Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi 2007 – 2008 Bahar Dönemi Beytepe - ANKARA BTÖ302 - İNTERNET ORTAMINDA.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Teknik Metin Yazarlığı ve Çeviri
Advertisements

Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
WINDOWS Internet Ortamında Yazarlık Dilleri Dr. Hakan TÜZÜN.
BTO310:Topluma Hizmet Uygulamaları Dersi Kitap Toplama Projesi
Bütünleşik Müfredat ve “Bilgisayar” Dersi
MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİ BAĞLAMINDA EĞİTİM İHTİYACI VE KONYA’DA MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİ SEÇİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER: 1.
Eyvah Öğrenciler Küçüldü: Üniversite Öğrencilerinin Çok-Kullanıcılı Sanal Bir Bilgisayar Ortamında Bilgisayar Okuryazarlığı Eğitimi Alması Araş. Gör. Gonca.
T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı Türkiye Turizm Stratejisi &
T.C. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Ders: İnsan Bilgisayar Etkileşimi Ders Sorumlusu: Doç.
GRUP SPORTİF PROJE SUNUMU Ders Sorumluları: Yrd. Doç. Hakan Tüzün Ders Adı: BTÖ302 İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
e-Sertifika Programları
GRUP: Element GRUP ÜYELERİ: Nasri BAKTAŞ Seylani KARABACAK Gürsel MEŞE
SUNAR….
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri Uygulamaları
Grup SportyBTO302-İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri 1 Sporty Dünyası Hazırlayanlar:Ayşe Gamze AKALIN Nazgül BARPİEVA Mehtap MERT Ümit NALBANT Hüseyin.
BTO-302 İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları BÖTE ORYANTASYONU GRUP ÇÖMlek Ders Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. HAKAN TÜZÜN Hazırlayanlar.
HOŞGELDİNİZ…. HOŞGELDİNİZ… POWERPOİNT İLE… PowerPoint genellikle iş ya da okul için sunumlar hazırken kullanılır. Ancak PowerPoint çok daha eğlenceli.
PLAYSTATION EĞLENCE KONSOLU
ARAŞTIRMA - UYGULAMA MERKEZİ BİLGİ SİSTEMİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ
Ders Yazılımlarının Geliştirilmesi
WEB TABANLI ÖĞRENME ORTAMLARINDA ETKİLEŞİM
DOĞAL AFET BTÖ–302 Internet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları
Quest Atlantis Çok-Kullanıcılı Sanal Ortamları Kullanan Eğitsel Bir Bilgisayar Oyunu Örneği: Quest Atlantis Projesi Öğr. Gör. Dr. Hakan Tüzün Hacettepe.
QUEST ATLANTİS Excell Üniversitesi
Kütüphane Oryantasyonu
Hacettepe Üniversiteli | Bote 1 QUEST ATLANTİS NETWORK DÜNYASI (Net1) ( FOCUS = İŞİN ÖZÜ )
Gökhan Alaca Necip ihsan Arıkan Süleyman Işık Seçkin Aytaş Recep Tuna
BTO-304 İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri & Uygulamaları
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi
BTÖ 302-İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri Uygulamaları
