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Sertifika Nedir? Bir alanda uzmanlığı gösteren belgedir.
1 Kapsamlı Sağlık Bakımı Prof. Zekeriya Aktürk Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi.
HEKİM BAKIŞ AÇISIYLA STE/SMG KAVRAMI Dr.Ahmet Topuzoğlu İSTANBUL TABİP ODASI UZMANLIK EĞİTİMİ ÇALIŞMA GRUBU.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ARAŞTIRMA VE YAYIN DESTEK BİRİMİ.
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Araştırma ve Uygulama Merkezi Etkinlikleri   Darendeliler.
Aile Hekimliğinin Tarihçesi
/ 181 BolognaSürecinde 20 Nisan Dr. Zekeriya Aktürk Ders Bilgi Paketi Hazırlama - Amaç - Öğrenim.
TTB-UDEK ÇALIŞMALARI Kasım 2010, Ankara
EĞİTİCİ GÖZÜYLE ZİYARET SÜRECİ
Kültür Bilgi-Günü 2011 Kültür Programı İşbirliği Projeleri( Dizin )
ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ Sürekli Eğitim Merkezi www. sem. metu
UYEK 5. Dönem Yönetim Kurulu Faaliyet Sunumu.
İTF Eğitiminde Mevcut Durum Tespiti WFME-UTEAK-TTB Tıp Fakültelerinin Misyon ve Hedefler Temel Alanı Ölçütleri ile İlgili Değerlendirmeleri Misyon.
AİLE HEKİMLİĞİNİN TANIMI VE ÖZELLİKLERİ
Comenius Programı Onur AYDEMİR
Modül 1: Erişkin Eğitimi ve Yöntemleri
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
Araştırma Çeşitleri 14 Şubat 2015 Bursa Merinos
Asistan ve Öğretim Üyesi İhtiyacı Açısından Gelecekte Aile Hekimliği
Dünyada ve Türkiye’de Aile Hekimliği
Etkili İletişim Yrd. Doç. Dr. Kenan TAŞTAN
/ 61 Zekeriya Aktürk, Nezih Dağdeviren EQuiP Türkiye Delegeleri Aile Hekimliğinde Kalite Kursu Bir Kalite İyileştirme Planı (KİP) Oluşturma Grup Çalışması.
TTB-UDEK ÇALIŞMALARI 9 Ekim 2010, Ankara
UZMANLIK EĞİTİMİ “TTB-UDEK DEĞERLENDİRMELERİ” Dr
Bologna Eşgüdüm Komisyonu Başkanları Toplantısı Turgut Özal Üniversitesi 20 Mayıs Mayıs 2011 A. Bülent Özgüler Bilkent Üniversitesi Mezunları ile.
Dr. Faruk ERDEN Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi, Farmakoloji Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Literatür Değerlendirme.
Kurumsal Arşivler ve Açık Erişim Uygulamaları 44. Kütüphane Haftası, 31 Mart–4 Nisan 2008 Ömer Orhan Atılım Üniversitesi Kütüphanesi.
AİLE HEKİMLİĞİ TANIMI VE İLKELERİ
ANKOS Kullanım İstatistikleri Kullanım İstatistikleri Çalışma Grubu ANKOS 7.Yıllık Toplantısı, 31 Mayıs-2 Haziran 2007 Karadeniz Teknik Üniversitesi.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ARAŞTIRMA VE YAYIN DESTEK BİRİMİ.
Internet’te uzaktan eğitim dersi tasarımı nesnelci ve oluşturmacı (objectivist and constructivist) öğrenim paradigmalarının karması bir gelişim modeli.
/ 271 Dönem 1, Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi Sürekli Mesleksel Gelişim Zekeriya Aktürk, Prof. Dr.
/ 271 Dönem 1, Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi Sürekli Mesleksel Gelişim Zekeriya Aktürk, Prof. Dr.
23 Nisan töreni, 1932 (Prof. Dr. Mümtaz MAZICIOĞLU’na fotoğraf için teşekkürler)
Kapsamlı Sağlık Bakımı
“7’sinde ne ise 70’inde de o” Öğrencilikte Bilimsel Araştırma Zekeriya AKTÜRK Prof. Dr. / 211.
KÜÇÜK GRUP EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 151.
TIP EĞİTİMİNDE YENİLİKLER Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 231.
Doç.Dr. Muharrem AK Zirve Üniversitesi Tıp E ğ itimi Aile Hekimli ğ i AD Profesyonalizm.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ONKOLOJİ HEMŞİRELİĞİNİN ÖZENDİRİLMESİ için STRATEJİLER
Sunum transkripti:

/ 251 Dönem 1, Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi Sürekli Mesleksel Gelişim Zekeriya Aktürk, Prof. Dr.

