DERS:ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ KONU:OYUNLAR DERS SORUMLUSU: Yrd.Doç.Dr. Mustafa AKDAĞ HAZIRLAYAN: EMRAH GÜNGÖRMEZ Malatya-2003.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÜNİVERSİTE WEB SAYFALARINDA YER ALMASI GEREKEN ÖZELLİKLER
Advertisements

EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
ÖĞRETİM VE ÖĞRENMEYE İLİŞKİN İLKELER İletişim ve Öğrenme
EĞİTİMDE WEB 2.0 KULLANIMI
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
A-BİLİŞSEL GELİŞİM İlk İki Yılda Görülen Bilişsel Gelişim : Bebek doğumunun ilk gününden itibaren çevresini keşfetme çabasına başlar. Keşif çabasında.
Hazirlayan: Yrd. Doç. DR. Emin BORANDAĞ
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
İLKÖĞRETİM DÖNEMİ ÇOCUKLARININ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
TEKNOLOJİYİ KULLANMAK VE TEKNOGERÇEKÇİ OLABİLMEK
BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
Similasyon (Benzetim)Tekniği
Zihinsel Engellilerde Disiplin Alanlarının Öğretimi
TAM ÖĞRENME MODELİ Hazırlayan Güzide BAŞDAĞ Ankara 2003.
BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ Öğretim Yöntemleri
MODELLERDEN ÖĞRENME Enver CANER
Prof.Dr. Mustafa Ergün Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Derya Duygu KARSLI
Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli
Philips 66 Tartışma Tekniği (1/6)
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi 2007 – 2008 Bahar Dönemi Beytepe - ANKARA BTÖ302 - İNTERNET ORTAMINDA.
NESİ VAR ? Elif ŞAHİN.
EĞİTİM OYUNLARI TASARLAMA
Eğitsel Oyunlar.
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
Bilişsel Hedeflere Göre Davranış Yazma
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE BİLGİSAYAR OYUNLARININ ETKİLERİ
DONANIM VE YAZILIM Ahmet SOYARSLAN biltek.info.
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN TASARLANMASI, HAZIRLANMASI VE SEÇİMİ
DOĞAL AFET BTÖ–302 Internet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları
Genel Öğretim Yöntemleri [Tartışma (discussion) yöntemi]
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
PROGRAM GELİŞTİRME ve PROGRAM GELİŞTİRME SÜRECİ
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
OYUN OYUNLAŞTIRMA YÖNTEMİ
PORTFOLYO KÜBRA SANCAK.
Dİjİtal oyun tabanlI öğrenme
BTÖ521-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Genel Öğretim Yöntemleri [Öğretim Stratejileri]
OKULÖNCESİNİN ÖNEMİ.
Bilgi ve İletişim Teknolojisi Dersi
Temel Kavramlar ve İlkeler
BİLGİSAYAR Kendisine verilen bilgiler üzerinde aritmetiksel, mantıksal ve karşılaştırma işlemleri yaparak sonuçları çıktı birimlerine gönderen elektronik.
BÖLÜM 10 OYUN. BÖLÜM 10 OYUN 1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler Oyun, çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişimini.
DONANIM VE YAZILIM Hazırlayan: Ad Soyad.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
BİREYİN GELİŞMESİ Yrd. Doç. Dr. İhsan SARI
BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLARDA HAREKET EĞİTİMİ HAZIRLAYAN YRD. DOÇ. DR. FATMA ÇELİK KAYAPINAR.
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
BİLGİSAYAR KOMUT: Bilgisayara istediğimiz şeyleri yaptırabilmek için verdiğimiz emirlerdir.
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
7th International Congress of Research in Education
SİBER ÇAĞ SİBER GENÇLİK Prof Dr Süheyla Ünal İnönü Üniversitesi
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ

REHBERLİK TÜRLERİ.
Okulöncesinde Fen Kavramlarının Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
Analog Elektronik Hafta 1
ETKİNLİK PROGRAMI 24 Kasım 2014 Saat: 17:00 Kokteyl 18:00
Storytelling BTÖ716- Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Eşleştirme ve Doğru/Yanlış Maddeleri
Askerlerin harp oyunlarıyla,
Sunum transkripti:

DERS:ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ KONU:OYUNLAR DERS SORUMLUSU: Yrd.Doç.Dr. Mustafa AKDAĞ HAZIRLAYAN: EMRAH GÜNGÖRMEZ Malatya-2003

OYUN NEDİR? Üç ayrı tanımı var: “Oyun, çocuğa hiç kimsenin öğretemeyeceği konuları, kendi deneyimleriyle öğrenmesi yoludur.” “Oyun, sonucu düşünülmeden eğlenmek amacıyla yapılan hareketlerdir. Oyun ‘iş’ in karşıtı olarak düşünülmektedir. Çünkü ‘iş’de belli bir bir sonuç söz konusudur.” “Piaget’e göre oyun, bir uyumdur.”

Bilgisayar oyunların tarihi 1958 : Newyork Brookhaven Laboratuvarı’nda William Higinbotham vakum tüplü analog bir bilgisayar geliştirmişti. O zamanlarda bilgisayarlar yavaş çalışıyordu ve Willim Higinbotham ekranda zıplayan noktalar gördü. Aklına, o anda bilgisayarda bir tenis oyunu yapabileceği geldi 1960 : William Higinbotham geliştirdiği bilgisayar oyununu tanıttı. Bu basit bir tenis simulasyonuydu.

OYUN ÇEŞİTLERİ Oyunlar özelliklerine göre beşe ayrılır. 1.Eğitsel oyunları 2.Mantık oyunları 3.Şans oyunları 4.Aksiyon oyunları 5.Spor oyunları

Eğitsel oyun nedir? Haz ve neşe oluşturan, kişinin bedeni, zihni ve ruhi gelişimini sağlayan, ona iyi alışkanlıklar ve davranışlar kazandıran hareketler topluluğudur.

Eğitsel oyunların faydaları Olgular, kavramlar ve ilkeler yöntemsel bilgiler sistem dinamiklerine yönelik bilgiler karar verme, analitik düşünme ve problem becerileri iletişim becerileri sanal gerçeklik desteği ile bazı psiko-motor beceriler tutumlar

Eğitsel oyun hazırlamada dikkat edilecek hususlar öğrencinin ne yapacağı yani oyundaki hedef açık olmalıdır.Öğrenci hedefini bilerek etkinliğe başlamalıdır. eğitsel bilgisayar oyunları tasarımlanırken, oyunu oynayacak öğrencilerin düzey ve öğrenme hızlarının farklı olacağı düşünülmelidir.ayrıca öğrenci tercihlerinin de farlı olabileceği unutulmamalıdır. öğrenci oyunun nasıl oynanacağını, bilgisayar veya başka bir öğrenci ile hangi koşulda hangi hedefler için yarışacağını bilmelidir.dolayısıyla oyun bu tür bilgileri veren mekanizmalara sahip olmalıdır.

öğrenciyi yaptığı etkinliklerden haberdar eden, etkinliklerle öğrenciyi güdüleyen ve öğrencinin dikkatini ilk andan itibaren sürekli çekebilen mekanizmalar gereklidir. renk, müzik, ses ve canlandırma öğeleri öğrenciyi rahatsız etmeyecek bir formatta hazırlanmalıdır. eğitsel bilgisayar oyunu bir yardım ve kılavuz menüsüyle öğrencinin her an yardım alabileceği destek birimlere sahip olmalıdır. eğitsel oyunlarda şiddet ve argo gibi uygun olmayan davranış ve dil örüntüleri kesinlikle kullanılmamalıdır. eğitsel bilgisayar oyunlarında hangi tür davranışların ne derece ödüllendirileceği açık bir şekilde belirlenmelidir.