Düzenleyici Etki Analizinin Türk Hukuk Sistemine Tanıtılması DEA’ların Şeffaflık, Konsültasyon ve İletişim Unsurlarının Artırılması 16-17 Mart 2009 Oturum.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Stratejik Planlama.
Advertisements

Proje Döngüsü ve Proje Yönetimi
TANITIM OTURUMU Nuri A Başoğlu, Prof.Dr. İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü.
Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
KYF II. DÖNEM HİBE PROGRAMI ETKİ DEĞERLENDİRMESİ
Projelerde izleme - değerlendirme SİVİL TOPLUM GELİŞTİRME PROGRAMI Sunay Demircan STK Destek Ekibi Koordinatörü STGP.
Meriç Belediyeler Birliği
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013
Eylem Planı Sonraki Adımlar
Kamu Personeli Verimlilik Projesi
Kırsal Kalkınma Destek Ekibi EU Turkish Cypriot community support Doğu Mesarya Bölgesi Yerel Kalkınma Stratejisi Hazırlanma Süreci Serdarlı, 01 Nisan 2011.
MODELİ AÇISINDAN İNCELENMESİ
5. Dünya Su Forumu bir sonraki Forumun programını oluşturma ortaklık WWC-Türkiye-Uluslar arası paydaş başlangıç toplantısı İstanbul– 19 Mart 2007.
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
Bölgesel Konferans n°1 25 Haziran 2014 İzmir
Fatih Tuncer HATUNOĞLU İletişim Yazılım Genel Müdürü Mart, 2013 BURSA
TİDE XI. Türkiye İç Denetim Kongresi - 9 Kasım 2007
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
Strateji Geliştirme Başkanlığı
K alkınma Planlarının Uygulanması ve İzlenmesi Devlet Planlama Teşkilatı Çalışma Grubu
Düzenleyici Etki Analizi (DEA) ve Sivil Toplum Regulatory Impact Assessment and Civil Society Dr. Esra LaGro, DEA Danışmanı ve Türkiye Kurumsal Yönetim.
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetimler için Ulusal Eğitim Stratejisi.
Yeni alınan deneyimsiz personelin yetiştirilmesi veya
Stratejik Yönetim Modeli ve Uygulama Süreci
T.C. MALİYE BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
“Genel DEA Eğitimi” EuropeAid/125317/D/SER/TR Oturum 4 Politika Sürecinde DEA Organize Edilmesi: Kurumsal Stratejiler.
Çalıştay: Başbakanlık Uzmanları için DEA 13 Ekim 2009 EuropeAid/125317/D/SER/TR Oturum 1 DEA Projesi Bileşenleri ve Çıktılar.
Düzenleyici Etki Analizi’nin Türk Hukuk Sistemine Tanıtılması “Eğiticilerin Eğitimi” Kasım 2008 AB’de DEA Hazırlayan: Lydia Jørgensen, Üst Düzey.
Sivil Toplum ve Özel Sektör ‘Ortaklıkları’. Sivil Toplum Sektörü Kamu SektörüÖzel Sektör Ortaklık Alanları... 3.
HAFTA I.
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
BÖLÜM 7 MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
ALMANYA’DA E-DEVLET SİSTEMİ
1 KURUMSAL YÖNETİM KOMİTESİ EYLEM PLANI (Yapılan Çalışmalar, Mevcut Durum ve Planlanan Çalışmalar) Ender ÇOLAK Sermaye Piyasası Kurulu Başkan Yardımcısı.
Düzenleyici Etki Analizinin Türk Hukuk Sistemine Tanıtılması DEA’ların Şeffaflık, Konsültasyon ve İletişim Unsurlarının Artırılması Mart 2009 Oturum.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar
Düzenleyici Etki Analizinin Türk Hukuk Sistemine Tanıtılması DEA’ların Şeffaflık, Konsültasyon ve İletişim Unsurlarının Artırılması Mart 2009 Oturum.
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar Öz Değerlendirme ve Teknik Özellikler.
Çalıştay: Başbakanlık Uzmanları için DEA 13 Ekim 2009 EuropeAid/125317/D/SER/TR Oturum 2 DEA Süreci – Önerilen Yönetmelik ve Rehber.
Çalıştay: Başbakanlık Üst Düzey Yöneticiler için DEA Oturum 2: DEA Projesi Bileşenleri ve Çıktılar 14 Ekim 2009 EuropeAid/125317/D/SER/TR.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
Düzenleyici Etki Analizinin Türk Hukuk Sistemine Tanıtılması Düzenleyici Etki Analizinin Planlanması Mart Oturum Takımlar, Paydaşlar ve İletişim.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Ayhan TÖZERMüberra GÜNGÖR Genişbant İnternet Hizmetlerinin Yeni Ekonomideki Rolü ve Ülkemizdeki Durum Habtekus 2009, Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
Okul Temelli Mesleki Gelişim Kılavuzu
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
Hedef Analizi Strateji Analizi Paydaş Analizi
Yönetim Kurulu Toplantısı 16 Aralık 2009 MEBGEP FAALİYETLERİNİN UYGULAMAYA YÖNELİK İLERLEMELERİ Yönetim Kurulu Toplantısı 16 Aralık 2009 MEBGEP FAALİYETLERİNİN.
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
Toplam Kalite Yönetimi
RİSKLİ YENİDOĞAN BEBEKLERDE HEMŞİRELİK BAKIMI VE GÜVENLİ TABURCULUK
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
STRATEJİK PLANLAMA VE YENİ KAMU YÖNETİM ANLAYIŞI
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ
Sunum transkripti:

