YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ
YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ Okullar, çocuk ve gençleri eğitimin genel amaçlarına uygun olarak kendi amaçları doğrultusunda yetiştiren yerlerdir. 1.Her bir dönem bir önceki dönemden bağımsız değildir. 2.Her dönemin kendi içinde başlangıcı, uygulaması ve değerlendirmesi vardır. 3.Dönem öncesi yapılan hazırlıkların en iyi şekilde yapılmasından okul yöneticileri,öğretmen ve aile sorumludur
AİLEDE DÖNEM BAŞI HAZIRLIKLAR Okul açılmadan önce çocuğunu okula gönderecek aileler öğrencinin okulu, kitap,defter,silgi,okul servislerini ayarlarlar. Yapılan bu hazırlıklar çocuğu okula motive etmesi yönünden oldukça önemlidir. Aile bu hazırlıkları yaparken çocuğun moralini bozucu, okuldan soğutucu davranışlardan kaçınılmalıdır. Çocuk geçmiş dönemde başarısız olduysa bunları dönemin başında söyleyerek çocuğa güvensizlik yaratılmamalıdır.
OKULDA DÖNEM BAŞI HAZIRLIKLAR Okul personeline özelliklede eğitici personelinin temini ve yetiştirilmesi. Okulun fiziksel ortamına ilişkin hazırlıklar Plan ve programla ilgili hazırlıklar
OKUL PERSONELİNİN TEMİNİNE VE YETİŞTİRİLMESİNE İLİŞKİN HAZIRLIKLAR Okul yöneticileri ,okulların ihtiyacı olan öğretmen ve diğer personelleri temin etmede görevlidir.Bunun için yöneticiler eğitim ihtiyaçlarını doğru tespit etmeli ve zamanında üst makamlara iletmeli okul açılmadan teminini sağlamalıdır.Gerekirse okul aile birliğinden yada velilerden yardım talep etmelidir.
SINIF YÖNETİCİSİNİN HAZIRLIĞI Öğretmenler öğrencilerin ilgisini çekebilmek için ders planlarlar. Öğretmen dersin nasıl başlayacağını ,hangi yöntemleri kullanacağını dikkat çekme, dönüt alma değerlendirme etkinliklerini nasıl yapacağını gözden geçirir. 3. Öğrencilere yeni kavramlar yada bilgilerin öğretilmesinde birden fazla açıklama yolu planlamalıdır. 4. Öğretmen konular arasında düzgün geçişler için önceden hazırlık yapmalıdır.
EĞİTİM VE ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİNİN PLANLANMASINA İLİŞKİN HAZIRLIKLAR Eğitimde planlama, bir öğretmenin belli bir öğrenci grubuna yönelik olarak belli bir eğitim programını uygularken neleri,ne için, hangi sıra ile nasıl ve ne zaman yapacağını önceden tasarlayıp kağıt üzerine dökmesidir.
YILLIK PLAN VE HAZIRLANMASI Plan eğitimin amaçlarına uygun olmalıdır. Planda yer alacak içerik ve etkinlikler öğretim ilkelerine uygun olarak belirlenmelidir. Plan hazırlanırken çevre dikkate alınmalıdır. Plan öğrenci merkezli sade ama zengin olmalıdır.
4.Planda mantıksal bir sıra süreklilik ve bütünlük olmalıdır. 5.Plan esnek ve uygulanabilir olmalıdır. 6.Plan hazırlanırken diğer öğretmenlerle işbirliği yapılmalıdır. 7.Öğretmen planın gereğine inanmalı severek yapmalıdır.
EĞİTİMDE PLAN YAPMANIN YARARLARI Planlama yapmak verimi artırır. Programın zamanında bitmesini sağlar. Öğretmen ve öğrenciyi dağınıklıktan kurtarır. Derse hazırlıklı girilmesini sağlar. Öğrencileri yeteneklerine göre yetiştirilmesini sağla
6.Sağlıklı bir şekilde değerlendirme yapılmasını sağlar. 7.Öğrencilere birlikte çalışma alışkanlığı kazandırır. 8.Düşünceye açıklık kazandırır.
FİZİKSEL ORTAMLA İLGİLİ HAZIRLIKLAR OKULDA BULUNAN BAŞLICA EĞİTİM MEKANLARI YAPISI , DONANIMI, DÜZENLENMESİ
OKULDAKİ EĞİTİM MEKANLARI Derslikler Atölye ve işlikler Laboratuarlar Çok amaçlı salon Eğitsel kol odaları 6. Kitaplık 7.Okul müzesi 8.Uygulama bahçesi 9.Oyun alanı
Öğrenme Mekanlarının Donatımı ve Düzenlenmesi Öğrenme mekanlarının öğretimin niteliğini etkilemedeki en belirgin rolü, eğitimcileri , kaliteli bir sınıf tasarımında ergonometriden yararlanmaya zorlamaktır.
OKULDA VE SINIFTA İLK GÜNLER VE YAŞANTILAR Okul yöneticileri ve öğretmenler, her zaman ve özellikle de dönem başında, öğrencileri ve velileri güler yüzle, nazik, ve saygılı karşılamalıdır. Okul korkusu yaşayan öğrenciler olacağı için, öğretmen, okul ile ailenin, sosyalleşme yönünden, ne gibi yapısal farklılıklar gösterdiğini bilmelidir Öğretmen, dönem başında, öğrencilere okulu sevdiren davranışlarda bulunurken, ilk derslerinde, sınıftaki davranış kurallarını açık olarak ortaya koymalıdır.