ISO- 9001:2008 Standardı - 8. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite İyileştirme Araçlarına Bakış 7. Hafta.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ISO 9001:2008 STANDARDIN REVİZYONU
Advertisements

KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİ
TÜRK STANDARDLARI ENSTİTÜSÜ TS-EN ISO 9000:2000 KALİTE YÖNETİM
TS – EN ISO 9001 TEMEL EĞİTİMİ
MODÜL 4 Organizasyon.
TS EN ISO 9001 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
6. Kaynak Yönetimi 1-İnsan kaynakları (görevlendirme, yeterlilik, eğitim) 2-Enformasyon 3-Alt yapı (işyeri, ekipman, devamlılık, destek hizmetler) 4-Çalışma.
TÜRK STANDARDLARI ENSTİTÜSÜ KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
KALİTE Hizmetin sunum standartlarının belirlenmesi, ve hizmete insanlar tarafından duyulan inanç, güven ve memnuniyetinartırılmasıdır.
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
Saraç Danışmanlık, ISO Değişiklikler ,
ISO 9001:2008 Değişiklikleri Mart Madde No ve Değişiklikler Madde 1.2 “ürünün veya kuruluşun yapısı gereği bu standardın bir veya birkaç maddesinin.
ISO 9001:2008 REV İ ZYONU Bu sunum ISO 9001 son revizyonu ile gelen değişiklikleri kapsamaktadır. İNTEGRAL KALİTE DANIŞMANLIK
SÜREÇ YÖNETİMİ İLE HIZLI BÜYÜMEYİ YÖNETMEK
7.1 GENEL Kuruluş, güvenli ürünler gerçekleştirmek için ihtiyaç duyulan süreçleri planlamalı ve geliştirmelidir.
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
OHSAS YÖNETİM SİSTEMİ TANIMLAR
ISO 9001:2008 GEÇİŞ EĞİTİMİ 22/01/2009.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURUM İÇİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
İç Kontrol Nedir? İdarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin; - etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
ISO 9001 standardı Maddelerinin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite Yönetim Sistemlerinde Dokümantasyon 4. Hafta.
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
Modül 2: Su Bütçesi, Baskı ve Etkiler, Önemli Su Yönetimi Konuları, İzleme, Karakterizasyon Raporu KALİTE GÜVENCE PROSEDÜRLERİ & AKREDİTASYON ARACILIĞIYLA.
TS-EN ISO 9000:2000 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
. ISO- 9001:2008 Standardı - 7. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
ISO 9001 standardı maddelerinin tanıtımı ve yorumlanması
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURUM İÇİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 9) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
Metin DURAN Genel Müdür
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 10) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 8) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
İŞ GÜVENLİĞİ UYGULAMALARINDA YÖNETİM SİSTEMLERİNİN ENTEGRASYONU
İş Sağlığı ve Güvenliği
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
YÖNETİM SİSTEMLERİ Yönetim Sistemi Modelleri:
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
Kurulan firma ismini, öğrenci isim, numara ve iletişim bilgilerini içermelidir.
Toplam Kalite Yönetimi
URUN GELıSTıRME KALıTE GUVENCESı VE STANDARDLARı SUMEYRA CELıK ZıRVE UNıVERSıTESı DıSTıCARET BOLUMU 1 NıSAN 2016.
ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ Etik tasarım Uzay Çağı Cad No:82-B17 Ostim-Ankara Tel: Faks: e-ileti:
KAYNAK YÖNETİMİ Kaynakların sağlanması Müşteri memnuniyeti hedeflenerek, kalite yönetim sistemiuygulanması ve iyileştirilmesi için gerekli olan kaynakihtiyaçları.
Kalite nedir? Kalite nedir? Kalite “ bir mal veya hizmetin müşteri beklenti ve gereksinimlerini karşılayabilme yeteneğidir” diye de tarif edilebilir. Tüketicilerin.
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
 Kalite en basit tanımıyla, müşteri isteklerine cevap verebilmektir.
YÖNETİM SORUMLULUĞU. Yönetim Kalite politikasını oluşturmuştur. Yönetim kalite politikasında belirlenen değerlere sadık kalmayı taahhüt etmiş ve politikasını.
29/07/2005 Kalite Yolculuğu ISO 9001 : 2000 Bir yaşam biçimine doğru.... Abdullah ANAR.
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
ISO 9001:2015 standardı – 9. ve 10. Maddelerin Tanıtımı
Gıda Güvenliği & Kalite Yönetim Sistemi.
ISO KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ EĞİTİMİ
ISO 9001:2015 standardı – 6. ve 7. Maddenin Tanıtımı
KALİTE NEDİR? Kalite, bir ürün veya hizmetin belirlenen veya olabilecek ihtiyaçları karşılama kabiliyetine dayanan özelliklerin toplamıdır. Kalite Müşteri.
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı (devam)
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı
ISO 9001:2015 standardı – 9. ve 10. Maddelerin Tanıtımı
ISO 9001:2015 standardı – 6. ve 7. Maddenin Tanıtımı
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
KALİTE YÖNETİMİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı (devam)
ISO9001:2015 STANDARD REVİZYONU
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ DOKÜMANTASYON EĞİTİMİ
Sunum transkripti:

ISO- 9001:2008 Standardı - 8. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite İyileştirme Araçlarına Bakış 7. Hafta

2 8 Ölçme, Analiz ve İyileştirme 8.1 Genel Kuruluş, aşağıdakiler için gerekli olan izleme, ölçme, analiz ve iyileştirme proseslerini planlamalı ve uygulamalıdır: - ürünün uygunluğunu göstermek - KYS’nin uygunluğunu sağlamak - KYS’nin etkinliğini sürekli iyileştirmek İstatistiksel araçlar belirlenmelidir. Kullanılabilecek araçlar, - istatistiksel proses kontrolu - proses yetenek analizi - anket analizi - histogram, pareto diyagramları vs.

3 8 Ölçme, Analiz ve İyileştirme 8.2 İzleme ve Ölçme Müşteri memnuniyeti KYS’nin performansının bir ölçüsü olarak, kuruluş, müşteri şartlarını ne dereceye kadar karşılayıp karşılamadığı hakkındaki müşteri algılamasını (müşteri memnuniyetini) izlemelidir. Bu bilgiyi toplamak ve kullanmak için gerekli metotlar belirlenmelidir. (örneğin anket uygulamaları)

4 8 Ölçme, Analiz ve İyileştirme 8.2 İzleme ve Ölçme İç Tetkik KYS’nin uygunluğunun sürekliliği ve etkinliğini tayin etmek için planlı aralıklarla iç tetkikler yapılmalıdır. Bir tetkik programı (planı) hazırlanmalıdır. Tetkikçiler tetkik edeceği birimden bağımsız olmalıdır. Tetkik sonuçları kayıt altına alınmalıdır. Tetkik faaliyetleri ile ilgili sorumluluklar bir prosedür içerisinde tarif edilmelidir. Tetkik edilen alandan sorumlu yönetim, tespit edilmiş uygunsuzlukların ve bunların nedenlerinin ortadan kaldırılması için gereksiz bir gecikme olmaksızın gereken düzeltmelerin ve düzeltici faaliyetlerin gerçekleştirilmesini güvence altına almalıdır. Takip faaliyetleri, gerçekleştirilen faaliyetlerin doğrulanması ve doğrulama sonuçlarının raporlanmasını kapsamalıdır.

5 8 Ölçme, Analiz ve İyileştirme 8.2 İzleme ve Ölçme Proseslerin izlenmesi ve ölçülmesi Planlanmış sonuçları elde etmeye yönelik proseslerin izlenmesi için uygun metotlar uygulanmalıdır. Örnekler: - üretim prosesi için SPC ve proses yetenek analizleri, ppm analizleri, - satın alma prosesi için tedarikçi performans verileri, - müşteri ile ilişkili prosesler, üretim ve tasarım prosesleri için müşteri şikayetleri, - tasarım prosesi için ürünlerin performans verileri, başarılı tasarım sayısı, servis geri besleme bilgileri, - bakım prosesi için arıza istatistikleri.

6 8 Ölçme, Analiz ve İyileştirme 8.2 İzleme ve Ölçme Ürünün izlenmesi ve ölçülmesi Ürün şartlarının yerine getirildiğini doğrulamak için ürünün karakteristikleri planlanan düzenlemelere (örn. kalite planlarına) göre izlenmeli ve ölçülmelidir. İzleme ve ölçme kayıtları muhafaza edilmelidir. Kayıtlar, ürünün serbest bırakılmasına izin veren yetkilileri göstermelidir. İzleme ve ölçmeler tamamlanmadan ve mümkünse müşteri tarafından onaylanmadan ürün serbest bırakılmamalıdır.