Tıpta hiçbir şeyin “asla” ve hiçbir zaman da “kesinlikle” olamayacağını öğrendim. / 252 Stephen Sullivan. Knowledge and the Half-Life of Truth. I've learned that in medicine nothing is "never" and it's certainly never "always."

Eskimiş bilgi örnekleri Enfeksiyöz hepatit – şimdi hepatit A Serum hepatiti – şimdi hepatit B Non A non B hepatiti – şimdi hepatit C Diyabet için eskiden idrarda keton bakılırdı; şimdi kan şekeri 50 yıl önce radikal mastektomi – şimdi lumpektomi Kalbi korumak için HRT veriyorduk – şimdi zararlı … / 253

Amaç ve Hedefler Bu dersin sonunda katılımcıların sürekli profesyonel gelişim ve hekimler için önemi hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır. Hedefler –STE ve SMG ayırımını yapabilmeli –Yeterlik kurulu (board) sertifikasyonunu açıklayabilmeli –Tıbbi bilginin yarılanma zamanını tartışabilmeli –SMG siklusunu açıklayabilmeli / 254

Tanım Sürekli mesleksel gelişim (SMG) veya sürekli mesleksel eğitim, profesyonel bir işteki kişilerin bilgi ve becerilerini geliştirmeleri ve meslek hayatları için gerekli kişisel gelişimleri elde etmeleri için yaptıkları çalışmalardır. Sürekli Tıp Eğitimi (STE) ise sadece tıbbi bilgi ve beceriyi artırmaya yönelik aktiviteleri kapsar. / 255

Sağlık profesyonelleri için SMG SMG, kurslar, konferanslar, dersler gibi “resmi” etkinliklerin yanında kendi kendine öğrenme aktivitelerini de kapsar. / 256

Tıbbi bilginin yarılanma ömrü Elde ettiğimiz her yeni bilginin yarılanma ömrü 5 yıldır. Yaşam boyu öğrenme önemlidir. Ancak, klinik karar verme ve yeni bilginin kritik olarak yorumlanması ve ortak akıldan daha önemli değildir. / 257 Emanuel E. "A half-life of 5 years" Can Med Assoc J 112:572, 1975 A. J. MACGREGOR. Half-life of medical knowledge. CMA JOURNAL/MAY 17, 1975/VOL

2000 yılında yapılan bir araştırma: arasında yapılan araştırmaların sonuçları incelendi –474 yargıdan 285’i (%60) halen geçerli idi, –91’i (%19) artık eskimişti, –98’i (%21) ise artık yanlış kabul ediliyordu. / 258 Poynard T, Munteanu M, Ratziu V, Benhamou Y, Di Martino V, Taieb J, Opolon P. Truth Survival in Clinical Research: An Evidence-Based Requiem? Annals of Internal Medicine 2002;136(12):

50 yılda bilginin sadece %26’sı geçerliliğini koruyabiliyor / 259 Poynard T, Munteanu M, Ratziu V, Benhamou Y, Di Martino V, Taieb J, Opolon P. Truth Survival in Clinical Research: An Evidence-Based Requiem? Annals of Internal Medicine 2002;136(12):

Başka bir çalışma: Her yıl %0,75 erime söz konusu / 2510 Platell C, Hall JC. Half-life of truth in surgical literature Lancet 1997; 350:1752

Avrupa ülkelerinde SMG Gerekli mi: evet (17), hayır (1) Gönüllülük: evet (12), hayır (6) Zorunlu: evet (6), hayır (12) Sorumlu: tıp örgütü (13), tıp örgütü+devlet (4), kendi kendine (1) Eğitim kredisi: evet (9), hayır (8) Akran değerlendirmesi: evet (4), hayır (8) Sınav: yok (18) Resertifikasyon: evet (1), hayır (15) Teşvik: sertifika (2), maaşta artış (2), atamada etkili (2), yok (9) Ceza: çalışma izni iptali (1), maaşta azalma (1), uyarı (1), liste (1), yok (8) Finans: kendi (2), işveren (4), ilaç firması (4), karma (2) Vergiden düşme: evet (12), hayır (2) / 2511 Cathy Peck, Martha McCall, Belinda McLaren, Tai Rotem. Continuing medical education and continuing professional development: international comparisons. BMJ VOLUME FEBRUARY 2000

