Bölüm 5: ODAK Game Design Theory and Practice 2Ed 2005 1 BTÖ616 | Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı | Pınar Nuhoğlu “Akışı hisset… Akışın bir parçası.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

Soru 1 CEVAP.
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
Motivasyon ve Motivasyon Teknikleri MERAL HORASANLI
Farklı Kültürlerde Liderlik Yapmak Prof. Dr. Yeşim Toduk Akiş
ÜNİTE DEĞERLENDİRMESİ 1.Sınıf Türkçe
ZÜBEYDE HANIM ANAOKULU
STRATEJİK YÖNLENDİRME
/ 191 EğitimYöntemleri Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitici Eğitimi Kursu 27 – 31 Mayıs 2013.
İLETİŞİM BECERİLERİ SEMİNERİ
4 Kare Problemi 4 Kare Problemi Hazır mısın? B A Bu şekle iyi bak
Senaryolar, öğrenme hikayeleri ve aktiviteleri
Bir İş Planı Yazmanın Ne, Neden
Türkiye’de Liderlik ve İK Katkısı 25 Mart 2006 TÜRKİYE’DE LİDERLİK VE İK KATKISI 25 Mart 2006 Prof. Dr. Yeşim Toduk Akiş Amrop International 1.
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
GAME DESIGN THEORY AND PRACTICE 2ED 2005 BÖLÜM 5 EĞİTSEL BİLGİSAYAR OYUNLARI TASARIMI SEVIL YAŞAR GAME DESIGN THEORY AND PRACTICE 2ED 2005 BÖLÜM 5 EĞİTSEL.
ORHAN EREN İLKOKULU 1-A.
Örnek Bİr VerİtabanI TasarImI
ZAMBAK 1 SORU BANKASI UĞUR CESUR 1 ZAMBAK 1 SORU BANKASI ÖZEL SORULARI Hazırlayan: UĞUR CESUR.
Chapter 3 Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology, and Story
Kendi işimi kurma nedenlerim;
MADDENİN HAL DEĞİŞİMİ.
YAPAY ZEKA ve UZMAN SİSTEMLER
ROL OYNAMA.
Playtesting Damla KIZILTAS.
GRUP DAVRANIŞLARININ TEMELLERİ
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Portre Fotğrafları.
TEST – 1.
Üsküdar Halk Eğitim Merkezi Eczane Çalışanlarının Eğitimi
ÖĞRENME Yrd. Doç. Dr. Mukaddes Erdem H.Ü. Eğitim Fakültesi
TOPLAMA İŞLEMİNDE VERİLMEYEN TOPLANANI BULMA.
2 ve 1’in toplamı 3 eder..
TÜRKÇE / Parçada Anlam PARÇADA ANLAM Ana Düşünce Yardımcı Düşünce.
8 ? E K S İ L E N EKSİLEN _ 5 5 ÇIKAN FARK(KALAN) 8.
BÖLÜM V: FOCUS NAZAN SEZEN. “Akışı hisset… Akıntının bir parçası olmak için, amacı anlamalısın” Warrel Dane.
DENEY TASARIMI VE ANALİZİ (DESIGN AND ANALYSIS OF EXPERIMENTS)
Mitat Zorlu 1 Matematik Adı ve Soyadı: ……….……………………………. 26 Mayıs 2009 Salı = = = = = =16 7 +
DOĞAL AFET BTÖ–302 Internet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları
KLASİK DÖNEM BESTECİLERİ
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
ETKİLİ İLETİŞİM ve EMPATİ Hazırlayan: Psk. Sezgi Gümüş
OYUN ANALİZİ HAZIRLAYAN: MERVE SAYAR. TANITIM Tasarımcı: Will Wright Yapımcı: Maxis Yayımcı: Electronic Arts Yıl: 2000 Tür: Strateji / Yaşam Simülasyonu.
Hacettepe Üniversiteli | Bote 1 QUEST ATLANTİS NETWORK DÜNYASI (Net1) ( FOCUS = İŞİN ÖZÜ )
Bilgisayar Oyunları Tasarımı
-İLETİŞİM- SUNUSU.
KİTAP OKUMANIN YARARLARI
İLETİŞİM.
Kareköklü Sayılar KAREKÖKLÜ BİR İFADE İLE ÇARPILDIĞINDA SONUCU DOĞAL SAYI YAPAN ÇARPANLAR.
Trabzon Bölge 9. Sınıf Anketleri
FOCUS.
BTÖ521-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
BCO 623 Oyun Tasarımı DEYNEKÇİ Oyun Sunumu Ekip Betül Altındiş
Çalışma Yaprağı.
Okul Öncesi Dönemde Rehberlik Hizmetinin Özellikleri
BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN. BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN.
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM.
ODAK (Focus) Ders sorumlusu: Doç. Dr. Hakan Tüzün Sunum: Adem Özgür BTO716 – Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Bahar, 2016.
OYUN GELİŞTİRME DÖKÜMASYONU BUKET ALBAYRAK 17.BÖLÜM BCO623.
AOÖ 206 Matematik Eğitimi.
Bilgisayar Oyunları Tasarımı
NESNELLİK KONUSU.
Beyin Fırtınası Oturumu
Yaratıcılık Oturumu Sunucunun Adı.
Adler’in Yaklaşımı Temel Kavramlar Aile bütünlüğü:
Game Design Theory And Practice
Chapter 3: Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology and Story
Storytelling BTÖ716- Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Yaratıcılık Oturumu Sunuyu Yapanın Adı.
Sunum transkripti:

