ÇOKLU ZEKA KURAMI (MULTİPLE İNTELLİGENCE MI TEORY)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Nasrettin Hoca Anaokulu’nda Çoklu Zeka Uygulamaları
Advertisements

HAZIRLAYAN CAN RAMAZAN KÖSE
ÇOKLU ZEKA ÖĞRENEN OLARAK ÇOCUKLAR
ÇOKLU ZEKA KURAMI.
Çoklu Zeka Kuramı Ali ÇOBAN AKIN S
EĞİTİMDE YENİ YÖNELİMLER
ÇOKLU ZEKA.
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
KİŞİNİN ZEKASI PARMAK İZİ KADAR EŞSİZDİR.
ZEKA VE ÇOKLU ZEKA Dr.Samiye Kuzudişli.
ÇOKLU ZEKA Her insan farklıdır. Tektir ve özeldir. Her insanında insanlık kültürüne katkısı farklı yönlerdedir. NEBİLE BAYKENT.
Çoklu Zeka Kuramı ve Gelişim raporlarının değerlendirilmesi.
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
Çoklu Zeka Kuramı (Theory of Multiple Intelligences)
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
Suna ALBAYRAK Eğitim Uzmanı & Öğrenci Koçu 2013
İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı
HIZLI DOĞRU EKONOMİK ÇÖZÜMLER İÇİN…
İÇİNDEKİLER Öğretimin Yönetimi Etkili Öğretmenler
2 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
ÇOKLU ZEKA TEORİSİ Yrd. Doç. Dr Rengin ZEMBAT
ÇOKLU ZEKA KURAMI 1.Her insan kendi zekasını artırma ve geliştirme
Problem Çözme Süreci.
MODELLERDEN ÖĞRENME Enver CANER
ÇOKLU ZEKA.
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
BİLİŞSEL GELİŞİM.
ÇOKLU ZEKA KURAMI.
ZEKA KURAMLARI VE ÇOKLU YAKLAŞIMLAR
MÜZİKSEL/RİTMİK ZEKÂ.
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
Çarpma İşlemi.
ZEKA TÜRLERİ.
ÇOKLU ZEKA KURAMI.
Öğretim Modeli : Çoklu Zeka
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
ÇOKLU ZEKA KURAMI (MULTIPLY INTELLIGENCES)
“NLP ve Çoklu Zeka Kuramı”
ÇOKLU ZEKA KURAMI VE ÖĞRENME
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
Öğrencilerimi ne kadar tanıyorum? Adım…, müzik dinlemek, …olmak istiyorum.. Ben Mesut, babam …, Adım …, hobilerim… Merhaba ben.
Çocuklarda zeka gelişiminin en yoğun olduğu dönem 3–11 yaş aralığı olup bu dönemlerde beyin gelişimine çok dikkat edilmelidir..
ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLAR KIRIKKALE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
Çoklu Zekâ Kuramının Öğrenme-Öğretme Süreçlerine Yansıması.
 AKŞEMSEDDİN BİLİM VE SANAT MERKEZİ.  YAŞAMINIZIN HER ALANINDA VE HER YAŞ GRUBUNDA ÖZEL YETENEKLİ BİREYLERLE KARŞILAŞMA OLASILIĞINIZ DÜNYA SAĞLIK ÖRGÜTÜ.
Prof. Dr. Ahmet Arıkan (Hilal Gülkılık’tan alınmıştır)
Matematik Öğrenme Bozukluğu/ Güçlüğü
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
2 SINIF YÖNETİMİ Yrd. Doç. Dr. Süleyman KARATAŞ
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
KİŞİNİN ZEKASI PARMAK İZİ KADAR EŞSİZDİR.
2 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
ÇOKLU ZEKA Hazırlayan Figen BERBER.
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
ZEKA TÜRLERİ Beynimiz iki lobdan oluşmaktadır. Sol beyinde:Sözcükler,sayılar,man tık ve irdelemek. Sağ beyinde:İmgeler,renk,hayal kurmak...
Zeka Dr. Ege Akgün.
HIZLI DOĞRU EKONOMİK ÇÖZÜMLER İÇİN…
Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar
Çoklu Zeka Kuramı.
ÖĞRENME STİLLERİ ENVANTERİNİN YORUMLANMASI. “Her insan farklı bir dünyadır.” “Öğrenme stillerimiz doğuştan var olan karakteristik özelliğimizdir.”
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
3 .BÖLÜM ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİSİ SİSTEMİ ASSURE MODELİ
ZEKA (Dilsel, Görsel, Müziksel, Matematiksel) ve YARATICILIK Hazırlayan:İrem Yürük- ÇOMÜ (Sınıf Öğretmenliği) 1.
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

ÇOKLU ZEKA KURAMI (MULTİPLE İNTELLİGENCE MI TEORY)

Kuramın yaratıcısı Harward Üniversitesi öğretim üyesi Howard GARDNER Sizce GARDNER’ın amacı neydi?

GARDNER’ın amacı; Bireyin neler yapabildiğinden çok neler yapabileceğini düşünmesiyle ortaya çıktı. Bu düşünce beraberinde yeni pedagojik yöntemlerin düşünülmesini de doğurdu.

ZEKA NEDİR??

Zihnin öğrenme, öğretilenden yararlanabilme, yeni durumlar yaratabilme ve çözüm yolları bulabilme yeteneğidir.

