TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7. SINIFLAR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
Advertisements

3. KUŞAK YAPIM.
8.SINIF BÜTÜNDE FARKLILIK
ÖZEL MARMARA İLKOKULU 1. SINIFLAR MESLEKLER ÜNİTESİ.
Bilimsel Proje Hazırlamanın Basamakları
BİRLİKTE PROJE YAPALIM
Eleştirel Düşünme Tahir BENEK S
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 8. SINIFLAR
PARADİGMA DEĞİŞİMİ Çetin TORAMAN.
SOSYOLOJİDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
/ gelişimin adresi… ŞİMDİ DÜŞÜNME ZAMANI 2011 TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ ÖĞRENCİ ETKİNLİKLERİ ULUSAL SERGİSİ
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM.
Sanayi Ar-Ge Proje Destek Başurusu Hazırlama Becerileri Geliştirme Çalıştayı ArGe_Projesi_Hazirlama_Calistayi (061110)
Prof. Dr. Yaşar SEVİM Arş. Gör. Elif ÖZ
ETKİN İLETİŞİM BECERİLERİ GELİŞTİRME
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
Eğitim Öğretimde Planlama
8 Sınıf Düzen Kuşağı.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE PROJE HAZIRLAMA SÜRECİ
HALİL DEMİRSOY SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
“Türk çocuğu ecdadını tanıdıkça daha büyük işler yapmak için
YENİ MÜFREDAT PROGRAMININ
9. SINIF TARİH DERSİ PROJE ÖDEVİ
BİLİM ADAMI OLMAK İSTERMİSİNİZ?
6 Sınıf Düzen Kuşağı.
ANLATIM TÜRLERİ DENİZLİ LİSESİ (ANADOLU STATÜSÜ)
ÖĞRENME YÖNTEMLERİ.
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
Internet Projeleri Projeler, öğrencilerin belirli bir konuyu araştırmak amacıyla çeşitli türdeki (görsel, işitsel, görsel ve işitsel) kaynaklardan elde.
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM.
KURGU KUŞAĞI.
AHMET YESEVİ İLKÖĞRETİM OKULU ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEDE
Türkçe Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme. Değerlendirme; Öğrencilerin öğrenme durumlarını, ilgi ve yeteneklerini keşfetmeye yardımcı olur. Öğrencilerin.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
YAPIM KUŞAĞINI TANIYALIM.
EĞİTİM SİSTEMİ VE ÖLÇMENİN SİSTEMDEKİ YERİ
DERECELİ PUANLAMA ANAHTARLARININ HAZIRLANMASI
V.UNİTE DEĞERLENDİRME.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 6. SINIFLAR
DÜZEN KUŞAĞI Bütünde Farklılık
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN
ÜNİTE PLANI MESLEKLER.
PORTFOLYO DEĞERLENDİRME
EDS462 Okul Deneyimi Dersi
Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Eğitimi
Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Eğitici Eğitimi
1. KUŞAK DÜZEN.
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
n Düzey: n Düzey: Lise 1. Sınıf öğrencileri n Genel Hedef: n Genel Hedef: Karar verme becerisini geliştirmelerini sağlayabilme. n Oturum Sayısı: n Oturum.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM
PROJELER-1 Öğrencilerin istedikleri bir konuda inceleme, araştırma ve yorum yapma, yeni bilgilere ulaşma ve sonuç çıkarma amacıyla öğretmen rehberliğinde.
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM.
3. KUŞAK 3. KUŞAK YAPIM YAPIM. “Yapım” kuşağında öğrenciler;  Diğer kuşaklarda geliştirdikleri becerilerini somut bir ürünle ortaya çıkarmada kullanırlar.
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM ETKİNLİĞİ. Bu dersimizde yaptığınız araştırmalarınızı ve taslak çiziminizi bir araya getirin. Artık tasarımınızın nasıl bir şekilde.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
Diyarbakır tanıtım toplantısı ŞİMDİ DÜŞÜNME ZAMANI 2013 TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ ÖĞRENCİ ETKİNLİKLERİ ULUSAL SERGİSİ Diyarbakır tanıtım toplantısı.
GÜNLÜK & TASARIM GÜNLÜĞÜ
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM ETKİNLİĞİ.
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
KÜÇÜK MUCİTLER ÖĞRENİYOR VE ÖĞRETİYOR
BOLU-DÜZCE AR-GE PROJE PAZARI
Proje Oluşturma ve Yönetimi
EDS462/OMB504 Okul Deneyimi Dersi
Portfolyo çocuğun kişisel başarılarını, ilgi ve yeteneklerini, çaba ve ilerlemelerini çoklu ve çeşitli araçlar kullanarak oluşturduğumuz bir dokümantasyon.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Sunum transkripti:

TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7. SINIFLAR YAPIM KUŞAĞI TANITIMI

18 Haftalık (36 Ders Saati) Bir Süreç Yapım Kuşağı: 7.sınıflar; Üretiyorum 18 Haftalık (36 Ders Saati) Bir Süreç

bu kuşakta; istedikleri bir sorunu seçerek Öğrenciler bu kuşakta; istedikleri bir sorunu seçerek kendilerine özgü çözüm yolu veya yeni tasarımlar üzerinde yoğunlaşıp maketle veya modelle tasarladıkları özellikleri gerçekleştirmeye çalışacaklar.

dışarıdaki uzmanlardan Yapım kuşağının maket çalışmasında tasarımın ve çözümün öğrencilere özgü olması şartıyla, okuldaki atölye imkanlarının yetersizliği nedeniyle dışarıdaki uzmanlardan yardım alınabilir. www.tpe.gov.tr 4

ÖRNEK ÇALIŞMALAR

Su Tasarrufu için dönüşüm projeleri; iki ayrı lavabo ve bu lavaboların farklı yerlere boşaltma sistemleriyle, çok kirli ve az kirli suların dönüşümleri.

“Yapım” Kuşağında Öğrenciler, Sorundan Ürüne Ulaşmada Ürüne Yönelik Tasarım Sürecini Yaşarlar.

Proje çalışması aşamaları Sorun ve çözümü belirleme Tasarımın genel özelliklerini belirleme Taslak tasarım önerisini geliştirme Tasarım hakkında araştırma yapma Son tasarım önerisi geliştirme Yapım aşamalarını planlama Ürünü ( projeyi ) yapma Değerlendirme ve test etme Değerlendirme sonucu ürün üzerinde değişiklikler yapma Bu işlemleri gerçekleştirirken yaşadığınız süreçleri teknoloji ve tasarım günlüklerine aktaracaksınız.

Sorunu Araştırma, Tanımlama ve Çözümü Tartışma Aşaması Soruna konu olan Ne? : ………………. Niçin çözülmesi gerekir? : …………….. Sorun nereden kaynaklanıyor?:………… Sorun neden kaynaklanıyor?:…………… Sorun kimi ilgilendiriyor?:………………… O halde SORUN NE?:……………………………………………..

Nasıl Araştırma Yapmalıyız? Araştırmanızı internet, çeşitli dergilerden, okul kütüphanesinden faydalanarak yapabilirsiniz. Araştırmanızı yaparken daha önce yapılmış çalışmalardan faydalanabilirsiniz. Farklı çalışmaların özelliklerini kendi tasarımınıza ekleyebilirsiniz.

Araştırma yaparken sadece tasarım üzerinde yoğunlaşılmamalıdır. Tasarımı uygulamak için kullanacağınız gereçler, birleştirme yöntem ve teknikleri de ayrı bir önem taşımaktadır.

Özetlersek; Benzer çalışmaları tespit edin. Bu çalışmaların resim, grafik vb. çalışmaları araştırma formuna ekleyin. Bulduğunuz bu çalışmaların özelliklerini tespit edin. ( Tasarıma ait resmin altına listeleyin.) Tasarımınızda faydalanmayı düşündüğünüz özellikleri tespit edin. Ait olduğu tasarım resminin altına ekleyin. Gerekirse faydalanacağınız bu özelliği çizerek belirtin. Son olarak tasarımınızda faydalanacağınız bölümleri not edin.

