Etkili Öğretmenlik.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Arkadaşlarıma.
Advertisements

ETKİLİ VE ÖZEL BİR ÖĞRETMEN NEDEN SİZ DE OLMAYASINIZ WONDERFUL.
Öğrenme Öğrenme, bu anlamda kendi öğrendiği bilgilerin yükü altında ezilmeyen, öğrendiklerinin egemenliği altında savrulmayan, öğrendiklerini yorumlayabilen,
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Fiziksel ortamın önemi nedir?
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK Öğretme evrensel bir uğraştır. Anne-babalar çocuklarına,antrenörler sporcularına,usta çırağına,eşler birbirlerine ve öğretmenler öğrencilerine.
GENÇLERDE ÖZGÜVEN GELİŞİMİ.
A-BİLİŞSEL GELİŞİM İlk İki Yılda Görülen Bilişsel Gelişim : Bebek doğumunun ilk gününden itibaren çevresini keşfetme çabasına başlar. Keşif çabasında.
Öğrenci davranışlarını etkileyen etmenler
Cin Ali İnternette Ne Yapıyor?
ÖĞRETMEN ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ
ÖZEL AKDENİZ YÜKSELİŞ KOLEJİ ÖĞRENCİLERİNİN UYMASI GEREKEN KURALLAR.
Maria Montessori.
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK ETKİLİ VE ÖZEL BİR ÖĞRETMEN.
İLETİŞİM ve ÇATIŞMA ÇÖZME BECERİLERİ
EVRENSEL AHLAKİ DEĞERLERE SAHİP BİR ÖĞRETMEN
Sınıf İçi Etkileşim ve İletişim
İletişim Kaynak Mesaj Kanal Alıcı Kim Ne Söyledi Hangi Yolla Kime
Konu:Öğrenci-Öğretmen iletişimi ve Etkin Dinleme
1 Öğretme yöntemleri Hazırlayan:A.Nevzat TANIŞIK.
Güdülenme Dr. Şirin KARADENİZ.
Sinan KESKİN Murat ERGEN 1 Gazi ÜNİVERSİTESİ 2008.
FATİH SULTAN MEHMET İLKÖĞRETİM OKULU
ÖĞRETMENLİK M E S L E Ğ İ.
HANGİ AYDA DOĞDUNUZ.
MERHABA.
Yetkinlikler Yetkinlikler belirli bir görevi başarıyla yerine getirebilmek için beklenen ortak kurumsal davranış ve tutumları tanımlanmaktadırlar.
BENİM MESLEĞİM NE OLACAK???
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
MUŞ BİLİM VE SANAT MERKEZİ 2009 HOŞGELDİNİZ. ÖZEL EĞİTİM SINIFLAMA TABLOSU.
SINIF YÖNETİMİ Konu: Sınıf Yönetimi ve Disiplin Modelleri.
SINIF KURALLARIMIZ.
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK NEDİR
ÖNYARGI Hazırlayan : F.Büşra ÖZGÜN Değerler Eğitimi Merkezi.
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
DÜZ ANLATIM YÖNTEMİ VE KONFERANS
TOPLUM HİZMETLERİ PROGRAMI
ÖĞRETMEN ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ
Dr. Meltem GÖKDAĞ BALTAOĞLU
Sınıfta Etkili Araç Gereç Kullanımımı
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
EVRENSEL AHLAKİ DEĞERLERE SAHİP BİR ÖĞRETMEN
ÖĞRETMEN ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ
BİR MESLEK OLARAK ÖĞRETMENLİK
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
D İ KKA T EKS K L Ğ Dikkat Eksikliği/Hiperaktivite Bozukluğu olan çocuklar 3 gruba ayrılır: a) Hem dikkat sorunları hem aşırı hareketlilik ve dürtüsellik.
TEOG SINAVI VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
AKRAN İLİŞKİLERİ.
OKUL KORKUSU VE BAŞ ETME YOLLARI
SINIF KURALLARIMIZ.
ÇOCUKLAR NEDEN TEKNOLOJİYE BAĞIMLIDIR?
ÇOCUĞUM NASIL ÖĞRENİYOR?. “Geleceğin Cahili,okumayan kişi olmayacaktır. Nasıl öğreneceğini bilmeyen kişi olacaktır. Alvin Toffler.
ÖN YARGI NEDİR? Bir kişiyle veya olayla ilgili önceden olumlu veya olumsuz karar vermeye ön yargı denir. Ön yargı, gerekli bilgi edinilmeden ya da inceleme.
AOÖ 206 Matematik Eğitimi.
KÜÇÜK MUCİTLER ÖĞRENİYOR VE ÖĞRETİYOR
D İ KKA T EKS K L Ğ Dikkat Eksikliği/Hiperaktivite Bozukluğu olan çocuklar 3 gruba ayrılır: a) Hem dikkat sorunları hem aşırı hareketlilik ve dürtüsellik.
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
GENÇLERDE UYUM.
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
ÖĞRETMENİM ÖĞRETMENLER GÜNÜNÜZ KUTLU OLSUN.
ÖRAV CESUR SORULARLA KOÇLUK 3.ÖDEV SINIF VİZYONU
KALIPLAŞMIŞ TUTUMLAR (Kalıpyargılar)
Okul Psikolojik Danışmanı ve Rehber Öğretmen
Sınıf yönetimi ve disiplin
1 /A Sınıfı Veli Toplantısına HOŞGELDİNİZ Ramazan SERİNOĞLU
İSMAİL ACUN. ÖĞRETMENLER GÜNÜ’NÜZ KUTLU OLSUN Başarımda sen varsın…Kalbim ismini ansın…Saygılar seninle olsun…Sevgili öğretmenim’miz 5 yaşında başlarsın.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
ETKİLİ ÖĞRETMENLERİN ÖZELLİKLERİ
2018 – 2019 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI
Sunum transkripti:

