Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi 2007 – 2008 Bahar Dönemi Beytepe - ANKARA BTÖ302 - İNTERNET ORTAMINDA YAZARLIK DİLLERİ VE UYGULAMALARI Dersin Sorumlusu: Yrd. Doç. Dr. Hakan TÜZÜN Grup: Oburiks Proje ekibi: Uğur Ferhat ERMİŞ Hüseyin TOK Hasan Celal BALIKÇI Ayşe ALTINTAŞ Güleser ÇİMEN Ayşegül GÖK
Tasarımda İzlediğimiz Süreç… Kura çekimi ve Öğrenci Kafeteryası Oryantasyonu… Proje teklifimizi hazırladık. Arayüz tasarım belgesi örneklerini inceleyerek, projemizin arayüz tasarım belgelerini oluşturduk. Proje dünyamız açıldıktan sonra sanal inşa çalışmalarımıza başladık. Dönem boyunca sık sık takım olarak bir araya gelerek arayüz tasarım belgelerinin gerçekleştirilmesine yönelik çalıştık. Kullanılabilirlik testi belgelerimizi hazırladık ve testi uyguladık. Test sonuçlarına göre projemizi geliştirdik. Proje dosyalarımızı tamamladık ve sunumumuzu gerçekleştiriyoruz…
Proje Tanıtımı Amaç: Kullanıcılara öğrenci kafeteryasını (yemekhane) tanıtmak ve o ortamda yapılması gerekenleri verilen yönergelerle daha ilgi çekici ve eğlenceli bir şekilde öğretmektir. Oryantasyon gerçek yaşamla ilişkilendirilmiştir. Ayrıca ortamda kullanıcıya sağlıklı beslenme, temizlik, kurallara uyma gibi mesajlarda verilmeye çalışılmaktadır.
Proje Tanıtımı Kullanıcı Grubu: - Oryantasyonumuzun kullanıcı grubu, üniversitemize yeni başlamış ve öğrenci kafeteryasındaki işleyişi bilmeyen öğrencilerden oluşmaktadır. - Genel olarak bilgisayar kullanma becerisine sahiptir. - Sosyal sorumluluklar isteme ve başarma becerisine sahiptir. - Mantık oyunları oynamaktan hoşlanırlar. - Kendi düşünme sürecinin ve yargılarının doğruluğunu sınama bilinci geliştirme ve bu bilinç doğrultusunda geliştirdiği amaçlar ve araçlar yoluyla süreci planlama becerisine sahiptir.
Proje Tanıtımı Giriş ekranı ve Oryantasyonun hikayesi
Proje Tanıtımı Tabelaya tıklandığında görev gerçekleştirilmiş varsayılır.
Kullanıcıya, öğrenci kafeteryasındaki işleyişe dair bazı uyarılar ve birtakım sosyal mesajlar da verilmeye çalışılmaktadır. Proje Tanıtımı
Süreçte İyi Giden Olaylar Hazırladığımız ortama yabancı değildik, bu arayüz tasarım belgelerimizi hazırlarken ve gerçekleştirirken işimizi kolaylaştırdı. Takım olarak sık sık eş zamanlı çevrimiçi ortamda çalışma imkanı bulduk. Takım içerisinde işbirliğinin olması verimli bir süreç izlememizi sağladı. Zamanı iyi kullandık. Kullanılabilirlik testini uygulamada sıkıntı yaşamadık. Bu sayede projemizi geliştirme imkanı bulduk.
Süreçte İyi Gitmeyen Olaylar Başlangıçta senaryomuzu sadece bir oryantasyon gibi hazırladık. Sonradan ortamın ilgi çekmeyeceğini düşünerek oyun unsurları katmaya çalışmak zamanımızı aldı. Konuya ilişkin hikaye hazırlamak bizi zorladı. Duvar ve zemin nesnelerine karar vermede zorlandık. Bu da süreç içinde bizi çok oyaladı.
Nesne bulma konusunda zaman zaman sıkıntı yaşadık. Nesneler üzerinde değişiklik yapamamamız bazı durumlarda zorluk çıkardı Nesneleri yerleştirince alan olduğundan daha geniş göründü ve sonradan alanı daraltma yoluna gittik. Bu değişim bize biraz zaman kaybettirdi. Hangi nesneleri kullanmamız gerektiği konusunda kararsızlık yaşadık. Süreçte İyi Gitmeyen Olaylar
Alan konusunda daha iyi bir plan taslağı oluştururduk. Daha uygun boyutlarda bir alan tasarlardık. Dışarıdan uygun nesneler bulur veya ihtiyacımız olan nesneleri kendimiz hazırlardık. Duvar ve zemin nesnelerine en başta karar verir, ondan sonra diğer düzenlemelere geçerdik. Neleri Farklı Yapardık?
TEŞEKKÜRLER…