Düzenleyici Etki Analizinin Türk Hukuk Sistemine Tanıtılması DEA’ların Şeffaflık, Konsültasyon ve İletişim Unsurlarının Artırılması Mart 2009 Oturum 10 DEA ve İletişim

Neden İletişim? “İletişim”, DEA’nın tüm aşamalarında ve sonucunda yararlanılması gereken temel araçlardan biri. Çünkü: DEA’nın başarısı, sürecin ve sonuçlarının ilgili tüm kesimlerce anlaşılması ve benimsenmesi ile doğru orantılı. DEA’nın planlama aşamasında, süreç boyunca ve sürecin sonunda uygulanacak bir “iletişim stratejisi” hazırlanması önemli.

Nasıl bir iletişim stratejisi? İki aşamalı bir strateji 1)-DEA’nın hazırlanma süreci boyunca iletişim Amaç: - DEA hakkında genel farkındalık yaratmak, - Hazırlanan DEA’ya ilişkin bilgi vermek, - Paydaşlara yönelik bilgi/veri paylaşımını ve katılımcılığı teşvik ederek danışma sürecinin etkinliğini artırmak, -Olası engelleri süreç içinde aşmak, gecikmeleri önlemek. 2)-DEA sonuçlarının paylaşımı sürecinde iletişim Amaç: - DEA sonuçlarının (+düzenleme teklifinin) benimsenmesini sağlamak.

Strateji neleri kapsamalı? Her iki aşama için ayrı ayrı: -Hedef grupların, -Hedef gruplara yönelik “genel” ve “özel” mesajların, -Mesajların kime, ne zaman, ne sıklıkla verileceğinin, -Kullanılacak iletişim kanallarının ve yöntemin belirlenmesi, -Süreç boyunca iletişim stratejisinin etkinliğinin değerlendirilmesi.

Hedef gruplar Süreç içinde: DEA ekibi ve kurum içi birimler Paydaşlar (iç ve dış) Kurum içi üst düzey yöneticiler Süreç sonunda: Siyasi karar alıcılar Paydaşlar Medya (hem hedef grup, hem araç) Kamuoyu

Mesajlar 1) Süreç içinde: Farkındalık yaratma, bilgilendirme, katılımcılığı artırma odaklı: Genel farkındalık yaratma: Türkiye için yeni bir sistem Tüm gruplara : DEA sistemde ne değiştirecek? AB sürecindeki önemi ne? Hedef gruplara özel: -İç paydaşlar (kamu): Verimlilik artışı, esneklik, analitik-sistematik yaklaşım, katılımcılık, etkilerin çok yönlü değerlendirilmesi, kalite ve güvenilirlik artışı, risklerin azaltılması, vb. -Dış paydaşlar (özel sektör, STK’lar, vb.) : Sürece etkin katılım, görüş ve taleplerin yansıması, zamanında bilgiye ulaşım, fırsat ve tehditlere göre strateji geliştirme imkanı, AB uyum süreci-UP, vb.

