AKTS/DE ve TANINMA ÇALIŞTAYI -HEDEFLENEN ÖĞRENME ÇIKTILARI- Naci CANGÜL Çalıştaylara katılanlar; Program çıktıları, ders amaç ve hedefleri, öğrenme çıktıları,

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
Advertisements

MİSYON VE VİZYON T.C PİRİ REİS ÜNİVERSİTESİ nin VİZYONU ( ÖZGÖRÜŞÜ ); Dünya kalitesi ve standartlarında eğitim ve öğretim vermek, araştırma yapmak ve küresel.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
T.C. Yükseköğretim Kurulu
Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS)
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİ (UMYS) AÇISINDAN ECVETİN ÖNEMİ
Bologna Eşgüdüm Komisyonlarının Çalışmaları Prof. Dr. Oğuz ESEN.
Avrupa Kredi Toplama ve Transfer Sistemi (AKTS)
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
Bologna Süreci Nedir? Avrupa'da ortak, karşılaştırılabilir, rekabetçi ve şeffaf bir yükseköğretim yaratmak fikrinden gelişmiştir. Bologna Süreci'nin belirlediği.
Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı Erasmus AB Yüksek Öğretim Programı Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi.
Bologna Süreci Nedir? Bologna Sürecinin oluşturmayı hedeflediği Avrupa Yükseköğretim Alanı içerisinde yer alan ülke vatandaşları, yükseköğrenim görmek.
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANININ FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.
Mustafa Kemal Üniversitesi
European Credit Transfer System (ECTS)
BOLOGNA SÜRECİ’NİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI : BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ 07 Aralık 2007, Uludağ Üniversitesi, BURSA BOLOGNA SÜRECİ’NİN TÜRKİYE’DE.
LLP / Erasmus Bilgi Paylaşım Toplantısı Meslek Yüksek Okulu Yrd.Doç.Dr. Çetin GENÇER AB Uluslararası İlişkiler ve Erasmus Kurumsal Koordinatörü.
Bologna Sürecinde Enstitümüz
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı BOLOGNA SÜRECİ 2014 ve SONRASI DÖNEMİ (YAYILIM, UYGULAMA, SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK, TANINMA) 22.
AKTS (ECTS): Avrupa Kredi Transfer Sistemi
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Öğrencilerin Bologna Sürecindeki Hakları ve Sorumlukları 30 Nisan 2012, Balıkesir Üniversitesi.
BOLOGNA SÜRECİNDE ÖĞRENME ÇIKTILARINA DAYALI EĞİTİM
BOLOGNA (BOLONYA) SÜRECİ ve KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ Neler yaptık ? Neler yapacağız ? KASIM, 2013 Kırklareli Kırklareli Üniversitesi Bologna Koordinatörlüğü.
Diploma Eki (DE) Diploma Supplement (DS)
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIM PROJESİ 14 MAYIS 2010, ANTALYA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
Şubat 2007 Erciyes Üniversitesi, Uluslararası Ofis.
