MAREŞAL FEVZİ ÇAKMAK İLKOKULU

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
Advertisements

REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
Yaratıcı Drama Atölyesi
EĞİTİMDE OKUL AİLE İŞBİRLİĞİ
10.HAFTA DRAMA TEKNİKLERİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM.
Öğrenci davranışlarını etkileyen etmenler
ERKEN ÇOCUKLUK VE OKUL ÖNCESİ DÖNEMLERİNDE ÖZEL EĞİTİM
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARINA AİLE KATILIMININ ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
DEĞERLER EĞİTİMİ Selahattin Altınışık Nisan 2012.
REHBERLİK DERS II.
SINIF YÖNETİMİ ÇOCUK EĞİTİMİ “ÇOCUĞUN RUHSAL GELİŞİMİ”
AİLE KATIMI YAKLAŞIMLARI
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM.
DE Ğ ERLER İ M İ Z Kazanım: De ğ erlerini fark eder. 9. Sınıf 21 nolu kazanım etkinli ğ i.
ÇOCUKLARIMIZIN EVDEKİ ÇELIŞMALARINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİZ ?
DEĞERLERİMİ DEĞERLENDİRİYORUM
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
REHBERLİK DERSİ III.
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
EĞİTİMDE OKUL VELİ İŞBİRLİĞİ
DEĞERLER EĞİTİMİ KUMKALE ORTAOKULU EKİM 2013.
ÖĞRENCİ VELİSİ GÖREV VE SORUMLULUKLARI
OKUL REHBERLİK SERVİSİ
KONU: OKUMA ALIŞKANLIĞI
MEHMET AKİF ERSOY ORTAOKULU
DEĞERLER EĞİTİMİ.
Öğretmenlerin Mesleki ve Kişisel Gelişimlerine Yönelik Çalışmalar
Rehberlik Servisi Tanıtımı
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
2014 – 2015 Eğitim Öğretim Yılı AKYURT İLKOKULU TANITIM SUNUSU.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
YIL SONU SEMİNER ÇALIŞMASI
DEVELİ REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
Aile Atölyeleri Projesi
MESLEĞİMİ SEÇİYORUM PROJESİ 7 İlköğretim + 5 Liseden toplam 24 formatör öğretmen 5 gün formatör eğitimi aldı.
Öğrenci Koçluğu Şanlıurfa İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge Birimi.
Kişisel Rehberlik Uygulamaları
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
EMİRDAĞ ANADOLU LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI VELİ TOPLANTISI
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
ANA BABA OKULU SEMİNERİNE
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
DEĞERLER EĞİTİMİ Okulumuzda Öğrencilerimize ve Velilerimize 2015 Yılı Kasım ve Aralık Aylarında, Değerler Eğitiminin Önemli ve Vazgeçilmez Bir Parçası.
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
ÖRNEK OLAY YÖNTEMİ HaZIRLAYAN: ŞİRİN KÜBRA YILDIZ
ATA İLKOKULU 1/A SINIFI BİRİNCİ DÖNEM 1. VELİ TOPLANTISI
ETKİLEŞİM ve İŞBİRLİĞİ
SABUNCUOĞLU ŞEREFEDDİN SAĞLIK HİZMETLERİ
ÖZEL EĞİTİMDE KAYNAŞTIRMA UYGULAMARI
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
BALIKESİR EĞİTİMDE NİTELİĞİ GELİŞTİRME VE İZLEME PROJESİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Din,Ahlak, Değer İlişkisi Ve Eğitimi
İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AHLAK ALGILARI
Eğitim; bireyin içinde yaşadığı toplumda yeteneğini, tutumlarını ve olumlu değerdeki diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçler toplamıdır. Bireyin.
YARATICI DRAMANIN ÖGELERİ 1.Lider/Öğretmen
REHBERLİK DERSİ III.
SAVUR ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
REHBERLİK DERS II.
Sunum transkripti:

MAREŞAL FEVZİ ÇAKMAK İLKOKULU 2014 – 2015 EĞİTİM – ÖĞRETİM YILI DEĞERLER VE DEĞER EĞİTİMİ

DEĞERLERİMİZ VE DEĞERLER EĞİTİMİ

Öğrencilerin Eğitiminde En Önemli Sorunumuz “DEĞER EĞİTİMİ” DİR

NEDEN DEĞERLER EĞİTİMİ ? Eğitim sisteminin yarışmacı ve eleyici yönü

öğrenilir ve öğretilebilir olgulardır. Değerler, öğrenilir ve öğretilebilir olgulardır.

Kişilik gelişiminin oluşmasında değerler eğitimi önemlidir

DEĞER EĞİTİMİNİN ÖNEMİ bilişsel süreçleri, bireysel tutum ve davranışları etkiler toplumun kültürel kalıplarıyla etkileşimde bulunur

Ailede ve okullarda eğitim Değerler eğitiminin Ailede ve okullarda eğitim öğretimin ayrılmaz bir parçası olması

Değerler eğitimi Geçmişten gelen ve geleceğe aktarılan kültürel değerlerimizin yaşatılması, benimsenmesi öğrencilerimize bir insan ve bir vatandaş olarak ayrıcalık kazandırarak, kişiliklerini oluştururken önemli yapı taşları oluşturur.