Koordinatörler Toplantısı - 29 Kasım 2007 Öğrenci Hareketliliğinde Erasmus Koordinatörlerinin İzlemeleri Gereken Yol Yrd.Doç.Dr.Sevinç HATİPOĞLU Erasmus.
Ders Sorumlusu : Yrd.Doc. Dr Hakan TÜZÜN Hazırlayanlar : Mustafa SARITEPECİ Yeşim YENİLMEZ Yeşim YENİLMEZ Ebru KIRMAN Ebru KIRMAN Ramadan ŞEN Selahattin.
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
CANSU ALTIN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
Dİjİtal oyun tabanlI öğrenme
MEDİKO ORYANTASYONU HAZIRLAYANLAR Seçil YAŞAR Rahim TEKİN Mehmet UÇAR
Windows adası os2 Hazırlayanlar: Azize Sertkaya Yasemin Dönmez Şaylan Durum Ali Bayandur Fatih Onur Yüler.
Quest Atlantis Yapısal Dünyası
Quest Atlantis Tasarımcılar: Kenan Akpınar Nuri Durna Pınar Tosun Nurcan Çoksusamış Yasin Tursun.
Grup üyeleri: Selen ERGÜ Galip Kaya Nazgül BARPİEVA
1 / 12 BTÖ 302 İNTERNET ORTAMINDA YAZARLIK DİLLERİ UYGULAMASI Hakan TÜZÜN.
GRUP LABORANT PROJE SUNUMU
BTÖ302 - İNTERNET ORTAMINDA YAZARLIK DİLLERİ UYGULAMALARI
Çukurova Üniversitesi Uzaktan Eğitim Sistemi
Hazırlayan Hazırlayan: Aysun Kılıç-Bilal Şen Derya Köybaşı-Hasan Kara İ.Müfit Baloğlu-Selma Höçük Ders: Ders: İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları.
RAM DÜNYASI Hazırlayanlar: Abdullah DEDE Aygül ÇELİK Çiğdem AÇIKGÖZ Hikmet AKSOY Seyit GÜNÇAL Mesut SARITAŞ Ders: BTÖ 302 – Internet Ortamında Yazarlık.
Veri Tabanı Programcılığı
PPT1 DÜNYASI Hazırlayanlar : Hazırlayanlar : Müzeyyen KUTLU Müzeyyen KUTLU Ferdi ERDEM Ferdi ERDEM F. Önder TOPAL F. Önder TOPAL Suat ÖZTÜRK Suat ÖZTÜRK.
GRUP:NET2 Grup üyeleri: Zehra Duman Buket Deringöl Abdulbaki Ensaroğlu
EXCEL 1 İNTERNET ORTAMINDA YAZARLIK DİLLERİ Dr. Hakan TÜZÜN (Ankara,2005)
DİYARBAKIR BİLİM SANAT MERKEZİ REHBERLİK HİZMETLERİ BİRİMİ
E ĞITIMDE W EB 2.0 ARAÇLARı Eyyüp CAN Türkçe öğretmenliği örgün öğretim
Bilgi İşlem Birimi (Bilişim Teknolojileri Birimi)
BTO-302 İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları Dersi Grup Projesi Hazırlayan: Grup HIZLI ve ÖFKELİ Gülsüm KARABAĞLI Anıl ŞAHİN Sertaç KARATEKE.
BETÜL COŞAR. Web 2.0 araçları:  Google DocsGoogle Docs  BloggerBlogger  EdmodoEdmodo  YoutubeYoutube  PreziPrezi.
CASE STUDY 8: Managing Volume
Emre Özgen Bilkent Üniversitesi Psikoloji Bölüm Başkanı
İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri Uygulamaları
Gökhan Alaca Necip ihsan Arıkan Süleyman Işık Seçkin Aytaş Recep Tuna
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
BTO310:Topluma Hizmet Uygulamaları Dersi Kitap Toplama Projesi
Bir Oyunun Oluşturulması: Oynanış Şekli, Teknolojisi ve Hikayesi
Storytelling BTÖ716- Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
Öğretim Teknolojisi ve Öğretim Tasarımı
Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Sunum transkripti:

Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi 2007 – 2008 Bahar Dönemi Beytepe - ANKARA BTÖ302 - İNTERNET ORTAMINDA YAZARLIK DİLLERİ VE UYGULAMALARI Dersin Sorumlusu: Yrd. Doç. Dr. Hakan TÜZÜN Grup: Oburiks Proje ekibi: Uğur Ferhat ERMİŞ Hüseyin TOK Hasan Celal BALIKÇI Ayşe ALTINTAŞ Güleser ÇİMEN Ayşegül GÖK

Tasarımda İzlediğimiz Süreç… Kura çekimi ve Öğrenci Kafeteryası Oryantasyonu… Proje teklifimizi hazırladık. Arayüz tasarım belgesi örneklerini inceleyerek, projemizin arayüz tasarım belgelerini oluşturduk. Proje dünyamız açıldıktan sonra sanal inşa çalışmalarımıza başladık. Dönem boyunca sık sık takım olarak bir araya gelerek arayüz tasarım belgelerinin gerçekleştirilmesine yönelik çalıştık. Kullanılabilirlik testi belgelerimizi hazırladık ve testi uyguladık. Test sonuçlarına göre projemizi geliştirdik. Proje dosyalarımızı tamamladık ve sunumumuzu gerçekleştiriyoruz…

Proje Tanıtımı Amaç: Kullanıcılara öğrenci kafeteryasını (yemekhane) tanıtmak ve o ortamda yapılması gerekenleri verilen yönergelerle daha ilgi çekici ve eğlenceli bir şekilde öğretmektir. Oryantasyon gerçek yaşamla ilişkilendirilmiştir. Ayrıca ortamda kullanıcıya sağlıklı beslenme, temizlik, kurallara uyma gibi mesajlarda verilmeye çalışılmaktadır.

Proje Tanıtımı Kullanıcı Grubu: - Oryantasyonumuzun kullanıcı grubu, üniversitemize yeni başlamış ve öğrenci kafeteryasındaki işleyişi bilmeyen öğrencilerden oluşmaktadır. - Genel olarak bilgisayar kullanma becerisine sahiptir. - Sosyal sorumluluklar isteme ve başarma becerisine sahiptir. - Mantık oyunları oynamaktan hoşlanırlar. - Kendi düşünme sürecinin ve yargılarının doğruluğunu sınama bilinci geliştirme ve bu bilinç doğrultusunda geliştirdiği amaçlar ve araçlar yoluyla süreci planlama becerisine sahiptir.

Proje Tanıtımı Giriş ekranı ve Oryantasyonun hikayesi

Proje Tanıtımı Tabelaya tıklandığında görev gerçekleştirilmiş varsayılır.

Kullanıcıya, öğrenci kafeteryasındaki işleyişe dair bazı uyarılar ve birtakım sosyal mesajlar da verilmeye çalışılmaktadır. Proje Tanıtımı

Süreçte İyi Giden Olaylar Hazırladığımız ortama yabancı değildik, bu arayüz tasarım belgelerimizi hazırlarken ve gerçekleştirirken işimizi kolaylaştırdı. Takım olarak sık sık eş zamanlı çevrimiçi ortamda çalışma imkanı bulduk. Takım içerisinde işbirliğinin olması verimli bir süreç izlememizi sağladı. Zamanı iyi kullandık. Kullanılabilirlik testini uygulamada sıkıntı yaşamadık. Bu sayede projemizi geliştirme imkanı bulduk.

Süreçte İyi Gitmeyen Olaylar Başlangıçta senaryomuzu sadece bir oryantasyon gibi hazırladık. Sonradan ortamın ilgi çekmeyeceğini düşünerek oyun unsurları katmaya çalışmak zamanımızı aldı. Konuya ilişkin hikaye hazırlamak bizi zorladı. Duvar ve zemin nesnelerine karar vermede zorlandık. Bu da süreç içinde bizi çok oyaladı.

Nesne bulma konusunda zaman zaman sıkıntı yaşadık. Nesneler üzerinde değişiklik yapamamamız bazı durumlarda zorluk çıkardı Nesneleri yerleştirince alan olduğundan daha geniş göründü ve sonradan alanı daraltma yoluna gittik. Bu değişim bize biraz zaman kaybettirdi. Hangi nesneleri kullanmamız gerektiği konusunda kararsızlık yaşadık. Süreçte İyi Gitmeyen Olaylar

 Alan konusunda daha iyi bir plan taslağı oluştururduk. Daha uygun boyutlarda bir alan tasarlardık.  Dışarıdan uygun nesneler bulur veya ihtiyacımız olan nesneleri kendimiz hazırlardık.  Duvar ve zemin nesnelerine en başta karar verir, ondan sonra diğer düzenlemelere geçerdik. Neleri Farklı Yapardık?

TEŞEKKÜRLER…