Yard. Doç. Dr. Talip Can Başkent Üniversitesi Eğitim Fakültesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

EĞİTİM DENETİMİ VE SORUNLARI
TEKNIK EGITIM FAKULTESI ÖĞRETİM YILI AKADEMİK KURUL TOPLANTISI HAZİRAN Bölüm yönetimiyle ihtiyaç duyduğumda rahatlıkla görüşebilmekteyim.
SINIF YÖNETİMİ DERS NOTLARI Yrd. Doç. Dr. MEHMET OKUTAN
İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME.
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Fiziksel ortamın önemi nedir?
SINIF YÖNETİMİNİN TEMEL KAVRAMLARI VE ÖZELLİKLERİ
ÜNİTE DEĞERLENDİRMESİ 1.Sınıf Türkçe
TEKNIK EGITIM FAKULTESI ÖĞRETİM YILI AKADEMİK KURUL TOPLANTISI HAZİRAN Dönem başında dersin hedefi, içeriği ve öğrencilerden beklentiler.
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
Öğrenci davranışlarını etkileyen etmenler
Bütünleşik Müfredat ve “Bilgisayar” Dersi
SINIF YÖNETİMİNİ ETKİLEYEN ETKENLER.
SINIF YÖNETİMİ Sınıf; eğitim-öğretim etkinliklerinin
DEĞERLER EĞİTİMİ Prof. Dr. Emin Karip Milli Eğitim Bakanlığı
Yarbaşı İlköğretim Yarbaşı İlköğretim.
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
DENETİMDE ZAMAN EYLEM PLANI
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI VE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
SINIF YÖNETİMİ.
Açık ve Uzaktan Öğretimde Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi
Eğitim Bilimlerine Giriş.
DİN ÖĞRETİMİ VE DİN HİZMETLERİNDE DANIŞMA VE REHBERLİK
TEST – 1.
Tarihsel gelişim içerisinde değerlendirdiğimizde okullarda öğrencilere sunulan rehberlik hizmetleri
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
ÖĞRENME Yrd. Doç. Dr. Mukaddes Erdem H.Ü. Eğitim Fakültesi
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.). Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr.
2 ve 1’in toplamı 3 eder..
AİLE KATIMI YAKLAŞIMLARI
8 ? E K S İ L E N EKSİLEN _ 5 5 ÇIKAN FARK(KALAN) 8.
yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/courses/spring2008/bby208/
PROGRAM TASARIMI
YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ
MERHABA.
MERHABA.
KALEM TÜKENİR ÖĞRENCİ TÜKENMEZ (TÜKENMİŞ ÖĞRENCİ).
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
Dr M SÖZBİLİR Motivasyon
TESTLER. 2 Değerlendirme  Öğretim sürecindeki değerlendirme basamağı etkili öğretim için vazgeçilmezdir.  Değerlendirme; Konunun ne düzeyde anlaşıldığını.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Öğrenme -Öğretme Modelleri
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Sınıfların Fiziksel Düzeni
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
SINIF YÖNETİMİ.
Bu derste, Sınıfta istenmeyen davranışların önlenmesi
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
ÜNİTENİN ÖRÜNTÜSÜ FİZİKSEL ORTAMIN DEĞİŞKENLERİ FİZİKSEL ORTAMIN ÖNEMİ
SINIF YÖNETİMİNİN TEMEL KAVRAMLARI VE ÖZELLİKLERİ Hazırlayanlar: Ahmet ATAÇ Gülenaz SELÇUK Cihan ÇAKMAK.
SINIF YÖNETİMİ.
1 İSTENMEYEN ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARI. 2 I- ÖĞRENME- ÖĞRETME ORTAMI Eğitim “ Bireyin davranışlarında kendi yaşantısı yoluyla ve kasıtlı olarak istendik değişme.
SINIF YÖNETİMİ.
İSTENMEYEN ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARI
İSTENMEYEN DAVRANIŞLARIN YÖNETİMİ
Sınıf yönetimi kavramının sınıfta disiplini sağlamadan farklı yanları ve özellikleri
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
AİLE, ÇOCUK, ÖĞRETMEN İLETİŞİMİNİN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
Anne Baba Tutumları ve Çocuğun Kişilik Gelişimine Etkileri.
SINIF YÖNETİMİ VE HAFIZA.
Okul Yöneticilerinin Denetim ve Değerlendirme Rolü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
ÜNİTENİN ÖRÜNTÜSÜ Eğitim-Okul- Sınıf İlişkisi Sınıf Nedir?
Öğretimin Planlanması
DİN ÖĞRETİMİ VE DİN HİZMETLERİNDE DANIŞMA VE REHBERLİK
Öğretim Tasarımı Analiz.
İSTENMEYEN ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARI
Sunum transkripti:

Yard. Doç. Dr. Talip Can Başkent Üniversitesi Eğitim Fakültesi SINIF YÖNETİMİNDE İSTENMEYEN DAVRANIŞLAR Necdet Seçkinöz İlköğretim Okulu 22 Haziran 2011 Yard. Doç. Dr. Talip Can Başkent Üniversitesi Eğitim Fakültesi

Çalışma Planı Sınıf Yönetiminde İstenmeyen Davranışın Değişkenleri: A.Dış değişkenler B.Okul İçi değişkenler C.Sınıf İçi değişkenler: Öğrenci Boyutu Öğrenci boyutu Eğitimsel Değişkenler

Çalışma Planı Sınıfın Öğretim Ortamı İstenmeyen davranışların önlenmesi İsteneni destekleyici davranışlar İstenmeyen davranışlara karşı stratejiler İstenmeyen davranışların değiştirilmesi

İSTENMEYEN DAVRANIŞLAR İstenmeyen davranış nedir?