Tasarımın Genel Özelliklerini Belirleme Tasarımınızın taşıması gerektiği ölçütleri gerekçeleri ile açıklayınız? Nasıl bir yapı olmalı? Yapıya neler konacak? Nerede bulunacak? Boyutları nasıl olmalı? Biçimi nasıl olmalı? ( dikkat çekici, estetik, hafif, esnek, küçük, büyük, taşınabilir )

Değerlendirme ve Test Etme   Öğrenciler gerçekleştirdikleri tasarımın sorunun çözümüne katkısını değerlendirirler. Tasarımı için belirlediği genel özelliklerin uygunluğunu değerlendirir, bunun için aşağıdaki örnek sorulara cevap ararlar: Sorun çözümlendi mi? ·        Kullanıcı ihtiyaçlarını karşılıyor mu? ·        Birleştirme ve şekillendirme teknikleri ne kadar uygun? ·        Kullanılan gereçlerin avantaj ve dezavantajları neler? ·        Benzerlerine göre zayıf ve üstün yanları var mı? ·        Hangi özelliklerinin değiştirilmeye ihtiyacı var? ·        Daha fazla geliştirilebilir mi? Öğrenciler tasarımlarının çalışmasını test edebilir, değerlendirmek için arkadaşlarının ve kullanıcıların görüşlerini alabilirler. Tasarım etkinliğini gerçekleştirmede izlenen aşamaları tekrar gözden geçirerek aldığı kararları ve uygulama sonuçlarını başlangıçtaki düşünceleriyle karşılaştırır ve değerlendirirler. Ayrıca başka zaman ve kültürlerdeki benzer tasarımların ayırt edilebilen özellikleriyle kendi tasarımlarının ortaya koyduğu farklılığı ve özgünlüğü karşılaştırırlar. Tasarımlarının olumlu yönlerini, değerlendirme ve test sonuçlarını tasarım günlüklerine yazarlar.

Öğrenciler etkinlik bitiminde “Öz Değerlendirme Formları”nı doldururlar.Birden fazla etkinlik yapan öğrenciler etkinliğe ait tasarım günlüklerini, değerlendirme formlarını, diğer kanıtlarını ve oluşturdukları düzeni bir dosyada toplarlar. Ürün dosyasını değerlendirilmek üzere öğretmenlerine teslim ederler.

Öğretmen, öğrencileri etkinlik süresince “Öğrenci Gözlem Formu”nu kullanarak gözlemler.Öğrencinin değerlendirilmek üzere teslim ettiği ürün dosyasını “ Dereceli Puanlama Anahtarı” ile değerlendirir ve puana dönüştürür.

YAPIM KUŞAĞI ÖZ DEĞERLENDİRME FORMU Adı Soyadı:…………………… Sınıfı :………… No: ........ Açıklama: Aşağıdaki tabloda proje boyunca çalışmalarınızı en iyi şekilde ifade eden seçeneğin altına (X) işareti koyunuz. DEĞERLENDİRİLECEK TUTUM VE DAVRANIŞLAR DERECELER Her Zaman Bazen Hiçbir Zaman 1 Planlı çalışmaya özen gösterdim.   2 Proje çalışmalarım sırasında planıma uygun hareket ettim 3 Araştırmada çeşitli kaynaklardan yararlandım 4 Öğretmenimin önerilerini dinledim 5 Çalışmalarım sırasında zamanı akıllıca kullandım 6 Çalışmalarım sırasında değişik materyallerden faydalandım 7 Sorumluluklarımı tam anlamıyla yerine getirdim 8 Çalışmalarımı sunarken görsel materyalleri kullanmaya çalıştım. 9 Bu etkinlik sırasında en iyi yaptığım şeyler ve diğer yorumlarım: YAPIM KUŞAĞI ÖZ DEĞERLENDİRME FORMU

Tasarım Günlüğü Öğrencinin etkinlik sürecinde yaptığı arama, araştırma, sorgulama, deneme-yanılma, gözlem, öneri vb. çalışmalarını yazdığı, duygu ve düşüncelerini ifade ettiği yazılı belgelerdir.