Mesajlar DEA’ya özel bilgilendirme: Hedef gruplara ve DEA aşamalarına göre değişken. Neden DEA yapılıyor-Sorun ne? Neler hedefleniyor? Paydaşlardan nasıl bir katkı bekleniyor? Hangi aşamaya gelindi? Hangi seçenekler öngörülüyor- neden? vb. Katılımcılığı artırma, engelleri aşma: Önyargılı, şüpheci ve kötümser yaklaşımları giderme, yüksek beklentiler ve yanlış algılar oluşmasını önleme, başarılı örnekleri paylaşma, paydaşlararası uzlaşıyı destekleme, vb.

Zamanlama ve araçlar DEA süreci boyunca : -DEA ekibi ve kurum içi birimler: düzenli, sık aralıklarla. Brifingler, toplantılar, , vb. -Paydaşlar: danışma sürecindeki etkinliklerine göre değişen şekilde düzenli ve/veya gerekli aşamalarda. Brifingler, toplantılar, yazışmalar, , e-bülten, internet sayfasında on-line katılım, vb. -Geri bildirimler ve öneriler doğrultusunda iletişim stratejisinin etkinliğinin değerlendirilmesi, gerekirse revize edilmesi.

DEA İletişiminde temel ilkeler -Şeffaflık (güven artırıcı) -Doğru zamanda doğru (netleşmiş) bilgi aktarımı -Bilgi akışında süreklilik (ilgi ve motivasyonu artırıcı) -Basitlik, kolay anlaşılırlık (fazla ayrıntı =karmaşa) -Dilde sadelik -Sorgulama ve eleştiriye açıklık -Geri bildirimleri dikkate alan

Mesajlar 2) Süreç sonunda bilgilendirme ve ikna odaklı: Hedef gruplara göre değişken -Neden DEA yapıldı? -Neler hedeflendi? -Nasıl bir yöntem izlendi?(masa başı çalışma değil-katılımcı) -Paydaşlar kimler? Danışma sürecindeki katkılar neler? -Hangi seçenekler geliştirildi? Analiz sonuçları ne oldu (+ -)? -Varsayımlar, kabuller, modeller(varsa) ve gerekçeleri neler? -Önerilen seçenek hangisi? Önerilme gerekçesi ne? -Farklı kesimler üzerinde olası etkileri neler?

İletişimde nelere dikkat edilmeli? Mesajlar açık, kolay anlaşılır; dil sade olmalı. Teknik detaylara girilmemeli. Konunun özü kaybolmamalı. Kullanılan yöntemler, kabuller, varsayımlar, modeller, örneklemler her zaman tartışma yaratabilir. Gerekçeleri iyi anlatılmalı. Sorgulamaya açık olunmalı. Geleceğe dönük projeksiyonların bire bir gerçeklerle örtüşeceği beklentisi yaratılmamalı. Önerilen seçenek iyi gerekçelendirilmeli. Diğer seçeneklerden farkı, çarpıcı verilerle ortaya koyulmalı.

İletişim araçları Doğrudan ve dolaylı iletişimin etkin kombinasyonu Brifingler, toplantılar Basılı ve elektronik iletişim kanalları İnternet sayfası: AB örneği Mevcut düzenleme (varsa), düzenleme teklifi, DEA yönetici özeti, DEA, “Vatandaş özeti”, danışma sürecinde toplanan katkılar, benzer iyi uygulama örnekleri, konuyla ilgili “SSS” belgesi, arka plan bilgi ve arşivlere yönlendirme, ilgili linkler, vb. Paydaş kurumların iletişim kanalları (bülten, dergi, vb.) Ulusal ve Yerel Medya (yazılı, görsel, işitsel)