Eğitimde Program Geliştirme İçerik
İçerik “Ne öğretelim. ” sorusuna cevap arar İçerik “Ne öğretelim?” sorusuna cevap arar. İçerik hedefe göre belirlenir
Seçilen içerik; Hedef davranışlarla tutarlı olmalı Öğrenciler için anlamlı olmalı Öğrencilerin gelişim düzeyine uygun olmalı Güncel olmalı Bilimsel açıdan doğru olmalı Öğrencilerin geçmiş öğrenme yaşantılarına uygun olmalı
İçerik belirlendikten sonra düzenlenmelidir İçerik belirlendikten sonra düzenlenmelidir. İçeriğin düzenlenmesinde doğrusal, sarmal, modüler, piramitsel, çekirdek ve konu ağı yaklaşımları kullanılır. İçeriğin düzenlenmesi yaklaşımları programlama yaklaşımı olarak da adlandırılır.
Doğrusal Programlama Yaklaşımı Birbiri ile ardışık sıralı, yakın ilişkili, zorunlu ve önkoşul öğrenmelerin ağırlıklı olduğu konuların düzenlenmesinde kullanılır.
Sarmal Programlama Yaklaşımı İçerik, doğrusal bir sıra izlemez. Daha önce öğrenilmiş konular gerektikçe tekrar edilebilir.
Modüler Programlama Yaklaşımı Konular modüller halinde düzenlenir. Modüllerin birbirleriyle ilişkili olması beklenmez. Önemli olan modüllerin anlamlı bir bütün oluşturmasıdır. Konuların hangi sırayla öğretileceği açısından esnektir.
Piramitsel Programlama Yaklaşımı İlk yıllarda geniş tabanlı konuların yer aldığı ileriki yıllarda konuların gittikçe daraldığı ve uzmanlaşmanın olduğu bir yaklaşımdır. Program esnek değildir.
Çekirdek Programlama Yaklaşımı Bir çekirdek etrafında alınabilecek ders ya da konuların seçilebildiği modeldir. Bu modelde öğrenciler ilgi ve ihtiyaçları doğrultusunda seçim yapabilir.
Konu Ağı-Proje Merkezli Program Yaklaşımı Öğrencilere konuların ağı bir harita gibi çıkarılır ve belirli zamanlarda nerelerde olmaları gerektiği belirtilir.