Tasarım sürecinde yaptıkları her çalışmayı, yaşadıklarını, duygu ve düşüncelerini tasarım günlüklerine yazarak ifade ederler. Günlüklerle etkinlik sürecini bizlere yansıtırlar. Değerlendirmeye esas ölçütlerin varlığına delil oluştururlar.

Tasarım Günlüğü Nasıl Olmalı? (5N1K) neden, nasıl, niçin, ne zaman, nerede, kim için sorularına yanıt vermelidir. Öğrenci bir haftalık çalışma sürecinde ne yaptıysa onları tasarım günlüklerinde belgelendirmelidir (sorgulamalı, eleştirmeli, tespitte bulunmalı, beğenilerini söylemeli, başka görüşlere başvurmalı, resmetmeli, fotoğraf eklemeli vb.).Kısaca yaşadığı süreci anlatmalıdır.

ÖĞRENCİ GÖZLEM FORMU Öğretmen öğrenci gözlem formunu doldururken aşağıdaki ölçütleri gözlemleyerek bunları puana dönüştürür. ÖLÇÜTLER 0- Gözlenmedi 1- Hiç yeterli değil 2- Orta düzeyde yeterli 3- Çok iyi

GÖZLEM FORMU 1 Olası sorun ve ihtiyaçları bütün boyutlarıyla tanımlama 2 Olası sorunlar ve ihtiyaç için düşünce geliştirme ve önerme 3 Önerdiği düşüncelerin nedenlerini açıklama 4 Düşünce üretmede bilgi, deneyim ve becerilerini kullanma 5 Tasarım önerisi için geliştirdiği uygun düşünceyi seçme 6 Seçiminin nedenlerini açıklama 7 Tasarımını gerçekleştirmeye yönelik bilimsel kaynaklardan bilgi toplama 8 Tasarım önerisini projelendirme 9 Tasarım önerisinin özgün, işlevsel, ekonomik ve yapılabilir olmasına dikkat etme 10 Becerilerine ve biçimlendireceği gereçleri işlemeye uygun aracı seçme 11 Becerisine ve araca uygun işleme yöntemini seçme 12 İş akışını ve çalışma ortamını planlama 13 Basit denemeler yapma 14 İşlik düzeniyle ilgili güvenli çalışma kurallarına uyma 15 Başkalarıyla iş bölümü yapma ve iş birliğine gitme 16 Tasarımına yönelik başkalarının görüşlerini dinleme 17 Tasarımıyla ilgili olası gelişme ve yeni düşünceleri önerme 18 Belirlediği önerileri tasarımına yansıtmada istekli olma 19 Çalışmasını sergilemede ve çevresiyle paylaşmada istekli olma 20 Kendini değerlendirmede yanlı yargılardan kaçınma TOPLAM PUAN

Puanlar “Kurgu Kuşağı Öğrenci Ürün Dosyası” sütununa işlenir. Öğrencinin değerlendirilmek üzere teslim ettiği ürün dosyası “Dereceli Puanlama Anahtarı” ile değerlendirir ve puana dönüştürülür. Puanlar “Kurgu Kuşağı Öğrenci Ürün Dosyası” sütununa işlenir.

“Dereceli Puanlama Anahtarı” DEĞERLENDİRME ÖLÇEĞİ 1= Zayıf 2= Kabul Edilebilir 3= Orta 4= İyi 5= Çok İyi

“Dereceli Puanlama Anahtarı” ÖLÇÜTLER ÖLÇEK 1. Çalışmaların tam olması 2. Çalışmalardaki çeşitlilik 3. Çalışmaların amaca uygunluğu 4. Çalışmaların doğruluğu 5. Dosyanın düzenliliği 6. Harcanan çabaları gösterme 7. Yaratıcılığı gösterme 8. Çalışmaların seçiminde risk alma 9. Öğrencinin gelişimini gösterme 10. Kendini değerlendirme DEĞERLENDİRME ÖLÇEĞİ TOPLAMI PUAN KARŞILIĞI NOT KARŞILIĞI

Hazırlayan; Meral SOMKAN İzmir Karşıyaka Zübeyde Hanım İ.Ö.O. Tek. Ve Tas. Öğrt.