Gardner ise zekayı “problem çözme kapasitesi ya da değerli bir veya birden çok kültürel yapı ürününe şekil vermek” olarak tanımlar. Gardner’a göre çoklu zeka kuramının temelinde biyolojik ve kültürel boyutlar yer almaktadır.

Zekanın gelişmesinde avantaj ve dezavantaj yaratan çevresel etkenler vardır. Sizce bunlar nelerdir??

1-Kaynaklara ulaşım şansı 2-Tarihsel,kültürel faktörler 3-Coğrafi faktörler 4-Ailesel faktörler 5-Durumsal faktörler

Çoklu zeka teorisi hangi temellere dayanır?

ÇOKLU ZEKA TÜRLERİ 1- Sözel Dil Zekası 2-Mantıksal-Matematiksel Zeka 3-Görsel-Uzaysal Zeka 4-Müziksel-Ritmik Zeka 5-Bedensel-Kinetik Zeka 6-Sosyal Zeka 7-İçsel Zeka 8-Doğacı Zeka

PEKİ BİZ HANGİ ZEKAYI DAHA ETKİLİ KULLANIYORUZ?

ÇOKLU ZEKA TESTİ VE DEĞERLENDİRME ENVANTERİ http://cokluzeka.com/test.asp?hareket=test

1-SÖZEL DİL ZEKASI Sözel-dil zekası, bir bireyin kendi diline ait kavramları bir masalcı, bir konuşmacı veya bir politikacı gibi sözlü olarak ya da bir şair, bir yazar, bir editör veya bir gazeteci gibi yazılı olarak etkili bir şekilde kullanabilmesi kapasitesidir. Sözel-dil zekası, dili, başkalarını bir işi yapmak için ikna etmek, başkalarına belli bir konuda bilgi sunmak veya başkalarına belli bir işin nasıl yapılacağını açıklamak gibi dil ile ilgili bütün faaliyetleri içerir. Sözel-dil zekası kuvvetli olan bireyler, işiterek, kelimeleri görerek, konuşarak, okuyarak, tartışarak ve başkaları ile karşılıklı iletişime girerek en iyi öğrenirler.

Sözel dil zekası kuvvetli olan bir öğrenci sizce nasıldır??

*Normal öğrencilerden daha iyi yazar. *Uzun hikayeler ve fıkralar anlatır. *İsimler, yerler ve tarihler hakkında iyi bir hafızaya sahiptir. *Yaşına göre iyi bir kelime haznesine sahiptir. *Başkalarıyla yüksek düzeyde sözel iletişime girer. *Tekerlemeleri ve kelime oyunlarını çok sever. *Kitap okumayı çok sever. *Öğrendiği yeni kelimeleri anlamlarına uygun olarak konuşma veya yazı dilinde kullanır. *Dinleyerek öğrenmeyi sever.

SÖZEL DİL ZEKASINI GELİŞTİRMEK İÇİN; *Başkalarının fikirlerini dinleyin, bir tartışmaya girmekten çekinmeyin. *Her gün yeni ve ilginç bir kelimenin anlamını öğrenin onu kullanmaya çalışın. *Sizi en çok ilgilendiren ve ilginizi çeken bir konuda konuşma yapabilirsiniz. *Günlük tutabilirsiniz.

MANTIKSAL-MATEMATİKSEL ZEKA Mantıksal-matematiksel zeka, bir bireyin bir matematikçi, bir vergi memuru veya bir istatistikçi gibi sayıları etkili bir şekilde kullanabilmesi ya da bir bilim adamı, bir bilgisayar programcısı veya bir mantık uzmanı gibi sebep-sonuç ilişkisi kurarak olayların oluşumu ve işleyişi hakkında etkili bir şekilde mantık yürütebilmesi kapasitesidir. Mantıksal-matematiksel zekaya sahip olan bireyler, nesneleri belli kategorilere ayırarak, olaylar arasında ilişkiler kurarak, nesnelerin belli özelliklerini sayısallaştırarak ve olaylar arasındaki soyut ilişkiler üzerinde kafa yorarak en iyi öğrenirler.

Mantıksal-Matematiksel zekası gelişmiş olan bir öğrenci sizce nasıldır?

*Olayların işleyişi hakkında çok soru sorar. *Matematik dersini çok sever. *Mantıksal bulmacaları çözmeyi ve satranç gibi stratejik oyunları oynamayı çok sever. *Matematiksel hesaplama oyunlarını oynamayı çok sever. *Bilgisayar oyunlarını ilginç bulur. *Yaşıtlarına kıyasla soyut düşünebilme veya sebep-sonuç ilişkisi kurabilme kabiliyetleri çok iyi gelişmiştir. *Makinelerin nasıl çalıştığına dair çok soru sorar.

MATEMATİKSEL-MANTIKSAL ZEKAYI GELİŞTİREBİLMEK İÇİN; *İki nesneyi kıyaslama yoluyla çözümsel düşünme egzersizleri yapabilirsiniz. *Satranç oynayın. *Genelde saçma olduğu düşünülen bir konuda gerçekçi ve ikna edici bir açıklama yöntemi geliştirmeye çalışabilirsiniz. *Sudoku - Karoku gibi bulmacalar çözebilirsiniz.