Etkili Öğretmenlik
EĞİTİMDE BEDEN DİLİ ÇOKLU ZEKA AKTİF ÖĞRENME
Öğretme evrensel bir uğraştır.
Yetişkinler,gençlere bir şeyler öğretebilmek için olağan üstü zaman harcarlar.
Onun öğrendiği her yeni şeyle dünyayı algılamasının geliştiğini ve beceri dağarcığının zenginleştiğini izlemek insana coşku verir
Gençlere bir şeyler öğretmek oldukça sıkıntılı ve çoğunlukla hayal kırıklığı yaratan bir uğraştır.
ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİSİNDE ÖNEMLİ OLAN NEDİR
Öğretme-öğrenme sürecinin etkili olabilmesi için o iki kişi arasında çok özel bir ilişkinin kurulması gerekir.
1- İyi öğretmen sakindir,telaşlanmaz, sinirlenmez 1- İyi öğretmen sakindir,telaşlanmaz, sinirlenmez. Her zaman soğuk kanlıdır ve aşırı duygularını göstermez.
2-İyi öğretmen önyargılı ve yanlı değildir. Bütün öğrencilere eşit davranır. Cinsiyet ayrımı yapmaz.
3-İyi öğretmen gerçek duygularını denetler ve öğrencilerine göstermez
4-İyi öğretmen bütün öğrencilerini aynı biçimde kabullenir 4-İyi öğretmen bütün öğrencilerini aynı biçimde kabullenir. İyi öğretmenin hiçbir zaman gözdeleri yoktur.
5-İyi öğretmen coşkulu,uyarıcı ve özgür öğretim ortamı yaratır ve bu ortamı her zaman düzenli tutar.
6-İyi öğretmen her şeyden önce tutarlıdır 6-İyi öğretmen her şeyden önce tutarlıdır. Değişmez,unutmaz,çok neşeli ya da çok asık yüzlü değildi ve hata yapmaz.
7-İyi öğretmen her sorunun yanıtını bilir. Öğrencilerden daha akıllıdır.
8-İyi öğretmenler birbirlerine destek olurlar.Kendi duyguları, değer yargıları ve inançlarından etkilenmeden öğrencilere karşı “birleşik cephe” oluştururlar.
Öğretmenlerden ermiş olmaları beklenmektedir
Öğrencinizin Tüm Davranışları
Kabul Edilebilir Davranış Öğrenci sessizce ödevini yapar Öğrenci başka bir öğrenciye yardım eder Öğrenci gürültü yaparak öbür öğrencileri rahatsız eder Öğrenci öbür öğrencileri itip kakar Öğrenci sizin emirlerinize uyar Öğrenci resim yaptıktan sonra etrafı temizler Öğrenci kullandığı araç gereci yerine koymaz Öğrenci bir arkadaşı ders anlatırken sözünü keser Kabul Edilebilir Davranış Kabul Çizgisi Kabul Edilemez Davranış
KABUL EDİLEMEZ DAVRANIŞLAR KABUL EDİLİR DAVRANIŞLAR KABUL EDİLİR DAVRANIŞLAR KABUL EDİLEMEZ DAVRANIŞLAR KABUL EDİLEMEZ DAVRANIŞLAR
a)Öğretmendeki değişiklikler b)Öğrencideki değişiklikler c)Durum ve çevredeki değişiklikler
Başkalarını oldukları gibi kabul etmek,ilişkileri kuvvetlendirmede önemli bir etkendir
SEVMEKTİR