Değerler eğitiminin temel amacı öğrencilere temel insani özellikleri kazandırma Değerlere karşı duyarlılık oluşturma onları davranışa dönüştürme konusunda öğrencilere yardımcı olmaktır.

. BAZI DEĞERLER DİNAMİKTİR; HEM TOPLUMDAN TOPLUMA, HEM DE ZAMAN İÇİNDE DEĞİŞİR

KUŞAKLAR ARASI FARKLI DEĞERLER ÇATIŞMALARI ORTAYA ÇIKARABİLİR bu çatışmaları da “barışmak, uzlaşmak” gibi başka ortak evrensel değerler yardımıyla çözmek mümkündür.

DEĞER EĞİTİMİNİN İNSAN ÜZERİNDEKİ ETKİSİ DEĞERLER; Sosyal yaşamı düzenler Bireyler arası bağlılığı artırır Birlikte yaşayan insanların hangi değerleri merkez alacaklarını öğrenir

Sınıf içi etkinlik örneği I EtkinliğinAdı:DEĞERLERİMİZ Sınıf:9.sınıf Yeterlik Alanı:KendiniKabul Kazanım:Değerlerini fark eder. Öğrenci Sayısı:Tüm Sınıf Süre:40 dakika Ortam:Sınıf ortamı Sınıf Düzeni:Oturma düzeni Araç-gereç:Form–1 (Değerler)

Öğrencilere Form– 1(Değerler) verilir ve öğrencilerin verilen değerleri kendileri için en önemli olan değerden başlayarak sıralamaları istenir. Öğrencilerden önem sırasına göre sıraladıkları ilk beş değeri sınıfla paylaşmaları istenir. Öğrencilere yapılan sıralamaların nedeni ile ilgili sorular yöneltilir. Öğrencilere insanların değerlerinin zaman zaman çatışabileceğini belirterek aşağıdakilere benzer sorular sorulur: Hırsızlık konusunda ne düşünüyorsunuz? Peki, ya insan hayatı hakkında ne düşünüyorsunuz Başka bir insanın hayatını kurtarmak için yiyecek, para, ya da ilaç çalmak sizce uygun bir davranış mıdır? Bu sorulara verilen cevaplardan yola çıkarak değerlerin sadece insandan insana farklılaşmayacağı, aynı zamanda insanın kendi içinde de farklılaşabileceği vurgulanır.

FORM–1 DEĞERLER Aşağıda insanların benimseyebileceği bazı değerler verilmiştir. Sizin için önemine göre bunları sıralamanız istenmektedir. Sizin için en önemli değeri 1. sıraya koyun, daha sonra önem derecesine göre değerleri ilgili sıraya yazın. sağlık ekonomik güvence aile bilgi özgürlük ahlak saygınlık sevgi heyecanlı bir hayat eşitlik Adalet kendine saygı iç huzuru arkadaşlık meslekte başarı Şöhret ÖNEM SIRASI ………………………… ……………………….... ………………………...

Sınıf içi etkinlik örneği II Öğretmeninizin çok pahalı olan teybi bir arkadaşınız tarafından çalındı. Bütün sınıf ve siz bunu yapanın kim olduğunu biliyorsunuz. Fakat kimse suçlunun kim olduğunu öğretmene söylemedi. Bazı arkadaşlarınızın o öğrenciden teybi geri vermesini istediğini ama onun bunu reddettiğini de duydunuz. Bir hafta sonra öğretmeniniz sınıfta “Teybi alanın geri getireceğini ümit ediyordum, ama maalesef bu olmadı ve bu duruma çok üzüldüm. Hepinizin bunu yapanın kim olduğunu bildiğinizi sanıyorum, ancak hiçbiriniz de bana bu konuda bilgi vermedi, nedenini anlayamıyorum. Dürüst olmak gerekirse bundan sonra bu sınıfa güven duyacağımı sanmıyorum” dedi.

Öğretmeninizin yaşadıkları sizi çok üzüyor Öğretmeninizin yaşadıkları sizi çok üzüyor. Ancak arkadaşlarınız bir sınıf arkadaşınızı ele vermenin çok yanlış olacağını düşünüyor Hangisi daha önemli; öğretmeninizin duyguları mı yoksa sınıf arkadaşını ele vermeme biçiminde yazılı olmayan kural mı? 1- Aşağıya seçeneklerinizi yazın. 2-Bu seçeneklerinizin her birinin doğuracağı sonucu bu bölüme yazın 3-Seçeneklerden en uygununu belirleyin ve aşağıya yazın. Kendi değerlerinin farkında olmanın önemi vurgulanarak etkinlik sonlandırılır

Değer Eğitimi ve değer aktarımında ailenin rolü Çocuklar artık tüm dünyadaki değişimleri anne ve babadan daha önce fark edip, daha çabuk etkilenmektedirler. Dolayısıyla anne ve babaların da dünyadaki gelişmeleri takip edip çocuğunun bunlardan nasıl etkilendiğini araştırmaları gerekmektedir.