Bölüm 5: ODAK Game Design Theory and Practice 2Ed BTÖ616 | Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı | Pınar Nuhoğlu “Akışı hisset… Akışın bir parçası olmak için amacı anlamak gerekir.” Warrel Dane

Odak  Odağın belirlenmesi  Odağın fonksiyonu  Odağın sürdürülmesi  Odağı ayrıntılarıyla anlamak  Odağın değiştirilmesi  Alt odaklar  Odağın kullanılması BTÖ616 | Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı | Pınar Nuhoğlu

Güçlü bir oyun 3

Üstünde çalıştığınız oyuna dönük hayal gücünüzü tek noktada toplayabilmeniz mümkün müdür? BTÖ6164 Bu oyunu eğlenceli, ilgi uyandıran, farklı kılan bir bakış açınız var mıdır?

Güçlü bir oyun tasarımcısı 5

Odağın belirlenmesi  Oyunla ilgili olarak en çok merak uyandıran  Oyunun üstesinden gelmeye çalıştığı şey  Oyuncunun yaşayacağı deneyimin türü  Oyuncuda harekete geçireceği duyguların türü  Oyuncunun oyundan kazanması gereken şeyler  Oyunu farklı kılan  Diğer oyunlardan ayıran  Oyuncunun oyun dünyasında yaşayacağı kontrolün türü NEDİR? 6

7  Proje üstünde birileri çalışmaya başlamadan  Burn-rate harcanmaya başlamadan  Pazarlama departmanı içeriğe ve gidişata müdahale etmeye başlamadan önce ÖNCE Odağın belirlenmesi

NE KADAR UZUN? 8

Odağın belirlenmesi NASIL? 9

Odağın belirlenmesi NASIL? 10

Odağın belirlenmesi NASIL? 11

Odağın belirlenmesi NASIL? 12

Odağın belirlenmesi NASIL? 13

Odağın sürdürülmesi 14

Kişileri erken beyin fırtınası aşamasına dahil etmek onlarda düşüncenin doğuşuna katkı getirdikleri inancını doğuracaktır. Odağın sürdürülmesi 15

Güçlü bir focusa sahip olmak takım arkadaşlarınız üzerinde sürekli etkiniz olduğu anlamına gelmez ancak farklı yöne gitmelerini engelleyebilmenize olanak sağlayacaktır. Odağın sürdürülmesi 16

Oyuncular iyi odaklanmış bir oyun ile odaklanmamış bir oyun arasındaki farkı sözcüklere dökmeseler de bileceklerdir. Odağın sürdürülmesi 17

Kökten bir değişiklikse focusta yaptığınız takım arkadaşlarınız bu değişlik konusunda hem fikir olmalıdır. Odağın sürdürülmesi 18

Odağın sürdürülmesi Değişiklik bağlamında alacağınız en kötü karar yeni odağınıza bağlı olarak yeni varlıklara (assets) ihtiyaç duymanız. 19

Alt Odaklar 20

Alt Odaklar BTÖ61621  Oyunun ne tür oyunculara hitap ettiği  Oyunun grafik özelliklerinin neler olduğu  Oyunun ortalama bitirme süresinin ne kadar olduğu ...

Alt Odaklar BTÖ61622 Unutulmaması gereken nokta fazla ayrıntıdan kaçınılması gerektiğidir.

Alt Odaklar BTÖ61623

Odağın Kullanılması BTÖ61624 Odağınız pazar yaratmak amacıyla oluşturulmuş bir araç olmamalıdır.

Odağın Kullanılması BTÖ61625

Odak, şanstan daha fazlasını sunar. BTÖ61626