BİLİŞSEL HEDEFLERE GÖRE DAVRANIŞ YAZMA (KAVRAMA VE UYGULAMA)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
Advertisements

Soru Cevap yöntemi Mehmet Taş
Uzaktan eğitim için çalışma rehberleri hazırlanması
ÖĞRETİM VE ÖĞRENMEYE İLİŞKİN İLKELER İletişim ve Öğrenme
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Sıralı Resimlerle Türkçe Dersi
BİLİŞSEL HEDEFLERE GÖRE DAVRANIŞ YAZMA (ANALİZ–SENTEZ-DEĞERLENDİRME)
BİTKİ KORUMA BÖLÜMÜ YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ Kasım 2009 Ziraat Fakültesi.
Problem Çözme.
Zihinsel Engellilerde Disiplin Alanlarının Öğretimi
PROGRAM HEDEFLERİN BELİRLENMESİ ve YAZIMI
Eğitimde Program Geliştirme Hedef
ÖĞRENME ALANLARI Bilgi kuramı olarak epistemoloji, bilginin nasıl kazanıldığı, nasıl kurulduğu ve üretildiği ile ilgili sorunları araştırır. Hepimiz biliyoruz.
ANLATIM TÜRLERİ DENİZLİ LİSESİ (ANADOLU STATÜSÜ)
Öğretim Hedeflerinin Sınıflandırılması
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Bir Bakış
Bilişşsel Hedeflerin Ölçülmesi
Sinan KESKİN Murat ERGEN 1 Gazi ÜNİVERSİTESİ 2008.
DEVİNİŞSEL (MOTORİK) TAKSONOMİLER
Nitel Araştırmalarda Veri Analizi
AKILLI TAHTA’NIN PEDAGOJİK OLARAK KULLANIMI
DOĞRU YANIT C SEÇENEĞİDİR DOĞRU YANIT D SEÇENEĞİDİR.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
BİLİŞSEL HEDEFLERE GÖRE DAVRANIŞ YAZMA (KAVRAMA-UYGULAMA) ÖĞRETİM ÜYESİ: PROF.DR.MUSTAFA ERGÜN HAZIRLAYAN: GÜLDEN SONGUN AFYONKARAHİSAR 2008.
PARAGRAF Hüdayi Can Çankırı, 2015.
BLOOM VE BİLİŞSEL TAKSONOMİ
Eğitimde Program Geliştirme Ölçme ve Değerlendirme Boyutu
( Analiz- Sentez- Değerlendirme )
İçerik Öğrenme Öğrenme Teorileri
=>CÜMLEDE ANLAM<=
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
PROGRAM TASARISININ TEMEL ELEMANLARI: İÇERİK
ÜNİTE 7: PROGRAM TASARISI HAZIRLAMA
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
Bloom’un (bilişsel) Taksonomisi
HEDEF TAKSONOMİLERİ Oktay YILMAZ. 2 İnsan Eğitim TOPLUM İstendik özellikli İstendik Toplum insanlar.
Yapılandırmacılığa Dayalı Öğrenme Modelleri
YONT401 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ
ÜNİTE 2 : İBADET KONUSUNDA BİLGİLENELİM KAZANIM: İbadetlerin davranışlar üzerindeki etkisini fark eder. TARTIŞMA YÖNTEMİ.
HEDEF TAKSONOMİLERİ AHMET TEVFİK KARAASLAN. İnsan Eğitim TOPLUM İstendik özellikli İstendik Toplum insanlar.
PSİKO-MOTOR (DEVİNİŞSEL) ALAN
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Dr. Kerim Karabacak
YGS TESTLERİNDE YERALAN SORULAR ZORLUK DÜZEYLERİNE GÖRE 5’E AYRILMAKTADIR.
Bu bölümün sonunda şu amaçlara ulaşmanız beklenmektedir: Hayat bilgisi dersinde öğrencilerin özelliklerini tanıyabilme,
ANLATIM YÖNTEMİ BELİRLEME
ÖĞRENME AMAÇLARI Pazarlama araştırma raporunun değerini anlamak (takdir etmek) Rapor yazmayı daha etkili yapmak için pazarlama araştırmacılarının.
PSİKO-MOTOR (DEVİNİŞSEL) ALAN
CEBİRSEL İFADELER Terim , Katsayı, Kuvvet
FEN ÖĞRETİMİNİN NİTELİĞİ VE AMAÇLARI
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
ANLATIMA HAZIRLIK.
Matematik Öğrenme Bozukluğu/ Güçlüğü
EĞİTİMİN HEDEFLERİ KONUSUNDA TAKSONOMİK YAKLAŞIMLAR
VE İŞTE DİĞER 6 BECERİ.
GRAFİKLERİN KULLANIMI
FEN ÖĞRETİMİNİN AMAÇLARI NELERDİR?.
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
SORU CEVAP YÖNTEMI MEHMET TAŞ SORU TÜRLERI Nitelikli Açısından Amaçların Düzeyine Göre Cevaplama Şekline Göre Öğretim Yöntemine Göre Yöneltme.
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
BEYİN FIRTINASI TEKNİĞİ
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
Bloom ve Bilişsel Taksonomi
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
GRAFİKLERİN KULLANIMI
Sunum transkripti:

BİLİŞSEL HEDEFLERE GÖRE DAVRANIŞ YAZMA (KAVRAMA VE UYGULAMA) E. Sacide ÇAĞLAYAN

Bilişsel Alan Hedefleri Öğretilmesi kararlaştırılan davranışlarda zihinsel etkinlikler yoğunsa,bu durumda bilişsel alanla ilgili hedefler söz konusudur. Ancak öğrenilen tüm davranışlar tek bir alana girmez. Bilişsel alan hedefleri B. Bloom tarafından oluşturulmuş olup 6 basamağa ayrılmıştır.

Bilgi Kavrama Uygulama Analiz (Ayrıntıları görebilme) Sentez (Yeni fikirler üretebilme) Değerlendirme

Kavrama Anlamanın en alt basamağıdır. Bilgi düzeyinde kazanılan bir davranışın anlamına ulaşılmıştır. Birey bu durumda, neden, niçin, nasıl gibi sorulara yanıt verebilir, bu konuyla ilgili farklı örneklere ulaşabilir ve konuyu kendi cümleleriyle ifade edebilir. Kavrama düzeyinde üç alt aşama bulunmaktadır: Çevirme, yorumlama, öteleme

Çevirme: Bir bilginin farklı bir ifadeyle sunulmasıdır. Örneğin verilen yazılı bir ifadenin grafiğe veya sözlü anlatıma çevrilmesi. Örnek Hedef Davranışlar: Verilen bir tabloyu grafiğe çevirme. Sözel veya sayısal verileri grafik haline getirme.

Yorumlama: Öğrenilen bir bilgi hakkında neden, niçin, nasıl gibi soruları yanıtlayabilme, farklı örnekler verebilme ve durumu kendi cümleleriyle ifade edebilme düzeyidir. Örnek Hedef Davranışlar: Verilen bir durumun nedenlerini açıklayabilme. Verilen durum hakkında farklı örnekler verebilme Verilen durumu kendi cümleleriyle ifade edebilme.

Öteleme: Kazanılan bilginin belirli koşullar altında nasıl bir değişkenlik gösterebileceğini kestirebilme düzeyidir. Örnek Hedef Davranışlar: Belirli bir toplumsal kuralın ortadan kalkması neticesinde karşılaşılacak durumları gerekçesiyle anlatabilme.

Uygulama Bu aşamada bireyden, bilgi ve kavrama düzeylerinde kazandığı davranışlardan yola çıkarak yeni bir probleme çözüm getirmesi beklenmektedir. Bu basamak, bilişsel, duyuşsal,devinişsel ve sezgisel alanların tümünü kapsamaktadır.

Örnek Hedef Davranışlar: Süregelen toplumsal bir sorunun çözümü için gerekli olan yaklaşımları bir dizi seçenek içinden seçip işaretleme Belirli bir sorunun çözümü için gerekli olan yaklaşımları, etkisiz veya ters etkili yaklaşımları açıklayabilme