Rekabet – Değer Göçü.  HERKES AYNI DÜŞÜNÜR, FARKLI SÖYLER, DAVRANIR, İKNA EDER.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Saiko International tarafından hazırlanmıştır.
Advertisements

Performans Odaklı Sponsor Reklam Kampanyaları Mart – Aralık 2013
Küçük İşletmeler için Pazarlama Araçları
Strateji Tasarımı İlker acar.
Serkan UĞUR Business Sunumu 2. Kısım Paranız nasıl geri döner?
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
GÜLOĞLU TİCARET Seracettin Güloğlu tarafından 1975 yılında kurulmuş olup, sektöre Teneke, Baca Armatürü ve Soba malzemeleri imalatı ile başlamıştır.
TİE Platformu Yürütme Kurulu Başkanı
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Deniz’e Hoşgeldiniz.
Yeni İş Platformunuz! Yönetim Bilişim Sistemleri Boğaziçi Üniversitesi.
DENGELİ YAŞAM PROGRAMI
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
BIMEKS Teknolojinin kalbi burda atiyor
REKLAMCILIK Hafta 5.
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
TEB KAMU BULUŞMALARI İZMİR Mayıs FARKLI ve İNOVATİF HİZMETLER KOBİ’lere Değer Katmak İçin Yola Çıktık... KREDİLER NAKİT YÖNETİMİ DIŞ TİCARET Bu.
Türkiye / Bölüm II Her alışverişte para kazanın..
Mehmet Nuri Küçükköylü İ.Ö.O.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Sektöründe 10 Yıllık deneyimle ispatlanmış olsa gerek ki Telekomünikasyon sektörü sonu olmayan, yıl geçtikçe kendisini yenileyen yapısı ile ticari anlamda.
PAZARLAMA-6.
2. Ankara çağrI merkezİ konferansI - KAMU
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
Güncel Pazarlama Yaklaşımları - 5
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
Telekomünikasyon Sektörü ve Vergi Düzenlemelerinin Etkileri Turkcell İletişim Hizmetleri A.Ş. 30 Ekim 2007 Gazi Üniversitesi İİBF Ankara.
Yrd. Doç. Dr. Arzdar KİRACI Başkent Üniversitesi
Yeni Pazarlama Teknikleri
1 YÜZDELER. 2 Hakan, bilinçli bir tüketici olarak alışveriş merkezinin uygulayacağı indirim dönemini bekliyor. İndirimsiz fiyatı 750 lira olan bilgisayarı.
Top Management Program in Logistics & Supply Chain Management (TMPLSM) Üretim ve Operasyon Yönetimi 5: Kapasite.
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ
KURGU KUŞAĞI PLASTİK POŞET.
REIDIN.com-GYODER Yeni Konut Fiyat Endeks Sonuçları
FİYATLANDIRMA STRATEJİLERİ
Genç ve çalışmaya elverişli nüfusu, Nitelikli işgücü ve düşük işgücü maliyetleri, Lojistik altyapısı, Sektörün temel hammaddesi pamuk üretimi açısından.
1 FİNANSBANK A.Ş Sinan Şahinbaş Finansbank Genel Müdürü
Müşteri Hizmetleri/ Karşılama Oranı Planlaması
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
Hızlı Tüketim Ürünleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
9. Bölüm FİYATLANDIRMA.
MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI.
Lider yapan pazarlama gerçekleri
BİLİNÇLİ TÜKETİM ARİTMETİĞİ
Diferansiyel Denklemler
Tedarikçi Firma Sunumu
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Pazarlama ve Temel Kavramlar
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Ben Bilinçli Bir Tüketiciyim.
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA. “Müşteri değeri olgusu, müşteri tatmini unsurlarına ek olarak, ürünün rakipler arasından nasıl seçildiğini, seçim kriterlerinin.
HONDA Ürün : Motorsiklet Model : CBR 600 RR Değişiklik : Frenleri Değiştirdik. Yenilik : ABS fren sistemi getirdik.
Bir çok girişimci, yeni bir iş kurarken çoğu zaman hazırlık yapmaz. Yani bir iş planı yapmaz, bir iş modeli oluşturmaz. Ülkemizde yeni kurulan işlerin.
SATIŞ ve PAZARLAMA TEKNİKLERİ
Sam Walton tarafından 1962 yılında kurulmuş Amerikan perakende satış yapan mağazalar zinciridir yılında Walmart büyük kazandıracak olan borsaya.
ALİBABA GROUP Hazırlayan : Mehmet özdemirler
SAAB OTOMOBİL HALİDİN SÖNMEZ
PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
2. PİYASA EKONOMİSİNE GENEL BİR BAKIŞ
FİYATLANDIRMA STRATEJİLERİ
Sunum transkripti:

Rekabet – Değer Göçü

 HERKES AYNI DÜŞÜNÜR, FARKLI SÖYLER, DAVRANIR, İKNA EDER

Algısal Zıtlık İlkesi

 Toplumsal Kanıt İlkesi

 Karşılıkta Bulunma Kuralı  Önce çok güzel bir kahve yapın anne-babanıza

İİBF Öğrencisine kiralık Daire Ekobilet.com Booking.com

Topuk dikeniniz mi var? Fazla kilolarınızdan kurtulmak ister misiniz? Sarı dişlerinizden rahatsız mısını? Kötü koktuğunuzu düşünüyor musunuz? SİGORTA HARİÇ 10 günde daha beyaz dişler» «30 günde 10 cm incelmek ister misiniz?

 Ürüne Bir Dokunsun, yakınlık duysun  Toshiba Bayileri  Apple Store  Sinema Koltuğu alır mısınız?

Zayıf yönünüzü gösterin Mükemmel olmadığınızı itiraf ederseniz puan toplarsınız Bir çok reklam her derde devaymış gibi davranır Neredeyse her derde deva olduğunuzu söylerseniz inandırıcılığınız artar Biz 2 numarayız. Bu yüzden daha çok çalışıyoruz Bu şefin yapamadığı yemek yok; Salata dışında!

 Bana benzeyenlerle çalışırım  Benim takıldığım yerlerde görmem lazım  Futboldan hoşlanır mı?

 Ucuz çeşitlerimize bakmak ister misiniz?  Toplam fiyat 52,90 oldu  Fiyat tarifemizde 1 Mayıs’ta düzenleme yapıldı  ZAM yaptık ulennnn  T-Shirt fiyatı : 19 TL

 19 Liraya sizin!  Yalnızca 19 Liraya sizin!  Sadece 19 Liraya sizin!  19 Liralık düşük bir fiyata sizin!

 Toplu paketler  Daha ağır gramajlı ürünler  Ürün ambalajını boyunu uzatsana!

 Sabah Kahvaltısı  Öğle Yemeği  Akşam Yemeği  Cuma Günü  Pazartesi Günü  10 günlük tatile girilecek dönem

 Piyanonun başına oturduğumda herkes gülmüştü, çalmaya başladığımda işler değişti!  Kolay yazı yazmanın sırrını sonunda buldum!  Burnumu soktuğum her işte parayı buldum!  Siz kipi=satış mesajı, savunmaya geçme

 Neden herkes bu dürümlere mükemmel diyor?  Neden tüm insanlar bizde arabalarını yıkatıyor?  «Domatesi bizden alın»  (Neden herkes domatesi bizden alıyor?)

 Satışı Bağlama yaklaşımları da denir  Faturayı nereye yazalım?  Eve teslim mi?  İlgilenilmemiş çeşitleri ortadan kaldırma  Ek eşantiyonlar vermek  Maç bittikten sonra=Pişmanlık duygusunu ortadan kaldırmak

 Benekli köpeğim  Sokak çalgıcıları  Alıcıların algısını değiştirmek  Sıradan mı özel bir koleksiyonun parçası mı?

 Fiyat 39 TL : 100 kişi alıyor  Fiyat 34 TL : 70 kişi alıyor  100 TL mi 99 TL mi?  100 TL : 100 TL  99 TL : 90 TL

 David Gold ve Karısı, 1982 yılında uygulamaya geçirdikleri konsept  Şu anda ABD’de 280 şubeleri var  2013 yılında 1,6 milyar dolara satıldı

 89 Cent’ten 71 Cent’e indi: % 65 artış  89 Cent’ten 69 Cent’e indi: % 222 artış

 1890 TL (Daha düşük algılanır)  TL  1.890,00 TL

 Tea ………………………………………………..23 Dollars  Tea…………………………………………………………..23 $  Tea……………………………………………………………..23

 Ucuz Ürün  Pahalı Ürün  Ne Ucuz-Ne Pahalı Ürün

 90 TL (Aylık)  1000 TL (Yıllık) – Seçilme olasılığı % 10

 90 TL (Aylık)  990 TL (Yıllık) – Seçilme olasılığı % 50

 90 TL (Aylık)  990 TL (Yıllık) – Seçilme olasılığı %  1200 TL (Premium Yıllık)

 0,33 Kutu İçecek 3 TL (20 kişi aldı)  0,5 Kutu İçecek 5 TL (80 kişi aldı)  0,25 Şişe İçecek 2 TL (0 kişi aldı)  0,33 Kutu İçecek 3 TL (80 kişi aldı)  0,5 Kutu İçecek 5 TL (20 kişi aldı)  0,33 Kutu İçecek 3 TL (5 kişi aldı)  0,5 Kutu İçecek 5 TL (85 kişi aldı)  0,7 Şişe İçecek 7 TL (10 kişi aldı)