Sınıf Yönetiminde İstenmeyen Davranışın Değişkenleri A.Dış değişkenler: 1.Aile (birey sayısı,gelir durumu,eğitim durumu, çatışma, baskı, iletişim, aile takvimi, Anne-baba, kardeşler) 2.Akrabalar 3.Sosyal çevre Mahalle/köy-semt-bölge-ilçe-il-ülke 4.Coğrafi bölge

Sınıf Yönetiminde İstenmeyen Davranışın Değişkenleri A.Dış değişkenler: 5.Ekonomik yapı

Sınıf Yönetiminde İstenmeyen Davranışın Değişkenleri B.Okul İçi değişkenler: 1.Okul (fiziksel yapı, öğrenci sayısı, okuldaki programlar, eğitsel olanaklar, okul iklimi) 2.Okulun bulunduğu sosyal-ekonomik-coğrafi çevre 3.Okulun yönetimi 4.PDR 5.Yardımcı personel 6.Üst yönetim

Sınıf Yönetiminde İstenmeyen Davranışın Değişkenleri C.Sınıf İçi değişkenler: Öğrenci Boyutu 1.Sınıfta eş zamanlılık, anındalık-çabukluk, açıklık, uzun sürelilik, 2.Öğrencilerin oturma düzeni 3.Sınıfın fiziksel yapısı (ısı, ışık, renk, temizlik, görünüm)

Sınıf Yönetiminde İstenmeyen Davranışın Değişkenleri C.Sınıf İçi değişkenler: Öğrenci boyutu 4.Sınıfta ilk günler (balayı dönemi) 5.İlişki politikası (düzenlilik, yumuşaklık, esneklik) 6.Görev yönelimli, yarışma yönelimli gruplar 7.İş birlikçi, yarışmacı, bireysel öğrenme stilleri 8.Sınıf kurallarını koyma

Sınıf Yönetiminde İstenmeyen Davranışın Değişkenleri Sınıf İçi değişkenler: Öğretmen Boyutu Sınıf içinde öğretmen: davranış ortamı oluşturma, öğretmenin yeri, örnek olması, güç ilişkisi, demokratik ortam, iletişim, zaman yönetimi, sınıfta korku kaygı

İstenmeyen Davranışın Sınıf İçi Eğitimsel Değişkenleri Öğrenci özellikleri: Gelişimsel özellikler Eğitim programları Öğretim yöntemleri Öğrenci başarısı Öğretmen özellikleri

Sınıfın Öğretim Ortamı Hedef davranışların belirlenmesi Öğretim araçlarının belirlenmesi Öğretimin uygulanması .Dikkat çekme .Amaçları açıklama .Güdüleme .İçeriği kazandırma .Dönüt alma ve düzeltme .Özetleme ve değerlendirme .Pekiştirme

İstenmeyen Davranışların Önlenmesi Kuralların belirlenmesi ve açıklanması İstenmeyen davranışlar: .Yıkıcı olmayan davranışlar . Az yıkıcı olandan çok yıkıcı olana doğru davranışlar .Bozucu davranışlar .Hayalleme .Temizlik ve görgü kurallarına uymama .Öğretmenin görevi: Hangi davranış uygun, hangi değil?

İsteneni Destekleyici Davranışlar Hedef davranışlar işe yaramalı İstenen davranışın yapılmasını söyleyen buna kendi de uymalı. Okul-aile iş birliği Öğrenci, istenen ve istenmeyen davranışlar konusunda uyarılmalı.

İstenmeyen Davranışlara Karşı Stratejiler İsteneni çağrıştırıcı davranmak İstenen davranışa inandırmak İstenen davranışı güçlendirmek İstenen davranışı kolaylaştırmak

İstenmeyen Davranışların Değiştirilmesi Karışmacı olmayan yaklaşım Davranışçı yaklaşım Etkileşimci yaklaşım

İstenmeyen Davranışların Değiştirilmesi İstenmeyen Davranışlara Karşı Eylemler .Sorunu anlamak: davranışı tanımlama, belirleme, yorumlama .Görmezden gelmek .Uyarmak .Derste değişiklik yapma .Sorumluluk yaratma .Öğrenciyle konuşmak .Okul yönetimi ve aile ile iş birliği .Ceza vermek

İstenmeyen Davranışların Değiştirilmesi İstenmeyen Davranışlara Karşı Eylemlerde Gözetilmesi Gerekenler: .Sınıf ortamının bozulmasını önlemek .Öğrenci direncinin yönetilmesi