Öğrenci Adı Soyadı/Numarası

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Advertisements

Stratejik yönetim işletmenin dış çevresini (rakipler, pazar-piyasa, ürünler, müşteriler, aracılar, tedarikçiler) analiz eder. İşletmenin geleceği ile.
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
GÜVENLİK PROJELENDİRME ıı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ CİHAN BAYRAKTAR
Final Sunum Şablonu Dönem Final Sunumları
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
AVİVASA EMEKLİLİK VE HAYAT A.Ş.
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
ÖRGÜT VE ÇEVRESİ RAQİF QASIMOV.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
Girişimcilik.
Fatih Tuncer HATUNOĞLU İletişim Yazılım Genel Müdürü Mart, 2013 BURSA
Nejat Erk. STRATEJİK PLANLAMA, UZUN DÖNEMLİ REKABET GÜCÜ KAZANDIRICI ÇABALARIN TÜMÜDÜR. TANIM : 2.
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
PAZARIN BÖLÜMLERE AYRILMASI
STRATEJİK PLANLAMA Dr. Yüksel VARDAR 19 Ekim 2007, ANKARA.
STRATEJİK PLANLAMA Dr. Yüksel VARDAR 3 Kasım 2006, ANKARA.
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
Bölüm 5 Çevre Unsurlarının Ölçülmesi ve Durum Belirleme Matrisleri
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
İŞ KURMA SÜRECİ.
KURUMSAL İTİBAR YÖNETİMİ ve SOSYAL SORUMLULUK
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
REYSAŞ ‘’ Mükemmeli hedefleyen şirketler, ürettiklerinin aynı mükemmellik anlayışıyla pazara ulaştırılmasını talep etmektedir. ‘’
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
KASTAMONU HALK EĞİTİMİ MERKEZİ VE AKŞAM SANAT OKULU.
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
Hizmet İşlemleri Yönetimi Dersi Dönem Projesi Güz Dönemi.
PLAN NEDİR ? PLANLAMA NEDİR ?
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
TURİZM PAZARLAMASI PLANLAMASI.
III- Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
IV: İç (Mikro) Çevre: Firmanın Üstünlük ve Zayıflıkları
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
İşletme Çevreleri, Büyüme, Küçülme ve Analizler
TÜRKİYE’NİN YENİLİKÇİLİK PERFORMANSINA İLİŞKİN DEĞERLENDİRMELER.
SÜREKLİ İYİLEŞTİRME ÖĞRENEN ÖRGÜTLER STRATEJİK PLANLAMA
GÜÇLÜ YANLAR, GELİŞTİRİLMESİ GEREKEN YANLAR, FIRSATLAR VE TEHDİTLER
Durum Analizi Sorun Analizi
Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
HONDA Ürün : Motorsiklet Model : CBR 600 RR Değişiklik : Frenleri Değiştirdik. Yenilik : ABS fren sistemi getirdik.
Konu : SWOT Analizi Sunan : Ali Doğan Aydöner Öğr. No. :
ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY IV: İç Çevre: Firmanın Üstünlük ve Zayıflıkları Kimileri yıldızlara bakarken çukura düşerler…
KATILIM SOSYAL GÜVENLİK HUKUKU VE DANIŞMANLIĞI
SAAB OTOMOBİL HALİDİN SÖNMEZ
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI (3. PLAN DÖNEMİ)
Bölüm 5 Çevre Unsurlarının Ölçülmesi ve Durum Belirleme Matrisleri
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 2. Hafta Dış Çevre Analizi Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
İŞ PLANI ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
İŞ PLANI ÖRNEĞİ HAZIRLAMA
STRATEJİK PLANLAMA.
Şirket Toplantısı Şirketinizin Adı.
VENTURE CAPITAL Risk (Girişim) Sermayesi
ARAŞTIRMA GELİŞTİRME VE YAZILIM TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
SWOT ANALİZİ TÜRKER DURAN YATIRIM TEŞVİK DANIŞMANI.
HEDEF PAZAR.
BCG Pazarın Büyüme Oranı/Göreli Pazar Payı Matrisi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
VENTURE CAPITAL Risk (Girişim) Sermayesi Dr. Çağatay ORÇUN.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Öğrenci Adı Soyadı/Numarası İŞLETME ADI Öğrenci Adı Soyadı/Numarası

İŞLETME HAKKINDA İşletmenin tanıtımı Neden bu işletmeye ihtiyaç vardır? Toplumda cevap vereceği gereksinim, ihtiyaçlar

