SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YENİ BİYOLOJİ ÖĞRETİM PROGRAMININ TEMEL ÖZELLİKLERİ
Advertisements

Proje koordinatörü;EMİN ÖZDEMİR
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
TÜRKİYE’DE ÇAĞCIL DEMOKRASİ, DEMOKRATİK KÜLTÜR VE OLGUNLUK
Yerel Yönetimlerde Yeniden Yapılanma Perspektifi
SİSTEM YAKLAŞIMI Çağdaş yönetim ve organizasyonlar sistem yaklaşımından esinlenerek tasarlanır. Günümüzde, sistem kavramına yer vermeyen bir yönetim ve.
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
DEĞERLER EĞİTİMİ Prof. Dr. Emin Karip Milli Eğitim Bakanlığı
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
Prof. Dr. Kerim Edinsel YETERLİLİKLER “UYGULAMA SÜRECİ” ÇALIŞTAYI UYGULAMASI SONUÇLARI Çalışma Grubu 1: Makine Mühendisliği Programı Yeterlilikleri 1 -
1. EĞİTİM SİSTEMİNİN ÜÇ TEMEL ÖGESİ
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Sivil Toplum ve Özel Sektör ‘Ortaklıkları’. Sivil Toplum Sektörü Kamu SektörüÖzel Sektör Ortaklık Alanları... 3.
Karşılaştırmalı Tarih Eğitimi
EVRENSEL(LİK) KELİME ANLAMI
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
Yorumlayıcı Paradigma ve Nitel Araştırmanın Bilimsel Araştırma Geleneğindeki Yeri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
HAVZA ÖLÇEĞİNDE STRATEJİK PLANLAMA VE KALKINMA ‘Kelkit Havzası Örneği’
PUSULA Güçlü Etik Değerler Geliştirmek Semra Baysan Merck Sharp & Dohme Dış İlişkiler Direktörü 18 Ekim 2001.
GELECEK ODTÜ’DEN BAŞLAR Haziran
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
Comenius Programı Onur AYDEMİR
21. Yüz Yıl Eğitimi Eski Yaklaşım:  Öğretmen ve müfredat odaklılık  Pasif alıcı konunda öğrenme  Bireysel işler ve çalışmalar  Bilgi kazandırmak 
KWELE PROJESİ ULUSAL ÇALIŞTAY SUNUMU Ulusal Çalıştayın Hedefleri ve Beklenen Sonuçları.
Program Geliştimede İçerik
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
MERHABA.
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
“BARIŞÇIL OKULDAN TOPLUMSAL BARIŞA”
Bölümün Amacı Bu bölümde öncelikle, karar verme ve yöneticilerin aldıkları farklı karar türleri tanımlanmaktadır. Daha sonra, karar vermeye ilişkin.
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Bölümün Amacı Bu bölüm, yöneticilerin uluslararası çevre için örgütleri nasıl tasarladığını keşfediyor. Bölüme, öncelikle, küresel büyümeyi harekete.
KISIM 4 Sınıfta Biliş. KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 11 Okumayı Öğrenme.
Girişimlerde Mühendis-Tasarımcı İlişkisi Yrd. Doç. Dr. Pınar Kaygan ODTÜ Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü.
TEKNO FARKLILAŞTIRMA Ideal 2015 Amasya Üniversitesi Kasım 2015.
GİRİŞ Hayat Bilgisi Öğretim Programı yoluyla çocuklar, kendilerini tanıyarak değişen toplum yaşamına hazırlanmaktadır. Bu bölümde, Millî Eğitim.
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
BÖLÜM 1 Sosyal Bilgiler Nedir?. BÖLÜM 1 Sosyal Bilgiler Nedir?
KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
Koşullar ve Beceriler Grup Dinamiğini ve Süreci Anlama.
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Van İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge Birimi. GENÇLER İÇİN AVRUPA FIRSATLARI Gençlere soru cevaplama hizmeti yanında ihtiyaçları olan bilgiyi, bilgilendirme.
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ BÖLÜMÜ TEMMUZ 2017
21. YÜZYIL BECERİLERİ VE ‘Z KUŞAĞI’NIN EĞİTİMİ
VE İŞTE DİĞER 6 BECERİ.
Bölüm I Sosyal Bilgiler Öğretimine Giriş
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ.
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
SOSYAL BİLGİLER DEĞER ÖĞRETİMİ.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Toplum ve Toplumsal Yapı
FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
Programdan Sorular.
Öğretim Teknolojisi ve Öğretim Tasarımı
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
GENEL ÖĞRETİM İLKELERİ
TEKNOLOJİ VE BİLGİ TRANSFERİNDE ULUSLARARASI FUARLARIN ÖNEMİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
SOS407 – Kadın Çalışmaları
Sunum transkripti:

SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR

Bütüncül ya da disiplinler arası yaklaşım örneği

BİLGİBECERİTUTUM TEMALAR Kültür Zaman- süreklilik ve değişim İnsanlar- yerler ve çevre Bireysel gelişim ve kimlik Bireyler- gruplar ve kurumlar Güç otorite ve yönetim Üretim- tüketim ve dağıtım Bilim- teknoloji ve toplum Küresel bağlar Vatandaşlık idealleri ve uygulamaları.

Sosyal Bilgilerde Ele Alınan Bakış Açıları Geçmiş-bugün-gelecek boyutu Küresel duyarlılık Yerel-bölgesel-ulusal- evrensel dengesi Bilgi-değer-beceri dengesi Çoğulculuk: Farklılıkların uyumu Güncel olayların ele alınması Tartışmalı konuların ele alınması Konuların derinliğine incelenmesi Üst düzey düşünme becerilerine odaklanma Toplumsal katılı: Topluma hizmet yoluyla öğrenme İnsan haklarına vurgu Barış eğitimi ve çatışmaların çözümü