EĞİTSEL MATEMATİK OYUNLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hazırlayanlar: Berrin Önürme Makbule Özge Özen Esma Erdoğan
Advertisements


DOĞRUNUN YOLCULUĞU.
ORAN ORANTI.
mantIKSAL OPERATÖRLER
ÇIRAKLIK EĞİTİMİYLE İLGİLİ SIKÇA SORULAN SORULAR
Fiilde Kip Konusunda En iyi 3 Siteye İlişkin Sunum
Giriş. • KİMLER ALMALI? • NEDEN DENİZ YILDIZI + PLUS ? • TİCARİ PAKET İÇERİĞİ • KİMLER ALMALI? • NEDEN DENİZ YILDIZI + PLUS ? • TİCARİ PAKET İÇERİĞİ Ajanda.
VOLEYBOL Kuralları.
SİMETRİ VE ÖTELEME SİMETRİ VE ÖTELEME MATERYALİN ADI
ÇALIŞMA VE DİNLENME SÜRELERİ
EK FİİL KONUSUNDA EN İYİ 3 SİTEYE İLİŞKİN SUNUM
TAM SAYILAR.
PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİMİ ÇALIŞTAYLARI ÇALIŞTAY
SUNUMLARLA MATEMATİK SAYESİNDE MATEMATİK BİR KABUS OLMAKTAN ÇIKACAK.
AKILLI TAHTA Orhan YORULMAZ Semih ŞENGİDER Nazar SALPİYEV Berk HERAL
Okul öncesİ Eğİtİmde Günlük Program AkIşI
Similasyon (Benzetim)Tekniği
İŞLEM ÖNCELİĞİ MATEMATİK 5,6.
ELEKTRONİK KOORDİNAT SİSTEMİ ELEKTRONİK KOORDİNAT SİSTEMİ
MANTIKSAL OPERATÖRLER
HIZLI DOĞRU EKONOMİK ÇÖZÜMLER İÇİN…
T.C. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Ders: İnsan Bilgisayar Etkileşimi Ders Sorumlusu: Doç.
KÜMELER.
Bilişim Teknolojileri Dersi
E-Devlet SANAL DEVLET E-devletin bilgi sağlama, sorgulama ve çevrim içi işlemleri içerdiği vurgulanır.
Elements of Gameplay Betül Altındiş.
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI
ÇEMBER VE DAİRE.
MİMİO Hazırlayanlar Duygu Akdiş Ayşenur Konur
Güvenli ve Pratik Web’de çalışma saatleri için;
Madde-2) Kurumların merkez, taşra ve yurtdışı teşkilatlarında yer alan tüm birimlere ait kodların güncellenmesi işlemlerinde kurumların strateji geliştirme.
Eğitsel Oyunlar.
PLAYSTATION EĞLENCE KONSOLU
OKULÖNCESİ DÖNEMDE MATEMATİK EĞİTİMİ
ENERJİ VERİMLİLİĞİNİ NASIL SAĞLAYABİLİRİZ?
BİT’ini Kullanarak Bilgiye Ulaşma ve Biçimlendirme
YAĞMUR AYDEMİR VE ECEM İŞGÜZERERİN ÇALIŞAMSI
CEBİRSEL İFADELER ALIŞTIRMALAR 6. Sınıf.
T M SAYI AR Z.
Bilgiye ulaşma ve biçimlendirme yöntemleri
MERHABA ARKADAŞLAR .
BİT’İNİ KULLANARAK BİLGİYE ULAŞMA VE BİÇİMLENDİRME
İnternet Programlama - 2
YÜKSEKÖĞRETİMDE BURSLAR VE YURTLAR
Bilişim Teknolojileri Dersi
CANSU ALTIN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
SÖZCÜKTE ANLAM (Mecaz-Soyut-Somut)
KUVVET VE ENERJİ HİLAL DEMİRCİ
PROBLEM ÇÖZME YAZILIMLARI
8.SINIF ÖĞRETİM PROGRAMI
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
ÇEMBER VE DAİRE.
SOKRAT SEM İ NER İ. Yunan felsefecisi, filozofu ve düşünürü Sokrates, M.Ö. 470 yılında Atina’da do ğ muş ve M.Ö. 399 yılında Atina’da ölmüştür. SOKRATES.
Rize Üniversitesi Eğitim Fakültesi Özge Kurtgöz
Matematikten Neden Korkarız?
HAZIRLAYAN:İMRAN AKDAĞ NO:
VARLIKLARIN ÖZELLİKLERİNİ BİLDİREN KELİMELER
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ BİLGİSAYAR 2 NOT 3. Sayıları Biçimlendirmek Hücrelere girdiğimizde sayıları biçimlendirmek için; Hizalma yapmak istediğimiz.
Sonra onluklar çıkarılır. Önce birlikler çıkarılır.
KONULAR:SİMETRİ , KESİRLER,ÖRÜNTÜ VE SÜSLEMELER
HAYAT BİLGİSİ DEĞERLENDİRME SORULARI HAYAT BİLGİSİ DEĞERLENDİRME SORULARI.
beceri DÖRT İŞLEM by aziz yıldırım.
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRENİYORUM
PRİZMALAR şehrİ RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
İp sayısı arttıkça kuvvet azalır.
MATEMATİK ÖDEVİ.
FİLLER.
MATEMATİK DERSİ PARALARIMIZ
Sunum transkripti:

EĞİTSEL MATEMATİK OYUNLARI Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği 1/B 120403006 Yakub Koyuncu

1)Toplama-Çıkarma Oyunu http://www.bilgievi.gen.tr/frmGamePlay.aspx?GameID=473

2) Dört İşlem http://okulweb. meb. gov

3) Hızlı Matematik http://okulweb. meb. gov

4) Otobüs Şoförü http://okulweb. meb. gov

5) Dört İşlem http://www. matematikoyunlari. gen

6) Maymun Denge Sağlama http://www. microoyun

7) Dağ Yolunda Matematik http://www. oyungemisi

8) Bölme İşlemi http://www. matematikoyunlarim

9) Toplama İşlemi http://www. oyunlar2

10) Çiftlik Matematiği http://www.oyunzilla.com/file.php?f=1293

Otobüs Şoförü Oyunun Kazandırdıkları: Otobüse gelen yolculara göre para hesabı yapabilme Matematiksel olarak hızlı hesap yapma kabiliyetini geliştirme Trafik kurallarını öğrenme

Second Life Education Oyun, 3 boyutlu sanal ortama daha gelişmiş bir şekilde aktarılabilir. Mesela; Oyunda çocuk için otobüsü kullanma imkanı sağlanabilir. Bu sayede çocuk oyuna daha çok ilgi duyabilir. Otobüsü kullanırken trafik kurallarına uyma şartı da konulabilir. Şoför kurallara ne kadar çok uyarsa o kadar fazla puan alabilir. Yaptığı her hatadan dolayı puanlar kırılabilir. Hatta bir puan limiti konulup, bu puan limitine ulaşana yeni bir otobüs alma hakkı verilebilir.

Otobüse gelen müşterilerin verdiği paralara göre para üstü verme özelliği konulabilir. Mesela yetişkinler için 3 lira, yaşlılar için 2 lira, öğrenciler için 1lira alınacağına dair bir tarife konulabilir. Ekranın bir köşesine de şoförün para üstü olarak verebileceği bir miktar para konur. Bir yetişkin gelip 5 lira verince şoför, para üstü olarak 2 lira vermelidir. Eğer yanlış para üstü verirse puan kaybetmelidir. Ya da bir yolcu eksik para verirse şoför yolcuya geçemeyeceğini belirtmelidir.

Durak sayısı arttıkça yolcu sayısında artış ve verilen para üstlerinin biraz daha karışık olması sağlanabilir. Böylece çocuk seviye atladıkça kafasını matematiksel işlemler üzerine biraz daha yorabilir. Mesela, her durak bir seviye şeklinde değerlendirilebilir. 1. durakta 1 yolcu binip, 2. durakta 3 yolcu binip vb. ; yolcular 2 lira, 5 lira gibi tam sayılı paralar verir ve buna göre para üstü şoför tarafından verilir. 10. duraktan sonra otobüs tarifesine bir zam gelir ve yetişkinler 3,5 lira, yaşlılar 2,5 lira ve genler 1,5 lira vermesi gerekir. Bu sayede para üstü verilirken işlemler biraz daha zorlaşabilir. 10. durak ile 15. durak arası da aynı şekilde yolcularda artış olur ve mesela para üstü verirken 1 yetişkin + 2 öğrenci şeklinde para üstü verir. 15. duraktan sonra otobüs tarifelerine bir zam daha gelir ve yetişkinler 3,65 lira, yaşlılar 2,65 lira ve gençler 1,65 lira vermesi gerekir. Bu şekilde durak sayıları arttıkça oyunda hesap işlemleri zorlaştırılır.

Bunlara ek olarak yolculara para üstü verirken yine kolay seviyeden zor seviyeye doğru «zaman» ögesi konulabilir. Bu sayede çocuk matematiksel işlemleri hızlı bir şekilde yapmaya alışır. Mesela ilk seviyelerde yolculara para üstü verirken 30 saniye zaman hakkı verilir. Eğer şoför bu zaman içinde parayı veremezse yolcuyu kaybetmiş olur. Böylece o yolcudan para kazanamaz. Seviye arttıkça zaman ögesi de ona göre artar veya azalır. Şoförün kazandığı paralar biriktirilerek yeni otobüsler alınabilir veya otobüsünü geliştirme konusunda bu parayı kullanabilir. Mesela otobüsün rengini değiştirir, içini veya dışını süsleyebilir, motorunu geliştirebilir. Bu şekilde otobüsteki konforu arttırdıkça yolcuların beğenisini kazanabilir ve daha çok puan kazanarak bir üst seviyeye daha çabuk çıkabilir.

Sonuç olarak; Çocuk hem otobüsü kullanarak eğlenmiş olur hem de matematiksel işlemler yaparak kendisini geliştirebilir ve trafik kurallarını öğrenebilir.