Etkili Öğretmenlik

EĞİTİMDE BEDEN DİLİ ÇOKLU ZEKA AKTİF ÖĞRENME

Öğretme evrensel bir uğraştır.

Yetişkinler,gençlere bir şeyler öğretebilmek için olağan üstü zaman harcarlar.

Onun öğrendiği her yeni şeyle dünyayı algılamasının geliştiğini ve beceri dağarcığının zenginleştiğini izlemek insana coşku verir

Gençlere bir şeyler öğretmek oldukça sıkıntılı ve çoğunlukla hayal kırıklığı yaratan bir uğraştır.

ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİSİNDE ÖNEMLİ OLAN NEDİR

Öğretme-öğrenme sürecinin etkili olabilmesi için o iki kişi arasında çok özel bir ilişkinin kurulması gerekir.

1- İyi öğretmen sakindir,telaşlanmaz, sinirlenmez 1- İyi öğretmen sakindir,telaşlanmaz, sinirlenmez. Her zaman soğuk kanlıdır ve aşırı duygularını göstermez.

2-İyi öğretmen önyargılı ve yanlı değildir. Bütün öğrencilere eşit davranır. Cinsiyet ayrımı yapmaz.

3-İyi öğretmen gerçek duygularını denetler ve öğrencilerine göstermez

4-İyi öğretmen bütün öğrencilerini aynı biçimde kabullenir 4-İyi öğretmen bütün öğrencilerini aynı biçimde kabullenir. İyi öğretmenin hiçbir zaman gözdeleri yoktur.

5-İyi öğretmen coşkulu,uyarıcı ve özgür öğretim ortamı yaratır ve bu ortamı her zaman düzenli tutar.

6-İyi öğretmen her şeyden önce tutarlıdır 6-İyi öğretmen her şeyden önce tutarlıdır. Değişmez,unutmaz,çok neşeli ya da çok asık yüzlü değildi ve hata yapmaz.

7-İyi öğretmen her sorunun yanıtını bilir. Öğrencilerden daha akıllıdır.

8-İyi öğretmenler birbirlerine destek olurlar.Kendi duyguları, değer yargıları ve inançlarından etkilenmeden öğrencilere karşı “birleşik cephe” oluştururlar.

Öğretmenlerden ermiş olmaları beklenmektedir

Öğrencinizin Tüm Davranışları

Kabul Edilebilir Davranış Öğrenci sessizce ödevini yapar  Öğrenci başka bir öğrenciye yardım eder  Öğrenci gürültü yaparak öbür öğrencileri rahatsız eder  Öğrenci öbür öğrencileri itip kakar   Öğrenci sizin emirlerinize uyar  Öğrenci resim yaptıktan sonra etrafı temizler  Öğrenci kullandığı araç gereci yerine koymaz Öğrenci bir arkadaşı ders anlatırken sözünü keser Kabul Edilebilir Davranış Kabul Çizgisi Kabul Edilemez Davranış

KABUL EDİLEMEZ DAVRANIŞLAR KABUL EDİLİR DAVRANIŞLAR KABUL EDİLİR DAVRANIŞLAR KABUL EDİLEMEZ DAVRANIŞLAR KABUL EDİLEMEZ DAVRANIŞLAR

a)Öğretmendeki değişiklikler b)Öğrencideki değişiklikler c)Durum ve çevredeki değişiklikler

Başkalarını oldukları gibi kabul etmek,ilişkileri kuvvetlendirmede önemli bir etkendir

SEVMEKTİR