AÇIK EĞİTİM YAKLAŞIMI
Açık eğitim yaklaşımında tek bir felsefe ya da evrensel olarak onaylanmış varsayımlar bulunmamaktadır. Okul öncesi çağdaki çocuklara düzenlenmiş yaşantılar sunmayı hedefleyen bir okul yerleşimi olmayıp belli zamanlarda toplanma esasına dayanan alternatif bir sistemdir
Çocuklar belirli etkinlikleri gerçekleştirmek için oyun alanlarına ve diğer açık alanlara gidebilirler. Örneğin kuşları gözlemek ya da kuşları gözleyen insanlarla konuşmak için. Aynı şekilde toplumu oluşturan bireyler çocuklarla ilgili beceri ve deneyimlerini paylaşmak için okula gelebilirler.
“Tüm dünya bir sınıftır” görüşü benimsenmektedir
Açık eğitimde, çocuğun anaokulundaki günü, bahçede serbest oyunla başlar. Daha sonra, öğretmenle sabah görüşmesine sıra gelir. Bu görüşme sabah ve gün ortasında tüm çocukların bir araya gelmesiyle olur. Bu toplantının amacı eğitim değildir. Süresi 10-20 dk olur. Sabah toplantısının ardından çocuklar kendi seçimlerine uygun serbest aktivitelerde bulunur. Sabahın büyük bir bölümünü serbest aktivite oluşturur. Aktivite sırasında öğretmen, çocuk grupları arasında dolaşır, onlarla konuşur ve onları dinler
öğretmen-çocuk ilişkisi karar vermeye katılım üzerine kurulmuştur.
AÇIK EĞİTİMDE ÖĞRETMEN: İyi bir planlayıcı olmalıdır. Başarıların gözlemlenebilmesi için kayıt tutmalıdır. Bu kayıtlar ileriki yaşlarda çocuklarla birlikte yapılmalıdır. Gerektiğinde gözlem ve testler yapabilir. Her bireyin öğrenme yönteminin farklı olduğuna inanmalıdır.
Öğretmen planlama yaparken aşağıdaki sorulara cevap vermelidir: - Gruptaki çocukların beceri ve yetenekleri ne düzeydedir? - Çocukların ne öğrenmelerini istiyorum? - Gruptaki çocukların ilgileri nelerdir? - Çocuklar ne öğrenmek istiyorlar? - Onları nereye yönlendirmek istiyorum? - Planladıklarımızı nasıl başaracağız?