 Alvin Toffler, 1980 Üçüncü Dalga  Producer + Consumer =Prosumer  Üreten ile tüketenin birliği, eş zamanlılığı  Üretici ile tüketici arasındaki sınırlar silikleşecek ve yavaş yavaş bu iki kavram birleşecek-öngörü  Prosumer=Kendi ürettiğini tüketen kişi

 Sanayi devrimi üretim ve tüketim işlevlerini birbirinden keskin bir çizgiyle ayırmaktadır. Bu keskin ayrım, bugün tüketici ve üretici olarak adlandırılan insanların doğmasına yol açmıştır.  İkinci Dalga’yla, “kullanma amaçlı üretime” dayalı tarımcı bir toplumdan, “alışveriş için üretime” dayalı sanayi toplumuna geçilmiştir.  Post-endüstriyel dönem, Birinci ve İkinci Dalga’nın bir sentezidir

 İşin bir bölümünü müşteriye yaptırmak, ekonomistlerin diliyle “emek maliyetini dışarıya aktarmak”  hizmet verene ödenen ücretin bir kısmı da tüketiciye fiyat indirimi olarak geri dönmekte  Kitlesel bireyselleştirme  Kitlesel üretimdeki hakim olan “firma yapar, müşteri alır,” “firma konuşur, müşteri dinler” anlayışı, kitlesel bireyselleştirme ile tamamen değişmiş ve “müşteri konuşur, firma dinler,” “firma ve müşteri birlikte üretir” veya “müşteri ister, firma yapar” anlayışına dönüşmüştür  “Dışarıdaki adam”, “içerideki adam” olur

 Procter & Gamble, ürünlerinin geliştirilmesinde üreten tüketicilerle birlikte çalışmaktadır.  Levi-Strauss, ünlü Engineered Jeans’lerini Londra, Milan ve Paris’teki moda meraklısı gençlerle birlikte geliştirmiştir.  Adidas ve Nike, internet siteleri aracılığıyla, tüketicilerinin kendi tasarladıkları ayakkabıları üretmektedir

 Youtube  Kendin pişir kendin ye  IKEA ürünleri  Alternatif tatil mekanları – çiftlikler  Self-servis  ATM cihazları  İnternet bankacılığı  Tatil animasyonları

 Rekabet gücü kazanmak  Rekabette öne çıkmak  Müşterilerinin gözünde rakipsiz olmak  Kimlerle rekabet ediyoruz?  Rekabet –üstü olmak (Mavi Okyanus Stratejisi)

Kalıcı başarılar, rakiplerle savaşmak yerine yeni pazar alanları bulmak Ya düşük maliyet ya da yüksek kalite yerine her ikisi de

 20 yıl önce iş dünyasındaki rekabet bir çay partisinden ibaretti  Rakipler kimler? Kendi sektörüm, yakın iş çevresi mi  Çekirdek-cips-kola-çikolata-meyve (Cüzdan payı)  Tatil-konut-araba-eğlence-giysi

 Son yıllarda tüketiciler, mevcut birikimlerinin yanı sıra gelecekteki gelirlerini de konut satın alarak şimdiden harcıyorlar. En azından 3-5 milyon aile daha az tüketmek zorunda kalacak. Çünkü tasarrufun yanı sıra harcanabilir gelir de aylar öncesinden harcandı. Belki de bu nedenle tatil planları iptal edilecek ya da giyim harcamalarından bir miktar kısılacak

Gary Hamel: Coca-Cola, rakibini hep karbonatlı içeceklerde aradı. McDonalds, kendi gibi burger perakendecileriyle ilgilendi. Ancak onlardan pay kapan ise başka firmalar oldu. Philip Kotler: Sadece kendi çevrenize baktığınızda, kaybetme olasılığı artar. Çelik sektöründeyseniz, alüminyumu endişeyle izleyin, plastik üreticilerine bakın ve endişelenin. Canınızı en çok yakacak olan bildiğiniz olmayabilir. Sadece sektörünü izlemekle yetinme! Otomotivsen bankacılık sektörünü, mobilyacıysan inşaat sektörünü izle.