İŞLETME MİSYON ve VİZYONU Misyon: Biz kimiz/neyiz, ne yaparız, kimler için yaparız Örnek: Havayoluyla yolculuğun herkesin hakkı olduğuna inanıyoruz. Pegasus Ailesi, tedarikçilerimiz ve iş ortaklarımız hep birlikte bunun için çalışıyoruz. (pegasus) Vizyon: Varmak istediğimiz nokta, gelecek ile ilgili arzulanan/hedeflenen nokta. Örnek: Yenilikçi, akılcı, ilkeli ve sorumlu yaklaşımımızla bölgemizde lider ekonomik havayolu olmak.(pegasus)

Alternatif Yollar ve İzlenilecek Yol İŞLETME AMAÇ ve HEDEFLERİ Amaçlar, organizasyonun misyonunu gerçekleştirilmesi için konan zamanla sınırlı ölçülebilir hedeflerdir. Bu hedefler tanımlanan stratejiler doğrultusunda gerçekleştirilmektedir. Amaçlar: Finansal (parasal performansa yönelik ) ve stratejik (firmanın piyasada duruşu ve rekabet edebilirliği) amaçlar vardır. işletmelerin erişmeye çalıştığı uzun dönemli genel sonuçlar olarak tanımlanabilir. Karlılık , satış geliri sağlama, sosyal sorumluluk, sürdürülebilir olmak en temel amaçlardandır Hedefler: Hedefler ise amaçlara erişmek için gerekli olan kısa dönemli aşama durumlarını oluşturur.. Ayrıca hedefler daha açık ve ölçülebilir özellik taşır. Alternatif Yollar ve İzlenilecek Yol Alternatif Yollar ve İzlenilecek Yol A B C D

SWOT (FÜTZ) ANALİZİ (THY) ÜSTÜN YÖNLER güçlü yanlar (olumlu hususlar) Avantajlarınız neler ? Neleri diğerlerinden daha iyi yapıyorsunuz ? Fikri hayata geçirmede hangi tip özgün veya düşük maliyetli kaynaklara sahipsiniz ? Pazardaki rakipler hangi yönünüzün güçlü olduğunuzu düşünüyor ? Farklılıklarınız nelerdir ÖRNEK: TÜRKİYEDE HAVA YOLU ULAŞIMINDA İLK OLMASI DENEYİMLİ KADRO VE EĞİTİMLİ PERSONELLER TÜRKİYE DE %67LİK PAZAR PAYINI ELİNDE TUTMASI içten gelen etkilerdir Teknik, mali, bilgi gibi faktörler açısından kontrol edilebilen unsurlardır. Bu nedenle müdahale mümkün alanlardır. Operasyon alanlarıdır.

SWOT (FÜTZ) ANALİZİ ZAYIF YÖNLER Zayıf yanlar, olumsuz hususlar Geliştirmeniz gereken yönler nelerdir ? Neler iyi gitmiyor Hangi durumlardan kaçınmamız gerekir? Pazardaki rakipler hangi yönlerinizin zayıf görüyor ?. ÖRNEK: Bilet fiyatlarının yüksek olması Sosyal Sorumluluk Projelerinin Yeterli Olmaması

pazardaki hangi eğilimlerden haberdarsınız SWOT (FÜTZ) ANALİZİ FIRSATLAR Güçlü yanları destekleyen dış çevredeki koşullar (fırsatlar). Pazar koşullarında yakalanabilecek fırsatlar pazardaki hangi eğilimlerden haberdarsınız Cevredeki mevcut gelişmeler (ekonomik, teknolojik, politik) ÖRNEK: Ülkenin Jeopolitik konumu. 3. Bir havalimanı inşası ortaklık için bir fırsattır Sosyolojik, ekonomik, demografik, iklimsel, ticari ve benzeri durumları içeren unsurlardır. İşletmenin dışında kontrol edilemeyen unsurlardır. İzleme, dikkate alma ve karar verme alanlarıdır

SWOT (FÜTZ) ANALİZİ TEHDİTLER Dış çevreden gelen tehditler. Önünüzdeki engeller Rakipler neler yapıyor Teknolojideki son gelişmeler sizi nasıl etkiler Hedef kitlenin beklentilerinde değişiklikler var mı ÖRNEK: düşük maliyet yolcu sayısının artması ve rakip şirketlerin bunu kullanması Sektöre yeni giren uçak firmaları Ekonomik krizlerin çıkması ile insanların diğer ulaşım araçlarına yönelmesi

TEŞEKKÜRLER!