Beyin Fırtınasının Uygulanması Sırasında Dikkat Edilecek Hususlar:

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SÜREKLİ İYİLEŞTİRME KOORDİNATÖRLÜĞÜ
Advertisements

ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
SUNUM BEYİN FIRTINASI.
Eleştirel Düşünme Tahir BENEK S
DÜZYAZI TÜRLERİ MAKALE DENEME SOHBET FIKRA
DİNLEYİN ! GRUP ÜYELERİNİN BİRBİRLERİNİ DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN ! DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN !
ÜMMÜHAN YAPAR ÖZEL GÜVENTAŞ LİSESİ P.D.R.
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
ARAŞTIRMA RAPORUNUN HAZIRLANMASI
PROBLEM ÇÖZME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Tartışma Yönetme Deniz YENİ Nisan 2007.
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
Öğrencilerin birbirlerini tanımasına, görüşlerini, çözümlerini birebirleriyle paylaşmalarına el verişli yeni bir öğrenme tekniğidir.
EĞİTİM YÖNTEMLERİ Yard. Doç. Dr. Samiye METE
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
Buluş Yoluyla Öğretim Stratejisi
‘Eğiticilerin Eğitimi’ Teknikler 1. Gün 3. Oturum Nisan 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Farklı Yaşlarda İletişim Özellikleri ve Çocukla İletişim Doç. Dr. Alev Önder.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
FATİH SULTAN MEHMET İLKÖĞRETİM OKULU
Konuşma Becerisini Geliştirici Yöntem ve Teknikler
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği Edward De Bono'nun 1985'te yayınlanan kitabıdır. Yazar ,insanların düşünme alışkanlıkları ile kendilerini kısıtlayarak, sadece.
MERHABA.
Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü
‘Eğiticilerin Eğitimi’ Pratik Faaliyetler 2. Gün 4. Oturum Nisan 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ.
DÜZ ANLATIM YÖNTEMİ VE KONFERANS
PROBLEM ÇÖZME TEKNİKLERİ.
Dündar UYAR İlköğretim Müfettişleri Başkan Yardımcısı
Balık Kılçığı Tekniği Nedir?
BURADA HERKES ÖĞRETMEN
Öğretim yöntemlerinden Balık Kılçığı Tekniği
H.Ö.G.1 PERSONEL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ. H.Ö.G TEKNİĞİN ÖZELLİKLERİ  EKİP BAZLI  PROJE BAZLI  KATILIMCI  İNNOVATİF  SÜREÇLERE YÖNELİK  ETKİN PLANLAMA.
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
SINIF REHBER ÖĞRETMENLERİNİN YAPABİLECEKLERİ ÇALIŞMALAR
Bilgilendirme Teknikleri
Mitat Zorlu 1 Adı ve Soyadı: ……….……………………………. 17 Mart 2009 Salı Matematik =10 6+4= -4=6 -6=4 7+5=12.
Karşılaştığınız sorunu sadece eleştirirseniz iki katına çıkar
İnsan Kaynakları Planlaması ve İşgören Seçimi
PROBLEM ÇÖZME YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI Genel Hedef : Problem çözme becerisini kazanabilme. Düzey : İlköğretim ikinci kademe Üye sayısı : 12 Süre.
İletişim Becerileri Yapılandırılmış Grup Rehberliği Programı
BEYİN FIRTINASI Use brief bullets and discuss details verbally.
Orijinallik. Orijinallik; ilk defa ortaya konma, özgün olma anlamlarına gelmektedir. Orijinal olanı düşünebilme, yaratıcı düşünmenin temel bileşenlerinden.
Günün konusu Bağımlılık Bağımlılığın gelişimi 1.
MESLEKİ GELİŞİM İŞ FİKRİ OLUŞTURMA Çiğdem ÖZVER 61
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ
CREATIVITY &PROBLEM SOLVING Brainstorming, Questions, Hats
PROBLEM ÇÖZME TEKNİKLERİ
Düşünceye Dayalı Ve Konusunu Yaşamdan Alan Yazı Türleri
GÜNLÜK & TASARIM GÜNLÜĞÜ
? Problem çözme bilimsel bir araştırmadaki problem çözmeye benzer. Analitik bir süreçtir. Bu süreç içerisinde önce olaylar gözlemlenir. Belli bir durumu.
PROBLEM ÇÖZME.
Bölüm 2 Girişimci Zihnine Giriş: Fikirden Gerçeğe.
Kurumsal Kültür Yapılandırma Projesi
Proje Oluşturma ve Yönetimi
EĞİTMEN: GENÇ OSMAN İLHAN ADALET TANRIVERDİ. NASIL UYGULANIR? Katılımcılara üzerinde görüşme yapacakları konu verilir. Tüm katılımcılardan konuya yaklaşırken.
EĞİTMEN: GENÇ OSMAN İLHAN ADALET TANRIVERDİ. NASIL UYGULANIR? Katılımcılara üzerinde görüşme yapacakları konu verilir. Tüm katılımcılardan konuya yaklaşırken.
ADIM 1 2 Harf Seç – 1 Sesli 1 Sessiz olsun. Örnek : «AS»
Eğitim Bilimleri Fakültesi
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Dündar UYAR İlköğretim Müfettişleri Başkan Yardımcısı
Beyin Fırtınası Oturumu
Yaratıcılık Oturumu Sunucunun Adı.
BEYİN FIRTINASI TEKNİĞİ
Dündar UYAR İlköğretim Müfettişleri Başkan Yardımcısı
DEDİKODU TEKNİĞİ VE ARKASI YARIN TEKNİĞİ. DEDİKODU TEKNİĞİ Öğrencilerin konuyu kavramaya çalışmasını o konuda düşünmelerini ve konu hakkında çeşitli fikirleri.
Yaratıcılık Oturumu Sunuyu Yapanın Adı.
GRUP TARTIŞMASI YÖNTEMİ
Sunum transkripti:

Beyin Fırtınasının Uygulanması Sırasında Dikkat Edilecek Hususlar: Beyin fırtınasında öne sürülen tüm fikirlere saygı gösterilmelidir. Beyin fırtınasında tüm üyeler mantıklı veya mantıksız tüm düşünceleriyle aktif olarak katılmalıdır. Üyeler düşüncelerinin komik veya mantıksız olduklarını düşünerek çekimser davranmamalıdır. Hiçbir düşünce eleştirilmemeli ve düşünce hakkında küçük düşürücü fikir yürütülmemelidir. Her düşünce ne olursa olsun tahtaya veya büyük bir kağıda okunabilir şekilde yazılmalıdır. Lider tarafından herkes bir defa konuşmaya mecbur tutulmalıdır. Fikirler tahtaya isim belirtilmeden yazılmalıdır.

Zenginleştirilmiş Nominal Grup Tekniği (ZNGT) Amaç hakkında düşünmek Temel soruyu sormak Sorunun grupça kabul edilmesini sağlamak Herkesin sessizce yanıtları yazmasını sağlamak Verilen yanıtları bir liste haline getirmek. Yanıtları tartışarak netleştirmek. Uzlaşmaya varma yönünde çalışabilmek için oylama yapmak. Sonucu belgelemek.

Beyin Fırtınasının Kuralları Katılımcı bir kerede yalnızca bir fikir dile getirebilir Fikirlerin değerlendirilme ve kritiğine izin verilmez Katılımcılar var olan fikre ekleme yapabilir veya ona bağlı olarak yeni bir fikir üretebilirler Katılımcılar yeni fikirler ekleme durumunda olduklarında sıra kendilerine gelinceye veya diğer katılımcının konuşması bitinceye kadar beklemelidir Beyin fırtınası sırasında değil, seansın bitiminde tartışılır Kişiler birbirleri üzerinde yargı ve eleştiride bulunamaz

Beyin Fırtınası Nasıl Yapılır? Beyin fırtınası gündemi tahtaya açık olarak yazılır. (Bu noktada katılımcıların konuyu anlayıp anlamadıkları basit bir sorgulama ile garanti altına alınır.) Herkese düşünmesi için bir iki dakika süre verilir. Beyin fırtınası kuralları açıklanır. Herkesin görebileceği şekilde tüm fikirler tahtaya yazılır. Katılımcılar kısa ve özlü fikirler üretmeye teşvik edilir Tahtaya yazılan fikirlerden konu ile bağdaşmayanlar veya birbirine benzer görüşler katılımcıların onayı ile çıkartılır.