 “Şirketiniz işleri bir sektöre değil, birden fazla sektöre kaptırıyorsa çok yönlü bir göç var demektir”.  Bir PC şirketinin onlarca sektörden rakibi var. Örneğin konut alımları cüzdan payını büyük ölçüde götürdüğü için diğer sektörler açısından değer göçü anlamına geliyor.  Yine faturalı hatlara ayda 40, önödemeli hatlara ayda 12 lira ödendiği düşünülürse bu para diğer şirketlere gitmek yerine tüketiciler tarafından GSM şirketlerine transfer ediliyor.  Ürün inovasyonu yapılarak değer göçü asgari düzeyde tutulmaya çalışılabilir

 1920’lerde şirketler için beklenen ömür 65 yıl, 1960 larda 30, günümüzde 15 ve 2020’de 10  Amerikan şirketi Dupont 200, Japon şirketi Mitsui 300, başka bir Japon şirketi Sumitomo 500, İsveç şirketi Stora 700 yıldır var.  Pazarda her sektörde iki marka % 80 pazar payını alacak. 10 marka % 10’u ve diğerleri % 10 için savaşacak

 Anlamlı bir farklılık noktası oluşturamayan herhangi bir şirketin tek çaresi, çok düşük bir fiyatlandırmaya gitmesidir. Eğer bunu da yapamıyorsa ölecektir.  TV üretiminin % 75’ini ihraç ediyoruz ama üretimde kullandığımız parçaların % 85’i ithal. Sanayimizin pek çok alanında üretim modelimizde ithalat var  Fırsat payı

 Samsung 1938’de kurutulmuş deniz ürünleri üreticisi  1950’lerde şeker ve tekstil sektörü  1970 sonrası elektronik sektörü  Boyner tekstille başlayan yolculuk  Bugün cironun % 83’ü organize perakendeden  Doğuş – İnşaatla başladı şu anda % 9

1300 Yıllık Şirketin Sırrı Japonya’daki bu aile şirketi 718 yılında kurulmuş. Neredeyse 1300 yıl önce. Şu anda 17. Kuşak tarafından yönetilen bu grup için Hoshi ailesinin 5 önemli sırrı var. 1.Şirketi yöneten ekibe, dışarıdan mutlaka bir profesyonel yönetici ilave edin. 2.Mutlaka bir misyon oluşturun ve yazılı hale getirin. (17 maddeden oluşan misyonu var) 3.Mutlaka şirket dışından destek ve öneriler alın. 4.Kuşak yetiştirme ve şirket kültürü oluşturmayı kurumsal hale getirin. Bu konudaki kurallar açık ve tartışmasız olsun. 5.Şirket dışından gelecek deneyime ve eğitime mutlaka değer verin.

Kuru Kahveci Mehmet Efendi 143Paşabahçe79Akbank-66 Komili136Piyale78Hürriyet-66 Hacışakir125Vakko76Arçelik-59 Eyüp Sabri Tuncer 91Petrol Ofisi73İstikbal-56 İşbankası90Ülker70Eti-52 Kelebek Mobilya 79Yapı Kredi Ban. 70Efes Pilsen-44

1777 Hacıbekir Lokum= 237 yaşında (2014) 1777 Hacıbekir Lokum= 237 yaşında (2014) PTT – 1840 (174 yaşında) PTT – 1840 (174 yaşında) İskender 1860 (154 yaşında) İskender 1860 (154 yaşında) Ziraat Bankası 1863 Vefa Bozacısı 1870 Karaköy Güllüoğlu 1871 Kurukahveci Mehmet Efendi 1871

 1000 yılında Fransa’da kurulan Chaten de Goulaine, 1141 yılında İtalya’da kurulan Barone Ricasoli, 1304 yılında Almanya’da kurulan Hotel Pilgrim Haus, bugün de faaliyetlerini sürdüren Avrupa’nın en eski şirketleridir.

 Satılan her şey ürün-hizmet-fayda değil, fikirlerdir  BrightHouse “insanlar buraya çalışmaya değil, düşünmeye geliyorlar”  Nike ayakkabı üretmez, işe yarayan fikirler üretir  Müşteriler ürünler için değil, ürünleri geliştiren beyinler için ödeme yaparlar

kullandığı yöntemlerden bazıları 1.ürünle ilgili “keşke…….” oyunu oynanabilir. 2. bir ihtiyaç aranabilir. İnsanlar izlenerek, sıkıntılarını ve öfkelerini dile getirdikleri anlar tespit edilebilir ve buna çözüm önerisi getirilebilir 3.Yeni bir fonksiyon yaratılabilir 4.Yeni bir malzeme aranabilir 5.Gelecekten bugüne bakılabilir, eski resimlere bakar gibi, bugünkü duruma bakılarak, komik ve saçma ayrıntılar bulunabilir. Gülünç görünen şeylere çözüm geliştirilebilir. 6.Ürünleri geliştirmek için, aksesuarlar, yan ürünler ve kanallarda yeni fırsatlar aranabilir

 Yasal engelleri tanımadan, onları bir şekilde aşmaya yönelik pazarlama çabaları  Tescilli markaların izinsiz kullanımı  Marka ismi benzetme  Kayıtdışı çalışma – merdivenaltı