DEĞERLER VE DEĞER EĞİTİMİNDE AİLELERİN BİLİNÇLENDİRİLMESİ Değerler Programı’na, anne-babaların da katılımını sağlamak amacıyla ders yılının başında yapılan veli toplantısında program hakkında bilgi verilir

DEĞERLER VE DEĞER EĞİTİMİNDE AİLELERİN BİLİNÇLENDİRİLMESİ Okulda çalışılması planlanan değerlerin listesi verilerek ve evlerinde görünen bir yere asmaları istenir.

DEĞERLER VE DEĞER EĞİTİMİNDE AİLELERİN BİLİNÇLENDİRİLMESİ Okulda çalışılması planlanan değerlerin listesi verilerek ve evlerinde görünen bir yere asmaları istenir.

DEĞERLER VE DEĞER EĞİTİMİNDE AİLELERİN BİLİNÇLENDİRİLMESİ Bu program dahilinde veli seminerleri düzenlenerek, değerlerin insan yaşamındaki önemi konusunda, bilgilendirilmeleri amacıyla konuşmacılar davet edilir..

Değerler eğitimi programı nasıl olmalıdır. MERCAN İLKOKULU’NA’na devam eden öğrencileri, öğretmenleri ve anne-babaları kapsamalıdır.

Değerler eğitimi programı nasıl olmalıdır. Çalışma, aylık olarak sınıflar bazında ayrı ayrı planlanır ve grupların yaş özelliklerine göre farklı uygulamalarla yürütülür

Değerler eğitimi programı nasıl olmalıdır Sınıf seviyelerinde sınıf öğretmenleri ile ayda bir düzenli olarak her sınıf seviyesinde ayrı ayrı toplantılar yapılır

Değerler eğitimi programı nasıl olmalıdır Bu toplantılarda, her ay için planlanan değer ile ilgili yapılacak çalışmalar, öğretmenlerin önerileri ve rehberlik servisinin konu ile ilgili yaptığı araştırmalar çerçevesinde planlanır

Değerler eğitimi programı nasıl olmalıdır Sınıf içi uygulamalar zaman zaman sınıf öğretmeni, zaman zaman da rehber öğretmen tarafından yapılır

Değerler eğitimi programı sonucu Uygulanan program öğrencilerden, öğretmenlerden ve anne-babalardan alınan görüşlerle değerlendirilir.

Unutmayalım ki; Hepimizi tek tek yöneten yaşamın temel değerleridir

ANCAK DEĞER EĞİTİMİ Öğrencilerin hangi temel değerlere yönlendirmesi gerektiği okul ders programlarında doğrudan ele alınan bir konu değildir.

BİZ ÖĞRETMENLER Bu değerlerin öğrencilerimizde tutum ve davranışlarına yerleşmesi için olayın seyrine veya sosyal çevreye bırakmayalım, bizzat etkin olalım.

NE YAPMALIYIZ Sosyal ortam olan okullarda değerler, çocukların davranış ve tutumlarının sonucunda çevrelerinden gördükleri tepki ve yorumlarla gelişirler. Sınıf içinde oluşan ortak bir sosyal doku, çocukların değerlerini geliştirmesinde zemin oluşturur.

DEĞERLERİMİZ VE DEĞER EĞİTİMİ KONULARI Zarar vermemek, zararı önlemek İnsan Sevgisi, İnsan yaşamı kutsaldır Saygı Yaşamın değeri Adalet Eşitlik Sözünde durmak Özel yaşamın gizliliği Mülkiyet hakkı Yurt ve Bayrak sevgisi, Ulus sevgisi Aile Bağlılığı Sorumluluk Başarı Duyarlılık Hoşgörü İşbirliği ve yardımlaşma

DEĞER EĞİTİMİ HEDEFLERİNİN KAZANDIRLMASINDA YARATICI DRAMA ETKİLİDİR

Kullanılacak Yöntem ve Teknikler Rol oynama, rol değiştirme Doğaçlama Zihinde canlandırma Öykü, olay, haber canlandırma Müzikle drama, pandomim, sessiz film Resim yapma Eşli çalışmalar, Takım çalışmaları

Kulanılacak araç ve gereçler Öğrencilerin kişisel eşyaları, Çeşitli boyalar, resim kağıtları, müzik seti ve kaset ve CD ler Öğrencilerin kendi bedenleri Masal ve Öyküler (Ezop,La Fontaine masalları) Gazeteler(resimli haberler,reklamlar)

Katılımcı Sayısı ve Oturma Düzeni En fazla 10 öğrenci Oturma düzeni konuya göre yerde oturarak yada sandalyede U yada O düzeni