7 8 Ölçme, Analiz ve İyileştirme 8.3 Uygun olmayan ürünün kontrolü Belirlenen şartlara uymayan ürünün yanlışlıkla kullanımı veya teslimatı önlenmelidir. Bunun için uygun olmayan ürünler tanımlanmalı ve kontrol altında tutulmalıdır. Bunun için uygun bir etiketleme ve / veya bekleme alanları kullanılabilir. İlgili sorumluluk ve yetkiler bir prosedür içerisinde tarif edilmelidir. Uygun olmayan ürün - tamirat yada yeniden işlemeye tabi tutulabilir. - yetkili personel ve müşteri kararı (sapma izni) ile kullanılabilir. - alternatif amaçlar için saklanabilir. - hurdaya atılabilir veya iade edilebilir.

8 8 Ölçme, Analiz ve İyileştirme 8.3 Uygun olmayan ürünün kontrolü Uygunsuzluklar ve alınan kararlara ilişkin kayıtlar muhafaza edilmelidir. Tamirat yada yeniden işleme sonrasında ürün yeniden doğrulanmalıdır. Uygun olmayan ürün veya teslimattan sonra uygun olmayan ürün tespit edildiğinde, uygunsuzluğun etkilerine karşı önlem alınmalıdır.

9 8 Ölçme, Analiz ve İyileştirme 8.4 Veri analizi KYS’nin uygunluğu ve etkinliğinin analizi için uygun veriler belirlenmeli, toplanmalı ve analiz edilmelidir. Veri analizi aşağıdakiler ile ilgili bilgi sağlamalıdır: - müşteri memnuniyeti (anket değerlendirme) - ürün şartlarına uygunluk (ppm, pareto diyagramları, proses yetenek analizleri) - proseslerin ve ürünlerin özellikleri ve eğilimleri (proseslerin performanslarına ilişkin raporlar, SPC sonuçları) - Tedarikçiler (Tedarikçi performans istatistikleri)

16 8 Ölçme, Analiz ve İyileştirme 8.5 İyileştirme Düzeltme = Saptanan uygunsuzluğu gidermek için yapılan faaliyet Düzeltici faaliyet = Saptanan bir uygunsuzluğun sebebini ortadan kaldırmak ve tekrar meydana gelmesini önlemek için yapılan faaliyet Önleyici faaliyet = Potansiyel bir uygunsuzluğun sebebini ortadan kaldırmak ve meydana gelmesini önlemek için yapılan faaliyet Sürekli iyileştirme = Şartların yerine getirilmesi yeteneğini arttırmak için tekrar edilen faaliyet

17 8 Ölçme, Analiz ve İyileştirme 8.5 İyileştirme Sürekli iyileştirme KYS’nin etkinliği sürekli iyileştirilmelidir. Bunun için, - kalite politikası - hedefler - denetim sonuçları - veri analizi sonuçları - düzeltici ve önleyici faaliyetler - yönetim gözden geçirmeler kullanılmalıdır. İyileştirme faaliyetleri için bir sürekli iyileştirme planı hazırlanabilir.

18 8 Ölçme, Analiz ve İyileştirme 8.5 İyileştirme Düzeltici faaliyet DF’ler uygunsuzluğun etkilerine uygun olmalıdır. Dokümante edilmiş bir prosedür aşağıdaki faaliyetleri tanımlamalıdır: - uygunsuzlukların gözden geçirilmesi - uygunsuzluk nedenlerinin belirlenmesi - uygunsuzluk tekrarını önlemek için tedbir ihtiyacının değerlendirilmesi - gereken tedbirin belirlenmesi ve uygulanması - alınan tedbirin sonuçlarının kayıtları - alınan tedbirin etkinlik bakımından gözden geçirilmesi

19 8 Ölçme, Analiz ve İyileştirme 8.5 İyileştirme Önleyici faaliyet ÖF’ler potansiyel uygunsuzluğun etkilerine uygun olmalıdır. Dokümante edilmiş bir prosedür aşağıdaki faaliyetleri tanımlamalıdır: - potansiyel uygunsuzlukların ve bunların nedenlerinin belirlenmesi - uygunsuzluk tekrarını önlemek için tedbir ihtiyacının değerlendirilmesi - gereken tedbirin belirlenmesi ve uygulanması - alınan tedbirin sonuçlarının kayıtları - alınan tedbirin etkinlik bakımından gözden geçirilmesi