Hazırlayanlar: Mustafa Safa Horpan Özlem Çetin Sibel Temizel
BEK ÜYELERİNİ BOLOGNA SÜRECİ HAKKINDA BİLGİLENDİRME
1 MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ AKADEMİK YILI ERASMUS ÖĞRENİM HAREKETLİLİĞİ TANITIM TOPLANTISI DIŞ İLİŞKİLER KOORDİNATÖRLÜĞÜ 04 OCAK 2011 MEHMET.
AVRUPA KREDİ TRANSFER VE BİRİKTİRME SİSTEMİ HÜ Bologna Süreci Çalışmaları, 2012 Sibel Aksu Yıldırım Arzu Akkoyunlu Wigley
5. Ulusal Meslek Yüksekokulları Müdürleri Toplantısı 1. Komisyon Raporu Meslek Yüksekokullarında İşyeri Eğitimi -İşyeri eğitiminin planlanması ve kredilendirilmesi.
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
Koordinatörler Toplantısı - 29 Kasım 2007 Yerleştirme (Staj) Hareketliliği Yrd.Doç.Dr.Sevinç HATİPOĞLU Erasmus Öğrenci Sorumlusu
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ 30 NİSAN 2012,İZMİR N.KÜRŞAD SOLAK AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ KONSEYİ BAŞKANI.
DEÜ ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ MÜDEK BAŞVURUSU Bilgilendirme Sunuşu 2004.
BOLOGNA SÜRECİ İŞ PLANI
H.Ü. EDEBİYAT FAKÜLTESİ BOLOGNA TOPLANTISI 21 NİSAN 2015.
ULUSLARARASI İLİŞKİLER BİRİMİ 22 EYLÜL 2011 Erasmus Staj Hareketliliği Bilgilendirme Toplantısı ANADOLU ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ Uluslararası İlişkiler.
Öğrenci İş Yüküne Dayalı AKTS Kredisi Hesaplama. Giriş Üniversitemiz senatosunun 3 Mayıs 2013 tarihinde aldığı karar gereği eğitim öğretim yılından.
BOLOGNA SÜRECİ 01 Temmuz 2011 – Giresun. BOLOGNA SÜRECİ - TARİHÇE  25 Mayıs 1998: Sarbonne Ortak Deklerasyonu  19 Haziran 1999: Bologna Deklarasyonu.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
Erasmus Programı Personel Hareketliliği Faaliyeti Bilgilendirme Toplantısı Dış İlişkiler Ofisi.
Öğrenme Çıktılarına Dayalı Program Geliştirme Süreci Yrd.Doç.Dr.Ömer Açıkgöz Muş Alparslan Üniversitesi Bologna Uzmanı.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
AKTS KOORDİNATÖRLERİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 13 Mayıs 2014.
Öğrenim Hareketliliği -Giden Öğrenciler -Gelen Öğrenciler
Erasmus+ ÖĞRENCİ HAREKETLİLİĞİ
Erasmus+ ÖĞRENCİ HAREKETLİLİĞİ
2017/2018 AKADEMİK YILI ERASMUS+ STAJ HAREKETLİLİĞİ
AKTS Hesaplaması.
TÜRK MUSİKİSİ DEVLET KONSERVATUVARI’NA HOŞGELDİNİZ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
ERASMUS+ YÜKSEKÖĞRETİM HAREKETLİLİĞİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER OFİSİ
ÖĞRENME ÇIKTILARI HAZIRLAMA VE ÖĞRENCi İŞ YÜKÜ HESABI
2018/2019 DÖNEMİ ERASMUS+ STAJ HAREKETLİLİĞİ
“TANINMA , DİPLOMA EKİ-AKTS, UYGULAMALARI”
Bolonya Süreci: Program Geliştirme
T.C. Yükseköğretim Kurulu
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
IŞIK Üniversitesi & Bologna Süreci
Sunum transkripti:

AKTS/DE ve TANINMA ÇALIŞTAYI -HEDEFLENEN ÖĞRENME ÇIKTILARI- Naci CANGÜL Çalıştaylara katılanlar; Program çıktıları, ders amaç ve hedefleri, öğrenme çıktıları, öğrenci iş yükü ve AKTS gibi kavramların ne ifade ettiğini bilecektir. Bu kavramların ilişkilendirilmesini yapabilecektir. Vermekte oldukları dersin AKTS kredisini hesaplayabilecektir. Vermekte oldukları bir dersin öğrenim etkinliklerini tasarlayıp öğrenci iş yükünü hesaplayabilecektir. Program çıktılarının programa özgü ve genel yetkinliklerle nasıl ifade edildiğini bilecektir. Bologna Süreci’nde öğretim programı tasarlama ve geliştirme, öğrenme çıktıları ve kalite kültürü süreçlerini ilişkilendirebilmek için temel bilgiler edinmiştir.

AKTS/DE ve TANINMA ÇALIŞTAYI SORU VE SORUNLAR Akademik takvimin süresi. AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğretim üyelerinin gösterdiği direnç, anket sonuçlarının yaptırımı. Öğrenci iş yükünün hesaplanmasında önce öğretim üyeleri sonra öğrenciler mi olmalı? Stajların kredilendirilmesi. Sosyal bölümlerde staj. 30 AKTS şartı. Tanınma (Not transferinde uygulanabilecek yöntemler neler olabilir?) Sektörün AKTS-yeterlilikler kullanımı konusunda bilinçlendirilmesi ve istihdam konusunda gözönüne alınması gerekliliği, teşvik.

AKTS/DE ve TANINMA ÇALIŞTAYI SORU VE SORUNLAR Öğrencilerin yurtdışında aldığı derslerin doğrudan diploma eklerine yerleştirilmesi halinde öğrencinin mezun olması için gerekli olan 240 AKTS’den daha az kredi ortaya çıkabilir mi? Zorunlu ders sayısının fazlalığı hareketliliği/kredi transferini zorlaştırıyor. Bu konuda bireysel çözüm yerine bir tavsiye kararı alınabilir mi? Yerel kredilerden tamamiyle vazgeçilebilir mi? Yüksek lisans kademesinde değişime giden öğrencilerin zorunlu kredileri dışında aldığı derslerin nasıl gösterileceği?

AKTS/DE ve TANINMA ÇALIŞTAYI -ÖĞRENME ÇIKTILARI- Bir dersin AKTS kredisinin nasıl hesaplandığını öğrendim. Yerel krediler yerine AKTS kredilerinin kullanılabileceğini öğrendim. AKTS’nin hareketlilik ve tanınma için önemli olduğunu öğrendim. Öğrenci anketlerinin iş yükü ve AKTS hesaplanmasındaki önemini anladım. AKTS kredilerinin yüksek lisans eğitiminde de kullanılmasının gereğini öğrendim. Öğrenme çıktıları, iş yükü ve AKTS ilişkisini anladım. Yüksek öğretimde yeterlilikler kavramının iş yükü ve AKTS ile ilişkisinin olduğunu anladım.

AKTS/DE ve TANINMA ÇALIŞTAYI -ÖĞRENME ÇIKTILARI- AKTS’in bir kalite süreci aracı olarak kullanılabildiği göz önünde bulundurularak, AKTS konusunda sürekli kurum içi eğitim verilmesi gerekliliğini öğrendim. AKTS hesaplamaları ve uygulamalarında cezalandırma mümkün olamasa da ödüllendirmenin sağlanması gerekliliğini anladım. Ders katalogları ve eğitim programlarının gözden geçirilmesi gerektiğini öğrendim. Yeterlilikler ve öğrenme çıktıları konularında bilgi edindim. Sektörel yeterliliklerin belirlenmesinde uygulanması gereken yaklaşımların neler olduğunu öğrendim.

AKTS/DE ve TANINMA ÇALIŞTAYI -ÖĞRENME ÇIKTILARI- Program çıktılarının ders amaç, hedefler ve öğrenme çıktıları ile ilişkisinin olduğunu öğrendim. Program çıktıları ve öğrenme çıktıları konusunda somut örneklerin verildiği çalıştayların faydalı olacağını ve gerekliliğini öğrendim. Öğrenme çıktılarının, sürekli gelişme ve kalite kültürü süreciyle ilişkisinin varolduğunun farkına vardım. Program çıktılarının ders öğrenme çıktıları ile karşılanması gerekliliğini öğrendim.

AKTS/DE ve TANINMA ÇALIŞTAYI -ÖĞRENME ÇIKTILARI- Türk üniversitelerinin Avrupa üniversitelerine paralel hareket ettiğini öğrendim. Bologna sürecini daha iyi tanıdım ve bölümüm adına gelecekte ne tür projeksiyonlar yapmam gerektiği konusunda fikir sahibi oldum. AKTS kullanımı ve tanınma konusunda özellikle üniversite yöneticilerinin yeterince bilgilendirilmesi gerektiğini ve bu konularda esnek davranılması gerekliliğinin üst yönetimler tarafından birimlere aktarılması gerekliliğini öğrendim. İyi niyet ve kararlılıkla neler yapılabileceğini öğrendim (SAÜ).