Eğitimde Program Geliştirme İçerik

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRENME ÇIKTILARI Öğrenme Çıktıları :
Advertisements

Dijital Teknolojiyle Modüler Öğrenme
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Fiziksel ortamın önemi nedir?
Doç. Dr. Burhan Akpınar Şubat 2013 ANKARA
MERHABA.
Eğitim Öğretimde Planlama
PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIM VE MODELLERİ
Program Geliştirme Süreci PLANLAMA UYGULAMA DEĞERLENDİRME
Psik.Dan.& Reh. Yusuf ŞARLAK
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
MERHABA.
PROJE NEDİR? Önceden belirlenmiş bir süre içerisinde;
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
İşletim Sistemlerinin Türleri
Prof.Dr. Mustafa Ergün Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
MERHABA.
Beyin Temelli Öğrenme.
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Program geliştirmede içerik seçimi ve düzenlenmesi
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
AÇIK EĞİTİM YAKLAŞIMI.
Eğitimde Program Geliştirme Temel Kavramlar
Doç. Dr. Arif ALTUN Arş. Gör. Meryem YILMAZ-SOYLU
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
MERHABA.
Hedef – İçerik Çizelgesi (Belirtke Tablosu)
Program Geliştimede İçerik
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi
Trabzon Bölge 9. Sınıf Anketleri
PROGRAM TASARISININ TEMEL ELEMANLARI: İÇERİK
MERHABA.
Örnek Olay Yöntemi (Örnek Olay İncelemesi)
PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETİM
PROGRAM TASARISI HAZIRLAMA VE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ - YAZIMI
Genel Öğretim Yöntemleri [Öğretim Stratejileri]
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
9 - PERFORMANS ÖLÇÜLMESİ
KEŞFEDEREK ÖĞRENME (BULUŞ YOLUYLA ÖĞRENME)
PROGRAM TASARIM YAKLAŞIMLARI
ÜNİTE 9: DUYUŞSAL VE PSİKOMOTOR HEDEFLER
Sınama Durumları Sınama durumları, öğrencide gözlemeye karar verdiğimiz istendik davranışların kazanılıp kazanılmadığı hakkında bir yargıya varma işidir.
Davranış yazımında dikkat edilecek bazı hususlar
SINIF YÖNETİMİ.
Öğretim içeriğinin seçimi ve düzenlenmesi
EĞİTİMDE PROGRAM HAZIRLAMA
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
Probleme Dayalı Öğrenme
GİRİŞ Hayat Bilgisi Öğretim Programı’nın amaç ve kazanımlarına ulaşabilmesi için öğretme-öğrenme süreçlerinin düzenlenmesine büyük bir önem verilmeli,
BÖLÜM 4 KURAMSAL MODELLER: NASIL DÜŞÜNMELİYİZ?.
ÜNİTENİN ÖRÜNTÜSÜ FİZİKSEL ORTAMIN DEĞİŞKENLERİ FİZİKSEL ORTAMIN ÖNEMİ
8.SINIF / SOSYAL BİLGİLER Modül Soru Bankası.
Eğitimde Program Geliştirme Süreci ve Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi
MODÜLER SİSTEMDE HAFTALIK DERS ÇİZELGESİNİN KULLANIMI
Betimsel içerik Normatif içerik
BBY469 Öğretim Yönetim Sistemleri Eğitim Bilimine Giriş Turgay Baş 1.
Eğitimde Program Geliştirme Süreci ve Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi
MUHASEBE VE FİNANS ÜMİT KÖSE Ö NSÖZ bu slaytta anlatılmak istenen bu alan üzerinde neler yapılabilir faydaları nelerdir Hayatımıza.
E ĞITIMDE P ROGRAM G ELIŞTIRME T EMEL K AVRAMLAR Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
Öğretimin Planlanması
İçerİk Belİrtke Tablosu Ünİte Analİzİ
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
İÇERİK DÜZENLEME -Bilgi türleri- Fiziksel bilgi
ETKİLİ ÖĞRETMENLERİN ÖZELLİKLERİ
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Nicel ve Nitel Araştırmalar
Sunum transkripti:

Eğitimde Program Geliştirme İçerik

İçerik “Ne öğretelim. ” sorusuna cevap arar İçerik “Ne öğretelim?” sorusuna cevap arar. İçerik hedefe göre belirlenir

Seçilen içerik; Hedef davranışlarla tutarlı olmalı Öğrenciler için anlamlı olmalı Öğrencilerin gelişim düzeyine uygun olmalı Güncel olmalı Bilimsel açıdan doğru olmalı Öğrencilerin geçmiş öğrenme yaşantılarına uygun olmalı

İçerik belirlendikten sonra düzenlenmelidir İçerik belirlendikten sonra düzenlenmelidir. İçeriğin düzenlenmesinde doğrusal, sarmal, modüler, piramitsel, çekirdek ve konu ağı yaklaşımları kullanılır. İçeriğin düzenlenmesi yaklaşımları programlama yaklaşımı olarak da adlandırılır.

Doğrusal Programlama Yaklaşımı Birbiri ile ardışık sıralı, yakın ilişkili, zorunlu ve önkoşul öğrenmelerin ağırlıklı olduğu konuların düzenlenmesinde kullanılır.

Sarmal Programlama Yaklaşımı İçerik, doğrusal bir sıra izlemez. Daha önce öğrenilmiş konular gerektikçe tekrar edilebilir.

Modüler Programlama Yaklaşımı Konular modüller halinde düzenlenir. Modüllerin birbirleriyle ilişkili olması beklenmez. Önemli olan modüllerin anlamlı bir bütün oluşturmasıdır. Konuların hangi sırayla öğretileceği açısından esnektir.

Piramitsel Programlama Yaklaşımı İlk yıllarda geniş tabanlı konuların yer aldığı ileriki yıllarda konuların gittikçe daraldığı ve uzmanlaşmanın olduğu bir yaklaşımdır. Program esnek değildir.

Çekirdek Programlama Yaklaşımı Bir çekirdek etrafında alınabilecek ders ya da konuların seçilebildiği modeldir. Bu modelde öğrenciler ilgi ve ihtiyaçları doğrultusunda seçim yapabilir.

Konu Ağı-Proje Merkezli Program Yaklaşımı Öğrencilere konuların ağı bir harita gibi çıkarılır ve belirli zamanlarda nerelerde olmaları gerektiği belirtilir.