SMG siklusu / 2512

Profesyonel bilgi kaynakları Ana kitaplar Literatür (dergiler) Kısa kurslar Uzun kurslar (diploma, master, doktora…) Eğitim toplantıları (konferans, panel..) Basından bilgi edinme Arkadaşlarla bilgi alışverişi Kendi tecrübeleri üzerinde düşünme Okul dışında tecrübe toplama Kendi kendine öğrenme 13/ 25

Planlamanın ölçülmesi / 2514

Uygulamanın ölçülmesi / 2515 International Federation of Accountants. International Accounting Education Standards Board. Approaches to Continuing Professional Development (CPD) Measurement

SMG etkinliklerinin kaydedilmesi / TarihEtkinliğin süresi Etkinlik çeşidiEtkinliğin ayrıntıları (program) SMG ihtiyacına nasıl cevap verdiğinin açıklanması Etkinlik bilgileri Eğitici Yer Telefon Belge…

Eğitim etkinliklerine katılma engelleri /

Yeterlik kurulu sınavları Türkiye Aile Hekimleri Yeterlilik Kurulu bord sınavı için hazırlıklarını tamamladı. Web sitelerinden duyurusu yapılıp başvurular toplanma aşamasında /

ABFM 1969’da kuruldu Üç yıllık aile hekimliği uzmanlık eğitimini tamamlayanlar sertifikasyon için baş vurabiliyor Sertifikalar yedi yıl boyunca geçerli /

Kanada Kanada’da “Federation of Medical Regulatory Authorities” tüm hekimlerin resertifikasyon programına katılmalarını ve hekimlik yetkilerinin devam ettiğini belgelemelerini şart koşuyor. Revalidasyon Ocak 2010’da başlamış ve zorunlu SPG uygulamalarıyla entegre olarak yürütülüyor. /

STE kredileri: TAHUD TAH-SMG kredilendirme sisteminin amacı: –Aile Hekimliği disiplinine yönelik eğitsel ve bilimsel etkinliklerin nicelik ve niteliksel gelişimini desteklemek ve sağlamak, disiplin mensuplarının bu etkinliklere katılımını teşvik etmektir. /

TTB STE-SMG kredisi I. GRUP –1. Devama dayalı eğitsel etkinlikler: Değerlendirilmesinde devam koşulu aranan konferans, sempozyum, ‘workshop’, seminer, yuvarlak masa toplantısı, vb. –2. Eğitim Kursları: Yeni girişimlerle ilgili ya da mesleki yeteneği geliştirmeye yönelik kurslar vb. –3. Kredilendirilmiş dergilerle yapılan STE/SMG etkinlikler: Yıllık abonelik, derginin belirlediği ve okunan bölümle ilgili test, bulmaca, vb. nesnel kanıtlar –4. Görsel-işitsel kayıta dayalı materyaller ile yapılan eğitsel etkinlikler: Kolay erişilebilir materyallerin bulunduğu bölüm, kütüphane ve laboratuarlar (Kullanım öncesi, süre belirtilmeli ve etkinliği tanımlayan bilgiler ve uyulması gereken kuralları içeren kitapçıklar kullanıcılar için hazır olmalıdır. İşlem sonunda etkinlik değerlendirmesi yapılmalıdır. Değerlendirmede devam koşulu aranır.) –5. Yukarda belirtilenler dışında kalan diğer etkinlikler /

II. GRUP –1. Eğiticilerin kendi alanlarında tanımlanan görevleri dışında katıldıkları ya da yönlendirdikleri ve I. Grup’ta yer almayan eğitim etkinlikleri (makale saatleri, “ audit” toplantıları, mortalite toplantıları vb.) –2. Uzaktan eğitim yöntemleri ile verilen (on- line, internet vb.) eğitim etkinlikleri –3. Grup I’de tanımlanmayan STE/SMG etkinlikleri / 2523

SMG’nin faydaları Kendine güven ve saygınlık kazandırır Kuruma imaj kazandırır Maddi kazanç Kariyer hedeflerine ulaşma Değişikliklere ayak uydurabilme Build confidence and credibility Daha üretken ve etkin olma Hedefleri daha net belirlemeye yardım eder / 2524

Özet STE ve SMG arasındaki farkı açıklayınız Yeterlik kurulları ve resertifikasyon nedir? Tıbbi bilgi ne kadar zamanda yarılanır? SMG siklusunu açıklayınız / 2525