Fotoğraf Stüdyosu Temel Ekipmanları

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Ekranlı Araçlarla Çalışmalarda İş Sağlığı ve Güvenliği
Advertisements

FOTOGRAF MAKİNELERİNİN DİĞER ELEMANLARI
Ders Kitaplarında Tasarım
DOĞRU VE DÜZLEM.
“Resimde İç Mekan” nedir?
KOMPOZİSYON İyi bir fotoğraf çekebilmek için önce iyi kompozisyonun temel öğeleri öğrenilmelidir. Bu öğeler, doğal düşünce sisteminin parçası haline geldiği.
FOTOĞRAF Gözde Özendi.
Işığa duyarlı malzemenin, ışığa karşı gösterdiği tepkimeye veya herhangi bir yöntemle görüntü oluşmasına pozlama denir.
Diyafram. Diyafram Diyafram nedir Objektifin içinden geçen ışığın miktarını ayarlayan kontrol mekanizmasına diyafram diyoruz.
Radyo ve Televizyon Teknolojisi Programı
ÇOKLU ORTAM UYGULAMALARINDA GÖRSELTASARIM.
ZONE SISTEM Ansel Adams Dr. Şükrücan Baytan
MAVİ BAYRAK AYRICALIKLI BELDE BİTEZ
Görme keskinliği Hacimli görme Renkli görme İllüzyonlar
Pozlandırma ve Değişkenler
DEĞİŞKENLER ARASI İLİŞKİ
Elektromanyetik Dalgalar
TEMEL FOTOĞRAF EĞİTİMİ
Portre Fotoğrafları: Konu olarak insan kişiliğinin, duygularının ve iç dünyasının ele alındığı fotoğraflardır.
Görüntü Kayıt Formatları:
IŞIK.
IŞIK Yunus Emre Yüksel.
Işık Işık kaynakları Işık ve madde Işığın yayılması Işığın yansıması.
KONU : IŞIK 6.SINIF FEN BİLGİSİ.
Still life fotoğraf tekniğinin temeli resim sanatının en önemli uygulama alanlarından biri olan natürmort-ölüdoğa tekniğine dayanmaktadır. Kelime anlamı.
Obtüratör (Enstantane)
ÇEŞİTLİ YÜZEYLERDE YANSIMA
Portre Fotğrafları.
GÖRSEL ESTETİK IŞIK VE RENK Yusuf Kadri Şirinkan.
FİZİK DÖNEM ÖDEVİ OPTİK mehmet keskin Yansıma Kanunları Sapma Açısı
IŞIK Mercekler Mustafa ÇELİK.
İŞ YERİ AYDINLATMASI TS EN 12464
İŞYERİ AYDINLATMASI YUNUS EMRE YILDIRIM SA.
PAMUK TASNİF ODASININ ÖZELLİKLERİ
Çeşitli Yüzeylerde Yansıma
İştah Açan Fotoğraflar
Küresel Aynalar Yansıtıcı yüzeyi küre kapağı şeklinde olan aynalara küresel ayna denir. Asal eksen F M r Çukur ayna Tümsek Kürenin M merkezi aynanın merkezidir.
ÜSTYAPININ YANSIMA ÖZELLİKLERİ. Trafik kazaları çeşitli faktörlerin kombinasyonu olmasına rağmen araştırmalar en önemli etmenin gece faktörü olduğunu.
AYNALARDA YANSIMA VE IŞIĞIN SOĞURULMASI
TEMEL FOTOĞRAFÇILIK Objektifler.
BÖLÜM 6.
TEMEL FOTOĞRAFÇILIK KOMPOZİSYON.
İHLAS HABER AJANSI FOTOĞRAF EĞİTİMİ
HAZIRLAYAN: DENİZ KÜÇÜK
Işık Maddenin fiziksel yapısındaki atomik etkileşim sonucu oluşan elektromanyetik saçılımdır. Herhangi bir dalganın iki temel özelliği dalga boyu ve frekansıdır.
Şekil 13. 8B’de verici ve alıcı ayrı, ayrı yerlerdedir
TEKNİK RESİM Perspektifler.
Makinelerin Başlıca Öğeleri
Acil Aydınlatma Sunumu. Acil Durum Aydınlatmasına Neden İhtiyaç Duyarız? - Acil bir durumda insanları binadan güvenle tahliye etmeye yardımcı olmak, -
GEOMETRİK OPTİK.
Temel Fotoraf Bilgileri, Siyah Beyaz Karanlık Oda ve İleri Fotoraf Teorileri ders notları Filtreler Ders notları Tülin Çoruhlu.
TASARIM ÖĞELERİ.
TASARIM NEDİR? Tasarım, anlamlı sıralama için bilinçli şekilde harcanan çabadır. Herhangi bir öğretim materyalinde kullanılan her türlü yazı, resim, grafik,
TEK OBJEKTİFLİ REFLEKS MAKİNALAR (SLR - Single Lens Reflex)
Optik Yansıma.
ÖRTÜCÜ HIZI (OBTÜRATÖR, ENSTANTANE) NEDİR?
Fotoğraf Çekerken Uyulması Gerekli Olan Temel Kompozisyon Kuralları
DİREKT BASKI.
DİREKT BASKI Esra ÇINAR.
FOTOĞRAFTA ALAN DERİNLİĞİ
PERSPEKTİF NEDİR ? Perspektif, doğadaki iki boyutlu ya da üç boyutlu cisimlerin bizden uzaklaştıkça küçülmüş ve renklerinin solmuş gibi görünmesine denir.
AYDINLATMADA AMAÇ Bir TV yapımı ya da film çekimi esnasında çevremizi, çekimini yapmakta olduğumuz objeleri veya nesneleri görebilmemiz için belli yoğunlukta.
FOTOĞRAF ÇEKİM TEKNİKLERİ
SİNEMATOĞRAFİ.
AÇIK-KOYU / IŞIK GÖLGE.
DOKU.
Kamera Açıları.
KOMPOZİSYON Resimde kompozisyonun manası asrın ikinci çeyreği içinde daha genişlemiştir. Eskiden, kompozisyon kelimesi, içinde figür bulunan resimlere.
FOTOĞRAF ÇEKİM TEKNİKLERİ ESMA ERDOĞANLI 11/G
Sunum transkripti:

Fotoğraf Stüdyosu Temel Ekipmanları Stüdyo Ortamı Aydınlatma Ekipmanları Yardımcı Aksesuarlar

Stüdyo: “Stüdyo, fotoğrafçının kurallarını kendisinin saptayacağı bir olayı dilediğince gerçekleştirdiği küçük bir dünyadır” Işık kontrol edilebilir olmalı Boyut olarak yeterli olmalı Giriş çıkışı kolay ama kontrol edilebilir olmalı Gerekli ekipmanlar bulunmalı

Fon: Fotoğrafta yaratılmak istenen ortamın rengini ve dokusunu sağlar Fon: Fotoğrafta yaratılmak istenen ortamın rengini ve dokusunu sağlar. Özel olarak üretilen farklı renkteki kartonların yanında çeşitli kumaşlar ya da yardımcı eşya ve aksesuarlar fonu oluşturabilir. Derinlik izlenimi için sonsuz fon olmalıdır. Işık: Işık stüdyo fotoğrafının en önemli yanıdır. Fotoğrafta verilmek istenen atmosfer ve fotoğrafçının kurgusu doğrultusunda sezgi duygu ve yaratıcı güç ile şekillenir.Konu ancak bilinçli aydınlatma ile doğal ve estetik görünüme kavuşur.

Aydınlatma Ekipmanları / Paraflaş

Paraflaş

Işık Ayağı Ring

Fon Askı Sistemi

Stil Life Çekim Masaları

Reflektör

Reflektör

Flaşmetre

Efekt Filtre Seti

Çadır

Tavan Askı Sistemi

Flaş Tetikleyicisi

Fotosel Senkron Kablosu

Jel Filtre Tutucu Kapak

Petek

Işık Hunisi

Rüzgar Makinesi Oval Reflektör

Aydınlatma Teknikleri

Işık Ölçümü Pozlama dengesi (Diyafram-Enstantane-Asa)

Enstantane -Diyafram 1 – 2 – 4 – 8 – 15 – 30 – 60 – 125 250 – 500 – 1000 – 2000 - 4000

Fazla Pozlama

Az Pozlama

Doğru Pozlama

Pozometre (Işık ölçer) Gelen Işık Ölçümü Yansıyan Işık Ölçümü

Temel Aydınlatma Yöntemleri Konuyu görünür hale getirmek 3. Boyut (derinlik) yaratmak Estetik bir görünüm elde etmek Dramatik etki yaratmak Objelerin var olan önemli özelliklerinin etkisini artırmak ve belirginleştirmek Objelerin istenmeyen yönleri varsa belirsizleştirmek

Direkt Aydınlatma Tek bir ışık kaynağı kullanılarak sert gölgeli dramatik anlatımlar elde edilir. Sert kontur çizgileri kompozisyonun etkisin artırır.

Yansıtmalı Aydınlatma (Reflektörlü) Sert gölgeli yüzeylerden ayrıntıları ortaya çıkarabilmek için yansıtıcıdan yararlanılır

Sektirmeli Aydınlatma Işık kaynağı objeye direkt yöneltilmez. Geniş açılı bir yansıtıcı üzerinden konu aydınlatılır. Bu şekilde ışık objeyi eşit ve yumuşak aydınlatır.

Çoğul Aydınlatma Yöntemi / 3 Nokta Aydınlatma Asıl amaç ışığın yoğunluğunu artırmaktır. Nesnelern farklı bölgeleri ayrı ayrı aydınlatılırsa anlatıma denge ve canlılık katar. Farklı yoğunluktaki ışık kaynaklarının kullanımı poz dengesini zorlaştırır.

Temel Aydınlatma Yöntemi / 3 nokta aydınlatma Anahtar Işık: Sert Işık yayar Konu-Kamera Düzlemine 45 açı ile yerleştirilir Nesnenin görülmesini sağlar Nesnenin bir tarafını aydınlatır Sert gölgeler oluşturur Nesnenin kontur ve dokularını ortaya çıkarır

Temel Aydınlatma Yöntemi / 3 nokta aydınlatma Dolgu Işığı: Anahtar ışığın aksi yönde 45 açıyla yerleştirilir Işık yoğunluğu daha azdır Yumuşak ve dağınık ışık kaynağı kullanılır Anahtar ışığın aydınlatamadığı yüzeylerde detayları ortaya çıkarmak, sert gölgeleri yumuşatmak

Temel Aydınlatma Yöntemi / 3 nokta aydınlatma Arka Işık: Doğrusal ışık yayan sert ışık kaynağıdır Derinlik etkisini artırır Nesneyi fondan ayırır Modelli çekimlerde cansız ve mat saçlara parlaklık verir

Temel Aydınlatma Yöntemi / 3 nokta aydınlatma Fon Aydınlatması: Fonu aydınlatmak 3. boyut etkisini artırır Yumuşak ve dağınık şık kaynakları kullanılır Nesne fondan uzak tutulmalıdır

Aydınlatma Yöntemleri / Düz bir yüzeyi aydınlatma Yüzey homojen olarak aydınlatılmalıdır Yansıma ve ışık patlamalarına dikkat Yumuşak ışık yüzeyin dokusundan kaynaklanan sorunları azaltır